کرونا در جهان| شمار مبتلایان از مرز ۲۴ میلیون نفر گذشت / آمریکا با بیش از ۵.۹ میلیون مبتلا همچنان درصدر

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۴ میلیون و ۶۱ هزار و ۲۱۵ نفر رسیده و مرگ ۸۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
چهارشنبه، 5 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| شمار مبتلایان از مرز ۲۴ میلیون نفر گذشت / آمریکا با بیش از ۵.۹ میلیون مبتلا همچنان درصدر
به گزارش راسخون، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. همچنین بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۹۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۶۲۹ هزار و ۱۰۵ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۵۶۷ هزار و ۳۱۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۷۹۲ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۷ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۱۱۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۹۷ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۲۳ هزار و ۵۱۳ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۵.۹ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۸ مبتلا، ۱۸۲ هزار و ۴۰۴ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۷۶ مبتلا، ۱۱۶ هزار و ۶۶۶ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۷۴ مبتلا، ۵۹ هزار و ۶۱۲ قربانی

 ۴. روسیه ۹۶۶ هزار و ۱۸۹ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۵۶۸ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۶۱۳ هزار و ۱۷ مبتلا، ۱۳ هزار و ۳۰۸ قربانی

 ۶. پرو ۶۰۷ هزار و ۳۸۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۱ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۶۸ هزار و ۶۲۱ مبتلا، ۶۱ هزار و ۴۵۰ قربانی

۸. کلمبیا ۵۶۲ هزار و ۱۲۸ مبتلا، ۱۷ هزار و ۸۸۹ قربانی

۹. اسپانیا ۴۲۳ هزار و ۲۲۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۹۲۴ قربانی

۱۰. شیلی ۴۰۰ هزار و ۹۸۵ مبتلا، ۱۰ هزار و ۹۵۸ قربانی

پس از آن ایران با ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ مبتلا و ۲۰ هزار و ۹۰۱ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۵۹ هزار و ۶۳۸ مبتلا، انگلیس با ۳۲۷ هزار و ۷۹۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۹ هزار و ۷۶۸ مبتلا، بنگلادش با ۲۹۹ هزار و ۶۲۸ مبتلا، پاکستان با ۲۹۳ هزار و ۷۱۱ مبتلا، ترکیه با ۲۶۱ هزار و ۱۹۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۱ هزار و ۱۷۴ مبتلا، فرانسه با ۲۴۸ هزار و ۱۵۸ مبتلا، آلمان با ۲۳۷ هزار و ۵۷۲ مبتلا، عراق با ۲۱۱ هزار و ۹۴۷ مبتلا، فیلیپین با ۱۹۷ هزار و ۱۶۴ مبتلا، اندونزی با ۱۵۷ هزار و ۸۵۹ مبتلا، کانادا با ۱۲۵ هزار و ۹۶۹ مبتلا، قطر با ۱۱۷ هزار و ۴۹۸، بولیوی با ۱۱۰ هزار و ۹۹۹ مبتلا، اکوادور با ۱۰۹ هزار و ۳۰ مبتلا، اوکراین با ۱۰۸ هزار و ۴۱۵ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۰۶ هزار ۴۶۰ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۷۵ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 

ثبت بیش از 1200 قربانی در 24 ساعت؛ تلفات کرونا در آمریکا از مرز 178 هزار نفر عبور کرد


کرونا در جهان| شمار مبتلایان از مرز ۲۴ میلیون نفر گذشت / آمریکا با بیش از ۵.۹ میلیون مبتلا همچنان درصدر

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، یکهزار و ۲۲۹ مورد جدید بر اثر ابتلا به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا مجموع تلفات این ویروس ناشناخته در این کشور به ۱۷۸ هزار و ۴۷۷ نفر برسد.

از طرف دیگر، این آمار و ارقام نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای ۳۷ هزار و ۸۲۹ مورد جدید، شمار مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده به پنج میلیون و ۷۷۷ هزار و ۳۹۳ نفر رسید.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با یک روز قبل، افزایش بیش از دو برابری داشته است و تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور کاهش نسبی داشته است.
 
با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۲۸ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۸۲ هزار و ۴۰۴ نفر گزارش کرده است.

ایالت کالیفرنیا با ۶۸۲ هزار و ۸۵ مورد ابتلا و ۱۲ هزار و ۴۰۷ مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده محسوب می شود.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۳ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۳۲۱ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۸۱۸ هزار و ۱۵۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۵ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۶۳ نفر دیگر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۶۶۹ هزار و ۹۹۵ مورد ابتلا و ۱۱۶ هزار و ۵۸۰ مورد فوتی و هند با سه میلیون و ۱۶۷ هزار و ۳۲۳ مورد ابتلا و ۵۸ هزار و ۳۹۰ مورد فوتی در رده دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرا گرفته‌اند.
 

تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از ۹۷۰ هزار نفر گذشت


کرونا در جهان| شمار مبتلایان از مرز ۲۴ میلیون نفر گذشت / آمریکا با بیش از ۵.۹ میلیون مبتلا همچنان درصدر

در شرایطی که تعداد کل افراد آلوده شده به عفونت ویروس کرونا در روسیه به ۹۷۱ می‌رسد، نزدیک به ۷۹۰ هزار نفر (۸۱ درصد مبتلایان) بهبود یافته و فقط ۱۶۸ هزار نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) گزارش داد که تعداد موارد ابتلا به عفونت ویروس کرونا در این کشور با شناسایی 4 هزار و 676 مورد جدید طی یک روز گذشته به 970 هزار و 865 افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات، بیشترین میزان موارد جدید آلودگی در شهر مسکو (640 مورد)، در سن پترزبورگ (181 مورد) و در منطقه مسکو (143 مورد) مشاهده شد.

ضمن اینکه، در حال حاضر، تنها 168 هزار و 32 نفر در سراسر مناطق فدراسیون روسیه بیمار هستند.

این ستاد یادآور شد، تعداد بیمارانی که از قبل در این کشور به عفونت کرونا مبتلا شده و طی روز گذشته درمان شدند، 6 هزار و403 نفر افزایش یافت و در مجموع تعداد مبتلایان بهبود یافته در روسیه به 789 هزار و 150 نفر رسیده است. نسبت افراد بهبود یافته، تقریباً 81 درصد از کل افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه است.

طبق این داده‌ها، طی 24 ساعت اخیر در شهر مسکو 1389 بیمار پس از درمان، از بیمارستان‌ها مرخص شدند. بدین ترتیب، تعداد کل افراد بهبود یافته در پایتخت روسیه به بیش از 208 هزار نفر افزایش یافته است.

ضمن اینکه تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا طی روز گذشته 115 نفر افزایش یافته تا در مجموع، تاکنون  16 هزار و683 نفر در اثر این عفونت جان خود را از دست دادند که 1.72 درصد از کل افراد آلوده شده به ویروس کرونا در روسیه است.

علاوه براین، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز امروز، چهارشنبه اعلام کرد که بیش از 35 میلیون آزمایش برای تشخیص ویروس کرونا این کشور انجام شده است.

تنها طی روز گذشته، 245 هزار آزمایش انجام شد. در مجموع، بیش از 211 هزار نفر هم به دلیل مظنون بودن به ابتلای به این عفونت، همچنان در کشور تحت نظارت پزشکی هستند.
 

ابتلای بیش از ۷۰۰ نفر به ویروس کرونا در ژاپن


کرونا در جهان| شمار مبتلایان از مرز ۲۴ میلیون نفر گذشت / آمریکا با بیش از ۵.۹ میلیون مبتلا همچنان درصدر

به گزارش ان اچ کی، مقامات ژاپنی از مبتلا شدن 718 مورد جدید به ویروس کرونا در سراسر این کشور در روز سه شنبه خبر دادند. از بین این آمار 182 مورد مربوط به توکیو، پایتخت ژاپن بوده است.

با احتساب آمار روز گذشته تعداد کل مبتلایان به این ویروس در ژاپن 64 هزار و 714 نفر شده است.

این مقام ها همچنین 14 مورد جدید مرگ ناشی از این ویروس را گزارش دادند که شمار کل تلفات را به 1230 نفر رساند. این تعداد شامل 13 مورد کشتی تفریحی دیاموند پرنسس نیز می شود.

وزارت بهداشت ژاپن می گوید تا روز سه شنبه 252 بیمار با شرایط بسیار بد وجود داشته اند.
 

39 هزار و 664 مبتلا به کرونا در ازبکستان

وزارت بهداشت ازبکستان از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 39664 نفر خبر داد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت ازبکستان، در 24 ساعت گذشته 319 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از تاریخ 8 جولای کمترین تعداد تاکنون بوده است.

همچنین طی 24 ساعت گذشته 7 نفر بر اثر این بیماری فوت کرده اند.

تعداد افراد بهبود یافته نیز با افزایش 432 نفر به 35983 نفر رسیده است.

تاکنون در این کشور 34576 نفر از کرونا بهبود یافتند و 276 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

هم اکنون 3394 نفر در مراکز درمانی تحت مداوا قرار دارند که وضعیت 404 نفر از آنها در شرایط وخیم قرار دارد



منبع:
1.ایسنا / آمار جهانیِ همه‌گیری کووید ۱۹/ شمار مبتلایان از ۲۴ میلیون نفر گذشت
2.تسنیم / تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه از ۹۷۰ هزار نفر گذشت
3.تسنیم / ابتلای بیش از ۷۰۰ نفر به ویروس کرونا در ژاپن
4.فارس / ثبت بیش از 1200 قربانی در 24 ساعت؛ تلفات کرونا در آمریکا از مرز 178 هزار نفر عبور کرد
5.فارس / 39 هزار و 664 مبتلا به کرونا در ازبکستان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.