انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا + فیلم و تصاویر

عصر جمعه (به وقت تهران) انفجاری مهیب در شهر «نشویل» ایالت تنسی آمریکا به وقوع پیوست. پلیس امریکا اعلام کرد: ۱۵ دقیقه قبل از انفجار خودرو ون در نشویل، صدای ضبط شده‌ای از داخل خودرو به رهگذران احتمالی هشدار داده است که بمبی منفجر خواهد شد.
شنبه، 6 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا + فیلم و تصاویر
به گزارش راسخون؛ بدنبال انفجاری قوی روز جمعه ۲۵ دسامبر (۵ دی) در مرکز شهر نشویل در ایالت تنسی واقع در شرق آمریکا، اف‌بی‌ای برای تحقیق پیرامون این حادثه وارد عمل شد.

در اثر این انفجار یک ساختمان فرو ریخته است و چندین خودرو نیز آتش گرفته‌اند. همچنین شیشه‌های اماکن در خیابان مجاور خرد شده و خساراتی به مغازه‌های محل وارد آمده است.

پلیس می‌گوید منشأ انفجار، یک خودروی پارک‌شده است. به گفته «جان دریک»، رئیس پلیس نشویل، از این خودرو و پیش از انفجار، پیامی ضبط شده با این مضمون که «۱۵ دقیقه بعد بمب منفجر می شود» پخش می‌شده است.
 
شدت انفجار شهر نشویل!

امدادرسانان و آتش‌نشانان در محل حادثه حضور یافته‌اند و مشغول جستجو برای یافتن قربانیان احتمالی هستند. مقامات محلی گفته‌اند که از ۲۰ الی ۳۰ فرد آسیب‌دیده، اکثرا جراحات جزئی داشته‌اند. هرچند سه نفر به دلیل شدت جراحت به بیمارستان منتقل شده‌اند اما این حادثه تلفات جانی نداشته است.

در پی گزارش‌هایی از وجود احتمالی مواد انفجاری در خودروها، تیم خنثی‌سازی بمب به محل اعزام شده و مقامات از مردم خواسته‌اند از محل انفجار فاصله بگیرند.

دفتر آتش نشانس و همچنین اداره بازرسی تنسی نیز در تحقیقات کمک می کنند، علاوه براین سگ های آموزش دیده پلیس برای جستجوی بمب های احتمالی دیگر مورد استفاده قرار گرفته اند. 

روزنامه تنسی گزارش می دهد که چندین نفر برای بازجویی به حوزه مرکزی اداره اف بی آی منتقل شدند، اما پلیس از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این افراد خودداری کرده است.

پلیس نشویل اعلام کرد که برای بررسی بیشتر صحنه، خیابان های مرکز شهر بسته خواهد شد. سخنگوی اداره پلیس مترو نشویل گفت که محل انفجار "یک صحنه فعال" است.

به نوشته تنسی، در ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی اینترنت و خدمات تلفن در شهر نشویل با اختلال روبرو شده و پروازها در این شهر زمین گیر شده اند. 
به دنبال قطع اینترنت و حادثه انفجار، اداره هواپیمایی فدرال پروازهای خروجی فرودگاه بین المللی نشویل را به طور موقت در حدود ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر متوقف کرد.
 

در پی انفجار در مرکز شهر نِشویل آمریکا سه نفر مجروح شدند


انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا + فیلم و تصاویر
 
در ایالت تِنِسی آمریکا انفجاری رخ داد که بر اثر آن سه نفر مجروح شدند که یکی از آنها مأمور پلیس حاضر در صحنه بوده است. یکی از مجروحان مأمور پلیس حاضر در صحنه بوده است.

به گفته پلیس، یک خودرو در ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح جمعه (به وقت محلی) منفجر شد. بر اساس گزارش‌ها، این خودرو از نوع کاروان بوده است.

پلیس محلی در شبکه اجتماعی توییتر بدون آن‌که جزئیات آن را اعلام کند گفته است که این انفجار عمدی عمدی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، تصاویری منتشر شده‌ ستون دود بلند شده از محل انفجار و پنجره‌های شکسته را نشان می‌دهند. موج انفجار از قرار معلوم به چندین دستگاه ساختمان آسیب رسانده است.

