حسن روشن در گفتگو با راسخون:

امکان ندارد اجازه دهند کریمی رئیس فدراسیون شود/پرسپولیس باید با اختلاف بالا برنده دربی می شد

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه دفاع این تیم در دربی 94 فاجعه بار عمل کرد، گفت: پرسپولیس اگر از موقعیت های خود استفاده می کرد، با اختلاف بالا باید برنده می شد اما خدا را شکر که این اتفاق نیفتاد و توانستیم روی خلاقیت قایدی بازی را مساوی کنیم.
دوشنبه، 29 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
امکان ندارد اجازه دهند کریمی رئیس فدراسیون شود/پرسپولیس باید با اختلاف بالا برنده دربی می شد
حسن روشن در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به دربی 94 و تساوی استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: بازی را دیدم. شروع استقلال خوب بود و روی اشتباه مدافعان حریف توانست به گل زودهنگامی برسد. بازی خیلی خوبی بود و استقلال می توانست نتیجه ی بهتری بگیرد. شرایط دیاباته را نمی دانم چطور بود. شاید از اول بازی می کرد، بهتر بود. آبی ها وقتی گل اول را در آن دقیقه زدند، نمی دانم چرا عقب نشینی کردند. این گل باید به آنها اعتماد به نفس می داد اما انگار برعکس شد و تیم حریف مسلط شد. البته فکر می کنم استقلال نیمه ی اول بازهم بهتر از نیمه ی دوم بازی کرد چون در نیمه ی دوم واقعا افتضاح ظاهر شدند. در نیمه ی اول استقلال باید باتوجه به گلی که پیش بود، بهتر کار می کرد. واقعا نمی دانم چرا روند بازی تغییر کرد و آن طور که انتظار داشتیم پیش نرفت.
 
استقلال به یک گل راضی شد
وی افزود: پرسپولیس در نیمه ی دوم خیلی عالی بود. موقعیت های متعدد گلزنی خلق کردند و 2 گل هم زدند. شاید اگر دقت می کردند، می توانستند با اختلاف گل بالا نتیجه ی عجیبی را رقم بزنند. خدا را شکر که این اتفاق نیفتاد و استقلال توانست با حرکت انفرادی و خلاقیت قایدی به گل مساوی برسد. بازی بد نبود و نتیجه هم برای ما رضایت بخش بود. استقلال باید گلهای بعدی را می خورد. غیر از 2 گلی که خورد باید 2، 3 گل دیگر می خورد ولی خدا را شکر نخورد. استقلال باید نیمه ی اول بیشتر فشار می آورد. راضی شدن به یک گل در فوتبال برای تیم سم است. استقلال بود که به پرسپولیس اجازه داد، این قدر جولان بدهند. وگرنه از اول اگر بعد از گل بازی را کنترل می کردند و هافبک های حریف را می بستند، آنها نمی توانستند این قدر راحت به دروازه ی استقلال برسند. مگر می شود تیمی دقیقه یک گل بزند و بعد از آن برود برای حفظ گل. 90 دقیقه نمی شود از یک گل دفاع کرد مخصوصا در چنین بازی سنگینی که تیم حریف هم قدرتمند است و نمی خواهد بازنده شود.
 
دفاع استقلال فاجعه بار بود
پیشکسوت استقلال تصریح کرد: وضع دفاعی استقلال در بازی دربی واقعا فاجعه بار بود. اشتباهات مکرر و پیاپی از مدافعان موقعیت های زیادی را به پرسپولیس داد. شانس آوردیم که بازیکن حریف نتوانست از آنها استفاده کند وگرنه شکست بدی برای تیم ما رقم می خورد. با این وضعیت دفاعی که دیدیم، تساوی دربی خیلی خوب بود ولی برای آینده باید روی این دفاع کار شود. برای رسیدن به صدر و قهرمان شدن باید روی سیستم دفاعی بیشتر کار کنند. دفاع استقلال اگر بخواهد این طور پیش برود، در بازی های آینده خیلی تیم به مشکل می خورد. البته این نقیصه قابل رفع است و می توانند بعد از تمرینات عادی نیم ساعت خط دفاعی و هافبک های دفاعی را بیشتر هماهنگ کنند. واقعا دفاع استقلال خیلی در دربی بد بود.
 
