آمریکا و فرانسه باهم وارد جنگ تجاری شدند

دولت آمریکا اعلام کرده است که با توجه به اینکه مالیات جدید خدمات دیجیتال در فرانسه به شرکت‌های آمریکایی آسیب وارد خواهد کرد ممکن است بر واردات 2.4 میلیارد دلار کالا از فرانسه تعرفه صد در صدی اعمال کند.
سه‌شنبه، 12 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آمریکا و فرانسه باهم وارد جنگ تجاری شدند
به گزارش راسخون به نقل از فارس به نقل از فرانس24، دولت آمریکا اعلام کرده که با توجه به اینکه معتقد است مالیات جدید خدمات دیجیتال در فرانسه به شرکت‌های آمریکایی آسیب می‌زند ممکن است بر واردات پنیر، کیسه، و دیگر کالاها از فرانسه تعرفه صد در صدی اعمال کند.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرده است که بند 301 بررسی انجام شده بر اعمال مالیات جدید در فرانسه بر خدمات دیجیتال نشان می‌دهد که این اقدام پاریس قوانین بین‌المللی مالیات را نقض کرده و به شکل غیرمعمولی به ضرر شرکت‌های آمریکایی است.

از جمله شرکت‌های آمریکایی که از این موضوع آسیب می‌بینند می‌توان به شرکت آلفابت که مالک گوگل است، فیس‌بوک، اپل و آمازون اشاره کرد.

رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا، می‌گوید کاخ سفید در حال بررسی طرح اجرای تحقیقات مشابه بر مالیات خدمات دیجیتال در اتریش، ایتالیا و ترکیه است. 

وی تاکید کرد: که دفتر نمایندگی تجاری آمریکا بر موضوع مقابله با رشد سیاست حمایت‌گرایانه در کشورهای اروپایی که به شکل ناعادلانه‌ای علیه شرکت‌های آمریکایی اعمال می‌شود متمرکز شده است.

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرده که در روز 14 ژانویه در این زمینه از مردم نظرسنجی خواهد کرد و در روز 7 ژانویه نیز یک استماع عمومی در این زمینه برگزار خواهد شد.

دولت آمریکا در واقع می‌گوید که ممکن است در پاسخ به اقدام فرانسه در اعمال مالیات جدید بر خدمات  دیجیتال بر واردات برخی کالاهای فرانسوی نظیر نوشیدنی، کیسه، پنیر و دیگر کالاهای لوکس با مجموع ارزش وارداتی 2.4 میلیارد دلار تعرفه صد در صدی اعمال کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما