سفیر ایران در ژنو: تحریم های آمریکا مصداق بارز جنایت علیه بشریت است

سفیر کشورمان در ژنو گفت تحریم‌های آمریکا مصداق بارز جنایت علیه بشریت است و باید متوقف شود.
جمعه، 15 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفیر ایران در ژنو: تحریم های آمریکا مصداق بارز جنایت علیه بشریت است
به گزارش راسخون؛ سفیر کشورمان در ژنو در جلسه اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت در مورد ویروس کرونا، تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا را به دلیل کشتار انسان‌های بی گناه و محروم نمودن شهروندان ایرانی از حق دسترسی به دارو و خدمات درمانی مصداق بارز و عینی جنایت علیه بشریت دانست و از جامعه بین المللی خواست تا با این تحریم‌ها که تهدید بی سابقه‌ای علیه بهداشت عمومی جهانی می‌باشد به مخالفت برخیزند.

اسماعیل بقایی در این نشست ضمن تشریح اقدامات نظام سلامت کشور برای مقابله و مهار ویروس کرونا، این ویروس را دشمن مشترک بشریت دانسته و انسجام، همبستگی و همکاری جهانی را برای مهار این خطر علیه سلامت و بهداشت جهانی خواستار شد.

اسماعیل بقایی تحمیل تحریم‌های جدید از سوی آمریکا در روز‌های اخیر و در بحبوحه نبرد بی امان برای مهار کرونا را اثبات کننده شدت ریاکاری، و عمق بی مسئولیتی دولتمردان آمریکا دانست و با اشاره به نامه اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد آثار زیانبار تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر اقدامات ایران جهت مهار ویروس کرونا، بر ضرورت اقدام قاطع جامعه بین المللی برای توقف این تحریم‌ها تاکید کرد.

بقایی هامانه افزود: تاثیر مخرب تحریم‌های آمریکا بر مقابله با گسترش ویروس کرونا نه تنها عامل عمده نقض حقوق بشری ایرانیان بلکه تهدیدی جدی بر سر راه مهار و ریشه کنی این ویروس در منطقه غرب آسیا ست.

وی تاکید کرد:جامعه جهانی باید علیه این بی عدالتی آشکار که تهدیدی بی سابقه برای سلامت عمومی بین المللی است، بپا خیزد و قویا از آمریکا بخواهد تا سریعا تروریسم اقتصادی خود علیه مردم ایران را پایان داده و تحریم‌های غیر عادلانه و نا موجه خود که منجر به رنج و درد مصیبت بار انسان‌ها شده است را از میان بردارد.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.