کریدور ریلی راه ابریشم؛ اتصال چین به کشورهای اروپایی از طریق راه‌آهن ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بزودی شاهد فعالیت ایران در راه ابریشم خواهیم بود، گفت: این کریدور از چین به قزاقستان و ترکمنستان می‌رود و از سرخس وارد ایران می‌شود و سپس به ترکیه و اروپا می‌رود.
سه‌شنبه، 21 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کریدور ریلی راه ابریشم؛ اتصال چین به کشورهای اروپایی از طریق راه‌آهن ایران
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، سعید رسولی امروز در حاشیه هفتمین اجلاس ایستگاه‌های آینده که توسط اتحادیه‌بین‌المللی راه‌آ‌هن‌های دنیا در تهران در حال برگزاری است اظهار داشت: در ارتباط با راه ابریشم (کریدور جنوبی) چندی پیش سندی در آنکارا به امضا رساندیم و به زودی شاهد فعالیت ایران در این کریدور خواهیم بود. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: این کریدور از کشور چین به قزاقستان و ترکمنستان می‌رود و از سرخس وارد ایران می‌شود و سپس به ترکیه و اروپا می‌رود. 

رسولی ادامه داد: بدین ترتیب اگر از کریدور شمالی مسیر چین به ترکیه و اروپا حذف شدیم در کریدور راه ابریشم حضور داریم. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران عضو وابسته CIS شد و این موضوع در بلاروس ثبت شده است. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌های دنیا کمک‌های فنی، علمی و  تخصصی به راه‌آهن‌های دنیا می‌کند اما در انجام پروژه‌ها از قواعد سرمایه‌گذاری بین‌المللی تبعیت می‌کند. 

بنابراین گزارش در این مراسم دبیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران، مدیران راه‌آهن برخی کشورهای اروپایی و جمعی از دست‌اندرکاران حمل و نقل ریلی دنیا حضور دارند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.