نخست وزیر پاکستان، تحکیم روابط با ایران را مهم ترین دستاورد سیاسی پاکستان خواند

نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه با اشاره به اقدامات دولت این کشور برای توسعه روابط با کشورهای جهان، تاکید کرد: تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران مهمترین دستاورد سیاست خارجی دولت اسلام آباد محسوب می شود.
پنجشنبه، 7 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نخست وزیر پاکستان، تحکیم روابط با ایران را مهم ترین دستاورد سیاسی پاکستان خواند
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا رسانه های پاکستان، عمران خان طی سخنرانی در گردهمایی سفیران این کشور در کشورهای آفریقایی، در اسلام آباد افزود: پاکستان همواره از روابط خوبی با عربستان برخوردار بوده و همزمان گسترش مناسبات با ایران نیز بیانگر موفقیت بزرگ دیپلماسی اسلام آباد است.

وی گفت: ما باید از سیاست خارجی مستقلی پیروی می کردیم که مانند گذشته دیگران نتوانند از طریق ما به منافع یکجانبه خود برسند.

عمران خان با کنایه تلویحی به دریافت کمک های مالی از آمریکا در قبال جنگ نیابتی توسط پاکستان که خسارات زیادی را به این کشور رساند، افزود: سیاست خارجی فعلی پاکستان بر توسعه روابط با کشورها متمرکز است و ما این روزها به دنبال تقویت نقش خود به عنوان کشور میانجی هستیم.

وی نتیجه مشارکت پاکستان با آمریکا در جنگ در گذشته را مخرب دانست و تاکید کرد: دیگران ما را به فریب کاری و بازی دوگانه متهم کردند اما پاکستان متوجه این خسارات شده و اکنون به جای اتخاذ رویکرد جانبدارانه، در مسیر آشتی و میانجیگری قدم برمی داریم.

عمران خان از زمان تشکیل دولت فعلی پاکستان در ۲۷ مردادماه سال گذشته، تاکنون بطور رسمی دوبار در اردیبهشت و مهرماه سال جاری به تهران سفر کردهاست.
نخست وزیر پاکستان در این سفرها با مقام های عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.