ماجرای کودک آزاری با تسبیح توسط جوان ملایری

طی روزهای اخیر مردی با انداختن تسبیح به دور گردن یک کودک بدون، توجه به آزار و گریه کودک، عکس آن را در فضای اینستاگرام منتشر کرد و موجب آزرده شدن افکار عمومی شد.
چهارشنبه، 8 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
ماجرای کودک آزاری با تسبیح توسط جوان ملایری
به گزارش راسخون؛ طی چند روز گذشته تصویر فردی در فضای مجازی پخش شد که با استفاده از تسبیح اقدام به آزار یک کودک خردسال می‌کرد.و بی اعتنا به آزردگی و گریه کودک اقدام به عکس انداختن و انتشار عکس کرده بود.

این تصویر تلخ در اینستاگرام منتشر و پربازدید شد. کاربران خواستار برخورد قانونی با این فرد شده‌اند.

این عمل واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت. بعد از آن بود که دیروز معاون اجتماعی پلیس همدان در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد که عامل انتشار فیلم کودک آزاری در ملایر دستگیر شد.
 

فقط برای مزاح و شوخی!


ماجرای کودک آزاری با تسبیح توسط جوان ملایری
 
طی روزهای اخیر مردی با انداختن تسبیح به دور گردن کودک بدون توجه به آزار و گریه کودک، عکس آن را در فضای اینستاگرام منتشر کرد و موجب آزرده شدن افکار عمومی شد. حسین بشری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان با تایید خبر بازداشت کودک آزار گفت: ‌فردی که در یکی از شهرستان‌های استان ‌اقدام به یک فقره کودک‌آزاری و انتشار عکس در فضای مجازی کرده بود با اشرافیت کامل پلیس شناسایی و با هماهنگی مقام ‌قضایی دستگیر شد.

با شناسایی عوامل این کودک آزاری که در شهر ملایر رخ داده بود آنها را دستگیر کردند. نخستین بررسی‌ها نشان داد مرد جوانی که اقدام به این کار کرده بود عموی این کودک بوده و پدر این کودک نیز تصاویر را ثبت کرده بود.

فرد مذکور در اعترافات اولیه هدف از این کار خود را شوخی و مزاح با برادرزاده خود عنوان و اعلام داشته از نتیجه کار خود اطلاع نداشته و این کار را برای تفریح و سرگرمی انجام داده است.

این مقام انتظامی افزود: فرد مذکور در اعترافات اولیه هدف از این کار خود را شوخی و مزاح با برادرزاده خود عنوان و اعلام داشته از نتیجه کار خود اطلاع نداشته و این کار را برای تفریح و سرگرمی انجام داده است .

بشری تأکید کرد: انگیزه دقیق و واقعی فرد مذکور در دست بررسی است و پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع محترم قضایی شده و متهم بازداشت شد.

بشری در پایان تاکید داشت انگیزه دقیق و واقعی فرد مذکور در دست بررسی است و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع محترم قضایی شده و متهم بازداشت شد ضمنا پلیس با اینگونه اقدامات که باعث تشویش اذهان عمومی و ناراحتی مردم شریف می‌شود با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
 

سرنوشت کودک آزاردیده با تسبیح


ماجرای کودک آزاری با تسبیح توسط جوان ملایری
 
محمود علیگو رئیس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی نیز گفت: پدر و عموی کودک دستگیر شده‌اند. نیروهای ما نیز به روستاهای اطراف ملایر رفته‌اند و آنجا از خانه بازرسی صورت گرفته است. این خانواده به غیر از آن پسر، دو دختر دیگر نیز دارند و مقرر شده این کودکان به همراه مادر به خانه امن استان منتقل شوند.

وی تاکید کرد: بررسی‌های بیشتری در این‌باره انجام خواهد شد و با این کودکان گفت و گوی بیشتری می‌شود تا زمینه‌های آسیب آنها مشخص شود و اگر این زمینه وجود نداشت به خانه خود برگردانده می‌شوند.
 

کودک آزاری در ایران

در ایران طبق ماده ۱۱ «لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان» هر کس مرتکب قتل عمد یا ضرب و جرح عمدی کودک یا نوجوان شود و به هر علتی قصاص نشود، علاوه بر پرداخت دیه طبق مقررات، حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مقرر قانونی محکوم خواهد شد.


منبع:
1.ایرنا/ کودک آزاردیده با تسبیح به خانه امن منتقل می‌شود
2.صدا و سیما /دستگیری کودک آزار ملایری + بیشتر بدانیم
3.ایسنا / دستگیری کودک آزار ملایری
4.عصر ایران / بهزیستی: کودک آزاردیده با تسبیح به خانه امن منتقل می‌شود
5.تیتر برتر / ماجرای کودک آزادی با تسبیح در ملایر
6.شهرآرانیوز /  کودک‌آزار معروف دستگیر شد + جزئیات


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.