بهنام محمودی در گفتگو با راسخون:

"آلکنو"سخت گیر تر از مربیان قبلی تیم ملی است/تعطیل کردن ورزش به صلاح جامعه نیست

پیشکسوت والیبال ایران با بیان اینکه ولادیمیر آلکنو انتخاب درستی از سوی فدراسیون بود، گفت: این مربی روس سخت گیر تر از مربیان قبلی تیم ملی است و می تواند ما را به سکوی المپیک برساند.
دوشنبه، 3 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
"آلکنو"سخت گیر تر از مربیان قبلی تیم ملی است/تعطیل کردن ورزش به صلاح جامعه نیست
بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: انتخاب سرمربی تیم ملی زمانبر بود و فدراسیون چاره ای نداشت. درست است که کمی این گزینش به طول انجامید اما یک انتخاب درست و کارشناسی شده، بهتر از یک انتخاب سریع، پرشتاب اما بدون مطالعه و شناخت است. زمانی مسئله نگران کننده است که فدراسیون دست روی دست بگذارد و فقط وقت تلف کند اما فدراسیون والیبال در این مدت دنبال گزینه ی مناسبی بود تا بتواند در مسیر پیشرفت به والیبال ما کمک کند. در این راه تلاش های زیادی صورت گرفت و گزینه های مختلفی هم مد نظر بود اما بعضی از گزینه های مورد نظر یا نیامدند یا اینکه با تیم های خود قرارداد داشتند و نمی توانستند هدایت والیبال ایران را بپذیرند. در بحث بستن قرارداد فقط یک طرف مطرح نیست و باید شرایط گزینه ها را هم مورد بررسی و مد نظر قرار داد. اما در مجموع من این انتخاب را مناسب می دانم.
 
فدراسیون یک مربی کارنامه دار و مطرح را انتخاب کرد
وی افزود: ما از 10، 12 گزینه ی مورد بررسی به 5 نفر رسیدیم. از این تعداد، چون 3 مربی با باشگاه های خود قرارداد داشتند و نتوانستند بیایند، در نهایت انتخاب بین 2 گزینه ی پایانی بود. وقتی فدراسیون به دو گزینه ی کاستلانی و آلکنو رسید، طبیعتامربی روسی بهتر از گزینه ی آرژانتینی بود و معتقدم تیم ملی والیبال می تواند با او به موفقیت برسد. هر مربی ای شرایط و سبک و سیاق خود را در مربیگری دنبال می کند و کسی که مسئولیتی را برعهده می گیرد، دنبال موفقیت است. چون هیچ کسی نیست که نخواهد موفق شود. اگر این مربی در تیم ملی ایران هم به موفقیت برسد، رزومه اش را پربارتر می کند و نشان می دهد که موفقیت های قبلی اش هم روی پشتوانه و دانشش بوده است. کما اینکه این مربی واقعا کارنامه دار و در دنیا سرشناس است. کسی نمی تواند خرده بگیرد که این مربی بدون کارنامه و گمنام بوده و فدراسیون در این انتخاب بد عمل کرده است.
 
"آلکنو" از مربیان قبلی سخت گیر تر است
پیشکسوت والیبال ایران تصریح کرد: ما اگر بتوانیم رابطه ی خوبی با مربی برقرار کنیم و روحیه ی بالایی داشته باشیم، می توانیم با این مربی به موفقیت برسیم. این مربی از بازیکنان ایران شناخت دارد و بارها مقابل ملی پوشان ما بازی داشته است. اینجاست که بسیاری از نقاط ضعف بازیکنان و تیم ما را حتما موقعی که با تیم ملی ایران بازی داشته، مورد آنالیز قرارداده و حالا که هدایت ایران را برعهده گرفته می تواند در رفع آنها کمک کند. آلکنو شناخت خوبی از والیبال ما دارد و بازیکنان ما هم سرشار از انگیزه برای موفقیت هستند. پتانسیل والیبال ما واقعا فوق العاده است و این مربی کاربلد می تواند از آن به نحو احسن استفاده کند. آلکنو کمی سخت گیرتر از مربیان قبلی است و معتقدم والیبال ایران می تواند با او به سکوی المپیک هم برسد. هر موفقیتی، هر اوجی سختی هایی دارد که باید شرایطش را مهیا کرد و با آن ساخت. به موفقیت رسیدن سختی و مرارت می خواهد. بازیکنان ما هم انگیزه ی خوب و بالایی دارند تا در المپیک خوش بدرخشند.
 
