مجموع سهمیه‌های ایران برای المپیک 2020 به 41 رسید

با کسب سهمیه المپیک توکیو توسط تیم ملی والیبال، مجموع سهمیه‌های کاروان ورزش ایران برای حضور در این دوره بازی‎ها به ۴۱ سهمیه انفرادی و تیمی رسید.
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مجموع سهمیه‌های ایران برای المپیک 2020 به 41 رسید
به گزارش راسخون، سهمیه جدید کاروان ورزش ایران برای حضور در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی توسط تیم ملی والیبال به دست آمد. این تیم در فینال رقابت‌های گزینشی المپیک که روز گذشته در چین برگزار شد، با غلبه بر تیم میزبان به این مهم دست یافت تا برای دومین دوره متوالی در المپیک حاضر شود.
 

ثبت یک رکورد

والیبال دومین رشته تیمی به حساب می‌آید که برای المپیک سال آینده کسب سهمیه کرده است. پیش از این بسکتبال به عنوان اولین رشته تیمی از حضور در جام جهانی برای این بازی‌ها کسب سهمیه کرده بود.

بدین ترتیب تا به امروز حضور دو رشته تیمی در المپیک توکیو قطعی شده تا رکوردی در تاریخ ورزش ایران ثبت شود چراکه این برای نخستین بار است که کاروان ورزش ایران با بیش از این یک رشته تیمی در المپیک حاضر خواهد شد.

بسکتبال و والیبال پیش از این به ترتیب در المپیک‌های ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۶ ریو حضور داشتند اما در آن دوره بازی‌ها هیچ رشته تیمی دیگر از ایران حضور نداشت.
فوتبال دیگر رشته تیمی است که تجربه همراهی کاروان‌های المپیکی ایران را دارد. تیم فوتبال امید ایران در المپیک ۱۹۶۴ توکیو، ۱۹۷۲ مونیخ و ۱۹۷۶ مونترال حضور داشت اما در هیچ یک از این بازی‌ها، ایران در رشته تیمی دیگری نماینده نداشته است.
 

ارتقای تعداد سهمیه‌های المپیکی ورزش ایران به ۴۱

اردیبهشت ماه گذشته توسط نجمه خدمتی (تیراندازی) اولین سهمیه ورزش ایران برای المپیک توکیو به دست آمد و اینگونه شکل گیری کاروان ورزش ایران برای المپیک آغاز شد. بعد از آن سهمیه‌های دیگری در همین رشته و همچنین دوومیدانی، کشتی فرنگی و آزاد، تیروکمان، دوچرخه سواری، تکواندو و بسکتبال به دست آمد.

با سهمیه‌ای که حالا توسط تیم ملی والیبال به دست آمده، مجموع سهمیه‌های کاروان ایران به ۴۱ سهمیه ارتقا پیدا کرد. این تعداد سهمیه شامل ۳۷ سهمیه در بخش مردان و ۴ سهمیه در بخش بانوان است.

در فاصله ۷ ماه باقی مانده تا برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو وضعیت کاروان ورزش ایران برای حضور در این دوره بازی‌ها از حیث کسب سهمیه به این شرح است:

مجموع سهمیه‌های ایران برای المپیک 2020 به 41 رسید
 
سی و دومین دوره بازی‌های المپیک تابستانی ۳ تا ۱۹ مردادماه سال آینده به میزبانی ژاپن و در توکیو برگزار می‌شود.

ایران برای دوره پیشین بازی‌های المپیک صاحب ۶۳ سهمیه در ۱۴ رشته شد و در نهایت هم با ۶۲ ورزشکار در المپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت کرد.


منبع: خبرگزاری مهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.