آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

شیوع کرونا(coronavirus) در جهان به علت جهش های متوالی که اتفاق افتاده است همچنان می تازد. هر چند اعلام می شود واکسن های تولیدشده کم یا بیش می توانند با نوع جهش یافته کرونا نیز مقابله کند اما گسترش و کشندگی این ویروس منحوس همگان را مجاب می کند مانند گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
چهارشنبه، 1 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
به گزارش راسخون؛ علی رغم تولید واکسن های مختلف در ایران و جهان و آغاز واکسیناسیون عمومی در کشورهای مختلف، به ویژه کشورهای ثروتمند، اما به علت جهش ویروس کرونا همچنان تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کوید ادامه دارد و وزارت بهداشت جهانی اعلام کرده است مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دهند. دانشمندان با توجه به جهش های صورت گرفته و واکسن های تولیدشده نتواستند زمان دقیقی برا پایان کرونا ترسیم کنند. پرتال فرهنگی راسخون در این یک سال و اندی که از ورود کرونا به ایران گذشته است با بروزرسانی محتوای مربوط به کرونا در ایران و جهان بر آن بوده است تا با اطلاع رسانی درست و افزایش آگاهی قدمی در کنترل شیوع این بیماری داشته باشد. در این خبر نیز بر آنیم آنچه که در اردیبهشت سال 1400 در خصوص کرونا در ایران و جهان، در رسانه های دیگر خبررسانی می شود، بروز کنیم.
 
اخبار مربوط به کرونا در فروردین 1400
اخبار مربوط به کرونا در اسفند 99 
اخبار مربوط به کرونا در بهمن 99
اخبار مربوط به کرونا در دی 99 
اخبار مربوط به کرونا در آذر 99

اخبار مربوط به کرونا در آبان 99
اخبار مربوط به کرونا در مهر99
اخبار مربوط به کرونا در شهریور 99
اخبار مربوط به کرونا در مرداد 99
اخبار مربوط به کرونا در تیر 99
اخبار مربوط به کرونا در خرداد 99
اخبار مربوط به کرونا در اردیبهشت 99
اخبار مربوط به کرونا در فروردین 99
اخبار مربوط به کرونا در اسفند99

درحال بروزرسانی...

پنجشنبه 30 اردیبهشت

9:00

تولید ماهانه یک میلیون دوز واکسن "کنژوگه" در انستیتو پاستور از تابستان


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از تابستان ۱۴۰۰ در هر فصل حداقل سه میلیون دوز واکسن کرونای «کنژوگه» محصول مشترک ایران و کوبا تولید می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور امسال حدود چهار میلیون و تا پایان آذر، حداقل هفت میلیون دوز این واکسن تولید و روانه بازار داخلی شود. این واکسن یکی از ویژه‌ترین طراحی‌های واکسن کووید۱۹ در دنیا را داراست و به همین دلیل تولید آن زمان‌بر است./ایرنا


8:30
فوت ۵۰۰ راننده تاکسی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری: از شروع شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۰۰ راننده تاکسی فوت کردند. به رغم رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در این بخش، شاهد افزایش ابتلای فعالان این عرصه به کرونا و افزایش فوتی‌ها هستیم درخواست تسریع در اجرای طرح واکسیناسیون رانندگان در کمترین زمان ممکن را داریم/ ایرنا

چهارشنبه 29 اردیبهشت




20:00
حاجی میرزایی: امیدواریم با واکسیناسیون مدارس در مهرماه باز شوند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
وزیر آموزش و پرورش: از آنجا که هیچ روش معتبری برای برگزاری آزمون‌های غیرحضوری نداریم و امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم تأثیر مستقیمی بر انتخاب رشته تحصیلی و آینده دانش‌آموزان دارد، لذا این موضوع بدون برگزاری آزمون حضوری محقق نمی‌شد. امیدواریم با واکسیناسیون معلمان بتوانیم مدارس را در سال تحصیلی آینده بازگشایی کنیم.


18:00
کافه نشینی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر فرانسه در اولین روز بازگشایی رستوران‌ها و کاهش محدودیت‌های کرونایی

 

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400


16:30
صدور گواهینامه واکسیناسیون کرونا برای سفر خارجی/ تزریق واکسن در روز انتخابات صحت ندارد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: ۱۲ میلیون دوز واکسن تا پایان خرداد به دستمان می‌رسد و احتمالا از شنبه هفته آینده واکسیناسیون بالای ۷۰ سال را آغاز می‌کنیم و امیدواریم تا پایان خرداد افراد بالای ۶۰ سال را واکسن بزنیم. برای تزریق واکسن آسترازنکا هیچ نیازی به قطع مصرف آسپیرین وجود ندارد اما اگر شخصی هپارین مصرف می‌کند، باید مصرف این دارو را برای تزریق واکسن آسترازنکا قطع کند. می‌توانیم برای کسانی که دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند گواهینامه واکسیناسیون کرونا برای سفر خارجی صادر کنیم. واکسیناسیون مردم در روز انتخابات را تکذیب می‌کنم؛ ما ۶٠ میلیون واجد شرایط انتخابات داریم و اصلا این امکان را نداریم./باشگاه خبرنگاران


16:00
واکسن‌های جعلی کرونا در فضای مجازی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
اخیرا کلاهبرداران با ارسال یک پیام جعلی از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام سیب شوند و برای دریافت واکسن کرونا با پرداخت مبلغی ثبت نام کنند. لینک معرفی شده در این پیامک، معمولا کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات بانکی، از آنها کلاهبرداری می‌کند و اقدام به برداشت وجه به صورت غیرمجاز می‌نماید. شهروندان دقت داشته باشند برای دریافت واکسن کرونا نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نمی‌باشد و همچنین به بهانه ثبت نام واکسن کرونا و ایجاد پرونده وارد هیچ سایتی نشوند./ خبرآنلاین


15:30
وضعیت شیوع کرونا در جهان/ ۱۵ کشور اول جهان از نظر میزان فوتی های کرونا

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

فوت ۲۳۳ بیمار کووید۱۹ در کشور/ شناسایی ۱۲۷۸۹ بیمار جدید

 

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

 

13:00
گرانفروشی دارو‌های کرونا را به ۱۹۰ اطلاع دهید


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو: قیمت دولتی داروی رمدسیویر ۷۰۰ هزار تومان است، گرانفروشی این دارو را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش دهید./ صدا و سیما
 

12:00
نامه رسمی جامعه پزشکی ژاپن به نخست وزیر برای لغو بازی‌های المپیک


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

انجمن پزشکی ژاپن با شش هزار عضو طی نامه‌ای به نخست وزیر این کشور،  یوریکو کویکه شهردار توکیو و سیکو هاشیموتو رئیس سازمان کمیته برگزاری بازی‌های المپیک خواستار لغو بازی‌های المپیک شدند/ایسنا

10:00
توزیع عادلانه واکسن در گرو استفاده کامل از سامانه تیتک/ ریشه تخلفات در فرآیند واکسیناسیون کرونا کجاست؟

 

با وجود اظهارات مکرر مقامات وزارت بهداشت در رابطه با توزیع عادلانه واکسن کرونا اما به نظر می‎‌رسد استفاده ناقص از ظرفیت‌ سامانه‌های نظارتی و عدم انجام اصلاحات اساسی در فرآیند واکسیناسیون، احتمال عرضه خارج از شبکه واکسن‌های کرونا و تزریق خارج از نوبت تعیین‌شده همچنان وجود دارد.

خبرگزاری فارس - گروه سلامت: افزایش روزافزون تقاضای عمومی برای تزریق واکسن کرونا، شبکه‌های فعال قاچاق را به شدت به تکاپو انداخته است. از قرار معلوم، برخی افراد برای خلاص شدن از بند کرونا حاضرند ریسک بالایی را پذیرفته و واکسن‌های تأیید نشده را با پرداخت هزینه گزاف از بازار سیاه خریداری ‌کنند.
تاکنون تنها حدود 3 میلیون 200 هزار دوز واکسن وارد کشور شده است، حال این سوال به وجود می‌آید که شبکه دلالان دارو از چه ترفندهایی برای تأمین واکسن‌های خارج از شبکه استفاده می‌کنند؟ آیا تمام واکسن‌های موجود در این بازار تقلبی است و یا اینکه این واکسن‌های وارداتی هستند که با خارج شدن از زنجیره توزیع در بازار سیاه عرضه می‌شوند؟

البته سعید نمکی، وزیر بهداشت با انتقاد از برخی جوسازی‌های علیه وزارت بهداشت گفته است که تمامی اخبار مربوط به فروش واکسن کرونا در بازار آزاد کذب است؛ چرا که همه مشخصات در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده و امکان ندارد واکسن خارج از شبکه رسمی در بازار آزاد عرضه شود. همچنین به گفته ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، مردم باید بدانند که اگر خارج از سیستم بهداشت کشور، واکسن دریافت کنند، آن‌ واکسن‌ها تقلبی خواهد بود. اما برخی از نمایندگان مجلس در روز‌های گذشته با مطرح کردن برخی اظهارات خبر از وقوع در فرآیند توزیع واکسن کرونا دادند.


09:00

فروش ۳ میلیون تومانی داروی کرونا در ناصر خسرو/ دلالان رمدسیویر را ۴ برابر گرانتر می‌فروشند

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو درباره فروش رمدسیویر برای درمان کرونا در ناصرخسرو به قیمت ۳ میلیون تومان و ادعای نشت آن از داروخانه‌ها توضیح داد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فروش میلیونی داروی رمدسیویر که برای درمان کرونا تجویز می‌شود از آنجایی آب می‌خورد که وقتی یکی از عزیزانتان بیمار می‌شوند، حاضر هستید فرش زیر پایتان را بفروشید تا داروی مورد نیاز را تهیه کنید؛ در این آشفته بازار، این دلالان هستند که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و معلوم نیست چه چیزی را به "اسم رمدسیویر" به ۴برابر قیمت به مردم دردمند می‌فروشند، همانطور که در روز‌های ابتدایی دوران شیوع کرونا همین دلالان، پنی سیلین یا سفتریکسون را به قیمت ۶۰میلیون تومان به خانواده بیماران فروختند.

با کمبود این دارو در بیمارستان ها و داروخانه‌های منتخب مواجهه شده‌ایم چرا که در موج چهارم کووید19 شاهد افزایش شمار مبتلایان بیماری کرونا بودیم و از طرفی کلینیک های سرپایی بستری موقت در بیمارستان ها راه اندازی شد و بیماران بسیاری در قالب بستری موقت رمدسیویر را دریافت کردند و میزان مصرف این دارو چند برابر شد و در نهایت با کمبود این داروی حمایتی مورد استفاده در درمان کرونا مواجه شدیم.

محمدی درباره فروش رمدسیویر در ناصر خسرو به قیمت ۴ میلیون تومان و برخی ادعا‌ها مبنی بر نشت دارو از داروخانه‌ها به بازار سیاه بیان کرد: ما تاکنون گزارشی از نشت درمدسیویر اصلی از داروخانه به بازار سیاه نداشته ایم و باید توجه داشت که اگر یک مورد رمدسیویر با برچسب تی تک در بازار سیاه پیدا شود می‌توانیم بفمهیم که دارو از مسیر تولید، توزیع یا داروخانه وارد بازار سیاه شده است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما به هیچ وجه نشت دارو از داروخانه به بازار سیاه را تایید نمی‌کنیم و بار‌ها هم به مردم گفته ایم که دارو را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند و بدانند دارو‌های تقلبی در بازار سیاه به اسم رمدسیویر به فروش می‌رسد.

محمدی پیش‌تر مطالبات بیمارستان‌ها از بیمه‌ها را یکی از دلایل کمبود دارو در داروخانه‌های بیمارستانی عنوان کرد و گفت: اکنون برخی از مراکز درمانی رمدسیویر، فاویپیراویر و توسیلوزو‌مپ را که به عنوان دارو‌های خط اول درمان کرونا مطرح هستند، به دلیل بدهی به شرکت‌های پخش نمی‌توانند خریداری کنند. این یک زنجیره معیوب است که بیمه پول بیمارستان را نمی‌دهد، بیمارستان نمی‌تواند پول داروخانه را پرداخت کند و داروخانه هم نمی‌تواند پول شرکت پخش را بدهد. شرکت پخش هم می‌خواهد از تامین کننده دارو را بخرد. این یکی از مسائلی است که مبتلابه آن هستیم و امیدواریم رفع شود.
 

سه شنبه 28 اردیبهشت


16:30
از زمان تزریق واکسن به کادر درمان کسی از پرسنل کرونا نگرفته است


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح‌دانشوری: از زمان تزریق واکسن به کادر درمان کسی از پرسنل کرونا نگرفته است. اگر یک دور واکسیناسیون سراسری انجام بدهیم بیماری از چرخه سرایت خارج می‌شود.

15:30

آخرین آمار از وضعیت مبتلایان و واکسیناسیون کرونا در کشور


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 

14:35

بمباران مرکز تست و واکسیناسیون کرونا در غزه و نگرانی‌ از شیوع بیماری در بحبوحه حملات صهیونیستی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

بر اساس گزارش پایگاه آر.تی، مقامهای بهداشت و درمان فلسطین اعلام کردند، تاسیسات اصلی مخصوص واکسیناسیون و آزمایش کووید-۱۹ در نوار غزه بعد از آنکه مورد اصابت یک حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت، آفلاین و مختل شده و هشدار دادند که کمپین بمباران این رژیم باعث جهش در همه گیری بیماری خواهد شد


14:00
به رغم واکسیناسیون تا پایان همه گیری راه طولانی در پیش داریم


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO): به رغم اقدامات صورت گرفته برای واکسیناسیون هنوز تا پایان همه گیری کووید-۱۹ مسیر طولانی در پیش داریم تا پایان همه‌گیری فاصله بسیاری داریم و تا بیماری در همه کشورها تمام نشود، در هیچ کجا پایان نخواهد یافت/ ایسنا
 

13:30
جزییات شناسایی مبتلایان به کرونای هندی و آفریقای جنوبی در ایران


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: یک سری کارگر و مسافرهندی در جنوب شناسایی شدند، نیروهای بهداشت در گشت شهری یک سری اتباع هندی مشاهده و بررسی کردند که ۱۸ نفر در یک هتل اسکان دارند که ۴ نفر آنها علامت داشتند و بعد از تست گرفتن از این گروه مشخص شد که این اتباع به کرونا مبتلا هستند و بعد این افراد قرنطینه شدند در پارسیان و عسلویه در هرمزگان و آذربایجان غربی موارد ابتلا به کروناهای جهش یافته همین گونه رصد شد و همه مبتلایان به سرعت قرنطینه شدند نکته جالب این بود که تاکنون از ۴۰ تا ۵۰ نفری که به کرونای هندی و آفریقای جنوبی مبتلا شده اند، کسی بستری نشده است/ باشگاه خبرنگاران
 

12:30

۸ میلیون دُز واکسن تا پایان خرداد وارد می شود

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
سخنگوی جمعیت هلال احمر از فرایند ورود ۸ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان خرداد خبر داد و گفت: طی دو بار مکاتبه با وزارت بهداشت آمادگی خود را برای واکسیناسیون در ۱۶۰ مرکز جمعیت هلال احمر اعلام کرده‌ایم./تسنیم
 

9:00

برای واکسن صف نبندید و منتظر پیامک باشید


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
با اعلام آغاز واکسیناسیون کرونا برای سنین ۷۵ تا ۷۹ سال، مجددا ازدحام در برخی مراکز بهداشت و تزریق واکسن جهت ثبت نام واکسیناسیون را شاهدیم و در برخی مراکز نیز بی نظمی در فراخوان افراد و نوبت دهی به آنها، شلوغی و البته انتقاد مراجعه کنندگان را به دنبال داشته است. وزارت بهداشت نیز همچنان تاکید دارد برای نوبت دهی تزریق واکسن نیازی به مراجعه حضوری یا ثبت نام اینترنتی نیست و با واجدین شرایط تماس گرفته می شود/ ایسنا
 

8:30
جهانپور: هیچ موردی از خروج واکسن کرونا به بازار آزاد نداشته‌ایم


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو: نشت واکسن از شبکه بهداشت و مراکز واکسیناسیون به بازار آزاد با توجه به جمع آوری پوکه ها و مشخص بودن اینکه هر کد ملی دریافت کننده کدام واحد واکسن بوده امکانپذیر نیست. تمام واکسن ها دارای کد اختصاصی هستند که در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو و سامانه سیب معاونت بهداشت ثبت می شوند و مشخص است که هر واکسن به چه شخصی با چه کد ملی تزریق شده است. تاکنون هیچ گزارش مستندی مبنی بر خروج واکسن کرونا از شبکه رسمی به بازار آزاد نداشته ایم و چنین موردی در کشور نبوده است. مورد احتمالی هم اگر باشد به راحتی قابل رهگیری و موارد تخلف قابل شناسایی است./ ایرنا
دوشنبه 27 اردیبهشت


22:00
رهبر انقلاب سفر چندساعته به مشهد را هم نپذیرفتند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

تولیت آستان قدس رضوی: پارسال خدمت رهبر معظم رسیدم و از ایشان برای سفری چندساعته به مشهد دعوت کردم، فرمودند:«وقتی من مردم را به رعایت دستورات ستاد کرونا ملزم می‌کنم، چگونه می‌توانم خود به آن عمل نکنم؟»/فارس


21:00

نتیجه نظرسنجی در ژاپن: بیش از ۸۰٪ مردم با برگزاری مسابقات المپیک مخالف هستند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
نتیجه یک نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد جمعیت ژاپن با برگزاری بازی های المپیک در تابستان امسال مخالف هستند. رقابت های المپیک تابستانی در توکیو که قرار بود تابستان سال گذشته برگزار شود به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تابستان امسال موکول شده است. نتیجه نظرسنجی جدید در حالی در روزنامه «آساهی» منتشر شد که دولت ژاپن روز جمعه گذشته برای مقابله با موج چهارم شیوع کرونا مجبور به اعلام وضعیت اضطراری در ۹ ناحیه دیگر از این کشور شد./یورونیوز


20:00
تزریق روزانه ۵۰۰ هزار واکسن طی روزهای آینده


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
وزیر بهداشت: واکسیناسیون از روزی حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ به ۳۰۰ تا ۴۰۰ و حتی ۵۰۰ هزار نفر طی روزهای آینده خواهد رسید. تا اوایل تیر ماه جامعه هدف سالمندان بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را واکسینه خواهیم کرد./ایسنا


19:00

تقدیر وزیر بهداشت از آستان قدس رضوی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
حجت السلام والمسلمین مروی: آنچه آستان قدس رضوی در این مدت برای مقابله با کرونا انجام داده بر اساس ایفای وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی خود بوده است. دکتر نمکی، وزیر بهداشت: بارها عرض کرده‌ام که آستان قدس رضوی همواره یکی از مکان‌هایی بوده که در دوره مدیریت کرونا موجب دلخوشی و دلگرمی ما در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.
 

18:00
روند واکسیناسیون کرونا در تهران شتاب می‌گیرد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران: با افزایش مراکز واکسیناسیون در پایتخت و با همکاری شهرداری، واکسیناسیون در این شهر شتاب می‌گیرد. همکاری شهرداری تهران ۲ مرکز واکسیناسیون خودرویی در بوستان‌های ولایت و سرخه حصار راه‌اندازی شده است و در تلاشیم این مراکز را در مناطق مختلف تهران توسعه دهیم. ما در تهران الگویی متفاوت با سایر استان‌ها داریم و هنوز شیب نزولی چشمگیری نداشتیم بدین معنی که آمار با تاخیر کاهش پیدا می‌کند/ ایرنا
 

17:00

با فوت ۲۸۶ بیمار دیگر؛ مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۷۷ هزار نفر گذشت


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

16:00
برای نوبت دهی واکسن کرونا نیازی به مراجعه حضوری یا ثبت نام اینترنتی نیست


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
وزارت بهداشت: برای نوبت‌دهی تزریق واکسن کووید-۱۹، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی یا ثبت‌نام اینترنتی نیست. تنها در پایان هر مرحله از واکسیناسیون، در صورت عدم دریافت پیامک یا تماس تلفنی، صرفا افراد جامانده گروه‌‌های اعلام شده برای نوبت‌گیری تزریق واکسن می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی salamat.gov.ir نسبت به ثبت‌نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و بروزرسانی شماره تلفن همراه خود اقدام کرده و ظرف روزهای بعد، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن همراه ایشان ارسال خواهد شد./ایسنا
 

15:40

مینو محرز: ایران می‌توان واکسن خاورمیانه را تامین کند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در پاسخ به این سوال که اگر واکسن ایرانی به تولید انبوه برسد می‌توانیم آن را در اختیار کشورهای همسایه قرار بدهیم اضافه می‌کند: «زمانی که از واکسن نتیجه مثبت بگیریم به تولید انبوه می‌رسانیم و بعد از کسب مجوز از مراکز نظارتی بین‌المللی می‌توانیم به هر کشوری که خواهان باشد ارسال کنیم. حتی ایران قابلیت آن را دارد که به کشورهای خاورمیانه واکسن ارسال کند.» / روزنامه اینترنتی فراز
 

14:30
نمکی: متوسط «مرگ به بستری» در موج چهارم کرونا نصف شد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
وزیر بهداشت: در موج چهارم کرونا، متوسط کشوری میزان مرگ به بستری نسبت به موج سوم نصف شد؛ این هم ناشی از آن است که همکاران ما در یک سال گذشته به شدت ماهر شدند و موج چهارم با لطف خدا مدیریت شد./ ایسنا


14:00
درمان با تجهیزات قرضی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
گرانی تجهیزات پزشکی و نیازمندی بخشی از بیماران موجب راه اندازی بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی در تعدادی از استان‌ها شده است هر دستگاه اکسیژن‌ ساز در مراکز خصوصی پرستاری برای ۲ هفته به قیمت ۲میلیون‌ و ۵۰۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود اگر این دستگاه‌ها نو و باز نشده باشند، قیمت اجاره یک‌ماه آنها می‌‎تواند حتی به ۱۷ میلیون تومان هم برسد. قیمت اجاره کپسول‌های اکسیژن هم کم‌ نیست و کپسول‌های ۱۰ تا ۴۰ لیتری بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک‌میلیون ‎و ۸۰۰‌هزارتومان اجاره داده می‌‎شود. قیمت‌هایی که کابوس درمان کرونا را از خود بیماری وحشتناک‌تر کرده است./همشهری


13:00
اقدامات قبل و بعد از تزریق واکسن در سالمندان


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
یک اپیدمیولوژیست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران: افرادی که اکنون بیماری حاد تب‌دار دارند، با مشورت پزشکان معالج باید واکسیناسیون را انجام دهند. اینکه گفته می‌شود افراد حتما باید قبل از واکسینه شدن، تست PCR دهند، هیچ جای دنیا توصیه‌ای نمی‌شود. افرادی که فشار خون یا دیابت کنترل شده دارند، منعی برای تزریق واکسن ندارند. بعد از تزریق واکسن کرونا سالمندان باید استراحت کافی داشته باشند. مایعات فراوان مصرف کنند. ممکن است در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول علائمی داشته باشند. البته در سالمندان حتی علائم شبه آنفلوآنزا کمتر از افراد جوانتر است. تا حد امکان از داروی ضدالتهاب استفاده نشود، اگر خیلی اذیت بودند یک استامینوفن مصرف کنند. به طور کلی مصرف مایعات زیاد و استراحت کافی توصیه می‌شود./ایسنا
 

12:00
تزریق واکسن کرونا در کلانشهرها در استادیوم های ورزشی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
معاون کل وزارت بهداشت: احتمال فوت بر اثر تزریق واکسن کرونا یک در یک میلیون است. عوارض جزئی واکسن همچون تب و درد محل تزریق است. نفع واکسن بیشتر از عوارض آن است، عوارض ناچیز و قابل درمان است. تزریق واکسن در شهرهای بزرگ در مراکز تجمعی همچون استادیوم های ورزشی انجام می شود.
 

11:00

ماجرای فروش داروهای کرونا در ناصرخسرو


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران: قرار بود داروهای ضد ویروسی در سطح داروخانه‌های بخش خصوصی هم توزیع شود که وزارت بهداشت بد عهدی کرد و فقط در سطح داروخانه‌های دولتی و بیمارستانی عرضه می‌شود. متأسفانه این داروها در بازار ناصر خسرو وجود دارد. شنیده شده که برخی از برندهای واکسن کرونا در بازار ناصر خسرو وجود دارد. نگهداری واکسن‌ها در زنجیره سرد که ۲ تا ۸ درجه است اهمیت زیادی دارد. واکسن را نمی‌توان داخل جیب گذاشت و فروخت بنابراین نمی‌توان به این واکسن‌ها که در ناصرخسرو فروخته می‌شود، اعتماد کرد./مهر
 

10:00
حریرچی: سرعت نزول پیک چهارم بیشتر از پیک های قبل است

 
نزول بیماری شدید است اما موارد مرگ و میر و ابتلا بالا و نگران کننده است. سطح چرخش ویروس به حدی است که اگر مراقب نباشیم موارد ابتلا و مرگ و میر فزاینده خواهد شد
 

9:00
حریرچی: واکسن‌ دریافتی خارج از سیستم تقلبی است

 
معاون‌کل وزارت بهداشت: رسما اعلام می‌کنم که هر کسی خارج از سیستم بهداشت کشور، واکسن دریافت کرد حتما بداند که تقلبی است.
 

8:30
تداوم عوارض واکسن بعد از یک هفته به پزشک اطلاع داده شود


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
عاصفه عباس‌زاده متخصص بیماری‌های عفونی : تهوع، استفراغ، غش کردن، خارش، اختلالات تنفسی و کوتاهی تنفس از جمله عوارض تزریق واکسن است پس از تزریق واکسن کرونا توصیه می‌شود که اشخاص به مدت نیم ساعت در یک مرکز بهداشت و درمان تحت نظر قرار گیرند، زیرا عوارض اصلی واکسیناسیون در این بازه زمانی اتفاق می‌افتد. این عوارض عمدتا تا ۲ روز ادامه می‌یابد و مصرف مایعات می‌تواند این علائم را کاهش و سریع‌تر برطرف کند. تداوم عوارض تزریق واکسن بعد از یک هفته باید به پزشک اطلاع داده شود. بدن قبل از ۲ تا ۴ هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن ایمن نشده و بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی پس از واکسیناسیون نیز ضروری است./ ایرنا
یک شنبه 26 اردیبهشت


23:00
ورود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن به کشور

 

 
معاون فنی گمرک: یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از کشور ایتالیا ساعاتی قبل وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و پس از انجام تشریفات گمرکی به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل شد
 

22:00
نمکی: ۸۷ درصد فوتی‎های کرونا یا بالای ۶۰ سال داشتند یا بیماری زمینه‎ای


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
وزیر بهداشت: متأسفانه با تعطیلی مدارس، بچه‌ها در جاده مجازی نشسته و رانندگی می‌کنند و با استرسی که در این بازی‌ها پایانی ندارد، حرص خورده و مرتب چیپس و پفک می‌خورند و در نتیجه چاق‌تر می‌شوند. ما بچه‌های متعددی را در پی کرونا از دست دادیم که ام‌‎المرض آن‌ها چاقی بود.
 

21:00
پیرترین مرد ایران واکسن زد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز: دیروز واکسن کرونا به مردی که بر اساس شناسنامه و کارت ملی ۱۳۴ سال سن داشته و پیرترین فرد ایران و بنابر بررسی‌ها احتمالا پیرترین فرد جهان است، تزریق شد.
 

13:00
وعده واکسیناسیون تمامی دانشجویان تا اواخر شهریور


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت: تمامی دانشجویان دو حوزه وزارت بهداشت و علوم تا اواخر شهریور ماه واکسینه می‌شوند. آموزش مجازی به دانشجویان ضربه وارد کرده است. باید هر چه زودتر به وضعیت عادی آموزش که همان حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها است، برگردیم/ ایسنا


12:30
اوج‌گیری بیماری کرونا در اهواز در دو هفته آینده


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
دبیر شورای سلامت اهواز: ۶۰ درصد موارد ابتلای افراد به کرونا در اهواز به دلیل دید و بازدیدها و نشست‌های خانوادگی است. دید و بازدیدها و بازارهای شلوغ اهواز، نتیجه خود را در دو هفته آینده در افزایش آمار ابتلا، نشان خواهد داد./ایسنا


11:50
واکسن رازی «بسیار کم عارضه» است


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی موسسه رازی: واکسن رازی در فاز اول، ایمنی خوبی ایجاد کرده است و در صورت ادامه این روند، همانطور که واکسن‌های نوترکیب از واکسن‌های کم عارضه دنیا محسوب می‌شوند، "رازی کووپارس" نیز جزو واکسن‌های بسیارکم عارضه خواهد بود. به زودی گزارش مکتوب نتایج ارزیابی‌های فاز اول به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود تا به سرعت وارد فاز دوم مطالعه شویم./ایسنا


10:45
ساعت منع تردد شبانه با پایان ماه رمضان تغییر می‌کند؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که محدودیت‌ تردد شبانه در پایتخت همچنان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد است./ایسنا


9:30
شرایط شکننده کرونا در شهرهای نارنجی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
دکتر مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا: مراجعات بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها کماکان زیاد است، اما با توجه به میزان آن ها در اوج و پیک اپیدمی، اکنون مقداری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. اگر رعایت پروتکل‌ها اتفاق نیفتد، موج پنجم کرونا در کشور آغاز خواهد شد. احتمالا تا یک ماه آینده همین وضعیت را داشته و شاهد مرگ و میرهای سه رقمی خواهیم بود./ایسنا


8:30
وضعیت مان در پیک چهارم کرونا چگونه است؟

 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت: خوشبختانه شاهد نزول بیماری با سرعت بیشتری هستیم. مراجعات سرپایی بیمارستان ها کاهش یافته است.

شنبه 25 اردیبهشت

23:00
ابتلای قطعی ۶۰ مورد به ویروس‌های جهش یافته در کشور


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیسی: بیشترین نگرانی‌مان در استان‌های جنوبی و شرقی است. به ویژه سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر که خوشبختانه اکنون پراکندگی زیادی ندارد. مجموعا در این استان‌ها بالغ بر ۶۰ مورد مبتلا به ویروس‌های جهش‌یافته تاکنون پیدا شده امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری است جایی مانند مترو که بسیار شلوغ است و قطعا افرادی که رفت و آمد می‌کنند، بسیار خطرناک است./ ایسنا


21:00
کشف جسد ده‌ها قربانی کرونا در رود گنگ


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) با استناد به منابع دولتی اعلام کرد که، اجساد ده‌ها نفر از قربانیان ویروس کووید-۱۹ در «رود گنگ» در هند یافت شده است. نامه‌ای دولتی که به این خبرگزاری رسیده بیانگر آن است که اجساد برخی قربانیان کووید-۱۹ در رودخانه‌های هند رها شده و ممکن است این مساله به دلیل فقر یا ترس از بیماری در این مناطق باشد/ باشگاه خبرنگاران جوان
 

17:00
آخرین آمار کرونا در 25 اردیبهشت

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
چهارشنبه 20 اردیبهشت 



 

17:00

واکسیناسیون زن ۸۰ ساله در میان محرومیت از اولیه های زندگی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

16:00
واکنش جهانپور به شایعه مفقودشدن ۲۰۰هزار دُز واکسن وارداتی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
یکی از نمایندگان مجلس، در شبکه سه گفته: از دو میلیون دُز واکسنی که وارد شده بیش از ۲۰۰هزار دُز آن مفقود شده. سخنگوی سازمان غذا و دارو در جوابش گفته:‌ الحمدلله متر که ندارد، کنتور هم نمی‌اندازد، استخوان هم نیست که در گلو گیر کند! برو بالاتر./فارس
 

15:30
آمار کرونا در ایران

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 

15:00

رئیس انستیتو پاستور: کارآیی واکسن پاستور در مقابله با ویروس کرونا ۸۴ درصد ثبت شده است


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
واکسن ایرانی ـ کوبایی پاستور، تنها واکسن مقابله با کرونا در دنیاست که دُز یادآور هم برای آن تعریف شده است. امکان بازمهندسی این واکسن برای گونه‌های جهش‌یافته نیز فراهم است. پیش‌بینی می‌شود تولید این واکسن هر فصل به سه میلیون دُز برسد./شبکه خبر
 

14:00
جدیدترین آمار کرونا در کشور


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

13:00
راه اندازی سامانه ثبت واکسن


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

 
از امروز سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی salamat.gov.ir از امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت راه اندازی می شود. با راه اندازی این سامانه، افراد با وارد کردن کد ملی و شماره همراه از طریق پیامک زمان مراجعه برای تزریق واکسن به آنها اعلام می شود. در تهران ۲۲ محل جدید ، برای واکسیناسیون کرونا اضافه شده است./صداوسیما
 

12:00
مجوز ساخت واکسن آسترازنکا در ایران صادر شد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400پ

سخنگوی سازمان غذا و دارو: مجوز مصرف اضطراری واکسن آکسفورد- آسترزنکا تولید ایتالیا توسط سازمان غذا و دارو صادر شد. تاکنون مجوز مصرف اضطراری (EUA) واکسن آکسفورد-آسترزنکا تولید کره جنوبی، روسیه و ایتالیا در ایران صادر شده است./ایرنا
 

11:00
مجوز خروج از تهران در ایام تعطیلات صادر نمی‌شود

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران: شیب کاهش بیماری در تهران، کمتر از سایر مناطق کشور است و علت اصلی آن این است که بیماران در تهران با وضعیت حال بد مراجعه می‌کنند. در حال حاضر ۷ هزار و ۳۵۰ نفر در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که از این تعداد یک هزار و ۹۸۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. در شبانه روز گذشته ۱۰۵۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های تهران بستری شده‌اند که تعداد ۲۸۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۱۳۰۰ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند. با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، طرح ممنوعیت سفر‌ در تعطیلات پیش رو با همکاری پلیس راهور انجام می‌شود و در این مدت هیچ مجوزی، جهت خروج از استان تهران صادر نمی‌شود./همشهری
 

10:00
روحانی: وزیر بهداشت قول می‌دهد تا پایان دولت ١٢، ١٣ میلیون واکسینه شوند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رییس‌جمهوری: ما می‌توانستیم واکسن را زودتر وارد کنیم و گسترده‌تر باشد. ‏به ما گفتند حاضریم مرحله سوم را به شما بدهیم؛ برخی راه افتادند و گفتند که مسئولین می‌خواهند ما را موش آزمایشگاهی کنند؛ خب نیاوردیم؛ چون هنوز اطمینان نداشتیم واکسن اینجور نیست که در دنیا فراوان باشد؛ گرفتنش آسان نیست ولی در حال تلاشیم برای خرید. ‏وزیر بهداشت قول می‌دهد که در دولت دوازدهم تمام افراد پرخطر که شامل ۱۲-۱۳ میلیون نفر را واکسینه کنیم رفتیم واکسن بخریم و جزو اولین‌ها هم در کوواکس بودیم؛ رفتیم ‌پولش را منتقل کنیم و نشد! هرجا رفتیم ۵۲میلیون دلار در آمریکا گیر می‌کند و می‌خورندش! چون طول کشید رفتیم ته صف! کوواکسی که قرار بود در اسفند واکسن‌هایش به دست ما برسد تاخیر افتاد
 

9:00
دکتر مردانی: برخی شهرها در ابتدای موج چهارم هستند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
عضو کمیته ستاد مقابله با کرونا: هنوز از این موج عبور نکردیم و در حال حاضر تعدادی از شهرهای ما در ابتدای پیک چهارم قرار دارند و بخشی دیگر با استقرار این موج مواجه هستند و تعدادی هم از این پیک عبور کرده اند و به‌همین دلیل اینکه بگوییم ما از موج چهارم کرونا عبور کردیم، منطقی نیست./میزان

8:30
پایان وضعیت قرمز در اکثر نقاط کشور در نتیجه‌ی عبور از قله موج چهارم


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
اپلیکیشن ماسک: با کاهشی شدن روند ابتلا در اکثر نقاط کشور، از امروز تمامی مراکز استان‌ها به جز چهار شهر اهواز، ایلام، بندرعباس و خرم‌آباد از وضعیت قرمز خارج شدند. روند بستری در این چهار شهر هنوز از وضعیت افزایشی خارج نشده و لذا همچنان قرمز هستند. آخرین آمار شهرستان‌ها براساس رنگ‌بندی: قرمز: ۴۶ شهرستان 🟠 نارنجی: ۲۶۳ شهرستان 🟡 زرد: ۱۳۹ شهرستان آبی: صفر به دلیل وجود ویروس‌های جهش‌یافته جدید، رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از افزایش مجدد روند بیماری ضروری است.


8:00
مجازات انتقال بیماری کرونا به دیگری/ از محکوم شدن به قتل عمد تا پرداخت خسارت


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
طیبی سورکی، عضو کمیته قانونی و حقوق عامه مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه: اگر فرد با قصد انتقال بیماری کرونا با دیگری دیدار کند و در صورت انتقال عمدی این ویروس، فرد مقابل جان خود را از دست دهد، شخصی که بیماری خود را منتقل کرده مسئولیت دارد و مطابق با ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی او مرتکب قتل عمد شده است. درباره فردی که بدون هیچ قصدی در جمع حاضر می‌شود و به دیگری بیماری خود را منتقل می‌کند باید گفت از آنجایی که او قصد عمدی نداشته از همین باب مستحق مجازات نیست، اما از آنجایی که فرد مقابل از او بیماری گرفته مسئول است و باید خسارت وارده به فرد مقابل را جبران کند./باشگاه خبرنگاران
 
سه شنبه 18 اردیبهشت

23:00
کرونایی‌های جهان ۱۵۷ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۹۳ تن شدند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
از این تعداد تا صبح شنبه ۸ ماه می ۲۰۲۱ بیش از ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۹۹ تن فوت و ۱۳۴ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۱۰۴ تن بهبود پیدا کرده‌اند. همچنین از مجموع 19 میلیون و ۲۹۶ هزار و۱۹۰ کیس فعال، حال ۱۰۸ هزار و ۵۸۵ تن وخیم است.
 

21:00

ویتنام اولین مرگ بر اثر تزریق واکسن ضدکرونای آسترازنکا را به ثبت رساند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

20:00
نامه نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها به وزیر بهداشت


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
خبرنگاران برای دریافت واکسن کرونا در اولویت ضروری و همزمان با گروه دوم قرار گیرند/ایسنا


19:00
ایمنی زایی واکسن کرونا؛ دو هفته بعد از تزریق دوم


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی وزارت بهداشت: در کشورهایی که واکسیناسیون کرونا به بالای ۵۰ درصد رسیده است آمار بستری و فوتی کاهش یافته است تا آخر هفته قرار است دو محموله واکسن یکی از چین و یکی از سبد کووکس (واکسن آسترازنیکا) به دستمان برسد واکسن کرونا اختیاری است روند واکسیناسیون ۷۵ سال به بالا از هفته آینده آغاز خواهد شد هیچ واکسنی از مجموعه وازرت بهداشت نشت نمی‌کند هنوز واکسنی از سوی بخش خصوصی وارد نشده است تفاوتی میان واکسیناسیون پزشکان و پرستاران نیست بهترین واکسن، اولین واکسنی است که به دستمان می‌رسد بلافاصله بعد از تزریق دوز اول واکسن کرونا، ایمنی حاصل نمی‌شود؛ بلکه دو هفته بعد از تزریق دُز دوم فرد ایمن می‌شود./ایسنا
 

17:00
حمام با فضولات گاو برای محافظت در برابر کرونا!


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
️در ایالت گجرات هند برخی افراد برای پیشگیری از کرونا هفته‌ای یک بار به طویله گاو‌ها رفته و بدن خود را با کود و ادرار گاو می‌پوشانند. ️هندوها قرن هاست از کود گاو برای تمیز کردن خانه‌های خود و مناسک مذهبی استفاده می‌کنند و معتقدند که این ماده خواص درمانی و ضدعفونی کننده دارد. ️پزشکان بار‌ها نسبت به انجام روش‌های درمانی جایگزین هشدار داده و معتقدند که این کار‌ها می‌تواند احساس امنیت کاذب ایجاد کند./فرارو
 

15:00
عبور ایران از خوان آخر تولید واکسن ایرانی کرونا؛


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
اولین واکسن ایرانی کرونا به مرحله تولید انبوه رسید براساس وعده مسئولان تولید این واکسن، در اردیبهشت ماه یک میلیون واکسن تولیدشده تحویل وزارت بهداشت خواهد شد، در خردادماه 3 تا 4 میلیون دوز، در تیرماه 10 تا 12 میلیون دوز، در مردادماه 20 میلیون و در شهریور ماه حداقل 30 میلیون دوز واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت میشود
 

14:30

آخرین آمار از وضعیت مبتلایان و واکسیناسیون کرونا در کشور

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

13:45
پرستاران جامانده از واکسن به سایت نظام پرستاری مراجعه کنند


 
رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور: اعلام کردیم هر پرستاری که واکسن نزده به سایت نظام پرستاری مراجعه کند.قرار است لیستی تکمیلی کنیم و واکسیناسیون افراد باقی مانده انجام شود. در شهر تهران تاکنون حدود ۵۰۰۰ نفر اعلام کردند که خواستار دریافت واکسن هستند. ما کمک می‌کنیم خود سیستم بیمارستانی که واکسن تزریق می‌کند، واکسن به این عزیزان تزریق کند. ما می‌خواهیم این عزیزان را برای آغاز واکسیناسیون عمومی در کشور آماده کنیم و باید پیش از آن خودشان واکسینه شده باشند

 

12:00

سازمان بهداشت جهانی کرونای هندی B1617 را گونه خطرناک جهانی اعلام کرد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400


10:00
وزیر بهداشت: از ویروس آفریقایی می‌ترسم


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
تقریباً از دام ویروس انگلیسی گریختیم اما باید مراقب باشیم که دوباره خیز جدیدی رخ ندهد ویروس هندی را در برخی استان‌ها شاهد هستیم و همین‌طور ویروس آفریقایی نیز در برخی از مناطق کشور مشاهده شده است من از ویروس هندی به اندازه ویروس انگلیسی وحشت ندارم، اما از ویروس آفریقایی جنوبی هراس دارم معتقدم، مسافرت‌ها عامل بروز موج چهارم بوده است.
یکشنبه 19 اردیبهشت


15:00
فوت ۳۵۱ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مبتلایان جدید: ۱۸۴۰۸ نفر قربانیان جدید: ۳۵۱ نفر کل مبتلایان: ۲۶۷۳۲۱۹ نفر کل قربانیان: ۷۵۲۶۱ نفر بهبودیافتگان: ۲۱۲۷۱۹۲ نفر بیماران بدحال: ۵۵۳۳ نفر



14:00
جزئیات ممنوعیت سفر در تعطیلات پیش‌ رو


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه وزارت کشور از ساعت ۱۴۰۰ روز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲۰۰ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت محدودیت سفر در سراسر کشور و در بین تمامی شهرها اعمال می‌شود کنترل ترددها در این ایام به صورت هوشمند و با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف و تیم‌های استقراری پلیس صورت می‌گیرد/ مهر

 

11:00

واکسن‌ها در مقابل کرونای آفریقایی تاثیر مطلوب ندارند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
دبیر انجمن ویروس‌شناسی ایران: جهش‌های متعدد ویروس کرونا برنامه‌ی تولید واکسن در سراسر دنیا را تغییر می‌دهد گونه‌ی آفریقایی کرونا میزان تولید آنتی‌بادی در بدن انسان را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که اکثر واکسن‌های کرونا در مقابل ویروس آفریقای جنوبی کارکرد و تاثیر مطلوبی ندارند



10:00
️مردان بیش از زنان به کرونا مبتلا شدند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران: میزان درگیری افراد با ویروس کرونا در مشاغل مختلف متفاوت است و شغل‌هایی مثل پرستاری، پزشکی، کارمندان بانک‌ها و…، بیشتر در معرض خطر ابتلاء هستند. بر اساس آمارهای موجود، مردان به دلیل کار در محیط خارج از خانه و ارتباط بیشتر با مردم، بیشتر از زنان گرفتار ویروس کرونا می شوند. تعداد کارمند مبتلا به کرونا در مقایسه با آنهایی که در خانه هستند بیشتر است./سیما نیوز


9:30
ابر چالش رشد منفی جمعیت ایران از ۱۴۱۰ / کرونا رنگ امید به آینده را از بین برد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
جوان آنلاین نوشت: پیش از شیوع ویروس کرونا، شرایط اقتصادی کشور و تورم و همچنین تغییر نگرش مردم نسبت به ازدواج و فرزندآوری، به مرور زمان رفتار آن‌ها را تغییر داد و موجب به تعویق انداختن فرزندآوری در میان بسیاری از خانواده‌ها شد اما در زمان شیوع کرونا مشکلات برجسته‌تر از قبل شد؛ بیکاری بیشتر و درآمد کمتر شد، استرس بالا رفت و آرامش تا حد زیادی کمیاب شد! شیوع ویروس کرونا، احساس ناخوشایندی را همه‌گیر کرد و رنگ امید به آینده را از بین برد حالا زنگ خطر کاهش رشد جمعیت به صدا درآمده و کارشناسان جمعیتی درباره سرعت منفی‌شدن رشد جمعیت کشور در آینده‌ای نزدیک هشدار می‌دهند
 

8:30
امتحانات مجزا برای مبتلایان به کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس مرکز سنجش: امتحانات حضوری برای دانش آموزان مبتلا به کرونا مجزا برگزار می‌شود امسال ۶ هزار و ۷۰۰ حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه دوازدهم در نظر گرفتیم که نسبت به سال قبل ۴ هزار حوزه افزایش داشته است
 
شنبه 18 اردیبهشت 

21:00
️قرار گرفتن دو واکسن ایرانی در فاز نهایی مطالعه انسانی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
جهانپور، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت: ️ژاپن با اینکه از زیر ساخت‌های بالینی برخوردار است و دچار تحریم و مشکلات مالی نبوده، اما در زمینه ویروس کرونا دچار مسائلی شده است. ️در حال حاضر دو واکسن تولید داخل در فاز مطالعاتی نهایی قرار دارند و دو واکسن در فاز اول و دوم مطالعه قرار گرفته اند و در تابستان وارد فاز نهایی خواهند شد. ️موضوع واکسیناسیون و تولید واکسن ایرانی هرگز انتخاباتی نیست و هر لحظه که ساعت واکسن تولید داخل پس از مطالعات نهایی به دست ما برسد ما توزیع و تزریق آن را در کشور انجام خواهیم داد. ️روزانه ۱۰۵ هزار تزریق واکسن در کشور انجام می‌شود و ما این ظرفیت را داریم که روزانه یک میلیون تزریق واکسن کرونا در کشور انجام دهیم.
 

18:00
️به‌زودی حجم قابل توجهی از واکسن کرونا چینی وارد کشور می‌شود


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
بر اساس اخبار موثق دریافتی، متعاقب ملاقات وزیرخارجه با همتای چینی و توافقات اولیه صورت گرفته در آن ملاقات  و تلاش های وزارت امور خارجه، علاوه بر یک میلیون دوز واکسنی  که هفته گذشته از چین وارد شد، به زودی حجم قابل توجهی از واکسن کرونا وارد کشور می شود. 
 

14:00

اخبار کوتا کرونا

اغلب استان های کشور هم اکنون قله پیک چهارم کرونا را پشت سر گذاشته‌اند، اما با وجود روند کاهشی شیوع در بسیاری از استان ها، آمار قربانیان هنوز بالاست و نگرانی از انواع جدید جهش یافته این ویروس خطرناک در کشور وجود دارد. با اجرای محدودیت‌ها و رعایت تدابیر توصیه شده از سوی هم میهنان، هم اکنون تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی به  ۴۶شهر کاهش یافته است و، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. تعداد شهرهای آبی اما به صفر رسید.

با این حال به گفته کارشناسان وزارت بهداشت و درمان، نگرانی که اکنون وجود دارد، شیوع انواع دیگر ویروس کروناست که ممکن است مهاجم تر و خطرناکتر از نوع انگلیسی باشد و باید امیدوار بود با اقدامات پیشگیرانه جلوی شیوع پیک های بعدی کرونا گرفته شود اما آنچه به نظر می رسد مهمترین اقدام ، سرعت بخشی به روند واکسیناسیون در کشور است.

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان نیز پیشتر گفته بود که مواردی از ابتلا به ویروس هندی، هیبرید هندی- کالیفرنیایی ویروس کرونا سوغات مسافران خارج از در کشور است و  مواردی نیز از ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته آفریقای جنوبی در کشور مشاهده شده است. ویروسی که بسیار خطرناک است و تاکنون به درمان و واکسن های موجود پاسخ نداده است.

در این شرایط امید است که  روند واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری بگیرد و هر چه سریعتر درصد قابل توجهی از جمعیت کشور واکسینه شوند . اما از آنجایی که هنوز درصد بالایی از جمعیت کشور واکسن کرونا تزریق نکرده اند و تا رسیدن به میزان قابل قبول واکسیناسیون مدت زمانی طول می کشد، ضروری است تا آن زمان به صورت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی رعایت شود، فاصله گذاری های اجتماعی و محدودیت ها ادامه پیدا کند تا میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19  در کشور افزایش پیدا نکند. متاسفانه با فوت ۲۸۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۴ هزار و ۵۲۴ نفر رسید و پنج هزار و ۵۴۵ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید. وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۹۲ هزار و ۳۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۵۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۶ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۶۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۶۲ هزار و ۶۱۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۶۱۵ دوز رسید. به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور ، کاهش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل از چند روز پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته آمار مبتلایان روزانه کرونا در این استان به ۵۰ نفر کاهش یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به پایدار شدن شمار فوتی‌های مبتلایان کرونا در این استان گفت: ابتلای جدید به کرونا در استان اردبیل با ۷۱ نفر کاهش نسبت به سه هفته قبل روند کاهشی داشته و به ۵۰ نفر رسیده و مجموع شمار بستری‌ها نیز با ۱۷۵ مورد کاهش از ۶۳۳ نفر به ۴۵۸ نفر افت کرده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده  افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل به ۷۹ نفر را نگران‌کننده خواند و گفت: وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان شکننده بوده و در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به کم شدن بار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان در چند روز اخیر اضافه کرد: بخش‌های بیمارستان امام خمینی‌(ره)، یک بخش بیمارستان فاطمی و تمام ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) اردبیل برای بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است. بر اساس گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز شیوع کرونا در همه هشت شهرستان قرمز خیلی پرخطر این استان به نارنجی ( پرخطر) تغییر کرد. دکتر سعید کشمیری افزود: براین اساس با تغییر وضعیت شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم، تنگستان، جم، کنگان، دشتستان و دشتی که تا پیش از این در وضعیت قرمز قرار داشتند به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند و شهرستان‌های عسلویه و دیر نیز همچنان در وضعیت زرد کرونا هستند. وی بیان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده میزان ابتلا و بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر در شیب کاهشی قرار دارد و روند بستری‌های ناشی از کرونا از ۴۸۰ نفر در روز در اول فروردین ماه به ۳۵۰ نفر کاهش یافته است.

