ناصر ابراهیمی در گفتگو با راسخون:

کاش من می رفتم اما مهرداد و علی زنده می ماندند/اخباری نبود، تراکتور از پرسپولیس بدجور می باخت

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه اخباری با واکنش های فوق العاده ی خود مانع شکست بد تراکتور مقابل قرمزهای پایتخت شد، گفت: هنوز باورم نمی شود که انصاریان و میناوند را از دست دادیم. ای کاش من می رفتم اما مهرداد و علی زنده بودند.
دوشنبه، 20 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
کاش من می رفتم اما مهرداد و علی زنده می ماندند/اخباری نبود، تراکتور از پرسپولیس بدجور می باخت
ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون؛ با اشاره به ضایعه درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان، اظهار داشت: یک تیم وقتی از 30 بازیکن تشکیل می شود، نمی شود تیم را با چهره ای عبوس و در فضایی خشک پیش برد. در پرسپولیس ما با 3 نسل کار می کردیم و روبرو بودیم. یک نسل مهرداد میناوند بود که روحیه بخش تیم بود. در مسافرت ها، داخل اتوبوس، قطار یا هواپیما یا اردوها همیشه با حرکات و شیرین کاری ها و جوک های شیرین خودش فضای تیم را عوض می کرد و به بازیکنان و تیم روحیه می داد. بعد از مهرداد، علی انصاریان و پژمان جمشیدی بودند که درروحیه  دادن به تیم و ایجاد فضای شاد ماهر بودند. علی انصاریان رفیق باز بود و تمام بچه ها را سرگرم می کرد. با همه ی آدم ها می جوشید. گاهی اوقات در افکار خودش فرو می رفت اما واقعا آدم شوخ طبعی بود که فضای تیم را همیشه شاد نگه می داشت.
 
مهرداد و علی بمب روحیه ی پرسپولیس بودند
وی افزود: خاطره ای که از انصاریان در ذهن دارم این است که وقتی از فجرسپاسی شیراز به پرسپولیس آمد، با ساکش دم در رختکن می نشست. مدت ها به او بازی نرسید. یک روز به من گفت که پس کِی نوبت من می رسد بازی کنم؟ به او گفتم خیلی زود. درست بعد از چند مدت به دلیل شرایط سنی نادر محمدخانی، انصاریان را در دفاع وسط بازی دادیم و خیلی زود خودش را نشان داد و به تیم ملی هم رسید. یکی از بهترین بازیکنان از لحاظ فنی و اخلاقی بود. فکر نمی کنم هیچ مربی ای از او دلخوری داشته باشد. همیشه بازیکن مطیعی بود. میناوند هم همین طور. خوشبختانه در پرسپولیس همیشه بزرگتر، کوچکتری رعایت می شد. مدیریت علی پروین طوری بود که همه رعایت می کردند و کار ما آسان بود. این رفتارها به معرفت و رفتار بازیکنان هم بستگی دارد. یکی از بازیکنان شوخ طبع ما هم پژمان جمشیدی بود که خیلی هم با انصاریان رفیق بود. علی آقا از بازیکنان شوخ طبع که فضای تیم را شاد می کردند، خوشش می آمد. این بازیکنان هم از لحاظ فنی به تیم کمک می کردند و هم بمب روحیه ی تیم بودند. در معرفت و مرام مهرداد و علی نمونه بودند و کسی از آنها بد ندیده است.
 
کاش من می رفتم اما میناوند و انصاریان زنده می ماندند
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: من واقعا هنوز هم مرگ این دو عزیز دوست داشتنی را باور نمی کنم. اصلا هنوز در شوکم که چطور به این راحتی مهرداد و علی را از دست دادیم. کاش من می رفتم و مهرداد و علی می ماندند. من عمرم را کرده ام و 79 سال دارم. اما اگر این دو عزیز زنده می ماندند، می توانستند برای جامعه فوتبال و هنر مفید باشند. اشکم برای همین مسئله در آمد که من هنوز نفس می کشم و این دو نفر در جوانی جانشان از بین رفت. اینها مثل بچه های من بودند. انصاریان را بیش از حد دوست داشتم. وقتی به استقلال هم رفت، کسی از او ناراحت نشد. خودش گفته بود که استقلال می روم اما پرسپولیسی ام. یک سال برای تیم رقیب با جان و دل و باتعصب بازی کرد. یک سال بیشتر دوام نیاورد و در استقلال نماند. حیف که این چهره ی دوست داشتنی را از دست دادیم.
 
