گزارشی از رویکرد رسانه های معاند

رسانه های دروغ ساز و ویروس کرونا

در حالی که مردم ایران در معرض خطر ویروس کرونا هستند و تدابیر بهداشتی در مورد آنها اعمال می شود و نیاز است که رسانه ها در یک کار بشر دوستانه حقیقت را و راههای مقابله با این ویروس را به اطلاع مردم برسانند، اما رسانه های بیگانه در حال خبرپراکنی برای بحرانی کردن وضعیت، خارج شدن کنترل بهداشتی از دست دولت و ایجاد فضای امنیتی می باشند.
دوشنبه، 5 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رسانه های دروغ ساز و ویروس کرونا
دشمنان قسم خورده ایران و انقلاب، خصوصا انگلیسی‌ها که سال‌های زیادی بر سرنوشت مردم ما تسلط داشتند و به این حضور عادت کرده بودند. سالهای پس از انقلاب بنای خود را بر ضربه زدن به عزت، شجاعت، امنیت، رفاه و جان، مال و ناموس ایران گذاشه اند. آنان از هیچ تلاشی برای ضعیف کردن مردم و کشور ایران دست نکشیدند و از هر بهانه ای برای این ضربه زدن استفاده کردند. کمترین اتفاقات در ایران را به بدترین نحو بزرگنمایی کرده و با استفاده از آن قصد دارند ولو در کمترین سطح به ایرانیان ضربه بزنند.


ورود بیماری کرونا به ایران هم یکی از بهانه‌هایی است که گرگ‌ها در لباس میش حاضر می‌شوند. در ظاهر اطلاع رسانی می‌کنند اما با دروغ پراکنی و ترس افکنی خبرهایی را پخش می‌کنند تا ایجاد تنش‌ در جامعه کنند و باعث بی اعتمادی‌های دیگر به حکومت شوند.
 
این نوع کار رسانه‌ای اتفاقا نوعی بیماری است که این رسانه‌ها مزدور به آن مبتلا شده‌اند. متاسفانه برخی از هموطنان باز هم به این رسانه‌های دروغ ساز اعتماد می‌کنند و اسباب زحمت خود و دیگر هموطنان را فراهم می‌کنند. جالب است که در اخبار بی‌بی‌سی، منشأ وجود ویروس کرونا در کانادا ایران معرفی می‌شود!
 
ناگفته نماند تا ساعت24 روز یکشنبه 4بهمن ماه، تعداد اخبار بی‌بی‌سی در خصوص ویروس کرونا بدین شرح بود: ایران27خبر، چین2خبر، ایتالیا 1خبر، افغانستان 1خبر، کره جنوبی 1خبر، عمومی 2خبر و در مورد امارات که اخبار 16فوتی مبتلا از آن به گوش رسیده، هیچ خبری منتشر نشده است. این خود نشان می‌دهد که تمرکز رسانه‌های معاند بر روی ایران و اهداف خاص می‌باشد.
 

اخبار رسانه‌های معلوم الحال:

بی بی سی: با افزایش تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و مرگ ۵ نفر،‌ وزارت ارشاد ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد که تمام برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر ایران به مدت یک هفته تعطیل است. دو شب پیش هم مسئول امور بهداشتی استان بریتیش کلمبیا در کانادا گفت که یک زن سی ساله که از ایران به کانادا آمده مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده و تحت مراقبت قرار گرفته است. اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم شناسایی شد و به گفته وزارت بهداشت "اغلب" مبتلایان به کرونا، در شهر قم بوده اند یا به این شهر سفر کرده بودند. به دنبال مطرح شدن انتقادهایی از نحوه برخورد مقام‌های جمهوری اسلامی با ویروس کرونا و آماده نبودن آنها، وزیر بهداشت ایران گفت "توصیه می‌کنم مردم نهراسند، همه نیرو‌های ما در راه مقابله با این ویروس بسیج شده‌اند." هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا که منشأ آن چین است، چطور وارد شهر مذهبی قم شده است. براساس داده‌های آمارهای مرکز آمار ایران، در قم در مجموع ۱۵۹۷ تخت فعال بیمارستان وجود دارد. با توجه به جمعیت قم، در این شهر به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱.۲ تخت بیمارستان وجود دارد. متوسط کل کشور ۱.۴ تخت برای هر هزار نفر از جمعیت است که نشان می‌دهد قم به نسبت از امکانات پزشکی کمتر از حد متوسط برخوردار است.
 
صدای امریکا نیز به دروغ می‌گوید مسئولان مذهبی درخواست وزارت بهداشت را برای اعمال محدودیت در اماکن مذهبی را رد کرده اند. در حالی که مراجع عظام اولین کسانی بودند که دروس خود را تعطیل و به مردم قم توصیه کردند تمامی دستورات وزارت بهداشت را عمل کرده و از خود مراقبت نمایند. این در حالی است بی‌بی‌سی دو روز قبل در صفحه اینستای خود فیلمی از خلوت بودن خیابانهای جنب حرم مطهر حضرت معصومه(س) را پخش کرد! که البته به قصد تخریب باور مردم و اعتقادات آنها بود و نه جهت دلسوزی و همدردی...
 

