مهمانپرست:

موضع‌گیری مقامات‌ آمریکا درباره تحولات ایران نشانه ناپختگی آنهاست

کارشناس مسائل بین الملل گفت: موضع گیری خصمانه مقامات‌ آمریکا درباره اتفاقات اخیر ایران نشان دهنده ناپختگی و عدم شناخت‌ درست ‌آنها از ایران است.
دوشنبه، 4 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
موضع‌گیری مقامات‌ آمریکا درباره تحولات ایران نشانه ناپختگی آنهاست
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا

«رامین مهمانپرست» درباره موضع گیری مقامات‌آمریکا درباره تحولات اخیر ایران گفت: آمریکا در ۴۰ سال گذشته در راس مداخلات غیرقانونی در کشورهای مختلف از جمله ایران بوده و برخی کشورهای اروپایی، رژیم صیهونیستی و تعدادی از کشورهای منطقه - که خود را مجری اوامر آمریکا در منطقه معرفی کرده‌اند - و همچنین گروه‌های ضدانقلاب از جمله منافقین هم از اعتراضات سوء استفاده کردند تا نیات خود را بروز داده و به آشوب‌ها دامن بزنند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه کمتر کشوری شرایط ایران را دارد،  اظهار داشت: استقلال سیاسی ایران پس از انقلاب تاثیر زیادی بر معادلات منطقه‌ای داشته است و همین مساله حساسیت ویژه‌ای را هم نسبت به ایران ایجاد کرده است. در واقع یکی از دلایل تحریم‌های ۴۰ ساله‌ ایران این است که یک کشور مهم و تاثیرگذار است.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه مسائل داخلی خواه ناخواه در سیاست خارجی تاثیرگذار است، گفت: بسیاری از مشکلات داخلی ما ریشه خارجی دارد چراکه کشورهایی که فکر می‌کنند منافعشان در ایران قطع شده و از بین رفته است، برای آشوب و ایجاد فشار علیه ایران تلاش می‌کنند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و ما همچنان شاهد تشدید فشار حداکثری علیه ایران هستیم، خاطرنشان کرد: نمایش آشوبگری در ایران از سوی آمریکایی‌ها برای آن است که بگویند فشارهای آنها به نتیجه رسیده است بنابراین باید تلاش کنیم امنیت و ثبات در کشور حاکم شود تا دشمنان سوء استفاده نکنند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا پس از انقلاب از هر فرصتی برای برهم زدن ثبات در ایران استفاده کرده است، ابراز داشت: دولت‌های آمریکا روش‌هایشان در بر هم زدن ثبات در ایران با یکدیگر متفاوت بوده است اما بدترین دولتی که رفتار منطقی نداشته و تعادلی ندارد، دولت کنونی است. اینکه دولت ترامپ مستقیما و آشکارا علیه ملت ایران اعلام دشمنی می‌کند و از برجام خارج می‌شود، آن را برای آمریکایی‌ها هم غیرقابل دفاع کرده است.

وی اضافه کرد: اگر آمریکایی‌ها فکرمی کنند می‌توانند با اظهارات خصمانه و عجولانه حمایت از آشوبگری در ایران کرده به اهداف خود برسند، این مساله نشان از ناپختگی و عدم شناخت درست از ایران است.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه افراد تندرو اطراف ترامپ همان روش‌های اشتباه ۴۰ سال گذشته را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: این اشتباهات نه تنها مانند قبل به نتیجه نمی‌رسد و با شکست مواجه می شود بلکه تداوم این سیاست هم اعتباری برای  این کشور باقی نمی‌گذارد.

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط