فرزاد آشوبی در گفتگو با راسخون:

فینالیست شدن پرسپولیس ویژه ترین اتفاق سال قبل بود/بلاتکلیفی فدراسیون به تیم ملی ضربه زد

پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس با بیان اینکه فینالیست شدن این تیم ویژه ترین اتفاق سال قبل بود، گفت: از دست رفتن میزبانی تیم ملی به خاطر بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال رخ داد و این مسئله به تیم ملی ضربه ی بدی زد.
دوشنبه، 16 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
فینالیست شدن پرسپولیس ویژه ترین اتفاق سال قبل بود/بلاتکلیفی فدراسیون به تیم ملی ضربه زد
فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به کناره گیری اش از دستیاری محمد نصرتی در تیم پارس جم جنوبی اظهار داشت: در تیم پارس جم روزهای خوبی داشتیم و توانستیم این تیم را به عنوان یک مدعی صعود با تمام مشکلاتی که داشت، تبدیل کنیم. نیم فصل خوبی را با این تیم سپری کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم. امیدوارم این تیم خیلی زود به لیگ برتر برسد. اگر برخی مشکلات مالی و حمایتی این تیم برطرف شود، یقین بدانید پتانسیل لیگ برتری شدن دارند. همان طور که در صفحه ی شخصی ام در فضای مجازی نوشته ام، دلیل کناره گیری ام از تیم پارس جم فقط و فقط مشکلات شخصی بود. با وجود این مشکلات، ادامه دادن مسیر با تیم پارس خیلی سخت شده بود. احساس کردم اگر با این شرایط ادامه ندهم، بهتر است.
 
آدمی نیستم سال ها را به خوب و بد تقسیم کنم
وی در ادامه ی صحبت های خود در خصوص سال 99 که گذشت، افزود: آدمی نیستم که سال ها را به خوب و بد تقسیم کنم و بگویم فلان سال خوب بود و فلان سال بد. همیشه ممکن است در طول هفته، ماه یا سال اتفاقات خوب یا بدی برای هرکسی رقم بخورد. خاصیت زندگی غیرقابل پیش بینی بودن آن است. گاهی اوقات اتفاقات مثبت باعث خوشحالی می شود و برعکس اتفاقاتی هم می افتد که باب میل ما نیست و ممکن است ناراحت شویم. همه ی اتفاقات در مجموع باید کمک کند تا انسان بهتری باشیم. دید بهتر و بزرگ تری نسبت به خود و جهان پیرامون داشته باشید. هرشخصی نسبت به اتفاقاتی که برایش می افتد، واکنش های مختلفی دارد. بعضی از اتفاقات هم ممکن است این قدر سنگین باشد که هضم آن برای فرد ماه ها طول بکشد.
 
رسیدن پرسپولیس به فینال آسیا اتفاق ویژه ی سال گذشته بود
مربی سابق تیم پارس جنوبی جم ویژه ترین اتفاق سال گذشته را رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا عنوان و تصریح کرد: بدون شک این مسئله یک موفقیت بزرگ برای باشگاه پرسپولیس، فوتبال ایران و طرفداران این تیم بود. با همه ی سختی ها و فراز و نشیب هایی که پرسپولیس داشت، این تیم غول های بزرگ غرب آسیا را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت و توانست به فینال برسد. اما متاسفانه این اتفاق خوب، منتج به کسب جام و همراه با قهرمانی نشد. این اتفاق خیلی برای فوتبال ایران خوب بود چون نشان داد تیمی را در سطح باشگاهی داریم که می تواند در یک فاصله ی خیلی کوتاه با قدرت به فینال آسیا برسد. اما محدودیت های پرسپولیس این تیم را در فینال اذیت کرد و نتوانست جام قهرمانی را بگیرد.
 
از دست رفتن میزبانی ایران اتفاق تلخی بود
فرزاد آشوبی گفت: قبول دارم که در اواخر سال گذشته، از دست دادن دو عزیز محبوب فوتبالی(مهرداد میناوند و علی انصاریان) خیلی تلخ و اتفاق بدی بود ولی اتفاق تلخی که برای ورزش کشور به خصوص فوتبال رخ داد، از دست رفتن میزبانی تیم ملی فوتبال بود که خیلی بد رقم خورد. قطعا تیم ملی ما با داشتن بازیکنان توانمند و خوبی که در اختیار دارد، این پتانسیل را دارد که با تمام سختی ها از این مرحله عبور کند. اما بحث اینجاست که چرا باید این شرایط سخت و از دست رفتن میزبانی بوجود بیاید؟ تیم ملی ما به اندازه ی کافی با حریفان خوب درگیر است. هر مسیری که احتمال موفقیت تیم ملی را افزایش دهد، باید برای ملی پوشان ما هموار و فراهم شود. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و در این وضعیت فعلی کارشان سخت تر و پیچیده تر از گذشته خواهد شد.
 فینالیست شدن پرسپولیس ویژه ترین اتفاق سال قبل بود/بلاتکلیفی فدراسیون به تیم ملی ضربه زد
بلاتکلیفی فدراسیون به فوتبال ملی ضربه زد
وی خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی که در فدراسیون فوتبال ایران برای تعیین تکلیف اساسنامه و تائید آن وجود داشت، به شرایط میزبانی ایران ضربه زد. شاید اگر این بلاتکلیفی زودتر حل و انتخابات زودتر برگزار می شد و فدراسیون در شرایط نرمالی قرار داشت، شاید اتفاقات بهتری رقم می خورد. در هر حال اتفاقی است که افتاده و نمی شود کاری کرد. فقط امیدوارم فدراسیون نشینان جدید از این اتفاق درس بگیرند و در آینده شرایط بهتری را برای فوتبال ما به خصوص تیم ملی فراهم کنند. ما برای رهایی از این اتفاقات، نیاز به گرفتن کرسی های تاثیرگذار در ای اف سی داریم. فردی که بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد و روی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نفوذ داشته باشد. در این شرایط سخت گرفتن چنین کرسی های تاثیرگذاری هم سخت است اما غیر ممکن نیست. اگر فدراسیون با برنامه ریزی صحیح و بدون شتابزدگی حرکت کند، یقین بدانید می تواند هم ساختار فوتبال ما را درست کند و هم کرسی های اثر گذاری که از دست داده ایم را بگیرد.
 
پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی لیگ بیستم است
بازیکن سابق پرسپولیس در ادامه ی گفتگوی خود با خبرنگار راسخون، با اشاره به لیگ برتر بیستم افزود: امسال لیگ جذاب تری را شاهد هستیم و الان حداقل در جدول 3 تیم را داریم که با فاصله ی نزدیک به هم حرکت می کنند. این اتفاق می تواند خوب و مثبت قلمداد شود. اما کماکان معتقدم پرسپولیس اصلی ترین مدعی قهرمانی است. به ویژه با نفراتی که به درستی جذب شده اند. این تیم در نقاطی که ضعف داشت، اقدام به جذب بازیکن کرد. برخی بازیکنانی را آورد که در این تیم کار کرده بودند و شرایط تیم را می شناختند. با این شرایط معتقدم این تیم بازهم شانس اول قهرمانی است و می تواند برای پنجمین بار متوالی جام را بگیرد. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد و این تیم قافیه را به رقبا ببازد. به هرحال نباید فراموش کنیم که فوتبال بازی اتفاقات است و غیر قابل پیش بینی. در فوتبال نمی شود چیزی را به قطعیت گفت. خیلی از مسائل از جمله مصدومیت ها، محرومیت ها و حتی قضاوت داوران می تواند روی روند یک تیم تاثیر بگذارد. خیلی مهم است که کادر فنی در بزنگاه های لیگ و به خصوص بازی مستقیم با رقبای مدعی، برنامه ی ویژه تری داشته باشد و بتواند این نبردهای به قول معروف 6 امتیازی را برنده باشد. اگر این تیم در نبردهای مستقیم مقابل رقبا بتواند شرایط خوبی داشته باشد و 3 امتیازها را بگیرد، شک نکنید که گام بلندی را برای قهرمانی برداشته است. هرچند در نیم فصل دوم نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت چون امتیازگرفتن خیلی سخت می شود. سپاهان تیم باکیفیتی نشان داده و با بازیکنانی که در اختیار دارد، رقیب جدی برای پرسپولیس است. تیم استقلال هم از لحاظ داشتن بازیکن، شرایط خوبی دارد. برخی تیم ها هم درست است که مدعی نیستند اما می توانند در تعیین قهرمان نقش مهمی داشته باشند. تیم هایی هم که در منطقه خطر هستند به راحتی تسلیم نمی شوند و فکر می کنم بازی با چنین تیم هایی سخت تر از مدعیان باشد.
 
کرونا برود، هیجان به فوتبال برمی گردد
فرزاد آشوبی در پایان گفت: امیدوارم در سال جدید بیماری کرونا برای تمام مردم دنیا از بین برود و روزهای خیلی خوب و شادی را به خصوص مردم ما شاهد باشند. بدون شک اگر این بیماری از بین برود، برای ورزش دنیا هم خوب خواهد بود و دوباره ورزشگاه ها مملو از جمعیت خواهد شد. تصور کردن ورزش به خصوص فوتبال آن هم بدون تماشاگر سخت است. بازی هایی که در این یک سال اخیر بدون حضور هوادار دیدیم، بی روح و کسل کننده بوده است. حتی بازی های اروپایی که جذاب و کیفیت بالایی داشته اند هم بدون تماشاگر آن هیجانی که باید را نداشتند. البته کشورهای اروپایی با برخی کارها تا حدودی این نقیصه را برطرف کردند اما حضور تماشاگران واقعا به فوتبال جان می بخشد و سروصداها باعث رونق و جذابیت می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.