صدای آمریکا: مسئولان مذهبی قم درخواست وزارت بهداشت برای اعمال محدودیت در اماکن مذهبی را رد کردند. در حالی که کارشناسان بهداشتی از انتشار ویروس کرونا از قم به شهرهای دیگر خبر می دهند، پیشنهاد وزارت بهداشت برای محدود کردن رفت و آمد به اماکن زیارتی قم با بی توجهی مواجه شده است. بی توجهی به اعمال محدودیت رفت و آمد در اماکن مذهبی قم در حالی است که مینو محرز، عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، با بیان این که ویروس کرونا از قم به شهرهای دیگر منتقل شده است، گفت که احتمالا منشاء انتشار ویروس، کارگران چینی مشغول به کار در قم بوده‌اند. پیشتر نیز در حالی که وزارت بهداشت پیشنهاد لغو پروازهای بین ایران و چین را داده بود، گزارش‌ها از بی توجهی به این درخواست و ادامه برخی از پروازها بین دو کشور حکایت داشت. اخبار و آمار غیردقیق و ناشفاف اعلام می‌شود و دقیقا مشخص نیست افراد درگذشته و مبتلا در چه شهرهایی سکونت داشته و دارند و به کدام مراکز درمانی منتقل شده‌اند. افزون بر این، برخورد امنیتی با موضوع مثل همیشه در دستور کار قرار گرفته و به گفته یک مقام قضائی در استان ایلام چند نفر به دلیل «انتشار فایل صوتی مبنی بر شیوع ویروس کرونا» بازداشت شده‌اند.
 

رادیو فردا: علی‌اکبر حسینی‌نژاد، مشاور تولیت حرم حضرت معصومه، گفت: «تعطیل کردن حرم پیام تلخی دارد، اینجا پناهگاه مردم است و نشستن مردم در گوشه‌ای از حرم و صحن، مشکلی پیش نمی‌آورد.» از سویی محمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان «حضرت معصومه»، نیز مدعی شد که «دشمن می‌خواهد قم را شهری ناامن نشان دهد و انتقام همه شکست‌های خود را از قم بگیرد».
 

ایران اینترنشنال: منابع ایران اینترنشنال فوت دو بیمار دیگر مبتلا به ویروس کرونا جدید را در شمال ایران تأیید کردند. بدین ترتیب بر اساس آمار رسیده به ایران اینترنشنال تعداد کل کسانی که در ایران به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود از دست داده‌اند به ۱۵ نفر رسیده است(!) گزارش‌های متعدد رسیده به ایران اینترنشنال حاکی است در پی شیوع ویروس کرونا، ماسک‌های طبی و ژل‌های ضد عفونی کننده در شهرهای مختلف ایران به شدت گران و کمیاب شده است. در همین حال یک منبع پزشکی در بیمارستان رازی رشت، شهری که اکنون مواردی از ابتلا به کرونا در آن گزارش شده اعلام کرده که این بیمارستان تخصصی مقابله با کرونا در گیلان کیت تشخیص ندارد و این کیت‌ در انحصار و اختیار انستیتو پاستور قرار دارد. در هفته‌های گذشته گروهی از کاربران در رسانه‌های اجتماعی از امکان پنهان‌کاری دولت ایران درباره تأیید موارد ابتلا به کرونا در ابراز نگرانی کرده‌ بودند.
 
دویچه وله: قم شهر بی‌دفاع؛ حوزه و مراکز آموزشی تعطیل. قم، مبدا شیوع کرونا قرنطینه نمی‌شود اما دو مرجع تقلید خواستار عدم حضور مردم در اجتماعات و اماکن عمومی شده‌اند. مراکز حوزوی و دانشگاهی دو روز دیگر بسته می‌مانند. مدارس و اماکن ورزشی اراک هم یک هفته تعطیل خواهند بود. وزارت بهداشت پیش‌تر به استانداری قم پیشنهاد داده بود که رفت و آمد به حرم، مسجد جمکران و اماکن زیارتی دیگر محدود شود. اما مسئولان برگزاری نماز جمعه و متولیان اماکن مذهبی گفته بودند به دلیل ضد عفونی شدن محیط، نیازی به این کار نیست؛ واکنشی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت "ساده‌انگارانه" توصیف شد.
 
ایندیپندنت: از روز چهارشنبه و با انتشار خبر ابتلای دو نفر در قم به ویروس کرونا، موضوع قرنطینه این شهر در رسانه‌ها نیز مطرح شد. انتشار فیلم‌ و عکس‌هایی از اعزام یگان‌های ضد‌ شورش از تهران به قم این گمانه را بیش از پیش تقویت کرد/احتمال قرنطینه این شهر بلافاصله از سوی وزارت بهداشت رد شد و  محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که قم قرنطینه نخواهد شد. در دو روز گذشته وزارت بهداشت ایران تلاش کرد تا مانع از گسترش جغرافیایی شیوع این ویروس به دیگر نقاط ایران شود که اکنون مشخص شده که این وزارتخانه ناکام بوده‌ است. مقامات این وزارتخانه علاوه بر توصیه‌های بهداشتی از شهروندان خواسته بودند که حتی‌الامکان در اماکن شلوغ و پرتردد حضور نیابند. وجود حوزه‌های علمیه و مراکز زیارتی در شهر قم و بالا بودن درصد اختلاط جمعیتی سبب ایجاد ریسک بالاتر برای انتقال سریع‌ ویروس کرونا به دیگر نقاط ایران شده است.
 
رادیو فرانسه:
ویروس کرونا جان آقازاده‌ها و مقام‌های جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند. محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی و رییس شورای شهر تهران، به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا از شرکت در نشست فوق‌العاده این شورا درباره شیوع ویروس کرونا خودداری کرد. پیشتر اعلام شده بود که یکی از شهرداران مناطق تهران مشکوک به ویروس کرونا مبتلا شده است. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران نوشت که هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، به دلیل ابتلای مشکوک شهردار منطقه ۱۳ به ویروس کرونا، ظهر امروز به منظور رفع نگرانی‌ها و اخذ تصمیمات لازم درباره ویروس کرونا، یک نشست فوق‌العاده دو ساعته برگزار کرد. پیش از این، مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران در اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد.
 
اشاره: در میان رسانه‌های معاند رادیو زمانه ادعای عجیبی کرد و گفت احتمالا این ویروس در این جهش یافته و کشتنده شده است! این رسانه همچنین ذهن مردم را به وارونه آمار دادن حکومت هدایت می‌کند.


رسانه های دروغ ساز و ویروس کرونا


رادیو زمانه: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر رسیده و پنج نفر درگذشته‌اند. عراق و کویت پروازهای خود به ایران را به حالت تعلیق درآورده‌اند. تمامی کنسرت‌های موسیقی و فعالیت‌های هنری جمعی در سراسر کشور به منظور اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا از چهارم تا نهم اسفند لغو شده است. از سوی دیگر در حالی که اخبار منتشر شده در روزهای اخیر حاکی از ابتلای دست‌کم سه دانشجو به ویروس کرونا بوده است، منصور غلامی، وزیر علوم اعلام کرد که تعطیل شدن دانشگاه‌ها در پیشگیری از شیوع کرونا موثر نخواهد بود.
 
«روش اطلاع‌رسانی شیوع ویروس کرونا در ایران: لاپوشانی و وارونه‌سازی حقیقت» ویروس کرونا(COVID-19) در ایران شیوع یافته و تا امروز حداقل جان چهار نفر را گرفته است. در ایران بنا به آمار رسمی چهار تن جان داده‌اند و ابتلای ۱۸ تن به کرونا تأیید شده است. اما شمار مرگ و میر بالاتر به نظر می‌رسد. موضوع شیوه اطلاع‌رسانی حکومت درباره شیوع ویروس کرونا، افرادی که بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری هستند و شیوه‌های پیشگیری از آن را با دکتر حسن نائب‌هاشم و یک پزشک از شیراز در میان گذاشتیم. هر دو پزشک به زمانه گفتند که وضعیت بحرانی‌تر از چیزی است که حکومت وانمود می‌کند. به نظر این دو متخصص احتمالا ۱۲ نفر به خاطر این ویروس فوت کرده‌اند و حدود ۵۰۰ نفر به این ویروس مبتلایند.
 
رادیو اسرائیل: همه بیمارستان‌های ایران از وسایل و امکانات مبارزه با ویروس کرونا محروم هستند. از گزارش‌ها چنین بر می‌آید که همه بیمارستان‌های ایران از وسایل و امکانات لازم برای مبارزه با ویروس کرونا محروم هستند. در گزارش‌های رسمی آمده است که بیمارستان‌های گیلان کیت ندارند. نماینده سازمان بهداشت جهانی  از تحویل چهارمین محموله کیت تشخیص بیماری کرونا به ایران خبر داد. بیمارستان رازی رشت، شهری که اکنون مواردی از ابتلا به کرونا در آن گزارش شده اعلام کرد که این بیمارستان‌ تخصصی مقابله با کرونا در گیلان کیت تشخیص ندارد و این کیت‌ در انحصار و اختیار انستیتو پاستور قرار دارد.
 
اشاره:
نظرات رسانه رژیم کودک کش در مورد جالب توجه است. این رسانه در خبرهایش در مورد اینکه وسایل مقابله با ویروس کرونا چیست که بیمارستان‌های ایران آن تجهیزات را ندارند، سخنی به میان نیاورده است و فقط جهت ایجاد رعب و وحشت می‌خواهد خبری پخش کند.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.