خشونت مسلحانه در آمریکا سالانه بیش از 200 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد می‌کند

گزارش جدیدی در آمریکا منتشر شد که نشان می‌دهد خشونت مسلحانه در این کشور بیش از 229 میلیارد دلار در سال به اقتصاد این کشور آسیب می‌زند.
پنجشنبه، 28 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
خشونت مسلحانه در آمریکا سالانه بیش از 200 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد می‌کند
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ برای نخستین بار در سال 2017، میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم از نرخ مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در آمریکا پیشی گرفت. طبق گزارش جدیدی که دموکرات‌ها منتشر کردند، خشونت مسلحانه در آمریکا، خسارت سهمگینی بر اقتصاد این کشور سالانه متحمل می‌کند.
در این گزارش اشاره شده است نزدیک به 40 هزار نفر در سال 2017 توسط سلاح گرم کشته شده‌اند که در این بین 2500 نفر آنها کودک بودند. 50 درصد کشته‌شدگان نیز مربوط به خودکشی با اسحله بوده است.

تاثیر این اتفاق بر اقتصاد آمریکا نیز قابل توجه است: خشونت مسلحانه موجب هدررفت 229 میلیارد دلار فعالیت اقتصادی بالقوه در آمریکا می‌شود، این رقم برابر است با 1.4 درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه آمریکا!

یکی از نمایندگان کنگره گفت: امسال تا کنون 301 مورد تیراندازی گسترده در آمریکا رخ داده است؛ یعنی بیش از یک مورد در هر روز! و جالب آنکه برخی گفته‌اند مشکل اصلی در اینجا این است که اسلحه کافی نداریم! آنها می‌گویند تنها چیزی که آمریکا را ایمن‌تر می‌کند، اسلحه بیشتر است. اما واقعیت این است اگر واقعا اسلحه بیشتر زندگی ما را امن‌تر می‌کرد، ما در حال حاضر امن‌ترین کشور جهان بوده‌ایم.»

بر اساس این گزارش، بیشتر آسیب‌دیدگان از این اتفاق، روستائیان بوده‌اند. در ایالت‌های مانند می سی سی پی، آلاباما، آرکانزاس، لوئیزیانا و ویرجینیای غربی که جمعیت قابل توجه‌ای از روستاها در این مناطق قرار دارند، بیشترین آسیب از نظر اقتصادی را از خشونت مسلحانه متحمل شده‌اند.

علاوه بر این، ایالت‌هایی  که بیشترین مالکیت اسحله متعلق به آن‌هاست، مانند آلاسکا، آیداهو و مونتانا، بالاترین میزان خودکشی با اسلحه را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد خودکشی با سلاح گرم طی یک دهه گذشته به طور فزاینده‌ای در آمریکا رشد کرده است. فقط در سال 2018، بیش از 23 هزار نفر در این کشور با سلاح گرم دست به خودکشی زده‌اند. در سال 2019 این تعداد 18732 مورد بوده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما