بهتاش فریبا در گفتگو با راسخون:

خوشحالم کریمی برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرد/دربی 6 امتیازی است و برنده دارد

عضو کمیته ی فنی باشگاه استقلال با بیان اینکه از ثبت نام علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال خیلی خوشحال شده است، گفت: دربی 94 به دلیل اینکه پرسپولیس دو بازی عقب افتاده دارد، 6 امتیازی است و معتقدم فردا این دیدار برنده دارد.
يکشنبه، 21 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
خوشحالم کریمی برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرد/دربی 6 امتیازی است و برنده دارد
بهتاش فریبا در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شرایط دربی نود و چهارم اظهار داشت: دربی نزدیک است و هیجان و استرس پابرجاست تا ببینیم فردا چه اتفاقی می افتد و تکلیف چه می شود. دیروز سر تمرین استقلال رفتم و از تمرین و شرایط بچه ها بازدید کردیم. خدا را شکر همه سرحال و خوب بودند. بازیکنان از لحاظ روحی روانی هم شرایط مناسبی داشتند. هم تمرین خوبی کردند و هم سرحال و شاداب بودند. فکر می کنم آنچه که دیدم می تواند به آنها در دربی کمک کند. خیلی جدی تلاش و تمرین می کردند. امیدوارم که بازی خوبی شاهد باشیم و استقلال بتواند روز خوبی از خودش به جا بگذارد. همه ی این تمرین ها و انگیزه ها برای پیروز شدن است. دوست داریم که مردم خوشحال شوند و تیم بتواند روند خوبش را ادامه دهد. خیلی مهم است که تیم بتواند این کارها را در روز بازی پیاده کند. با شرایطی که دیدم امیدوار شدم که تیم بتواند هم فوتبال خوبی به نمایش بگذارد و هم نتیجه ی خوبی بگیرد.
 
دربی فردا 6 امتیاز دارد!
وی افزود: دربی همیشه شرایط ویژه ای داشته و دارد. اصلا نمی شود روی ظاهر و رتبه ی تیم ها توجه کرد و براساس آن نظر داد. دربی یک بازی خاص است. پرسپولیس 2 بازی از استقلال کمتر دارد و اگر بتواند برنده شود، به یک امتیازی ما می رسد. این وضعیت خطرناک است. فکر می کنم با توجه به شرایط موجود، دربی فردا بازی 6 امتیازی است. اگر استقلال برنده شود، خودش را از رقیب جدی و سنتی خود جدا می کند. اگر هم ببازد، پرسپولیس می تواند به ما برسد و آن وقت دیگر نمی شود کاری کرد. اگر استقلال می خواهد بالای جدول بماند، باید دربی را ببرد. امیدوارم این اتفاق بیافتد و تیم بتواند صدر جدول را حفظ کند. وقتی بچه ها را سرحال دیدم، امیدوار شدم که انشالله دربی را برنده شوند. به شخصه نمی توانم نتیجه ی دربی را پیش بینی کنم. در دربی معمولا خیلی کم موقعیت گل ایجاد می شود. تیمی موفق است که بتواند از این تک موقعیت ها سود ببرد و به گل برسد. جنگ اصلی در میانه ی میدان خواهد بود. معمولا 20 دقیقه ی اول بازی دو تیم محتاط بازی می کنند. بیشتر درگیری و جنگ فیزیکی است.
 
دربی 94، جنگ لک و مظاهری است
عضو کمیته ی فنی استقلال تصریح کرد: دربی فردا از لحاظ نبودن تماشاگران خاص تر هم است. آن طور که قبلا روی بازیکنان فشار بود، نیست و می توانند با خیال راحت تر بازی کنند. تمرکز می تواند خیلی مهم باشد. وقتی بازیکنان تمرکز لازم را داشته باشند، می توانند برنامه های کادر فنی را به خوبی پیاده کنند. فکر می کنم تیمی که تمرکز بهتری روی بازی داشته باشد، می تواند برنده دربی باشد. با اینکه همیشه احتمال مساوی شدن دربی زیاد است اما فکر می کنم بازی فردا برنده خواهد داشت. انشالله که این برنده استقلال باشد. از یک طرف این بازی، جنگ دروازه بانهای دو تیم هم هست. هم حامد لک و هم رشید مظاهری جزو بهترین های این فصل بوده اند. رشید واقعا عالی کار کرده است و توانسته در بعضی بازی ها امتیاز استقلال را حفظ کند. لک هم در بازی های آسیایی عالی بود. خط به خط اگر بخواهیم بررسی کنیم، تیم استقلال در عقب زمین خیلی بهتر شده و امیدوارم این وضعیت در دربی هم پایدار باشد.
 خوشحالم کریمی برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرد/دربی 6 امتیازی است و برنده دارد
در فضای مجازی خط می دهند تا استقلال به حاشیه برود
بهتاش فریبا در خصوص انتقاداتی که برای عدم بازی زیبا به محمود فکری می شود، گفت: داستان یک جوری است که هرکاری مربی بکند، یک عده ناراضی اند. شما اگر قشنگ بازی کنی، هشتم جدول باشی، هوادار چه می گوید؟ آیا تعریف و تمجید می کند؟ اینها واقعیت است. تیم دارد نتیجه گرا بازی می کند. اگر قرار است برای مربی متر و معیار انتخاب کنیم، باید همه ی شرایط را در نظر بگیریم. دربی تنها بازی است که فکری همه ی بازیکنانش را در اختیار دارد. از روز اولی که تیم را در اختیار گرفته، نتوانسته از همه ی بازیکنانش استفاده کند. یا مصدوم بودند، یا محروم یا کرونا داشتند. از این به بعد باید استقلال را سنجید. 2 بازی اخیر استقلال تقریبا هم زیبا بازی کرده و هم نتیجه گرفته است. خودم در مصاحبه های قبلی با شما، از نوع بازی استقلال انتقاد داشتم اما الان تیم دارد نتیجه می گیرد. نمی فهمم واقعا که چرا در صفحات مجازی این قدر خط می دهند که تیم زیبا بازی نمی کند. می گویند اگر پرسپولیس را نبرد، عوض می شود. مربی تیم صدر جدول را چه کسی عوض می کند. این سوالات اصلا چیست که از فکری می پرسند. چون استقلال دارد شکل می گیرد، دارند خط می دهند تا تیم به حاشیه برود. اینها استقلالی نیستند. استقلالی واقعی تیم را حمایت می کند و صبر دارد. خوشبختانه مهاجمان ما هم گلزنی را شروع کرده اند.
 