توپ های پرسپولیس گل می شد، نتیجه ی عجیبی رقم می خورد
حسن روشن در خصوص ادعای پرسپولیسی ها که گفته بودند می توانستند به استقلال بازهم 6 گل بزنند، گفت: اینها دیگر حرف است. اگر می توانستند خوب می زدند. پس چرا نزدند؟ این حرف ها برای بعد بازی است. اینکه پرسپولیس عالی بازی کرد و موقعیت های فراوانی داشت، شکی در آن نیست و همه دیدند. جذابیت های فوتبال به این اتفاقات است. اول صحبت هایم گفتم که اگر توپ های حریف گل می شد، نتیجه ی عجیبی رقم می خورد. ضعف استقلال در خط دفاعی است. این حرف ها پرسپولیسی ها را کوچک می کند. همان طور که 2 گل زیبا زدند، می توانستند بیشتر فکر کنند و فرصت های بعدی را هم می زدند تا به جای حرف زدن عمل کرده باشند. تیمی که این همه موقعیت را گل نزدند، مشکل دارد.
 امکان ندارد اجازه دهند کریمی رئیس فدراسیون شود/پرسپولیس باید با اختلاف بالا برنده دربی می شد
خیلی از بازیکنان استقلال را نمی شناسم
وی افزود: یکی از دلایل قشنگ بودن دربی 94 این بود که تماشاگری در ورزشگاه نبود و مربیان و بازیکنان خیالشان از این جهت راحت بود. می دانستند کسی روی سکو آنها را تحت فشار نمی گذارد. تیم ها بدون استرس بازی کردند. حالا به پرسپولیس کاری ندارم اما بازهم استقلال اشتباهات وحشتناکی داشت. اگر دیاباته سالم بود، باید از اول به او بازی می دادند. چون اولین بازی بود که از استقلال دیدم، همه ی بازیکنانش را نمی شناسم. به همین دلیل نمی توانم در مورد ترکیب قضاوت کنم. هر تعویضی دلیل دارد. پرسپولیس وقتی دقیقه 85 تعویض کرد، می خواست وقت را تلف کند. اما تغییر وسط نیمه معمولا برای تغییر تاکتیک است. چون نمی شناسم نمی توانم بگویم که تعویض بد بود یا خوب.
 
بازی های استقلال را نمی بینم تا کسی ناراحت نشود
پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که چرا تا به حال بازی های این تیم را دنبال نکرده است؟ تاکید کرد: من باید بازی های استقلال را نگاه کنم و بعد پرسپولیس را. اگر بازی ها را ببینم وقتی از من سوال می کنند باید واقعیت را بگویم. وقتی هم که واقعیت را می گویی به مذاق خیلی ها خوش نمی آید و می گویند حسن روشن چرا نقایص را می گوید. وقتی آدم بازی نگاه می کند باید خوب بودنش را بگوید و ضعف ها را هم گوشزد کند. بعضی ها جنبه اش را ندارند به خصوص دست اندرکاران. مثلا در همین دربی دیدم که پرویز مظلومی بلند شد و لب خط رفت. این کارها برای شخصیتی مثل مظلومی که سرپرست است، خوب نیست. این حرکات تضعیف روحی تیم است. پرویز با تجربه ای که دارد، خیلی باید باتجربه تر عمل کند. لب خط برای مربی است تا صحبت کند. سرپرست در زمین کاره ای نیست. نمی دانم پرویز چرا لب خط رفت. شاید حق با او بوده است. اگر نگاه نکنیم، از این حرفها نمی زنیم و کسی هم دلخور نمی شود. درست است ما عمر خود را برای این تیم گذاشتیم اما صاحبش کسان دیگری هستند! انشالله موفق باشند. فقط به خاطر تماشاگر. اگر هوادار راضی باشد، راحت می توانم سوار اتوبوس و مترو شوم. اگر ببریم یک بدبختی داریم و اگر ببازی یک جور دیگر. خدا را شکر که هوادار شب دربی راحت خوابید و خوشحال شدند. این مساوی دلچسب بود.
 
تنها اشتباه داور دربی، اخراج نکردن مدافع استقلال بود
حسن روشن در خصوص صحنه های داوری و اینکه یک پنالتی برای استقلال اعلام نشد، گفت: داوری عالی بود. تیمی که گل می خورد، سعی می کند جبران کند و تیم مقابل هم تلاشش این است بیشتر خطا کند و مانع حریف شود. در نهایت کرمانشاهی خیلی خوب سوت زد. آن صحنه ای که توپ به دست بازیکن پرسپولیس خورد، پنالتی نبود. هرتوپی که به دست می خورد، پنالتی نیست. در صحنه ای هم که بازیکن پرسپولیس داشت تک به تک می شد و دفاع استقلال خطا کرد، باید اخراج می شد. فقط این صحنه تنها اشتباه داور بود. اگر بازیکن می رفت، موقعیت گل داشت و قطعا کارت قرمز داشت.
 
امکان ندارد اجازه دهند کریمی رئیس فدراسیون شود
وی در پایان با اشاره به ثبت نام علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال افزود: کار خیلی خوبی بود که علی کریمی انجام داد. ما همه فوتبالی ها از او حمایت می کنیم. اما امکان ندارد که بگذارند کریمی برنده شود و رئیس فدراسیون باشد. او بازیکنی بوده که ایرانی ها دوستش دارند، آسیا روی او حساب باز کرده و مورد تائید همه است. کاش علی دایی هم می آمد. اما باید ببینیم در انتخابات همه ی کسانی که حق رای دارند، آن آزادی را دارند که به هرکسی که دلشان خواست رای بدهند یا نه. وقتی فدراسیون، روسای هیات ها را انتخاب می کند، مشخص است که آنها به همان شخص رای می دهند و به کریمی رای نخواهند داد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما