محمد برزگر در گفتگو با راسخون:

مساوی دربی برای استقلالی ها مثل برد بود/پرسپولیس باید با اختلاف 4 گل پیروز می شد

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه قرمزها باید با اختلاف حداقل 4 گل در دربی 94 به پیروزی می رسیدند، گفت: این قدر موقعیت ها را از دست دادیم تا تیم حریف روی شانس و یک غافلگیری به گل مساوی رسید؛ این یک امتیاز برای استقلال مثل برد بود.
سه‌شنبه، 23 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مساوی دربی برای استقلالی ها مثل برد بود/پرسپولیس باید با اختلاف 4 گل پیروز می شد
محمد برزگر در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به از دست رفتن پیروزی پرسپولیس در دقایق آخر دربی 94 مقابل رقیب سنتی اظهار داشت: بدون شک این یکی از زیباترین نمایش های چندسال اخیر پرسپولیس بود. اگر اشتباه دقایق اول و آخر تیم را فاکتور بگیریم، واقعا عالی بودند و از جان مایه گذاشتند. فقط حسرتم این است که این تلاششان و موقعیت های استثنایی که داشتند، به گل نرفت تا تیم حریف روی 2 اشتباه به گل برسد. اصلا تیم حریف نتوانست موقعیت خلق کند و اگر بگوییم بدون ایجاد موقعیت 2 گل زد، اغراق نکردیم. واقعا حیف شد که این 2 امتیاز از دست رفت. نمایش پرسپولیس بی نظیر بود و نشان داد که چقدر شخصیت تیمی بالایی دارند. هرتیمی بود بعد از خوردن گل در شروع بازی، به هم می ریخت و شاید نمی توانست خودش را پیدا کند. اما پرسپولیس بزرگی اش را نشان داد و توانست به بازی سوار شود و حتی نیمه ی اول هم با انکه موقعیت کمی داشت، می توانست بازی را به تساوی بکشاند.
 
پرسپولیس باید حداقل با اختلاف 4 گل دربی را می برد
وی افزود: در شروع نیمه ی دوم تعویض استقلال باعث شد تا پرسپولیس بیشتر روی بازی مسلط شود چون هافبک های ما عالی بودند. بازی را در دست گرفتند و موقعیت های متعددی یکی پس از دیگری ایجاد شد. واقعا اگر بی دقتی مهاجمان نبود، حداقل باید با اختلاف 4 گل استقلال شکست می خورد. هنوز هم باورم نمی شود تیمی با این کیفیت و این همه موقعیت نتواند برنده شود. خیلی راحت این برد از دست رفت. احمدنورالهی درحالی که دیگر توان نداشت اگر موقعیت های خودش را گل می زد، باید هت تریک می کرد. نمی دانم از کدام موقعیت ها بگویم. تیم به معنای واقعی به خصوص نیمه ی دوم عالی بود و همه کار کرد. حیف که فقط این 3 امتیاز به دست نیامد. این تیم بدون شک شایسته ی برد بود و خود استقلالی ها هم باورشان نمی شود از این بازی یک امتیاز گرفته اند.
 
مساوی مقابل نائب قهرمان آسیا برای استقلال مثل برد بود
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: بعد از سوت پایان بازی، استقلالی ها طوری خوشحالی می کردند که انگار قهرمان شده اند. البته حق هم دارند چون مقابل تیم بزرگی مثل پرسپولیس توانسته اند یک امتیاز بگیرند. آنها مقابل نائب قهرمان آسیا بازی را مساوی کرده اند و حق دارند. پرسپولیس تیم بزرگی است که مشخص است بدون دلیل نیست توانسته 4 دوره قهرمان شود و 2 بار نائب قهرمانی آسیا را بگیرد. اینها نشان از شخصیت بالای تیم ما دارد. حیف که تیم نتوانسته مطابق نمایشی که دارد، به برتری برسد. شاید کمی در آخر بازی تمرکز لازم را داشتند این برد به دست می آمد.
 
جای یحیی بودم، عالیشاه را بازی می دادم نه رمضانی
محمد برزگر در خصوص تعویض های یحیی گل محمدی و اینکه چرا نورالهی را عوض نکرد؟ گفت: مربیان در طول تمرینات و بازی کنار بازیکنان زندگی می کنند و تفکرات خودشان را دنبال می کنند. حرف زدن و ترکیب چیدن بعد از بازی راحت است. دیدید که پرسپولیس کامبک عالی زد اما در دقایق پایانی روی عدم تمرکز نتیجه از دست رفت. کسی نمی تواند از شکل بازی پرسپولیس ایراد بگیرد چون واقعا عالی بودند. بهترین فرصت ها را ایجاد کردند. متاسفانه از شانس بدشان اشتباهی که داشتند، تاوان بدی داشت و نتیجه از دست رفت. به شخصه اگر می خواستم تعویض کنم به هیچ عنوان عبدی را بیرون نمی کشیدم. گزینه ی تعویض من هم عالیشاه بود نه آرمان رمضانی. او بازیکن خوبی است اما در آن شرایطی که تیم جلو بود، عالیشاه خیلی به درد می خورد و می توانست با دوندگی و حفظ توپ و تکنیکی که داشت، بازی را بخواباند.
مساوی دربی برای استقلالی ها مثل برد بود/پرسپولیس باید با اختلاف 4 گل پیروز می شد
ادعای فکری غیرواقعی بود
وی در خصوص صحبت های فکری که بعد از بازی گفت استقلال می توانست برنده باشد، تاکید کرد: بهتر است آقای فکری این طور واقعیت را تحریف نکند و قبول کند که تیمش شانس برد نداشت. این پرسپولیس بود که سوار بر بازی بود و موقعیت های فراوان گلزنی بوجود آورد. اگر توپ های ما گل می شد، دیگر فکری این طور حرف نمی زد. البته او دوست و همبازی من بوده و قابل احترام است. بهتر است به جای حرف های غیرواقعی بپذیریم که تیم حریف بهتر بود. شک نکنید که بیشتر از همه، بازیکنان پرسپولیس ناراحتند که این برد از دست رفته است. همان طور که گفتم این مساوی برای تیم حریف مثل برد بود چون آنها خیلی خوشحالی می کردند طوری که انگار جام گرفته اند. این نشان می دهد که پرسپولیس خیلی بزرگ و حریف قدرتمندی است.
 
تیم یحیی دوباره به صدر برمی گردد
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص آینده ی این تیم در ادامه ی لیگ افزود: شک نکنید این تیم حریف ندارد. اگر کمی اشتباهاتشان را کم کنند و تمرکز بیشتری داشته باشند و از موقعیت ها بهتر استفاده کنند، این تیم به راحتی می تواند به صدر جدول برگردد. البته نباید فراموش کرد که شاید بچه ها به خاطر 4 مساوی پیاپی کمی تحت فشارند. مطمئن باشید این تیم با یکی دو برد قطعا شرایطش را بهتر می کند و دوباره به صدر برمی گردد. این تیم باید حمایت شود. واقعا لیاقت بازیکنان و مربیان بیش از این حرف هاست و اگر بدشانسی گریبان این تیم را نمی گرفت، الان صدرنشین بودند. این تیم به صدرنشینی عادت کرده و بازی هایی که از خود به نمایش گذاشته در حد یکی مدعی جدی و اصلی است. هواداران نگران این مسئله نباشند و مطمئن باشید خیلی زود پرسپولیس به جایگاه واقعی خود برمی گردد. همان طور که همه می دانیم در شرایط سخت باید از تیم حمایت شود. پرسپولیس تنها تیم بدون شکست است و این می تواند روحیه بخش باشد. بدون شک در بازی های آینده بالاخره بردهای تیم از راه خواهند رسید. تیمی که این طور باطراوت و شاداب بازی می کند و در چنین بازی سنگینی این همه موقعیت گل خلق می کند، قطعا حرف های زیادی در ادامه برای گفتن خواهد داشت.
 
پرسپولیس جدی ترین مدعی لیگ بیستم است
محمد برزگر در پایان گفت: با اینکه بازیکنان خیلی تاثیرگذاری از تیم رفتند و آل کثیر هم محروم شد، اما چیزی از بزرگی و نمایش تیم کم نشده است. می بینید که چطور بازیکنان برای هم تلاش می کنند. این همدلی و هماهنگی تیم بالاخره نتیجه را می آورد. اگر هرتیمی این همه بازیکن از علیپور، ترابی، بیرانوند، بشار، شجاع و آل کثیر را از دست می داد، دیگر توان ادامه ی کار نداشت. کادر فنی پرسپولیس کار بزرگی کرده است. شما دیگر مدعیان مثل سپاهان، استقلال و تراکتور را ببینید که چقدر از لحاظ مهره ای دست مربیان باز است. پرسپولیس با کمبود بازیکن باید با این تیم ها رقابت کند. البته اعتقاد دارم بااینکه در لیگ فرصت جبران هست اما هرچقدر در نیم فصل اول تیم بتواند امتیاز جمع کند، در ادامه کار راحت تری خواهد داشت. باید تا نمی فصل اول به پرسپولیس فرصت داد. شک نکنید که با آمدن آل کثیر قدرت تیم بیشتر می شود. مدعیان دیگر هم روند سینوسی دارند و هنوز تیمی آن طور که باید نتوانسته در قامت یک مدعی اصلی خودش را نشان دهد. اما پرسپولیس واقعا تیم خیلی خوبی دارد و جدی ترین گزینه ی قهرمانی امسال است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.