قانون علیه سیاه‌پوستان آمریکایی / کشته شدن یک زن سیاه‌پوست توسط پلیس این کشور بدون هیچ دلیلی

از ماه ژانویه تا کنون هفتمین بار است که پلیس آمریکا در منطقه فورت وورث، غیرنظامیان را بدون هیچ علتی هدف قرار می‌دهد.
دوشنبه، 22 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
قانون علیه سیاه‌پوستان آمریکایی / کشته شدن یک زن سیاه‌پوست توسط پلیس این کشور بدون هیچ دلیلی
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ یک زن سیاه‌پوست در فورت وورث تگزاس، اوایل صبح روز شنبه توسط یک افسر پلیس در منزلش به ضرب گلوله کشته شد. از ماه ژانویه تا کنون این هفتمین بار است که پلیس آمریکا در این منطقه غیرنظامیان را بدون هیچ علتی هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌های محلی خبر دادند آخرین قربانی این ماجرا، آتاتیانا جفرسون 28 ساله است. همسایۀ این زن به علت این‌که خانم جفرسون درِ خانه‌اش باز و چراغ‌ها خانه‌اش در ساعات اوایل صبح روشن بود، پلیس را خبر کرده است! مأمور پلیس نیز وارد خانه جفرسون می‌شود و بدون این‌که صحت و سقم ماجرا را بداند به روی زن بی‌گناه تیراندازی می‌کند.
 
در بیانیه پلیس آمده است: «مأمور پلیس بر اساس وظیفه‌اش از اسلحه استفاده کرده است و به سمت فرد داخل خانه تیراندازی کرده است.»

همسایه‌ای که پلیس را خبر کرده بود، گفته است که صرفاً نگران حال جفرسون بوده است و هم‌اکنون از کاری که انجام داده است، پشیمان است. به گزارش نیوزویک مأمور پلیس سفیدپوست بوده است.

کشیش کلیسای استفن، مایکل بل، گفت: «پلیس فورت وورث این زن را به قتل رساند. آنها این زن را در خانه خود به قتل رساندند. اکنون ما سیاه‌پوستان آمریکایی، حق و حقوقی نداریم. اگر با پلیس تماس بگیریم، آنها خواهند آمد و ما خواهند کشت. و ما این را می‌دانیم.»

دوربینی که بر روی بدن پلیس نصب بود، نشان می‌دهد مأمور پلیس قبل از آن‌که تیراندازی کند، خود را به عنوان پلیس معرفی نکرده است. بنا بر گزارش‌ها، خفرسون فقط با برادرزاده خود در حال بازی ویدئویی بوده است و فکر کرده است کسی وارد حریم خانه او شده است. به همین دلیل زمانی که برای فهمیدن اصل ماجرا رفته است، توسط پلیس کشته شد.

این اقدام پلیس فورت وورث علیه جفرسون، با واکنش‌های بسیاری در آمریکا روبه‌‎رو شده است.

بنا بر گزارش نیوزویک، پیش از مرگ جفرسون، از ماه ژانویه تا کنون، شش فرد توسط پلیس فورت وورث بدون هیچ دلیلی قانع‌کننده‌ای کشته شده‌اند؛ از جمله مردی که هنگام نشان دادن چراغ‌قوه به پلیس، توسط مامور سفیدپوست آمریکایی کشته شده است. این مامور پلیس در توجیه اقدامش گفته، وی فکر کرده است این مرد سیاه‌پوست در دستانش تفنگ دارد!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.