از آذربایجان شرقی نیز خبر رسیده که چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و به گفته استاندار این استان ، سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی و زرد هستند که نشان‌دهنده مدیریت خوب روند ابتلا به کرونا در استان است. محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: وضعیت استان از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا خوشبختانه با شیب ملایم رو به کاهش است بطوری که تعداد فوتی ها و بستری های بیمارستانی نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.
استاندار خراسان شمالی نیز در این باره گفت : هم اکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان از حالت افزایشی خارج شده و به مرحله ثبات رسیده اما کاهشی نشده است. محمدعلی شجاعی افزود: اگرچه هم اکنون نسبت به ۲ هفته اخیر بستری‌های مبتلا به کرونا در استان به ۴۰۰ نفر رسیده است اما ادامه این روند برای رسیدن به وضعیت مطلوب بستگی به همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی نیز گفت: علی رغم اینکه تعداد افراد مبتلایان به کرونا و میزان مرگ و میر آن در استان نسبت به ۲ هفته اخیر تا حدودی روند کاهشی داشته اما هنوز بیش از ۵۰ درصد تست های کرونا در استان مثبت است. استاندار قم نیز با قدردانی از مردم استان بواسطه رعایت مسائل بهداشتی در خیز چهارم کرونا بویژه در شب‌های قدر و روز قدس گفت: در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از موج چهارم کرونا عبور کردیم و از وضعیت قرمز به نارنجی رسیدیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: چهار شهر بهبهان، اندیمشک ، ماهشهر و باغملک ازوضعیت قرمز کرونایی خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. دکتر فرهاد ابول نژادیان ایرنا بیان کرد: بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرستان‌های قرمز خوزستان از هفت  شهرستان به سه شهرستان کاهش یافت. وی افزود: بر پایه این گزارش شهرستان‌های اهواز،شوش و ایذه اکنون همچنان در وضعیت قرمز قرار داشته و وضعیت آنها خطرناک است. محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه بستری های کرونا در ایلام با ۳۳ بستری جدید در مجموع به ۱۷۵ نفر کاهش یافت گفت : از بستری های جدید هشت نفر مربوط به دهلران، هفت نفر ایلام، پنج نفر ایوان، آبدانان و چرداول هر کدام چهار نفر، ۲ نفر دره شهر، بدره، ملکشاهی، و هلیلان هر کدام یک نفر است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد. بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۵۷ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است. / ایرنا
 

13:00

آخرین آمار کرونا در ایران؛ فوت ۲۸۳ بیمار در یک شبانه روز

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 

مجموع جانباختگان ویروس کرونا افزایش یافت و به ۷۴ هزار و  ۵۲۴ نفر رسید. بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز (شنبه، ۱۸ اردیبهشت) بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۲۶ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار ۶۷۰ نفر رسید. متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۲۸۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷۴ هزار و  ۵۲۴ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۲ میلیون و ۹۲ هزار و ۳۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۵۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
 
 تا کنون ۱۶ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۶۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۶۲ هزار و ۶۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند. براین اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۶۱۵ دُز رسید. در حال حاضر ۴۶ شهر در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
 

12:00

رئیسی: ثبت نام جاماندگان واکسن کرونا از ساعت ۱۴ امروز/ برگزاری کنکور از ۹ تیر

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کنکور سراسری در زمان مقرر از ۹ تا ۱۲ تیر برگزار می شود. سامانه ثبت نام جاماندگان بالای ۸۰ سال واکسیناسیون کرونا از ساعت ۱۴ امروز باز می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا رئیسی روز شنبه پس از نشست ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا مصوب شد که از امروز ساعت ۱۴ سامانه salamat.gov.ir باز می شود، افراد بالای ۸۰ سال سن که تا کنون با آنها تماس نگرفته اند می توانند وارد شوند و کدملی و شماره تلفن تماس را وارد کنند.

وی گفت: تاکید می کنم نیازی برای ثبت نام در مراکز وجود ندارد قطعا همکاران با آنان تماس می گیرند. فعلا اولویت واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال هستند و اگر گروه بعدی ۷۵ سال به بالاها را هفته آینده اعلام کنیم، نوبت افراد بالای ۸۰ سال که واکسن نزده اند از بین نمی رود و ۷۵ سال به بالاها شامل ۸۰ سال به بالاها هم می شود.

رئیسی همچنین از برگزاری کنکور سراسری در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ تیر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری آزمون های مختلف توضیح داد: آزمون ها به دو قسمت تقسیم می شوند. آزمون های آموزش و پرورش و آزمون های وزارت علوم و سایر سازمان ها. مهمترین های آنها کنکور سراسری است که در همان زمان مصوب برگزار می شود.

رئیسی ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته هم در روزهای ۶، ۷ و ۸ مرداد برگزار می شود. آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد برگزار می شود، آزمون کانون وکلا دادگستری ۲۵ تیر برگزار می شود و آزمون نظام مهندسی نیز در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد برگزار می شود. معاون وزیر بهداشت گفت: در مورد آزمون های تخت نظارت وزارت آموزش و پرورش، نیز آزمون پایه نهم به صورت حضوری در تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می شود و آزمون پایه دوازدهم نیز به صورت حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می شود.

وی ادامه داد: آزمون سنجش ملی پایه ششم نیز ۲۵ اردیبهشت به صورت حضوری برگزار می شود. آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد و آزمون مرحله دوم آلمپیاد علمی دانش آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و آزمون مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت حضوری برگزار می شود. رئیسی گفت: آزمون های استخدامی و آزمون های دیگری هم هستند که با تعداد کم برگزار می شود، در مورد آنها هم تصمیماتی گرفته شده که متعاقبا اعلام می شود.

رئیسی درباره مسائل مطرح شده در نشست امروز ستاد ملی کرونا گفت: در این حلسه وضعیت کرونا در دنیا مرور و بررسی شد. در دنیا کشورهایی مثل هندوستان، بزریل  وآمریکا وضعیت رو به تزاید دارند. در ایران خوشبختانه به قله پیک بیماری رسیدیم از این وضعیت عبور می کنیم. وی افزود: روند کلی اپیدمی در کشوررو به نزول است که ناشی از تلاش و همکاری همه مردم درعایت پروتکل هاست. امیدواریم این تلاش ادامه پیدا کند و با سرعت بیشتری میزان بیماری کم شود و تخت های بیمارستانها بیشتر خالی شود.
 

کاهش شهرهای قرمز به ۴۶ شهر

سخنگوی ستاد ملی مقاببه با کرونا ادامه داد: دوره اوج بیماری بلند بود و هنوز گر چه روند نزولی شده اما میزان بیماران بستری در بیمارستانها زیاد است گر چه وردی بیمار به بیمارستاها کم شده است.

رئیسی گفت: تعداد شهرهای قرمز باز هم کاهش پیدا کرد و تعداد شهرهای قرمز به ۴۶ شهر رسید، شهرهای نارنجی ۲۶۳ شهر هستند و ۱۳۹ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند. تعداد شهرهای قرمز همچنان رو به کاهش است. دو هفته پیش تعداد شهرهای قرمز ۳۰۱ شهر بود و هفته گذشته به ۱۰۲ شهر کاهش یافت و این هفته به ۴۶ شهر رسید. وی افزود: در ۲۶ استان روند کرونا نزولی شده و در پنج استان نیز گر جه به قله پیک چهارم رسدیم اما هنوز روند نزولی سرعت نگرفته، امیدواریم در این هفته سرعت نزولی شدن مورد بیماری در این استانها نیز بیشتر شود و شهرهای قرمز باز هم کمتر شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: استانهای خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران، نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند تقریبا به اوج بیماری رسیده اند، روند صعودی متوقف شده و رفته رفته وارد روند نزولی می شوند. امیدواریم به زودی با رعایت مردم این استانها نیز از وضعیت قرمز خارج شوند. رئیسی گفت: از مردم همه استانهای کشور برای رعایت خوب پروتکل های بهداشتی در مراسم شبهای احیا تشکر می کنیم واقعا پروتکل ها را به خوبی رعایت کردند.
 

ممنوعیت تردد بین شهری از سه شنبه

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره مصوبات جدید این ستاد گفت: تعداد مصوبات زیاد بود، خلاصه آنها این است که درباره تردد روزهای منتهی به عید فطر از ساعت ۱۴ روز سه شنبه تا ساعت ۱۲ شنبه در تمام جاده های کشور منع تردد دایم. وی افزود: این منع تردد شامل همه شهرهای قرمز، نارنجی و حتی زرد می شود. جریمه آن در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار است و کلا تردد ممنوع است و اگر موردی دیده شود حتما این جریمه ها اعمال می شود. رئیسی ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه ها برای جلوگیری از شیوع ویروس های جدید آفریقایی و هندی منع ترددهای بین شهری است.

وی گفت: تصمیم دیگر برای فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز است قبلا فقط مشاغل گروه یک در این شهرها فعال بودند و در شهرهای نارنجی مشاغل گروه یک دو فعال بودند اکنون مصوب شد که در شهرهای قرمز و نارنجی مشاغل گروه یک دو دو تا یک هفته فعالیت کنند اما گر تخلفی باشد جرایم بیشتر شده است. رئیسی گفت: اگر مشاغل گروه یک و دو در این هفته از پروتکل ها تخلف کنند، در شهرهای قرمز سه هفته و در شهرهای نارنجی دو هفته پلمب می شوند.

وی افزود: در واکسیناسیون هم مصوب شد با توجه به اینکه از امروز ساعت ۱۴ سامانه باز می شود. افراد بالای ۸۰ سال سن که تا کنون با آنها تماس نگرفته اند می توانند وارد شوند و کدملی و شماره تلفن خود را وارد کنند. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: به هیچوجه سهمیه افراد بالای ۸۰ سال و هیچ گروهی سوخت نمی شود و حتما همکاران ما در وزارت بهداشت با آنان تماس می گیرند.

وی ادامه داد: از طرفی باید به شدت از تجمع و صف پرهیز کنیم. همه دستگاههای دولتی، نظامی، انتظامی و غیر دولتی موظف شدند فضاها و سالن هایی که دارند را برای واکسیناسیون در اختیار وزارت بهداشت بگذارند. آموزش و پرورش، وزارت علوم و وارت ورزش نیز همین طور تا در فضای بزرگتر و با تهویه مناسب وا کسیناسیون را انجام دهیم. رئیسی گفت: نیروی انتظامی و بسیج  نیز در کنترل مرزهای شرقی خوب عمل کرندد و ۳۸۰۰ نفر که هفته گذشت غیر قانونی وارد کشور شده بودند برگردانده شدند.

11:00

در همه استان ها به پیک رسیده‌ایم و سیر نزولی شروع شده است

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
ریس جمهور گفت: کسی وقتی ویروس کرونا در دنیا شایع شد فکر نمی‌کرد که بشر در هشت‌ ماه بعد به واکسن برسد، البته هرچند کاملا هم تاثیرگذار نیست اما به هرحال به واکسن رسیده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در شصت و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه کشور نیازمند واکسن داخلی است، اظهار کرد: ما باید کشورمان را به تجهیزات ساخت واکسن و توانمندی‌های عملی آن مجهز کنیم. کسی وقتی این ویروس در دنیا شایع شد فکر نمی‌کرد که بشر در هشت‌ ماه بعد به واکسن برسد، البته هرچند کاملا هم تاثیرگذار نیست اما به هرحال به واکسن رسیده است.

وی یادآور شد: اساس واکسن این است که بدن را آماده می‌کند برای مبارزه بهتر با ویروس و معمولاً جلوی مرگ و میر را می‌گیرد. پس واکسن در شرایط فعلی بسیار مهم است، هرچند که هنوز همه مراحل خود را طی نکرده باشد و اثربخشی صددرصد نداشته باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه کسی که واکسن زده باید بداند که صددرصد مصون نیست، اظهار کرد: آن فرد می‌تواند ناقل باشد و از این جهت باید بسیار رعایت کند تا نزدیکان خود را مبتلا نسازد.

روحانی با اشاره به آغاز موج چهارم کرونا در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: این خیز در نمودارها هم به خوبی مشخص است که بسیار بلند و بیش از سه خیز قبلی بوده است. نوع ویروس انگلیسی متاسفانه موتاسیون‌یافته و بسیار خطرناک است. اگرچه طبق گزارش‌ها در استان‌ها نیز افت و خیزهایی مشاهده می‌کنیم اما عمدتاً می‌توانیم بگوییم در همه استان‌ها به پیک رسیده‌ایم و طی کردن این پیک به سیر نزولی شروع شده است.

وی با بیان اینکه اگرچه تعداد مبتلایان در این دوره بیشتر بوده است اما تعداد فوتی‌ها برابر با دوره سوم بود که این نتیجه تلاش و زحمات کادر درمان است، افزود: از زحمات  قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در تهران، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، دانشگاه‌ها و روسای دانشگاههای علوم پزشکی، نیروهای مسلح و ناجا که همه دست به دست هم دادند و تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: اگر همه دست به دست هم نداده بودیم و این رنگ بندی‌ها به خوبی در این چند هفته برای مناطق نارنجی و قرمز اجرا نشده بود امروز از پیک چهارم خارج نشده بودیم.

روحانی با تاکید بر اینکه خروج از موج چهارم به چند هفته زمان نیاز دارد، یادآور شد: تاکید من بر موضوع واکسن است و در این مقطع نیازمند وارد کردن واکسن خارجی هستیم. برخی در نوشته‌ها و گفته‌های خود آورده اند که کمی صبر کنید تا واکسن‌های داخلی می‌رسد و با فشاری که داریم واکسن را از خارج نخریم که این حرف دقیقی نیست.

وی تصریح کرد: همان جمله معروفی که می گوید «بهترین واکسن نخستین واکسن است» را باید استفاده کنیم. هر کدامی که اول به دست انسان برسد باید تزریق شود. نباید معطل بکنیم و نباید گوییم صبر کنیم ۲ ماه دیگر که چه می‌شود یا چه نمی‌شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه هر واکسن مورد تاییدی که رسید چه با تاثیر ۹۰ تا ۸۰ درصد و شاید کمتر یا بیشتر را باید فوری استفاده کرد، ادامه داد: گروه اول یعنی مدافعان سلامت از واکسن استفاده کردند. واکسیناسیون گروه دوم آغاز شد و واکسینه کردن افراد بالای ۸۰ سال در حال انجام است که امیدواریم در روزهای آینده به نهایت برسد تا گروه‌های بعدی را شروع کنیم و همچنین افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، تا بتوانیم آنها را هم واکسینه کنیم.

روحانی با اشاره به برنامه واکسیناسیون در کشور، گفت: در روزهای آینده یک میلیون دز دیگر و اوایل خرداد ۸ میلیون دز دیگر در اختیار ما قرار می‌گیرد. امیدواریم در این فاصله کوواکس چند میلیون دز در اختیار ما قرار دهد و بتوانیم ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفری که در اولویت ما هستند، در این دولت واکسینه سازیم تا بتوانیم بگوییم مرگ را مهار کرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه برای مهار زنجیره انتقال باید ۷۰ درصد جمعیت را واکسینه کنیم، اظهار کرد: باید بتوانیم تا تیرماه از این مراحل عبور کنیم تا بگوییم از نظر مرگ و میر این ویروس را مهار کردیم. ان‌شاءالله دولت بعدی هم این کار را ادامه می‌دهد.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه واکسن داخلی از تابستان وارد بازار شده و به دست ما می‌رسد، گفت: واکسن پاستور که با همکاری کوبا بوده است، زودتر به دست مردم می‌رسد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. سایر واکسن‌ها نیز به تدریج در اختیار مردم قرار می‌گیرد و شرایط بهتر می‌شود.

روحانی با بیان اینکه آنچه امروز در جامعه در زمینه انواع جهش‌یافته انگلیسی، هندی، برزیلی و آفریقایی کرونا مطرح است، نباید ذهن مردم را مشغوش کند، تاکید کرد: همه آنها یک ویروس هستند و درمان هم یکی است. ممکن است این ویروس موتاسیون پیدا کند و حتی ممکن است در کشور ما نیز جهش یابد ولی باید در رعایت پروتکل‌ها، شستن دست‌ها، حذف سفرهای غیرضروری حساب شده‌تر عمل کرد. مسیر همان است، ما مسیر دیگری نداریم.  

وی با تاکید بر اینکه دولت موظف است که واکسن را خریده، تهیه و وارد کند، گفت: ما ۱۶ میلیون دز واکسن از کوواکس خریداری کردیم و ۱۰ میلیون واکسن اخیرا وارد کشور شده که مجموع واکسن‌های خریداری شده، حدود ۳۰ میلیون دز خواهد بود. این به غیر از واکسن‌های داخلی است اما در عین حال کشور نیازمند واکسن داخلی است.

رییس جمهوری در پایان تاکید کرد: کرونا یک مسئله ملی و انسانی و اخلاقی است خواهش می‌کنم هیچ کس این داستان را دستمایه‌ای سیاسی برای مسایل حزبی و جناحی و یا برای انتخابات قرار ندهد. این یک داستان ملی است و همه باید تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا از این ویروس زودتر خلاص شویم.

10:00

آخرین رنگ‌بندی کرونایی در ایران


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 

نمودار کرونا در 14 روز گذشته
 

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
 
09:00
ابعاد جدیدی از افتضاح واکسیناسیون کاروان المپیک/ به نام ورزش و به کام مسئولان و اضافی ها!

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

واکسیناسیون کاروان کشورمان برای المپیک در حالی انجام شده و انتقادات گسترده ای را باعث شده که در این بین چند رئیس فدراسیون و اعضای اجرایی کاروان نیز در این فهرست دیده می شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله اول واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به المپیک توکیو در حالی از اواخر فروردین ماه آغاز شد که این موضوع انتقادات زیادی را به مسئولان ورزش کشور وارد کرد. در حالی که در آن زمان ۵۹ سهمیه المپیک در ۱۳ رشته کسب شده بود اما نزدیک به ۳۰۰ ورزشکار، مربی، کادر سرپرستی و حریفان تمرینی مرحله اول واکسیناسیون خود را انجام دادند.

عدم اولویت این کاروان، محور انتقادات بود که تا کنون نیز بی پاسخ مانده که چرا باید این اتفاق در کشور روی دهد. این موضوع هنگامی تاسف برانگیزتر می شود که می بینیم تا امروز، واکسیناسیون کادر درمان و سایر بخش های راهبردی و حساس کشور انجام نشده و شماری ورزشکار و همراهان آنها واکسینه شده اند. این موضوعی بود که از آن با عنوان شکست اخلاقی و فرهنگی کاروان اعزامی به توکیو یاد شده است.

در همان زمان صحبت‌هایی مبنی بر اینکه افرادی خارج از کاروان اعزامی در صف واکسیناسیون بوده‌اند مطرح شد اما رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان به شدت این موضوع را رد کردند.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این باره گفته بود: "واکسیناسیون برعهده فدراسیون پزشکی ورزشی است. کاری که کمیته ملی المپیک انجام داد، این بود که آقای سجادی فقط لیست افرادی را که باید در توکیو آماده باشند، اعلام کرد و به وزارت ورزش داد. وزارت ورزش همان لیست را به فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد. تاکنون هیچ موردی خارج از لیست واکسن نزده و اینکه افراد متفرقه واکسن زده‌اند را تکذیب می‌کنم."

نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو نیز در واکنش به این اتفاقات گفته بود: "لیست بزرگی داریم که به توکیو هم ارسال کرده‌ایم که شامل مربی، داور و بازیکن هم بوده است. واکسیناسیون غیر از اینها نبوده است. ما لیست را به وزارت ورزش ارسال کردیم که این لیست به وزارت بهداشت هم ارسال شده است."
 
غیر از مورد مطرح شده که هیچ پاسخی نیز نداشته و افسوس برانگیز است، نکته‌ای که در این بین شنیده شده و قابل تامل، اینکه علاوه بر ورزشکاران و مربیان، روسای فدراسیون‌ها و تمامی اعضای کاروان که عمدتا با نقشهای تشریفاتی اعزام می شوند نیز واکسن را دریافت کرده‌اند. اکرچه هنوز مقامی رسمی این ادعا را تایید یا رد نکرده اما شنیده شده نام ۱۴ رئیس فدراسیون در لیست بوده است. البته سرپرست کاروان ایران در این باره می گوید: "مطمئن باشید خطایی نبوده و اگر فردی عضو هیات رئیسه یا روابط عمومی بوده، ممکن است نام آنها در کادر سرپرستی بوده باشد."

اینکه قهرمانان برای بالا رفتن پرچم ایران تلاش می‌کنند، شکی نیست که البته قدر و احترام آن را نیز می بینند اما اینکه برخی روسای فدراسیون‌ها و حتی کادر اعزامی به توکیو نیز واکسینه شده‌اند، جای سوال و تاسف دارد. به نظر می‌رسد باید اذعان داشت واکسیناسیون ورزشکاران به نفع عده‌ای مدیر، سرپرست و افراد اضافی حاضر در کاروان توکیو شده تا خود را از گزند کرونا حفظ کنند. اتفاقی که ناشی از بی تدبیری و مدیریت ورزشکارسالار و منفعل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است که در چنین روزهایی که کشور نیازمند ایثار و از خودگذشتگی است، در صف اول سهم خواهی و ایجاد امکان های ویژه برای این کاروان هستند. البته، تا آغاز بازیهای المپیک زمان چندانی نیست اما این کاروان شکست خورده در سنگر اخلاق و فرهنگ، آیا می تواند ارمغانی از توکیو داشته باشد؟ پاسخ مشخص است!
 

واردات چند محموله واکسن کرونا در هفته جاری / نخستین محموله‌ میلیونی واکسن ایرانی را خرداد تحویل خواهیم گرفت


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
شانه ساز گفت: از خرداد نخستین محموله‌های میلیونی واکسن ایرانی را تحویل خواهیم گرفت و تزریق هموطنانمان با واکسن داخلی از آن زمان شروع می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو با تکذیب فروش واکسن فایزر در بازار سیاه بیان کرد: هیچ گزارش رسمی مبنی بر وجود واکسن فایزر در بازار غیر قانونی نداشتیم؛ حتی مسئول فایزر اعلام کرده است که امکان اینکه واکسن فایزر در بازار ایران وغیرقانونی به فروش برسد وجود ندارد و اعلام کردند که غیر ممکن است واکسن در بازار ایران به فروش برسد.

فروش واکسن فایزر در بازار ایران صحت ندارد
وی ادامه داد: به هر حال ما نیز از قبل اعلام کرده بودیم و در  بررسی های میدانی هم دیدیم که این خبر صحت ندارد و همکارانمان هم که رصد می کنند، گزارش دادند که واکسن فایزر تقلبی وقاچاق در بازار سیاه ایران نیست و بیشتر این خبر یک شایعه است و خبر را به هیچ وجه از کانال های رسمی دریافت نکردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره واردات توسط بخش خصوصی بیان کرد: ما از اول در چهار مرحله فراخوانی که گذاشتیم، از بخش خصوصی کمک خواستیم، اما به لحاظ اینکه دولت‌ها کاملا در فروش، عرضه و مصرف واکسن نظارت دارند، در این رابطه تاکنون توفیقی حاصل نشده و حدود ۴۹ شرکت به ما مراجعه کردند و ما به ۳۵ شرکت معرفی نامه داده ایم که بتوانند موضوع واردات واکسن را پیگیری کنند، ولی تاکنون هیچ کدام از آن‌ها عملیاتی نشده است.

شانه ساز گفت: ما هم حداقل اسناد و مدارک را خواستیم و از آنان خواهش کرده ایم فقط مدرکی را بیاورند که معرف آن باشد که واکسن از تولید کننده‌های شناخته شده رسمی و اصلی خریداری شده است اما تاکنون هیچ معرفی نامه رسمی دریافت نکرده ایم و خواهش ما این است هرکس می تواند به ما کمک کند، دستش را به گرمی می‌فشاریم.

با قراردادهای جعلی خرید واکسن بازی نمی خوریم
شانه ساز درباره پیش فاکتور و قراردادهای عجیب و غریب شرکت‌های خصوصی برای خرید واکسن تصریح کرد: شرکت‌های خصوصی می‌دانند که پروفرم های عجیب و غریبی را نباید برای سازمان غذا و دارو بیاورند، چون تیم کارشناسی سازمان غذا و دارو تیمی است که سالیان سال در رابطه با واردات دارو فعالیت می‌کند و باید توجه داشت که تقریباً بیشترین دارو‌های کشور توسط بخش خصوصی وارد می‌شود و بخش دولتی کمترین نقش را در این زمینه ایفا کرده است و ما از ورود بخش خصوصی در واردات واکسن استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: ۱۰ سالی است که سازمان غذا و دارو به عنوان یک سیستم نظارتی قوی در واکسن توسط سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناخته شده است و شرکت های بخش خصوصی می دانند که  نمی توانند با مدارک و مستندات جعلی با ما بازی کنند البته سعی می‌کنیم حداکثر تسهیلات و کارسازی لازم را برای ورود بخش خصوصی فراهم کنیم.

تاکنون سه میلیون و ۲۰۰ دوز واکسن وارد کشور شده است
شانه ساز درباره آمار واردات واکسن کرونا گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۲۰۰ دوز واکسن وارد شده است که طبق اولویت‌های اعلامی همکارانمان در معاونت بهداشتی تزریق انجام می شود و بر اساس برنامه ریزی شده واردات بعدی صورت می گیرد.

وی  ادامه داد: درخصوص تولید واکسن داخل شرایط خوبی داریم و به سرعت قدم بر می داریم و چهار شرکت فازهای مطالعات بالینی را با موفقیت دنبال می کنند و به موازات آن زیرساخت تولید آن در حال تکمیل است و از خرداد نخستین محموله‌های میلیونی واکسن ایرانی را تحویل خواهیم گرفت و تزریق هموطنانمان با واکسن داخلی از آن زمان شروع می‌شود تا به ظرفیت‌های لازم توسط تولید کنندگان برسیم ما به موازات تولید و افزایش ظرفیت، لکه گیری‌ها و خلاء را همچنان از محل واردات تامین می کنیم.

ایران سال آینده از صادرکنندگان واکسن خواهد بود
شانه ساز گفت: مطمئن هستیم که تا پایان سال تقریباً​ همه جمعیت کشورمان را واکسینه می کنیم و سال بعد نیز با زیرساخت‌های ایجادشده به قطع یقین یکی از صادرکنندگان واکسن خواهیم بود و حرف‌های بسیاری در این زمینه خواهیم داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: چند محموله در هفته جاری وارد کشور خواهد شد، البته مقرر شده بود تاکنون 10 میلیون واکسن وارد کشور شود اما این عدد محقق نشد زیرا همه دنیا با مشکل تامین واکسن رو به رو هستند و به جز چند کشور تولیدکننده بقیه از زمان واکسیناسیون خود عقب هستند و واکسن ها از هند، روسیه، چین و کره جنوبی وارد کشور می شود و سبد متنوعی داریم.


پنجشنبه 16 اردیبهشت 



13:00
کشورهای پیشرو در واکسیناسیون علیه کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400


12:00

واکسیناسیون اتباع خارجی مقیم ایران به شرط رسیدن سهمیه کوواکس


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: درباره واکسیناسیون اتباع خارجی مقیم ایران درخواستی به مجامع بین‌المللی ارائه دادیم تا از سهمیه کوواکس کشورهایشان مقداری را به ما تحویل دهند و ما در این صورت می‌توانیم خدمات تزریق واکسن و مراقبت از این افراد را رایگان انجام دهیم/ایرنا


11:00

رییسی خبر داد: شنبه آغاز ثبت‌نام افراد ۸۰ سال به بالا که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: با افراد ۸۰ سال به بالایی که در سامانه ما ثبت بودند، تماس گرفته شد و واکسیناسیون شان در حال انجام است، اما عده‌ای در سامانه ما ثبت نیستند، این افراد می توانند از شنبه هفته آینده با ورود به سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کرده و بعد ما با آنها تماس گرفته یا به آنها پیامک می‌فرستادیم. تمام واکسن‌هایی که اکنون در سطح کشور ما موجود است، برای تمام گروه‌های سنی مصونیت دارد. هیچ گونه نیازی نیست که فکر کنیم که حتما فلان واکسن را تزریق کنیم و آن یکی را نزنیم./ایسنا
 

10:00
کرونای جهش‌یافته هندی سه تاجر هندی در قم تایید شد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تایید ابتلای سه نفر به ویروس جهش یافته هندی در قم گفت: این سه تاجر هندی در بدو ورود به قم شناسایی و در قرنطینه کامل به سر می‌برند. وی با اشاره به شناسایی و رهگیری ۳۰۰ نفر از افرادی که با این مسافران در ارتباط بودند گفت: پس از تست از این تعداد کرونای معمولی ۵ نفر از آنها مثبت اعلام شده است/ مهر
 

9:00

سازمان جهانی بهداشت: مهار کرونا مستلزم چشم‌پوشی از مالکیت معنوی واکسن است


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت و گوردون براون نخست وزیر اسبق انگلیس خواستار چشم پوشی موقت از حقوق مالکیت معنوی (IP) برای واکسن‌های کووید ۱۹ شدند. دبیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: نرخ عفونت در حال افزایش است و بسیاری از کشورها با مشکل حاد کمبود واکسن روبرو هستند. عالی ترین مقام سازمان جهانی بهداشت در گذشته نیز از کشورهای پیشرفته خواسته بود درجهت لغو یا کاهش توافقات یکجانبه خرید واکسن با شرکت های دارویی اقدام کنند./برنا

چهارشنبه 15 اردیبهشت

 

23:00
️۵ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونای آفریقایی در هرمزگان شناسایی شد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی پنج مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونای جهش یافته آفریقایی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه ۳۵ مورد مشکوک مبتلا به این ویروس نیز شناسایی شدند که منتظر اعلام نتایج آزمایش آنها هستیم. وی افزود: هر پنج مورد مبتلای قطعی به این ویروس از شهرستان پارسیان در منطقه غرب هرمزگان هستند. /
 

21:00
️سهمیه واکسن سالمندان محفوظ است نگران نباشید


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
«وهاب‌زاده» مشاور وزیر بهداشت: سهمیه سالمندان کاملا محفوظ است و جای نگرانی نیست. عزیزانی که پیامک دریافت نکرده‌اند از روز شنبه می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام کنند.
 

20:00
سفر به مازندران در تعطیلات عید فطر ممنوع است؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس پلیس راه مازندران: تصمیم درباره سفر به مازندران یا ممنوعیت ورود به استان در تعطیلات عید فطر با ستاد ملی کرونای کشور و استان است. هیچ گونه تغییری در محدودیت‌های تردد کرونایی در استان تاکنون به پلیس اعلام نشده است. تمامی مبادی ورودی مازندران همچنان به روی خودرو‌های غیر بومی مسدود است.
 

19:00
زمان کنکور سراسری تغییر نمی‎کند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

سخنگوی ستاد کرونا: در جلسات کارشناسی ستاد کرونا تصمیم بر این شد که با فاصله‎گذاری اجتماعی کنکور سراسری در زمان مقرر برگزار شود. همچنین مقرر شد که هیچ آزمونی از قبیل کارشناسی ارشد در خرداد برگزار نشود، البته این موضوع باید در ستاد کرونا تصویب شود.
 

16:00
ابلاغ AFC به فدراسیون‌های ملی: فوتبالی‌ها را واکسینه کنید


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
بر اساس اطلاع رسانی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این بخشنامه یادآور شده است فوتبالیست‌ها به دلیل برگزاری بازی‌ها مدام در حال سفر و حضور در امکان عمومی از جمله فرودگاه و هتل هستند و در معترض ابتلا به کووید ۱۹ هستند. از این‌رو فدراسیون‌های ملی باید در مذاکره با وزارت بهداشت کشور خود تیم های فوتبال را در لیست دریافت واکسن کووید ۱۹ قرار دهند.

15:00

فوت ۳۴۹ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۱۵۸۷۲ بیمار دیگر

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

14:10
خسارت روزانه ۵۰۰۰ میلیاردی اصناف از محدودیت‌های کرونایی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
دبیرکل اتاق اصناف از کاهش فروش ۵۰ هزار میلیارد تومانی واحدهای صنفی در دو هفته تعطیلات آذر ماه سال قبل خبر داد و گفت: در مدت یاد شده ۸۹۳ هزار فقره چک اصناف به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان برگشت خورد. اگر بعد خانوار را ۳.۸ در نظر بگیریم بیش از سه میلیون نفر از این وضعیت اسیب دیدند. بسیاری از این خسارت‌ها از سود نیست بلکه از هزینه‌های جاری مثل اجاره است. از طرف دیگر خیلی از واحدهای صنفی نوپا هستند و پس‌اندازی ندارند، بنابراین در شرایط فعلی تحت فشار هستند./ ایسنا
 

13:30

امتحانات کنکور ۱۴۰۰ به تعویق می‌افتد؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی وزارت بهداشت: از نظر وزارت بهداشت برگزاری آزمون‌ها به صورت آنلاین اولویت دارد به دلیل اینکه وزارت بهداشت همواره بر عدم ارتباط مستقیم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید دارد تصمیم‌گیرنده نهایی در این خصوص با ستاد ملی مقابله با کرونا است/ فارس
 

12:30

ابتلای ۸ شیر آسیایی به کرونای هندی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
دولت هند اعلام کرد در یکی از باغ وحش‌های این کشور، ۸ شیر آسیایی به ویروس کرونا مبتلا شدند مسئولان این باغ وحش در ایالت جنوبی حیدرآباد پس از مشاهده علائم پریشانی تنفسی در این شیرها، در تاریخ ۲۴ مارس نمونه‌هایی را به آزمایشگاه تحقیقاتی دولت فرستادند که حاکی از مثبت بودن ابتلای این شیر‌ها به کرونا بود
 

11:45

پروفسور دانشگاه نیویورک: «شک ندارم نوع ایرانی کرونا وجود دارد»


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رکسانا مصلحی، پروفسور همه‌گیرشناس ژنتیکی در دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY) در گفت‌وگو با خبرآنلاین: بزرگترین موانع در راه غلبه بر این پاندمی وجود گونه‌های جهش یافته ویروس و از سویی  «کم‌واکسنی» است، این دو مانع به هم ربط دارند من در رسانه‌ها متوجه شدم زیر یک درصد جمعیت در ایران واکسینه شده‌اند. به نظر من این عدد خیلی کمتر از مقدار لازم است من هیچ شکی ندارم که جهش ایرانی به وجود آمده است، در همه کشورها جهش به وجود آمده چرا این اتفاق در ایران رخ ندهد؟ حتی ممکن است که این جهش در یک منطقه جغرافیایی خاصی از ایران یا اکثر جامعه غالب شود. بخاطر همین من پیشنهاد داده بودم که در کنار تست همگانی، رده بندی ژنومی ویروس در ایران رخ بدهد.
 

10:30

آمار کرونا در هند به ۲۰ میلیون رسید


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
کارشناسان: هفته‌ های بدتری در راه است شمار کل مبتلایان به کووید۱۹ از ابتدای شیوع آن در هند تاکنون از ۲۰ میلیون نفر گذشت و به ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید، آماری که نشان می‌دهد به رغم کمک‌های بین‌المللی، سونامی کرونا در این کشور همچنان مهار نشده است.
 

9:00

واکسن کرونا بزنیم یا نزنیم؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت درباره چرایی لزوم تزریق واکسن کرونا در شرایط پاندمی توضیح داد و گفت: مردم به نظام سلامت اعتماد کنند و اگر واکسنی در اختیارشان قرار می‌گیرد، آن هم در شرایطی که واقعا واکسن در دنیا کم است و کشور با بسیج تمام امکاناتش تلاش می‌کند که واکسن را وارد کند، حتما از این فرصت استفاده کرده و خود را ایمن کنند.
سه شنبه 14 اردیبهشت

22:00

تصویری جالب از کادر درمان بیمارستان افشار یزد. در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400



19:00
واکسیناسیون نیمی از افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال انجام شده است ️

 
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو: تاکنون واکسیناسیون نیمی از افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال انجام شده است و امیدواریم تا هفته آتی واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال و ۷۰ سال و ۶۵ سال را انجام دهیم./ایرنا


17:00
دفاتر گوگل برای دوران پسا کرونا بازطراحی می‌شوند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
گوگل مشغول بازطراحی دفاتر خود برای دوران پس از قرنطینه کووید-۱۹ است. طبق گزارش نشریه نیویورک‌تایمز گوگل برنامه‌هایی بلندپروازانه برای تغییر دفاتر خود دارد اما برخی از این طرح‌ها پیچیده به نظر می‌رسند/ مهر
 

15:00
پادتن کرونا تا یک سال پس از ابتلا در بدن باقی می‌ماند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
بر اساس نتایج یک مطالعه که به تازگی در آمریکا انجام شده، پادتن (آنتی‌بادی) کرونا تا یک سال پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بدن فرد باقی می‌ماند و قابل تشخیص است/ ایسنا
 


14:00
فایرز از واکسن کرونا 72 میلیارد دلار درآمد کسب می کند


 
شرکت فایرز پیش‌بینی کرده است که سود هر سهم این شرکت تا پایان سال جاری به 3.65 دلار برسد و درآمدهای شرکت نیز بین 70.5 میلیارد دلار تا 72.5 میلیارد دلار برسد./ جماران
 

13:00
تشخیص آنتی بادی‌ها در یک قطره خون


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
پس از آلوده شدن افراد به کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲(ویروسی که باعث ایجاد کووید-۱۹ می‌شود)، بدن آنها شروع به تولید مولکول‌های ایمنی به نام آنتی بادی می‌کنند. آزمایش‌های آنتی بادی کووید-۱۹ وجود آنتی بادی علیه کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ در خون را نشان می‌دهد./ ایسنا
 

11:00
ثبت‌نام دانش‌آموزان امسال الکترونیکی انجام می‌شود


حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش: هدف اصلی امسال ما این است که در تمام مقاطع تحصیلی ثبت نام غیرحضوری انجام شود البته در دانش آموزان کلاس اول ابتدایی ما سنجش انجام می‌دهیم. برای جلوگیری از حضور اولیا و دانش آموزان در مدارس، ثبت نام در همه پایه‌ها امسال، الکترونیکی انجام می‌شود. پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی در حال انجام است، ولی ثبت نام دانش‌آموزان در سایر پایه‌ها بعد از اتمام امتحانات و صدور کارنامه انجام خواهد شد. زمان پیشنهادی امتحانات حضوری را به ستاد ملی کرونا اعلام کرده‌ایم و منتظر هستیم در صورت تایید ستاد، امتحانات دانش آموزان از ۲۷ اردیبهشت برگزار شود/ باشگاه خبرنگاران جوان
 

9:30
️واکسیناسیون خودرویی سالمندان در شیراز

 

8:45
چرا برای آتش‌نشانان از واکسن کرونا خبری نیست؟


 
سخنگوی سازمان آتش نشانی: با توجه اینکه آتش‌نشانان در عملیات حاضر می‌شوند و باید در لحظات سخت امدادرسانی کنند لازم است که در برابر ابتلا به بیماری کووید-١٩ ایمن باشند. مکاتباتی در زمینه دریافت واکسن کووید-۱۹ با نهادهای متولی انجام شده است. علیرغم قول و وعده متاسفانه هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. با توجه به شرایط کاری آتش‌نشانان واقعا واکسن زدن آتش نشانان از اولویت‌هاست. در محل حادثه واقعا نمی‌توان ماسک را آنطور که باید استفاده کرد. آتش نشانی که باید پله‌های یک برج را تا آخرین طبقه بالا برود می‌تواند ماسک داشته باشد؟
دوشنبه 13 اردیبهشت

22:00
تولید واکسن اسپوتنیک داخلی تا ۲ ماه آینده


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو: ۴ شرکت کاندیدای تولید واکسن اسپوتنیک در کشور هستند که ۳ شرکت به طرف روسی معرفی شده اند. تا ۲ ماه آینده نخستین محصول اسپوتنیک تولید داخل کشور وارد کمپین واکسیناسیون عمومی علیه کووید ۱۹ خواهد شد. تا امروز بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن دارای مجوز مصرف اضطراری وارد کشور شده است که افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار دوز آن در سراسر کشور تزریق شده است. واکسیناسیون نیمی از افراد گروه سنی بالای ۸۰ سال انجام شده است./باشگاه خبرنگاران


17:00

خارج شدن ۱۲۴ شهرستان از وضعیت قرمز و ورود ۲۹ شهرستان جدید به شرایط قرمز


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
تازه‌ترین نقشه کرونایی کشور به روایت «ماسک»: با کاهشی‌شدن روند بستری در بسیاری از نقاط کشور، از امروز تعداد شهرستان‌های قرمز به ۱۰۲ شهرستان کاهش یافت علاوه‌برآن ۲۳۵ شهرستان نارنجی و ۱۱۱ شهرستان زرد هستند با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان، تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید شهرستان‌های دهاقان (اصفهان)، بوشهر، تنگستان و جم (بوشهر)، نهبندان (خراسان جنوبی)، ایذه و باغ‌ملک (خوزستان)، طارم و ماه‌نشان (زنجان)، خاش، زابل، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، خرامه‌، خرم‌بید، سپیدان، قیر و کارزین و مرودشت (فارس)، دهگلان و سقز (کردستان)، رودبار جنوب و عنبرآباد (کرمان)، روانسر (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویراحمد)، کردکوی و کلاله (گلستان)، بستک، جاسک و میناب (هرمزگان) از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
 

15:35
وضعیت شیوع کرونا در جهان/ ایران در رتبه ۱۴

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

14:30

فوت ۳۹۱ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ شناسایی بیست هزار و ۷۳۲ بیمار جدید در کشور


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

13:45
مستاجران به حقوق خود در دوران کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
آگاه باشند محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی: مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره تمدید قراردادهای اجاره تا سه ماه پس از اتمام کرونا اعلام شده است، بنابراین امسال هم این مصوبه اجرایی می‌شود. هر فردی که اجاره نامه‌اش تمام شده باشد با درصدی که اعلام خواهد شد مجدد اجاره‌نامه خود را تمدید خواهد کرد و نیازی به اسباب‌کشی نیست. ستاد ملی کرونا پارسال مصوب کرد تا حداکثر افزایش میزان اجاره‌بها و رهن در تهران تا ۲۵ درصد، در سایر کلان‌شهرها تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها تا ۱۵ درصد قابل قبول و اجرایی است.
 

12:30

نکاتی که قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا باید رعایت کنید از زبان مینو محرز


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مینو محرز در پاسخ به این سوال که قبل از تزریق واکسن کرونا چه نکاتی باید رعایت شود؟ گفت: رعایت نکاتی خاصی قبل ازتزریق واکسن لازم نیست، اما به طور کلی افراد قبل از تزریق نباید تب داشته باشند و به علاوه توصیه می‌شود روز قبل از زدن واکسن از قرص‌هایی نظیر ایبوبروفن استفاده نشود و چنانچه افراد با درد مواجه شدند، باید از ناپروکسین استفاده کنند./میزان

11:00
ابتلای نفر نخست شطرنج زنان ایران به کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
نفر نخست ریتینگ شطرنج زنان ایران ابتلای خود را به ویروس کرونا تایید کرد. سارا خادم الشریعه ضمن تایید ابتلا خود به ویروس کرونا اظهار داشت:‌بله تست کرونا من مثبت و هم اکنون نیز در قرنطینه هستم و این قرنطینه تا زمان بهبودی کامل و منفی شدن نمونه آزمایش من ادامه خواهد داشت/ایرنا
 

10:15

چگونه در جریان نوبت واکسیناسیون‌مان علیه کرونا قرار می‌گیریم؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
سخنگوی وزارت بهداشت: باید توجه کرد که اولویت واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور انجام می‌شود. از هفتم اردیبهشت واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در کشور آغاز شده و به صورت مرحله‌ای به تدریج واکسیناسیون سنین پایین‌تر و بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص انجام خواهد شد پس از راه اندازی سایت مربوط به ثبت نام واکسیناسیون کرونا از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم جهت ثبت نام انجام و پیامک‌های مربوطه به تلفن همراهی که در سامانه ثبت شده باشد، ارسال شده و افراد در جریان نوبت و زمان واکسیناسیون خود قرار می‌گیرند./ایسنا
 

9:30
شروط وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بیان کرد: جمع بندی جهانی این است که هر کاری می کنید مدارس را باز نگه دارید و من هم به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادم حتی اگر یک ساعت در روز می شود دانش آموزان را به مدرسه بیاوریم و امیدواریم در شروع سال تحصیلی جدید مدارس حضوری باشد بنده هم یک پدر هستم، دغدغه‌ها را درک می‌کنم و کاری بدون نظر مسئولان بهداشتی نخواهیم داشت؛ در شرایطی که مصونیت جمعی ایجاد شده باشد مدارس بازگشایی می‌شوند و اگر چنین شرایطی در مهر ١۴٠٠ نباشد روش غیرحضوری خواهیم داشت البته امیدواریم مسئولان کشور این شرایط را زودتر ایحاد کنند./باشگاه خبرنگاران

 

8:45
کنکور ارشد ۱۴۰۰ به تعویق می‌افتد؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با مهر، درباره موضوع تعویق یا برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ که در فضای مجازی مطرح شده است، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این باره تصمیم بگیرد و هرگونه تصمیم برای برگزاری یا تعویق منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است بر اساس زمان بندی که سازمان سنجش آموزش کشور از سال گذشته اعلام کرده قرار است آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای چهارشنبه ۵ خرداد، پنجشنبه ۶ خرداد و جمعه ۷ خرداد برگزار شود


8:15
سودجویان به دنبال واردات واکسن کرونا با ۱۲ برابر قیمت


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
جهانپور: نگران واکسن گیت در ایران هستیم و این بحث مرتبط با ظرفیت بخش خصوصی مطرح می‌شود باید شفاف با مردم صحبت کنیم. وقتی پروفورم ۵۰ دلاری واکسن آسترازنکا را یک شرکت ارائه می‌کند، آن هم به وسیله یک شرکت واسطه دیگر، مساله مورددار است بسیاری از پروفورم‌ها به دست ما می‌رسد که کار گروه و ماموریت آن شرکت در حوزه واکسن نیست و مشخص نیست که رابطه آنها با شرکت‌های واکسن‌ساز چیست و اغلب موارد تردید جدی درباره پروفروم‌های خرید واکسن وجود دارد در پروفورم ۲.۵ تا ۱۲ برابری قیمت واکسن باید پرسید که واقعا دنبال چه چیزی هستیم؟ نباید انتظار داشت که وزارت بهداشت مجوز سفته بازی و فساد ارزی را بدهد و گاهی احتیاط می‌کنیم و این احتیاط‌ها منجر به سوء برداشت‌ها می‌شود اگر برای واکسن ۴ دلاری، پروفورم ۵۰ دلاری بیاید، علامت سوال جلوی آن وجود دارد و ما حق نداریم مجوز واردات این چنینی بدهیم/ باشگاه خبرنگاران
یک شنبه 12 اردیبهشت
 


20:30
نمکی: از قله‌ پیک چهارم سرازیر شدیم

 
وزیر بهداشت: علی‌رغم همه فشارهایی که ویروس موتاسیون یافته آورد در مرحله سرازیری این قله‌های رو به صعود هستیم. در پیک چهارم درمان‌های سرپایی را به شکل گسترده شروع کردیم وکمیته‌های ترخیص را تشکیل دادیم./تسنیم

19:50
10 روز تعطیلی عمومی در روسیه برای مقابله با کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
«میخاییل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که برای مقابله با همه‌گیری کرونا در روسیه، ۱۰ روز تعطیل عمومی اعلام شد. بیش از ۳۰۰ هزار بیمار کرونایی در روسیه تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند. به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، از روز اول ماه می (روز جهانی کارگر) تا روز ۹ ماه می که به عنوان جشن پیروزی در جنگ دوم جهانی در روسیه جشن گرفته می شود، تعطیل عمومی باشد. معاون نخست‌وزیر روسیه چندی پیش اعلام کرده بود متاثر از اجرای برنامه واکسیناسیون تا ماه سپتامبر، 6 ماه دیگر روسها مصونیت جمعی پیدا می‌کنند./ ایرنا

18:00
تست کرونای ۲ تبعه هندی در قزوین مثبت شد

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان استان قزوین گفت: طی یک ماه گذشته ۲ نفر هندی وارد شهرستان قزوین شدند و در یکی از هتل‌های قزوین اسکان پیدا کردند. در حال حاضر تست هر دو تبعه هندی مثبت شده و بررسی‌های کامل صورت گرفته، اما نوع کرونای این افراد در حال بررسی است. یکی از این افراد ۲۷ ساله است که به دعوت یک شرکت دارویی در استان البرز به ایران آمده است. او در هند و قبل از ورود به ایران تست کرونا داده که نتیجه آن منفی بوده و بعد از رسیدن به فرودگاه مستقیم به محل اقامت خود در قزوین رفته است. نفر دوم نیز ۴۶ ساله است که به دعوت همان شرکت ۲۸ فروردین وارد ایران شده است. تست این فرد نیز منفی بوده، اما بعد از این که از او در شرکت تست گرفته می‌شود نتیجه تست مثبت می‌شود و فرد به بیمارستان امام علی (ع) کرج منتقل می‌شود اما بستری نمی‌شود و با آمبولانس به هتل محل اقامت خود در قزوین می‌آید./ایسنا

17:00
آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از مهرماه


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: از مهرماه سال جاری واکسیناسیون فاز ۴ کووید ۱۹ در کشور که واکسیناسیون عمومی است، آغاز می‌شود. تا آن زمان، حجم قابل‌توجهی از واکسن‌های داخلی، در اختیار ما قرار دارد. گروه هدف ما در فاز ۴ حدود ۴۰ میلیون نفر هستند. یکی از اولین کشورهایی هستیم که واکسیناسیون را به پایان می‌رسانیم./


16:00
آخرین آمار کرونا در ایران


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 

۳۹۴ فوتی مبتلایان جدید: ۱۸۶۹۸ نفر مجموع بیماران: ۲۵۳۴۸۵۵ نفر جانباختگان جدید: ۳۹۴ نفر مجموع جان‌باختگان: ۷۲۴۸۴ نفر مجموع بهبود‌یافتگان: ۱۹۸۸۱۶۵نفر


15:00
نتیجه نظرسنجی ایسپا: ١۵.٩ درصد مردم ایران تا به حال کرونا گرفته‌اند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
در نظرسنجی ایسپا میزان ابتلا به کرونا با دو شیوه متفاوت سنجیده شده است. در شیوه اول از پاسخگویان خواسته شد بگویند، آیا خودشان در طول دوران شیوع کرونا تاکنون به این بیماری مبتلا شده‌اند یا خیر؟ ۱۹.۶% پاسخگویان گفته‌اند قبل از این دچار کرونا شده‌اند و ۸۰.۲% به این پرسش پاسخ منفی داده‌اند. بنابراین این میزان قابل تعمیم به افراد بالای ۱۸ سال کشور است. در شیوه دوم ابتدا از پاسخگویان خواسته شد بگویند «اعضای خانواده آن‌ها که با هم در یک خانه زندگی می‌کنند با خود آن‌ها» چند نفر است. میانگین تعداد اعضای خانوار پاسخگویان که بر اساس پاسخ‌ها به این سؤال محاسبه شده ۳.۸۲ نفر است. سپس پرسیده شده «تا الان چند نفر از این اعضا به کرونا مبتلا شده اند؟» بر اساس نتایج به دست آمده ۷۳.۲% پاسخگویان گفته‌اند تاکنون هیچکدام از اعضای خانواده آن‌ها به کرونا دچار نشده‌اند. ۱۰.۳% گفته‌اند یک نفر، ۷.۱% دو نفر، ۴.۲% سه نفر، ۲.۹% چهار نفر و ۲.۲% به پنج نفر و بیشر اشاره کرده‌اند. با توجه به محاسبات صورت گرفته بر مبنای نسبت تعداد مبتلایان درخانواده به کل اعضای خانواده، می‌توان گفت بر اساس خوداظهاری پاسخگویان، تاکنون ۱۵.۹ درصد از کل مردم (و نه فقط افراد بالای ۱۸ سال) ابتلا به کرونا را تجربه‌ کرده‌اند. شایان ذکر است اولا: این میزان برآورد در هر دو شیوه بر اساس خوداظهاری افراد محاسبه شده و ثانیا: افرادی را شامل می‌شود که ابتلاء آنها به کرونا با علائم و علامت همراه بوده است.

 

13:40
ثبت رکورد بالاترین فوتی‌های کرونا در هند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
طی ۲۴ ساعت بنابر اعلام وزارت بهداشت هند طی ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۳۶۸۹ بیمار مبتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده‌اند که از زمان آغاز همه‌گیری بالاترین رقم در یک روز بوده است.
 

13:00

جرم انتقال کرونا در سفر چیست؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
منطبق با نظر کارشناسان حقوق جزا و جرم‌شناسی، چنان‌چه بدون رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های مربوطه از جمله لزوم قرنطینه و قطع ارتباطات فیزیکی و تماسی با دیگران، خود را در معرض عموم قرار دهید و از این طریق باعث آلودگی دیگران و انتشار ویروس شوید و بر اثر آن، فرد یا افرادی فوت کنند، حسب مورد مشمول یکی از بندهای (الف)، (ب)، (پ) و (ت) ماده ۲۹۱ شده و قتل عمد محسوب می‌شود. مواد ۴۹۲ و ۴۹۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ نیز بر مسؤولیت کیفری چنین فردی صحه می‌گذارد./ایسنا


12:00
تامین هزینه خرید واکسن کرونا از منابع ایران در عراق


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
وزیر نیرو: در مقایسه با بخش گاز مطالبه بخش برق عدد کمتری است و طرف عراقی بیان کرده است که به زودی این مطالبه را پرداخت می‌کند، که دولت ایران هم ۱.۵ میلیون دلار برای خرید واکسن در نظر گرفته است و این اقدامات از سوی بانک مرکزی و وزارت بهداشت انجام خواهد شد از مدتی قبل برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا با توجه به اولویت‌ها بتوانیم آب و برق را در داخل کشور فراهم کنیم و ما متعهد هستیم بتوانیم آب و برق داخل کشور را فراهم کنیم/ باشگاه خبرنگاران
 

11:00

حدود ۳۸ درصد مردم هنوز ماسک نمی‌زنند!


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق زرد رنگ شامل اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، سمنان، یزد و ایلام بین ۶۶ تا ۷۸ درصد است. میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق نارنجی ۵۹ تا ۶۵ درصد، در مناطق قرمز رنگ بین ۴۹ تا ۵۸ درصد و در مناطق قرمز تیره ۳۳ تا ۴۸ درصد است که کمترین میزان رعایت را نشان می دهد در عین حال درصد استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور ۶۲.۴۵ درصد بوده است/ ایرنا
 

10:00

افراد بالای ۸۰ سالی که از واکسیناسیون جا مانده‌اند چه کار باید کنند؟

 


9:00

بزرگترین محموله واکسن کرونا توسط هلال‌احمر به ایران رسید


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از ورود بزرگترین محموله واکسن کرونا از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در کشور توسط این جمعیت از چین به ایران خبر داد این محموله واکسن کرونا به میزان یک میلیون دوز از طریق جمعیت صلیب سرخ چین امروز وارد وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد
شنبه 11 اردیبهشت

19:30
دستور برپایی ۵ بیمارستان صحرایی در کشور صادر شد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
امیر سرلشکر موسوی در ارتباط تصویری با بیمارستان صحرایی ارتش در اصفهان، دستور برپایی ۵ بیمارستان مشابه در سطح کشور را به امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش صادر کرد.
 

18:00
ایران: روسیه به تعهداتش برای تأمین واکسن ایران عمل نکرده است


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو: تحویل ۶۰ میلیون دوز واکسن روسی کرونا به ایران تا پاییز "مبهم" است روسیه به تعهداتش برای تأمین واکسن ایران عمل نکرده و به‌دلیل حجم بالای سفارش‌ها و اینکه هنوز تعهدات قبلی از سوی طرف روسی محقق نشده هم‌اکنون از سوی سازمان غذا و دارو برای شرکت‌های خصوصی معرفی‌نامه صادر نمی‌شود. به دلیل بسته شدن مرز هند نیز واردات واکسن کرونای ساخت هند با نام "بهارات بایوتک" عملا امکان‌پذیر نیست.
 

16:00
تریاک، درمان کرونا؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
شایعه تاثیر مصرف شیره تریاک بر درمان مبتلایان به کرونا درحالی با قدرت دست به دست می‌شود که بسیاری از متخصصان چنین چیزی را رد کرده‌اند. دکتر طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: برخی بیماران به علت مصرف تریاک متوجه شدت بیماری نمی‌شوند و بعدا در مراجعه به بیمارستان مشخص می‌شود که ۸۰ درصد ریه آنها درگیر شده است.

14:00

فوت ۳۳۲ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ تزریق بیش از ۱.۱ میلیون دُز واکسن در کشور
 

11:00
جولان ویروس انگلیسی در موج چهارم کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: ۸۰ درصد موارد شناسایی شده در پیک چهارم، ویروس انگلیسی هستند.


10:00

تا پایان سال ١۴٠٠ همه ایرانیان واکسینه می‌شوند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو: از ابتدا چشم داشتی به واردات واکسن کرونا نداشتیم و امید ما به تولید داخل بود. امیدواریم در خرداد اولین مجموعه میلیونی واکسن تولید داخل را داشته باشیم.

9:45

گونه آفریقایی؛ خطرناک‌ترین جهش کووید۱۹ / احتمال لزوم تزریق سالانه واکسن کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: تاکنون خطرناک‌ترین واریانت، جهش آفریقای جنوبی کرونا است. در حال حاضر این جهش مهم‌ترین و نگران کننده‌ترین واریانتی است که در مقابل خود می‌بینیم؛ به طوری که اثر برخی واکسن‌ها در برابر واریانت آفریقایی بسیار ضعیف و ۱۰ یا ۱۵ درصد است. اینکه دوره ایمنی زایی پس از تزریق واکسن چقدر است بستگی به نوع واکسن دارد اما به طور کلی بین ۶ تا ۱۲ ماه زمان تقریبی ایمن بودن بدن است


8:30
تازه ترین آمار ابتلا به کرونا در جهان


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
تازه ترین وضعیت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به نقل از رسانه‌های معتبر و گزارش‌های دفاتر ایرنا در خارج از کشور و گروه‌های خبری مناطق ایرنا، با دریافت آخرین گزارش‌ها به روز رسانی می‌شود. مبتلایان: ۱۵۲.۰۱۲.۷۰۹ فوت شدگان: ۳.۱۹۳.۷۶۸ بهبود یافتگان: ۱۲۹.۲۷۶.۳۸۲
پنج شنبه 9 اردیبهشت

23:00

اه اندازی سامانه اعلام بیمارستانهای دارای تخت خالی/ مراسم شبهای قدر را مجازی برگزار کنید

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران: سامانه تلفنی ۶۰۷۰ راه اندازی شده است و بیماران می‌توانند تماس گرفته تا درصورتی که دستور بستری داشته باشند همکاران ما بر اساس منتطقه جغرافیایی محل سکونت آنها برایشان مکان یابی کرده و آنها را به بیمارستان دارای تخت خالی ارجاع می‌دهند. بنابراین با شماره گیری تلفن ۶۰۷۰ به همراه کد ۰۲۱ می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند. شرکت در مراسمات شب‌های قدر به شکل مجازی و از خانه باشد.


21:00

واکسن‌های برکت و کووپارس اوایل خرداد وارد فاز واکسیناسیون می‌شوند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو: با احتساب یکصد هزار دوز واکسنی که امروز وارد کشور شد تاکنون حدود ۲ میلیون و دویست هزار دوز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده است. تا اوایل خرداد واکسن های داخلی «کوو ایران برکت» و «کوو پارس رازی» و واکسن تولید مشترک اسپوتنیک وی وارد فاز واکسیناسیون عمومی خواهد شد. تا پایان سال ۱۴۰۰ مرحله نخست واکسیناسیون عمومی به پایان خواهد رسید.

19:30
برای واکسن کرونا نیازی به ثبت‌نام‌ نیست


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت: به هیچ وجه نیاز به ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا نیست. بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار فرد بالای ۸۰ سال کشور در صورت تامین واکسن، حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه واکسینه می‌شوند. پس از این مرحله بصورت پیامکی و تلفنی به افراد بالای ۷۵ سال برای واکسیناسیون اطلاع رسانی خواهد شد. بیشترین حجم واکسیناسیون در مرحله چهارم است که حدود ۴۰ میلیون نفر را شامل می‌شود.

18:00
دستور برپایی ۵ بیمارستان صحرایی صادر شد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
فرمانده کل ارتش در ارتباط تصویری با بیمارستان صحرایی ارتش در اصفهان، دستور برپایی ۵ بیمارستان مشابه در سطح کشور را به فرمانده نیروی زمینی ارتش صادر کرد.

17:00
خاطیان تزریق سهمیه واکسن کرونا در شهرداری تهران عزل شدند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
پیرو دستور شهردار تهران مبنی بر رسیدگی به موضوع واکسیناسیون کرونا و اهمیت پاسخگویی شفاف و فوری به شهروندان و افکار عمومی؛ جلسه رسیدگی به این موضوع امروز پنجشنبه با حضور مسئولان ذیربط شهرداری تشکیل شد و خاطیان تزریق سهمیه واکسن در شهرداری عزل شدند.
 

15:30
کشورهای پیشرو در واکسیناسیون علیه کرونا

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 


14:50
نخستین اسپری ضدکرونای ایرانی رونمایی شد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
اولین اسپری ضدکرونای ایرانی با حضور «علی‌اکبر ولایتی» رئیس بیمارستان مسیح دانشوری امروز (پنجشنبه) در محل این بیمارستان رونمایی شد.


13:30

واردات واکسن‌ روسی و هندی توسط بخش خصوصی ممنوع شد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 


12:30
روند بستری در اکثر استانهای کشور نزولی شد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
البته هنوز آمار ابتلا بسیار بالا است و هرگونه کم توجهی و کاهش مراقبت می‌تواند مجددا روند را صعودی کند. روند بستری در کهگیلویه و بویراحمد به طرز نگران کننده‌ای همچنان صعودی است و همچنین روند بیماری در استان‌های آذربایجان غربی، البرز، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان، کرمان و هرمزگان هنوز نزولی نشده‌ است. در صورت ادامه روند کاهشی انتظار داریم از تعداد شهرستانهای قرمز در هفته‌ی آینده کاسته شود. قله مرگ در اثر کرونا حدود ۱۲ روز پس از قله بستری رخ می‌دهد. لذا انتظار می‌رود روند مرگ مبتلایان تا حدود ۱۱ یا ۱۲ اردیبهشت افزایشی و سپس به تدریج کاهشی شود. توضیح نمودار بالایی: روند بستری قطعی (منحنی قرمز) و کل موارد قطعی و محتمل (منحنی مشکی) از اسفند ۹۸ تاکنون توضیح نمودارهای پایینی: روند بستری کل کشور و هریک از استانها در سی روز اخیر. عدد قرمز هر نمودار، حداکثر میزان افزایش نرخ بستری روزانه به ازای هر صدهزار نفر جمعیت را طی یک ماه اخیر نشان می‌دهد/ باشگاه خبرنگاران
 

11:00
توییت کیانوش جهانپور


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با باز نشر توییتی از شبکه رادیویی سی.بی.سی تورنتو، نوشت: زین پس ازین تیترها بیشتر خواهیم دید! سی بی سی تورنتو: حسرت واکسن؛ چرا کانادا نمی‌تواند واکسن COVID-19 را در خانه تولید کند؟

9:30

واکسن‌خواری به شهرداری تهران رسید!


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
تعدادی از کارمندان شهرداری یکی از مناطق تهران به عنوان پاکبان معرفی شده و در لیست دریافت واکسن قرار گرفتند. در این لیست ۱۷۹ نفره، چند نفر خانم هستند؛ این در حالی است که در پایتخت هیچ پاکبان زنی وجود ندارد. مدیرعامل شرکت شهر سالم گفته تاکنون حتی یک مورد به ما گزارش نشده. یکی از مسئولان شهرداری گفته برخی از تطهیرکنندگان بهشت‌زهرا از تزریق واکسن امتناع کردند و به جای این افراد برخی دیگر واکسینه شدند. شهردار تهران اعلام کرده: داده‌های تزریق واکسن فورا بررسی می‌شود و در صورت مشاهده تخلف افراد خاطی احتمالی علاوه بر برخورد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد
 

8:30
به بهانه واکسن کرونا، سرتان کلاه نرود


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
پلیس فتا هشدار داد: در روزهای گذشته برای برخی از شهروندان تبلیغاتی در فضای مجازی یا پیامک با مضمون "ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا" ارسال شده است در این تبلیغات از شهروندان خواسته می‌شود تا به یک لینک مراجعه کرده و اطلاعات خود را برای ثبت نام و استفاده از واکسن کرونا ثبت کنند این درحالیست که تاکنون هیچ سامانه‌ای برای ثبت نام و تقاضای واکسن در کشورمان راه‌اندازی نشده و اگر در آینده هم راه‌اندازی شود حتما آدرس دقیق آن از سوی مسئولان ستادمقابله با کرونا و وزارت بهداشت اعلام خواهد شد
 
چهارشنبه 8 اردیبهشت


23:00
زالی: بستری‌های کرونایی تهران رکورد زد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
فرمانده ستاد کرونا تهران: در موارد بستری کرونایی، تهران رکورد زد؛ در بخش مراجعین سرپایی کماکان روند افزایشی داریم. تعداد ابتلا‌های جدید کرونا در تهران نخستین بار از مرز ۱۸۰۰ نفر گذشت.

