در روز نخست محاکمه ترامپ در سنا چه گذشت؟

جمهوری‌خواهان در اولین روز جلسه محاکمه رئیس‌جمهور آمریکا، به سه اصلاحیه درخواستی دموکرات‌ها جهت رسیدگی به اتهامات وارده به ترامپ در رابطه با پرونده اوکراین گیت مخالفت کردند.
چهارشنبه، 2 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در روز نخست محاکمه ترامپ در سنا چه گذشت؟
به گزارش راسخون، جلسه محاکمه رئیس‌جمهور آمریکا برای بررسی اتهامات وارده به وی از روز سه‎شنبه آغاز شده است و دموکرات‌ها در آن، (تا لحظه تنظیم این خبر) سه اصلاحیه را برای رسیدگی به اتهامات پرونده استیضاح ترامپ درخواست کرده‌ بودند که هیچ کدام از آنها در مجلس سنا رای نیاورده است.

در اصلاحیه اول، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا درخواست کرد که برخی از مسئولان کنونی و سابق دولت آمریکا از جمله جان بولتون به عنوان شهود در جلسه محاکمه حضور پیدا کنند که این درخواست به دلیل مخالفت اکثریت مجلس سنا رای نیاورد.

در اصلاحیه دوم نیز شومر درخواست یک سری اسناد و مدارک از وزارت خارجه آمریکا در خصوص پرونده اتهامی ترامپ کرد که این اصلاحیه نیز با مخالف نمایندگان مجلس سنا مواجه شد.

در اصلاحیه سوم چاک شومر درخواست کرد تا سرپرست دفتر رئیس جمهور آمریکا به عنوان یکی از مطلعین پرونده اوکراین گیت، به جلسه محاکمه دعوت شود که این اصلاحیه هم با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس سنا روبرو شد.

سه اصلاحیه فوق با رای 53 نماینده جمهوری خواه مجلس سنا در برابر 47 دموکرات و مستقل، راه به جایی نبرده و عملا متوقف شده است.

فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در خصوص پرونده فساد مالی فرزند «جو بایدن» معاون سابق اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آغاز شد.

در این گفت‌‌وگوی تلفنی، ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقاتی درباره پسر جو بایدن که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود، انجام دهد تا فساد مالی وی را برملا کند و از آن برای ضربه زدن به جو بایدن کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری سوء استفاده کند.

این افشاگری باعث شد تا دموکرات‎های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» را آغاز کنند.


منبع: خبرگزاری تسنیم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.