"خلاقیت" از فوتبال ایران رفته است
وی خاطرنشان کرد: آمار زبان فوتبال است. مردم می پرسند جام جهانی قبلی چه تیمی قهرمان شد و جام گرفت. کسی نمی گوید با چه شیوه و روشی قهرمان شد. فوتبال آمار است و مشخص می شود. کسی کاری به مدل بازی کردن ندارد. استقلال تا الان نتیجه گرا بازی کرده است و رفته رفته بازی های زیبایش هم از راه می رسند. این تیم تازه جمع شده و باید به کادر فنی و بازیکنان زمان داد. مهم این است که بازیکنان مصدومش هم رسیده اند. مسئله ی مهمی که در کل فوتبال ایران خلاء آن احساس می شود، نبود بازیکن خلاق در تیم هاست. خلاقیت در بین بازیکنان تیم ها نمی بینید و از فوتبال ایران رفته است. بعد از علی کریمی و مجید نامجومطلق بازیکن خلاقی نمی بینید. وقتی بازی بارسلونا را می بینید، وقتی کار گره می خورد، مسی با خلاقیت خودش گلزنی می کند. یا در تیم های اروپایی می بینید که بازیکنان خلاقیت های خود را در مواقع ضروری نشان می دهند و تیم سودش را می برد. در استقلال فقط قایدی کمی خلاقیت دارد. بحث اینجاست که خلاقیت از فوتبال ما رفته است.
 
می خواهند استقلال را به هم بریزند
پیشکسوت استقلال ادامه داد: حرفم این است که مگر فقط استقلال است که نازیبا بازی می کند؟ تا اینجای لیگ کدام تیم را دیده اید که زیبا بازی می کند؟ لیگ بیستم ما تیم ها خیلی فرازو نشیب داشته اند و هنوز شکل واقعی خود را نگرفته اند. شاید تنها تیمی که چشم نواز و شکیل بازی می کند، سپاهان است. آنها بازیکنان خیلی زیاد و خوبی دارند. نفراتشان را هم کامل در اختیار داشته اند و تیم گردن کلفت و خوبی دارند. بازهم می بینید که چنین تیم قلدری با تیم قعرجدولی مساوی می کند. فوتبال همین است و جذابیتش هم این غیرقابل پیش بینی بودنش است. امسال مدعیان زیاد هستند. پرسپولیس، استقلال، تراکتور، فولاد، گل گهر، نفت آبادان و پیکان و خیلی از تیم ها خوب هستند. وقتی تیم قشنگ بازی کند اما ببازد، چه فایده ای دارد؟ هرکاری کنند عده ای ناراضی اند. می خواهند تیم ها به هم بریزند و این حرف ها را می زنند.
 
خوشحالم علی کریمی برای ریاست فدراسیون ثبت نام کرد
بهتاش فریبا در پایان با اشاره به ثبت نام علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: فوتبالی ها باید در فوتبال باشند و کار را در دست بگیرند. وقتی علی کریمی ثبت نام کرد، خیلی خوشحال شدم. با اینکه استقلالی ام اما از علی کریمی حمایت کامل می کنم. او آدم باشخصیت و کاریزماتیک است. حرکت هایی که در حمایت از مردم در چند سال گذشته کرده است، در دل مردم است. فوتبالی است. اگر هم تجربه ی مدیریت ندارد، می تواند چند تا فرد مدیر در کنارش داشته باشد. علی کریمی ضعیف تر از اینهایی که در راس فدراسیون هستند، نیست. کریمی مورد وثوق جامعه ی فوتبال کشور و آسیاست. شنیدم که نائب رئیس اولش را مهدوی کیا قرار است برعهده بگیرد. این هم اتفاق خوبی است. مهدوی کیا هم آدم موجهی در فوتبال ایران و آسیاست. آسیا اینها را می شناسد و بهترین بازیکنان قاره شده اند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.