"آلکنو" تجربه و انگیزه ی موفقیت در المپیک را دارد
بهنام محمودی گفت: ولادیمیر آلکنوی روسی تجربه ی بالایی دارد و در اکثر رویدادهای بزرگ بوده است. 3 دوره در المپیک شرکت کرده است. او با روسیه یک بار قهرمان و یک بار چهارم شده است که این کارنامه نشان می دهد او هم تجربه ی کافی در میادین بزرگ و المپیک را دارد و هم دانش مربیگری می داند. این عملکرد می تواند با ایران هم برای این مربی تکرار شود. همین که او برای چهارمین بار قرار است در المپیک با تیمی حاضر شود یعنی اینکه آلکنو هم انگیزه ی موفقیت را دارد. ما باید از این فرصت باقی مانده استفاده و شرایط را برای موفقیت این مربی آماده کنیم. آلکنو گزینه ی بهتری نسبت به گزینه های دیگر بود و تجربه اش می تواند به ما کمک کند. امیدوارم همه دست به دست هم دهیم و به این مربی کمک کنیم تا باکمترین مشکل به هدفش برسد. آماده سازی تیم ملی خیلی مهم است و فدراسیون و وزارت ورزش در تلاشند تا این مهم به نحو احسن انجام گیرد.
 
روس ها در دفاع و اسپک سرآمد هستند
وی خاطرنشان کرد: روس ها همیشه در دفاع و در اسپک زدن سرآمد بوده و هستند. خوشبختانه الان اوضاع تیم ملی ما طوری است که هم در دفاع و هم در خط جلو نفراتی داریم که در این دو بخش فوق العاده اند. این مربی می تواند روی این مسائل بیشتر به کمک تیم ملی بیاید و نواقص تیم را برطرف کند. برای این مسئله هم قطعا او نیاز به زمان دارد و باشناختی که از بچه های والیبال ایران دارد، بهترین راه را انتخاب خواهد کرد. ما زمان کوتاهی برای آماده سازی تیم ملی داریم اما آمادگی بازیکنان و باتوجه به شروع لیگ داخلی و حضور بازیکنان در کوران مسابقات می تواند آنها را به بهترین شکل و بهترین فرم در اختیار تیم ملی قرار دهد.
 
لیگ والیبال می تواند به آماده سازی تیم ملی هم کمک کند
پیشکسوت والیبال ایران افزود: در این شرایط بد کرونایی که همه ی کشورها را تحت شعاع قرارداده، اعتقاد دارم که ورزش باید با رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه جریان داشته باشد تا سرگرمی برای مردم ایجاد کند. باید با این موضوع کنار بیائیم. کشورهای دنیا هم به این سمت رفته اند و با رعایت مساول بهداشتی همه ی رشته ها را برگزار می کنند. حتی می بینید که در اروپا هم باشگاه ها و هم تیم های ملی دارند مدام مسابقات رسمی انجام می دهند. در این شرایط کارشناسان و پزشکان همه توصیه می کنند که با رعایت مسائل بهداشتی می شود، زندگی را پیش برد و ورزش هم باید ادامه پیدا کند. اگر لیگ والیبال ما برگزار شود، هم در بخش باشگاه ها می توانیم به هدف برسیم و هم در بحث آمادگی بازیکنان به آماده سازی تیم ملی می توانیم به سرمربی جدید کمک کنیم. ما هم مسابقات جهانی در پیش داریم و هم المپیک. پس بهتر است که با رعایت مسائلی که توصیه می شود، به سمت برگزاری لیگ برویم.
 
تعطیل کردن ورزش به صلاح جامعه نیست
بهنام محمودی گفت: باید تمام تلاش خود را بکنیم تا در این شرایط بد، بهترین عملکرد را داشته باشیم. باید نقاط ضعف را شناسایی کنیم تا کمتر آسیب ببینیم. کسی از شرایط راضی نیست. الان کشور ما به خاطر شرایط کرونایی روبه تعطیلی رفته است. خیلی از اصناف از این تعطیلی راضی نیستند و طبیعی هم هست. ما مجبوریم که برای حفظ سلامتی مردم و جامعه این مسائل را رعایت کنیم. وقتی جامعه ای دست به دست هم بدهد و یک صدا باشد می تواند در شرایط بد هم به نتیجه ی مثبت برسد. واقعا نمی شود خیلی از مشاغل و ورزش را تعطیل کرد. تعطیل کردن ورزش اصلا به صلاح نیست. کشورهای اروپایی و دنیا دارند فعالیت های ورزشی خود را در قالب رعایت مسائل بهداشتی پیش می برند و با آن همه سخت گیری ستاره ها هم مبتلا می شوند. ما هم باید الگوبرداری کنیم اما قبول کنید که خیلی از مسائل زیرساختی و مسائل اقتصادی آنها بهتر از ما است. آرزوی سلامتی برای مردم کشورم دارم تا از این وضعیت بد به خوبی عبور کنیم. یکی از سرگرمی ها در این وضعیت بد کرونایی و اقتصادی که روی مردم فشار هم آورده است، ورزش است که امیدوارم با برگزاری خوب رقابت ها بتواند به نشاط جامعه کمک کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.