به گزارش رسانه‌های منطقه‌ای آمریکا، مأموران پلیس پیش از انفجار در محل حضور داشته‌اند، زیرا به خودروی کاروان پارک شده مظنون شده بودند. در پی آن یک کارمند پلیس درخواست می‌کند تیم خنثی‌سازی بمب به محل اعزام شود، اما این نیروها به موقع به محل نرسیدند.

در پی انفجار بمب، مجروحان به بیمارستان منتقل شدند. شهردار و نیروهای امنیتی قرار است جزئیات را در اختیار عموم بگذارند.
 

بقایای جسد انسان در انفجار نشویل ایالت تنسی آمریکا کشف شد


انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا + فیلم و تصاویر
 
گزارش‌ها حاکی است که لحظاتی پیش از انفجار این خودرو پارک شده در یکی از خیابان‌های نشویل، از طریق نوار ضبط شده و بلندگویی به همگان هشدار داده شده بود که محل را ترک کنند.

به گزارش رویترز، در حالی که پیشتر مقامات پلیس اعلام کرده بودند که مطمئن نیستند که کسی در این خودرو حضور داشته ، اما بعدا کارآگاهان پلیس گفته‌اند که در محل انفجار بقای جسد انسان کشف شده است.

جان دریک، رئیس پلیس نشویل، به خبرنگاران گفت که نیروهای پلیس متوجه این خودرو شدند و یک نوار ضبط شده که از طریق بلندگویی در این خودرو هشدار می‌داد که «بمبی در ۱۵ دقیقه دیگر منفجر خواهد شد.»

شبکه‌های محلی نیز تصاویری در این زمینه منتشر کرده اند که از طریق بلندگو این پیام تکرار می‌شد: « این محل باید تخلیه شود اگر این پیام را می شنوید، همین الان محل را تخلیه کنید.»
 

سی‌ان‌ان: حجم مواد منفجره در حادثه نشویل در آمریکا بی‌سابقه است

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان آمریکایی خبر داد که حجم مواد منفجره به کار برده شده در انفجار شهر نشویل، در داخل آمریکا بی‌سابقه بوده است.سی‌ان‌ان همچنین گفته که هنوز هیچ فرد مشکوکی درباره این حادثه وجود ندارد و انگیزه عاملان این انفجار نامشخص است و پیام هشدار آمیزی که قبل از انفجار ارسال شده نشان می‌دهد که عاملان به دنبال تلفات انسانی در این حادثه نبوده‌اند.

دفتر مدیریت اورژانس نشویل در این باره گفت، در این حادثه یک ون مسافرتی بزرگ پارک شده در کنار خیابان منفجر شد و به ساختمان‌های اطراف آسیب وارد شد.

کاخ سفید شامگاه روز جمعه (به وقت تهران) خبر داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره انفجار در شهر نشویل مطلع شده و اطلاع رسانی به وی درباره این حادثه به صورت مرتب انجام خواهد شد.

ترامپ چند ساعتی است که به زمین بازی گلف خود در اقامتگاهش در فلوریدا رسیده و در آنجا اقامت دارد.

رسانه‌ها نیز اعلام کردند که پلیس شهر نشویل گشت و بررسی تمامی منازل اطراف محل وقوع انفجار را آغاز کرده‌ است.
 

تصاویر هوایی از این انفجار

 
انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا / فیلم و تصاویر

انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا / فیلم و تصاویر

انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا / فیلم و تصاویر


انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا / فیلم و تصاویر

واکنش کاربران توییتر به انفجار نشویل


انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا + فیلم و تصاویر
انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا + فیلم و تصاویر

انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا + فیلم و تصاویر

انفجار مرموز در ایالت تنسی آمریکا + فیلم و تصاویر
 
منبع:
1. انفجاری قوی مرکز شهر نشویل آمریکا را لرزاند؛ اف‌بی‌ای وارد عمل شد / یورونیوز
2. در پی انفجار در مرکز شهر نِشویل آمریکا سه نفر مجروح شدند / دویچه
3.فیلم/ شدت انفجار شهر نشویل! / مشرق
4. کریسمس با طعم تلخ انفجار در شهر نشویل آمریکا / ایرنا
5. بقایای جسد انسان در انفجار نشویل ایالت تنسی آمریکا کشف شد
6. تصاویر / جهان نیوز
7. واکنش کاربران / توییتر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.