جلسه استیضاح ترامپ سه‌شنبه برگزار می‌شود

رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ رئیس‎جمهور این کشور، سه‌شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.
پنجشنبه، 26 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
جلسه استیضاح ترامپ سه‌شنبه برگزار می‌شود
به گزارش راسخون، سناتور «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه گفت که جلسه محاکمه استیضاح ترامپ عملا 22 ژانویه (سه شنبه هفته آینده) برگزار خواهد شد.

رئیس دادگاه عالی فدرال ایالات متحده آمریکا نیز روز پنجشنبه برای ریاست جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ سوگند یاد می‌کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز بامداد پنج شنبه رسماً قطعنامه حاوی بندهای استیضاح ترامپ را امضا کرد و تحویل مجلس سنا داد.

مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این با ارجاع بندهای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به مجلس سنا موافقت کرده بود.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با شرکت در یک کنفرانسی خبری اعلام کرد: ۷ نفر مدیریت تیم محاکمه ترامپ در کنگره را عهده دار خواهند بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص اعلام کرد: «جری نادلر» (Jerry Nadler) رئیس کمیته قضائی و آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نقش محوری تیم محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا را برعهده خواهند اشت.

نانسی پلوسی در کنفرانسی خبری که در کپیتال هیل برگزار شد، در این خصوص افزود: استیضاح ماه گذشته ترامپ در مجلس نمایندگان برای همیشه ادامه خواهد یافت. شواهد بیشتری نیز وجود دارد که نشان از ارتکاب جُرم توسط ترامپ دارد. آنها (جمهوریخواهان طرفدار ترامپ) هرگز نمی‌توانند این موضوع را از بین ببرند. ترامپ به دلیل تلاش برای تأثیر گذاری بر یک دولت خارجی به منظور دستاوردهای شخصی در سنا محاکمه خواهد شد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه اضافه کرد که نمایندگان دادستانی و لیست اتهام مجلس نمایندگان آمریکا برای محاکمه ترامپ تعیین خواهند شد.

وی ارائه لیست اتهاماتی که اساس محاکمه او خواهند بود، را نیز مایه مباهات دانست.

لازم به ذکر است دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته، پرونده استیضاح ترامپ را با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» نهایی کردند، تا وی را به سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل کنند که در موقعیت استیضاح قرار می‌گیرد.

فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در خصوص پرونده فساد مالی فرزند «جو بایدن» معاون سابق اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آغاز شد.

در این گفت‌‌وگوی تلفنی، ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقاتی درباره پسر جو بایدن که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود، انجام دهد تا فساد مالی وی را برملا کند و از آن برای ضربه زدن به جو بایدن کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری سوء استفاده کند.

این افشاگری باعث شد تا دموکرات‎های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را آغاز کنند.

دونالد ترامپ، ۴۵ امین رئیس‌جمهوری آمریکا، در حال حاضر سومین رئیس‌جمهوری است که در تاریخ ایالات متحده توسط مجلس نمایندگان استیضاح می‌شود؛ در تاریخ آمریکا فقط دو رئیس‌جمهوری، اندرو جانسون و بیل کلینتون، استیضاح شده‌اند. ولی در ادامه دادرسی استیضاح، مجلس سنا هیچیک از آنها را از کار برکنار نکرد.


منبع:
1. خبرگزاری تسنیم
2. خبرگزاری مهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما