حمید درخشان در گفتگو با راسخون:

باورم نمی شود میناوند از بین ما رفته است/گل محمدی تمرکزش را روی تیم بگذارد، پرسپولیس قهرمان می شود

پیشکسوت پرسپولیس با انتقاد از شیوه ی برخی مربیان برای قبول نکردن شکست تیمشان گفت: متاسفانه باب شده که اکثر مربیان لیگ برتر به جای قبول مسئولیت باخت، اذهان عمومی و هواداران را به سم دیگری سوق می دهند تا شکستشان فراموش شود.
يکشنبه، 12 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
باورم نمی شود میناوند از بین ما رفته است/گل محمدی تمرکزش را روی تیم بگذارد، پرسپولیس قهرمان می شود
حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به ضایعه درگذشت مهرداد میناوند به دلیل بیماری کرونا اظهار داشت: مهرداد عزیز واقعا همه ی ما را با رفتنش شوکه کرد. کسی انتظار نداشت این اتفاق تلخ بیافتد. متاسفانه این حادثه ی ناگوار و تلخ برای مهرداد رقم خورد و هنوزم که هنوز است خودم باور نمی کنم و بعید می دانم به این زودی کسی باورش شود. متاسفانه اما دیگر مهرداد را نداریم و نخواهیم دید. این یک ضایعه ی تلخ برای مردم و به خصوص جامعه ی فوتبال بود. امثال مهرداد برای جامعه ی ما افتخار آفرینی کرده اندو بارها در صحنه های داخلی و بین المللی با فوتبالشان، گل ها و پاس گلهی خود خنده را به لب های ایرانیان نشانده اند. همه با این عزیزان خاطره دارند و مگر می شود یک دفعه ببینند کسی که این خاطرات را برایشان ساخته، دیگر در بینشان نیست. سالها به مردم عشق و خوشحالی داده اند. فقدان این ستاره ها در بین مردم و جامعه ی ورزش واقعا سخت و غیرقابل جبران است. امیدوارم علی انصاریان را خداوند بزرگ به مادرش ببخشد و از مردم خواهش می کنم برای سلامتی این بازیکن دعا کنند.
 
امیدوارم انصاریان سلامتی اش را بدست بیاورد
وی افزود: واقعا نمی دانم چه بگویم. جای تاثر و تاسف است که هنوز به خاطر کرونا داریم تلفات می دهیم. تقاضا می کنم از مردم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اجازه ندهند این اتفاقات ناگوار دامن گیر خود و خانواده شان شود. متاسفانه می بینم که واقعا برای مردم عادی شده است و مثل سال های قبل رفت و آمدها عادی شده. می بینید که کرونا ورزشکار و غیرورزشکار، پزشک، فوتبالیست، کارگر، مغازه دار یا خریدار و فروشنده نمی کند و مرگبار است. باید خودمان از این وضعیت جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم بیش از این به ما لطمه بزند. در هرصورت این ضایعه را به مردم ایران، خانواده محترم میناوند، پسر، همسر و پدرومادرش تسلیت می گویم. به پرسپولیسی ها تسلیت می گویم که واقعا دوستش داشتند. انشالله آخرین غمی باشد که شاهدش هستیم. انشالله خداوند کمک گند و علی انصاریان هم سلامتی خودش را بدست بیاورد و به آغوش گرم خانواده اش برگردد.
 
مرگ میناوند را باور ندارم
پیشکسوت فوتبال ایران و سرمربی سابق پرسپولیس با بیان اینکه میناوند را من از پاس به قرمزپوشان پایتخت آوردم، تصریح کرد: خیلی خوشحال بودم که جوان مستعدی را به پرسپولیس آوردم که انگیزه ی زیادی داشت. خیلی زود توانست خودش را نشان دهد و در ترکیب اصلی جا بگیرد. با درخشش خیلی زود به تیم ملی دعوت شد. بسیار بسیار بااستعداد، خوش قلب و مردمی بود. ارتباط خیلی خوبی داشت و دوست داشتنی بود. از اینکه الان پیش ما نیست بسیار ناراحتم و غمگین. خداوند روح بزرگش را قرین رحمت خودش کند. واقعا غم سنگینی بود و باورم نمی شود کسی که این همه باانگیزه و شوخ طبع و خندان و شور و نشاط داشت، از بین ما رفته باشد. حیف که نمی توان کاری کرد.
 باورم نمی شود میناوند از بین ما رفته است/گل محمدی تمرکزش را روی تیم بگذارد، پرسپولیس قهرمان می شود
فضای مجازی باعث دشمنی و نفرت افکنی شده است
حمید درخشان گفت: فضای مجازی واقعا بستری شده برای نفرت پراکنی و تفرقه انگیزی. بلد نیستیم از این فضای بزرگ استفاده کنیم. متاسفانه تا زنده ایم قدر هم را نمی دانیم و انواع و اقسام تهمت های ناروا را به هم می زنیم و به راحتی همدیگر را قضاوت می کنیم. تا زنده ایم به همدیگر بها نمی دهیم و به همدیگر احترام نمی گذاریم اما وقتی متاسفانه اتفاقی برای کسی می افتد به فکر مهربانی و قدر هم دانستن می افتیم. امیدوارم قبل از اینکه کسی از بین ما برود، بیشتر با هم مهربان باشیم و با عشق و علاقه به همدیگر احترام بگذاریم تا بعدش پشیمان نشویم. امیدوارم این ضایعه ها پیش نیاید که بخواهد روی افراد تاثیر بگذارد. ما دنبال این اتفاقات نباشیم که کسی از بین ما برود و بعد بیاییم با همدیگر مهربان باشیم. فضای چند قطبی در شبکه های اجتماعی خوب نیست و برخی پیشکسوتان هم ناخواسته درگیر این فضا شده اند. فضای مجازی بیشتر کدورت ایجاد می کند و استفاده کردن از این فضا بلد نیستیم. این فضا باعث شده دشمنی ها و نفرت ها بیشتر شده است.
 
بیشتر مربیان لیگ برتر شکست را گردن نمی گیرند
وی در خصوص شرایط لیگ برتر بیستم و فراز و نشیب تیم ها خاطرنشان کرد: شرایط تیم ها خیلی خوب نیست و این را می شود از نتایج سینوسی همه ی تیم ها دید. این نشان دهنده کیفیت پائین لیگ است. همه دنبال جار و جنجال و حواشی هستند تا متن فوتبال. کسی نمی آید از فوتبال و کار فنی اش حرف بزند. چه برنده ها چه بازنده ها دنبال متهم کردن همدیگر، داور و زمین و زمان هستند. متاسفانه مشکلات خیلی زیادی را تیم ها دارند. خیلی زود لیگ شروع شد. خیلی چیزها در لیگ کم داریم. فقط اسم لیگ ما حرفه ای است. حتی پول حرفه ای هم نمی گیرند. شاید قرارداد حرفه ای ببندند اما گرفتن پول بدون شکایت و حکم امکان پذیر نیست. اگر آهسته آهسته پیش برویم، بهتر از این است که با شتاب پیش برویم. فقط دنبال برگزار کردن لیگ هستیم و دنبال کیفیت بازی ها نیستیم. به همین دلیل است که تیم ها این قدر فراز و فرود دارند. در کنفرانس های مطبوعاتی فقط دنبال داور و فلان عامل بیرونی هستند و کسی شکست و ضعف فنی تیمش را گردن نمی گیرد. در صورتی که مربیان باید تمرکز خودشان را روی مسائل فنی و تیمشان بگذارند و دنبال ارتقای کیفیت تیم خود باشند. تا زمانی که این مسائل حل نشود، هیچ پیشرفتی برای لیگ و فوتبال ما نمی افتد.
 
اکثر تیم های لیگ برتر ورشکسته هستند
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: در فوتبال ما فقط 3، 4 تیم صنعتی مثل ذوب آهن، گل گهر، سپاهان، پیکان و فولاد که همه شان تیم های شرکت های بزرگ ایران هستند، فقط پول خوب و امکانات خوب که تازه شرایط عادی یک فوتبال حرفه ای است را دنبال می کنند. بقیه ی تیم ها حتی پول روزانه ی خود را ندارند تا امورات تیم را پیش ببرند. همه بدهکارند و پرونده های بین المللی یکی پس از دیگری برای تیم ها ردیف شده و می آید. تا این یکی حل نشده، بعدی از راه می رسد. در لیگ ما 70 درصد شاید هم بیشتر درگیر مسائل غیرفنی و حاشیه ای است. وقتی هجمه ی زیادی علیه داوری رخ می دهد، مشخص است که آنها هم تمرکز کافی نخواهند داشت. می گویند در بخش مربیان جوانگرایی کردیم اما تیم هایی که در منطقه ی سقوط هستند به دلیل کم تجربه بودن مربیانشان در این منطقه هستند. جوانگرایی خوب است اما باید کسانی که وارد عرصه مربیگری می گیرند، پله پله بیایند و سلسله مراتب را رعایت کند. فدراسیون فوتبال هم باید قوانین سفت و سختی در این رابطه اتخاذ کند. این نباشد که مربیان بدون مدرک را روی سکوها بفرستند و بعد از چند هفته اجازه بدهند روی نیمکت بنشینند. هیچ کدام از کارهای ما روی اصول نیست. به همین دلیل است رشدی در لیگ و فوتبال ما اتفاق نمی افتد.
 
گل محمدی تمرکزش را روی پرسپولیس بگذارد
حمید درخشان در خصوص نتایج ضعیف پرسپولیس گفت: نتیجه در فوتبال حرف اول را می زند. خوب بازی کردن یک بحث است و نتیجه گرفتن بحثی دیگر. نتیجه مهمتر از بازی خوب است. وقتی تیمی در دربی پیش می افتد و دقایق آخر نتیجه را از دست می دهد، حتما تیم ضعف دارد. متاسفانه ما دنبال حاشیه هستیم و کسی اصل قضیه را دنبال نمی کنیم که چرا تیم نتیجه ضعیف می گیرد. ما بازی برده را به تساوی کردیم و بازی برده را باختیم. اینها بحث دارد. ما اصل فوتبال را گم کردیم. خیلی ها یاد گرفته اند تا می بازند، ذهن افکار عمومی را به مسائل دیگری می برند تا باختشان فراموش شود. خیلی از تیم ها دارند این کار را می کنند. مطمئن باشید تا زمانی که این کار را می کنیم، هیچ وقت پیشرفتی برای فوتبال ما حاصل نمی شود. پرسپولیس تیم خوب و نفرات بسیار خوبی دارد و می تواند مدعی اصلی قهرمانی باشد. به شرطی که یک مقدار کادر فنی تیم تمرکزش را بیشتر روی تیم بگذارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.