 کاش من می رفتم اما مهرداد و علی زنده می ماندند/اخباری نبود، تراکتور از پرسپولیس بدجور می باخت

اخباری نبود تراکتور سنگین ترین شکست تاریخش را متحمل می شد
ناصر ابراهیمی در ادامه ی گفتگوی خود با راسخون با اشاره به وضعیت پرسپولیس، گفت: پرسپولیس خدا را شکر راه خود را دوباره پیدا کرده است و بعد از هفته ها حاشیه و دور بودن از نتیجه گرفتن، توانست دو پیروزی خیلی خوب و پشت سر هم بیاورد. مقابل تراکتور خیلی خوب بازی کرد. در نیمه ی اول با اینکه بازی متعادل و در میانه ی میدان بود اما موقعیت گل هم داشت. در نیمه ی دوم عالی بازی کرد و به گل هم رسید. موقعیت سازی های خیلی خوبی هم داشتند که اگر دقت می کردند باید 5، 6 گل دیگر هم می زدند. اما دروازه بان تراکتور خیلی خوب بود. چند گل مسلم را گرفت. واقعا اخباری فوق العاده کار کرد. گاهی اوقات دروازه بان ها شاهکار می کنند که اخباری اگر نبود شاید سنگین ترین شکست تراکتور رقم می خورد. پرسپولیس اگر این روند را پیش برود، قطعا با برد بازی های عقب افتاده، قهرمان نیم فصل خواهد شد.
 
مشکلات مالی دلیل نوسان تیم هاست
وی خاطرنشان کرد: لیگ امسال ما خیلی نوسان دارد. شاید بخشی از مشکلات به کرونا برگردد و بخشی هم به دلیل شرایط و اوضاع مالی باشگاه ها. اکثر باشگاه ها بدهکارند و نمی توانند حقوق بازیکنان خود را به موقع پرداخت کنند. فوتبالیست ها هم جز فوتبال درآمد دیگری ندارند و وقتی پولشان به تعویق بیافتد، دچار مشکلات روحی روانی و حتی خانوادگی می شوند که در روند و کیفیت فوتبالشان تاثیر منفی می گذارد. بازیکنی که قرارداد می بندد، باید طبق قانون ابتدای قرارداد، وسط فصل و آخر فصل پولش را بگیرد اما برخی تیم ها هستند که هنوز پرداخت اول هم شاید نداشته اند. نوسان تیم ها فقط به دانش مربیان برنمی گردد و خیلی مسائل در آن نقش دارد. تیم هایی که پرمهره هستند و از لحاظ مالی در وضعیت خوبی قراردارند، قطعا باید بهتر از این نتیجه می گرفتند. به نظرم این نوسان باعث شده تا جذابیت جدولی داشته باشیم نه کیفیت فنی. در کل تیم ها آن طور که باید کیفیت خوبی نداشته اند و اگر هم داشته اند، شکل بازی آنها استمرار نداشته است.
 
وزیر برای پرسپولیس چکار کرده که برای استقلال نکرده؟
پیشکسوت پرسپولیس افزود: پرسپولیس از اول سال تا کنون 4 مدیر عامل عوض کرده است. اختلاف نظر یحیی گل محمدی و رسول پناه اوج حاشیه ها بود. در این شرایط تیم توانسته این طور سرپا بایستد، هنر کرده اند. نمی گویم چطور می گویند، وزیر پرسپولیسی است؟ بازی در زمین مشخص می شود و دیدید که در دربی چقدر بالاتر و بهتر بازی کرد اما بازی مساوی شد. این ها همه حرف است. مگر وزیر به پرسپولیس چه چیزی داده است؟ هر کاری که برای پرسپولیس کرده، برای استقلال هم کرده است. این حرف ها واقعا برای کسانی است که چیزی از فوتبال نمی فهمند.
 
پرسپولیس می تواند امتیازها را در نیم فصل دوم جبران کند
ناصر ابراهیمی گفت: جدول لیگ تغییر می کند. یقین بدانید این شکل جدولی باقی نمی ماند و تغییر می کند. با توجه به بازی های عقب افتاده ی پرسپولیس و نتایجی که حاصل می شود، خیلی در جدول تاثیرگذار است. ضمن اینکه برخی مدعیان با هم بازی مستقیم دارند و طبیعی است که وقتی روبرو شوند و نتیجه ای که رقم می خورد، می تواند جایگاه تیم ها را مشخص کند. با اینکه قهرمانی در نیم فصل اول ارزشی ندارد و قهرمان جام نمی گیرد اما روحیه ای مضاعف به تیم می دهد تا با روحیه ی بالاتری پیش برود. در نیم فصل دوم امتیاز گرفتن سخت تر از ابتدای لیگ است و حتی امتیاز گرفتن از تیم های قعرنشین هم به آسانی نیست. تیم ها از لحاظ کیفیت فنی به هم نزدیکند و این کار را دشوارتر می کند. ضمن اینکه فاصله ی امتیازی هم زیاد نیست و با یک برد و باخت خیلی تیم ها عقب می افتند و جایگاه خود را از دست می دهند. اگر باشگاه های آسیا و اردوهای تیم ملی را هم به تقویم لیگ اضافه کنیم، لیگ فشرده تر خواهد شد و شاید نوسان بیشتری در نتیجه گیری شاهد باشیم. با این حال معتقدم پرسپولیس با توجه به تجربه و کیفیتی که دارد، بتواند خودش را در نیم فصل دوم پیدا کند و برخی نتایج را جبران کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.