21:00
رئیسی: احتمال بروز جهش کرونای ایرانی نیز وجود دارد/ پیشنهاد تمدید یک هفته‌ای محدودیت‌ها


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا: پس از گذشت بیش از یک سال از عمر ویروس کرونا قطعاً جهش‌هایی در ویروس رخ می‌دهد که بستگی دارد این موضوع در کدام نقطه رخ دهد که در انگلیس، هند، آفریقای جنوبی یا سایر نقاط پیدا کنند. احتمال بروز جهش در کشور خودمان نیز وجود دارد در خصوص محدودیت‌های فعالیت گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 با توجه به وضعیت موجود پیشنهاد ما تمدید این تعطیلی‌ها و ممنوعیت‌ها برای هفته آینده است.
 

19:40
مخالفت بیل‎گیتس با دسترسی کشورها به فرمول واکسن کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
بنیان‎گذار مایکروسافت در مصاحبه با اسکای‎نیوز در پاسخ به سوال مجری که پرسید: «آیا بهتر نیست که برای پایان همه‌گیری کرونا حق مالکیت معنوی دستور ساخت واکسن از بین برود و این فرمول‌ها در اختیار جهان قرار گیرد؟» سریعا پاسخ داد «نه»./

16:00
برای ثبت نام واکسن مراجعه حضوری نیاز نیست

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: برای تزریق واکسن کرونا نیاری به مراجعه حضوری و حتی ثبت نام در سایت نیست برای همه اولویت ها پیامک ارسال می شود قرار نیست پیامک همه افراد یکباره ارسال شود در طول هفته بر اساس کد ملی ها پیامک دریافت خواهند کرد
 

15:00
مگس ها ناقل کرونا هستند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مگس های خانگی می توانند کروناویروس را تا ۲۴ ساعت پس از مواجهه با ویروس حمل کنند و از عوامل بالقوه انتقال ویروس هستند. تایلند مدیکال نیوز گزارش داد در یک مطالعه مگسهای خانگی پس از قرار گرفتن در محیط یا شیر آلوده به کروناویروس از نظر آلودگی مورد آزمایش قرار گرفتند. در مطالعه دوم، نمونه های محیطی پس از تماس با مگسهای آلوده به کروناویروس از نظر آلودگی مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج نشان داد تمام مگسهای قرارگرفته در محیط یا شیر آلوده به کروناویروس تا ۴ ساعت و ۲۴ ساعت بعد از قرارگیری از لحاظ RNA ویروسی مثبت بودند. علاوه بر این، مگسهای خانگی قادر به انتقال مکانیکی RNA ژنومی کروناویروس به محیط اطراف تا ۲۴ ساعت پس از مواجهه بودند.

14:00
ماجرای صف چینی ها در بیمارستان نیکان


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
برای واکسن کرونا چه بود؟ یک مقام مسئول در بیمارستان نیکان: سفارت چین در ایران تعدادی واکسن کرونا برای تزریق به اتباع خود وارد و تامین کرده است این موضوع ربطی به واکسیناسیون علیه کرونا گروه‌های اولویت دار در کشور ندارد
 

13:00

رئیس دومای روسیه: کرونا از یکی از آزمایشگاه‌های آمریکا به بیرون درز کرده است


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
«ویاچسلاو ولودین» با اشاره به آزمایش‌های بیولوژیک آمریکا در آزمایشگاه‌های خود در سراسر جهان، ویروس کرونا را ساخته یکی از این آزمایشگاه‌ها دانست.
 

12:00

۴۰ درصد متوفیان کرونایی در تهران


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا: از حدود ۶۸ هزار متوفی کرونایی در کشور عملیات تطهیر حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰  متوفی در بهشت زهرا ( س) انجام شده است، یعنی حدود ۴۰ درصد متوفیان کرونایی از سوی تهران و ۶۰ درصد دیگر آن در ۳۰ استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.
 

11:00

ارتباط کووید-۱۹ با یک عارضه عصبی نادر


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
متخصصان علوم پزشکی در بررسی انجام گرفته در ۲۱ کشور به ارتباط کووید ۱۹ با بروز یک عارضه عصبی نادر پی بردند. میلیت عرضی حاد (ATM) که التهاب نخاعی است و می تواند موجب درد، فلج شدن و مشکلات حسی شود در ۴۳ فرد بزرگسال مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۱ کشور جهان مشاهده شده است. این بیماری در گروهای سنی مختلف از ۲۱ تا ۷۳ سال و حتی کودکان سه تا ۱۴ سال نیز گزارش شده است.

10:00
برگزاری کنسرت 5 هزار نفره در اسپانیا بدون ابتلا 1 نفر به کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مقامات اسپانیایی اعلام کردند کنسرت آزمایشی 5 هزار نفره که در فروردین ماه گذشته در شهر بارسلونا برگزار شد، با رعایت تمهیدات بهداشتی حتی بدون رعایت فاصله فیزیکی، بدون ابتلا حتی 1 نفر به کرونا بوده است. به گزارش عصرایران، این کنسرت در روز 27 مارس گذشته (7 فروردین 1400) در شهر بارسلونا برگزار شده و همه شرکت کنندگان در این کنسرت پیش از حضور در آن آزمایش آنتی ژن کرونا داده اند. همچنین شرکت کنندگان در کنسرت به جز اوقات خوردن و آشامیدن موظف به زدن ماسک بوده و ماسک مورد استفاده آنها همه از نوع "اف اف پی 2" بوده است
 

9:45

آمریکا: آنها که واکسن زده‌اند ماسک‌ها را بردارند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
کارشناس بهداشت آمریکا: برای افراد واکسینه شده فعالیت بدون ماسک در فضای باز امن است اما پیشنهاد می‌کنیم در اماکن شلوغ از ماسک استفاده شود. "روشل والنسکی" رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا گفت: اگر 2 هفته از تزریق دوز دوم واکسن "فایزر" و "مدرنا" یا دو هفته از تزریق دوز اول واکسن "جانسون و جانسون" افراد گذشته باشد آنها واکسینه شده محسوب می‌شوند.

9:00
کاهش کارایی واکسن در جهش هندی کرونا / هشداری جدی برای جهان


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:بر اساس اطلاعات محدود اعلام می‌شود که کیفیت واکسن‌ها می‌تواند ۵۰ درصد نسبت به این واریانت جدید کاهش یابد اما، حتی اگر واکسن‌ها کفایت ایده‌آل نداشته باشند بازهم می‌توانند از ابتلای شدید و مرگ و میر جلوگیری کنند.


8:30
درمان کرونایی‌ها چند؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی وزارت بهداشت:هر بیمار مبتلا به کرونا به طور متوسط بین ۶.۵ تا ۸ میلیون تومان در بخش دولتی هزینه دارد که ۹۰ درصد آن در بخش بستری توسط بیمه پرداخت می‌شود.
سه شنبه 7 اردیبهشت



23:30
کرونا در جهان/ آغاز کمک‌های بین‌المللی به هند و رد واکسن روسی در برزیل

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

کمک‌های بین‌المللی به هند برای مهار کرونا در این کشور از صبح روز سه شنبه آغاز شد و هم‌زمان برزیل، کشور دیگری که بالاترین میزان ابتلا به کرونا را در جهان دارد با ورود واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به این کشور مخالفت کرد. هند در پی دو جهش ویروس کرونا، رکورد جهانی بیشترین ابتلا و مرگ را ثبت کرد. اولین محموله کمک‌های پزشکی بریتانیا شامل ۱۰۰ دستگاه تنفس و ۹۵ کپسول اکسیژن روز سه شنبه در فرودگاه دهلی فرود آمد. سخنگوی وزارت خارجه هند در حساب کاربری خود در توئیتر از این کمک به عنوان یک نمونه همکاری بین‌المللی یاد کرد. از سوی دیگر برزیل، دومین کشور داغدیده کرونا در جهان با ۳۹۱ هزار و ۹۳۶ مرگ ناشی از این بیماری، عصر روز سه شنبه اعلام کرد که مخالف ورود واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به این کشور است

23:00
100 دلار پاداش برای تزریق واکسن کرونا!


 
در حالی که سخن از فروش واکسن کرونا به شهروندان در برخی از کشورها به میان آمده، آمریکا برای تزریق واکسن کرونا به متقاضیان پاداش در نظر گرفته است. «جیم جاستیس» فرماندار ایالت ویرجینیا غربی برای همه کسانی که بین 16 تا 35 سال سن دارند، پاداشی 100 دلاری در نظر گرفته است. قرار است این افراد در صورت پذیرش تزریق واکسن کرونا، اوراق بهادار به ارزش 100 دلار (85 یورو) دریافت کنند./

22:00
راه اندازی سامانه ۶۰۷۰ برای بیمارن کرونایی در پایتخت


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران: سامانه ۶۰۷۰ در تهران به منظور پاسخگویی به بیمارانی که در انتظار تخت‌های بیمارستانی هستند راه اندازی شد.

21:00
درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به گفته معاون کل وزیر بهداشت


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم حدود ۶۱ درصد است اما برای خروج از شرایط فعلی باید به ۹۰ درصد برسد. روند میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور را از پاییز ۹۹ تاکنون ببینید.

19:00
قرص ضدکرونای فایزر امسال راهی بازار می‌شود


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

 فایزر اعلام کرد اولین آزمایش ایمنی مربوط به قرص کووید 19 ماه می پایان می‌یابد. قرص PF-07321332 در دسته مهارکننده‌های پروتئاز جای گرفته و قادر به مهار آنزیمیست که کرونا برای ورود به سلول انسانی از آن استفاده می‌کند.


18:00
فوت ۴۶۲ بیمار کووید۱۹ در کشور/ شناسایی ۲۰۹۶۳ بیمار جدید در شبانه روز گذشته

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400


17:00
شروع درگیری ریه در کرونای هندی کمتر از ۲۴ ساعت و بدون علائم تنفسی است


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد:  شروع درگیری ریه در کرونای هندی ، اکثرا بدون علائم تنفسی و سرفه است و تنها نشانه، بروز علائم عمومی در بیمار است و تنها در هنگام پیشرفته شدن بیماری علائم تنفسی بروز پیدا می‌کند سوش هندی ترکیبی از چند موتاسیون از ویروس‌های جهش یافته قبلی است که سرایت آن  ۵۰ درصد و مرگ و میر آن ۶۰ درصد بیشتر از ویروس‌های قبلی است مردم باید بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی‌ها و مجالس به‌شدت پرهیز کنند و در صورت لزوم و ضرورت از منزل خارج شوند، تا کمتر درمعرض نوع جهش یافته ویروس ونوع شدید بیماری، قرار گیرند

15:00
شناسایی ۵ تبعه هندی کرونا مثبت در استان بوشهر


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

معاون سیاسی استاندار بوشهر: ۵ تبعه هندی با کرونای مثبت در یکی از مراکز اقامتی استان شناسایی شدند که ابتلای آن‌ها به نوع جدید کرونا در دست بررسی است.


14:00
۳ مورد قطعی ابتلا به کرونای آفریقایی جنوبی در یکی از استان های جنوبی کشور 


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
وزیر بهداشت از شناسایی سه مورد ویروس آفریقای جنوبی کرونا در یکی از استان‌های جنوبی کشور خبر داد. (بیشتر بخوانید)

12:30
ممنوعیت ورود اتباع هندی و مسافران این کشور به ایران / تشدید غربالگری از مسافران پاکستانی‌


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: از ورود تمام افرادی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم از کشور هند، بخواهند وارد ایران شوند، جلوگیری می‌شود و افرادی که اخیرا سفری به هند داشته‌اند و بخواهند از مرز هند به پاکستان و از پاکستان یا از مرز افغانستان به ایران بیایند، اجازه ورود به کشورمان را ندارند. ورود اتباع پاکستانی از مرزهای مشترک به کشورمان ممنوع نیست اما این افراد با تشدید پروتکل‌های بهداشتی غربالگری می‌شوند.

11:00
ملاحظات واکسن «اسپوتنیک وی» روسی


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

این واکسن باید در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود و فاصله بین ۲ نوبت تزریق آن، ۲۸ روز است. سن مجاز برای تزریق واکسن کرونا اسپوتنیک وی بالای ۱۸ سال بوده و تزریق آن برای مادر باردار، مادر شیرده، افراد زیر ۱۸ سال، افراد دارای بیماری حاد با تب یا بدون تب و همچنین افرادی که سابقه واکنش‌های حساسیتی شدید داشتند، ممنوع است. این واکسن به صورت عضلانی تزریق شده و مقدار دوز واکسن برای تزریق به هر نفر، ۰.۵ است. این واکسن شامل ۲ دوز بوده که نوبت نخست آن آبی رنگ و نوبت دوم قرمز رنگ است.

10:00
به طور کلی ترجیح می دهید از کدام واکسن استفاده کنید؟/واکسن ایرانی در صدر


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
۲۰درصد از پاسخگویان «واکسن خارجی» و ۲۹.۶ درصد «واکسن ایرانی» را ترجیح می دهند. ۲۴.۷ درصد گفتند «فرقی ندارد» و ۲۴ درصد گزینه «هیچکدام» را انتخاب کردند. ۱.۳ درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نظرسنجی را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور و اندازه نمونه ۱۵۷۳ به شیوه مصاحبه تلفنی در تاریخ ۲۸ فروردین تا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ اجرا کرده است.

8:30
سازمان جهانی بهداشت: در مورد کرونای هندی عجولانه قضاوت نکنید


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
هنوز مشخص نیست سویه هندی چقدر در افزایش مبتلایان کرونا در این کشور نقش داشته است. شرکت مردم در جشن‌ها و دیگر مراسم ممکن است باعث افزایش ابتلا به این بیماری شده باشد

دوشنبه 6 اردیبهشت



23:00
واکسیناسیون افراد سالم زیر ۵۵ سال در پاییز


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
️حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت : ️هیچ کس به خودش نه از لحاظ اخلاقی، نه از لحاظ شرعی و نه از لحاظ ملی اجازه ندهد که اصالت واکسن‌ها و واکسیناسیون را زیر سوال ببرد. ️به هیچ وجه معیارهای علمی و اخلاقی را در تایید واکسن زیرپا نخواهیم گذاشت، واکسنی که تایید شد حتماً قابل تزریق است. از دوگانه و چندگانه سازی در مورد واکسن های داخلی و خارجی اجتناب شود. ️بهترین روش مقابله با کرونا واکسیناسیون وسیع در حد ایمنی جمعی است. ️ما نمی‌توانیم خیلی به واکسن خارجی اتکا کنیم البته هرکسی بتواند واکسن بیاورد از آن استقبال خواهیم کرد اما واکسیناسیون وسیع با واکسن‌های ایرانی خواهد بود. ️امیدواریم تا پایان تابستان فاز ٣ را به اتمام برسانیم و در پاییز افراد زیر ۵۵ سال بدون بیماری زمینه‌ای واکسن تزریق کنند. ️ظرف روزهای آینده شرایط واکسیناسیون بیماران خاص ١۵ تا ۶۴ سال و کودکان مبتلا به بیماری خاص اعلام خواهد شد.


22:00

کمبود کپسول اکسیژن عامل اصلی مرگ بیماران کرونایی در هند


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سی ان ان: براساس آمار اعلام شده فقط در روز گذشته بیش از 352 مورد جدید از ابتلا به بیماری کووید 19در هند ثبت شد. بحران به حدی رسیده است که دولت هند از نیروهای بازنشسته کادر درمان در بخش ارتش و نیروهای مسلح خواسته است تا برای کمک به نجات جان مردم به کمک دولت بیایند. کپسولهای اکسیژن بیمارستانها تمام شده و کمبود اصلی کپسولهای اکسیژن عامل اصلی مرگ و میر افرادی است که در هند به کرونا مبتلا می شوند. کارشناسان می گویند آمار واقعی فوتی ها و مبتلایان هند بسیار بیشتر از رقمهای اعلام شده است.


21:00

فوق تخصص عفونی کودکان: زدن ماسک در کودکان خطر خفگی را افزایش می‌دهد


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
منوچهر براک: زدن ماسک برای کودکان زیر دو سال اصلا مناسب نیست و امکان خفگی را در آنها افزایش می‌دهد اما برای کودکان بالای دو سال با همراهی والدین اشکالی ندارد اما بهتر است کودکان با ماندن در منزل در استفاده از ماسک کمترین شرایط را برای آنها مهیا کنیم. در حال حاضر هیچ‌گونه مجوزی برای تزریق واکسن به گروه سنی زیر 16 سال داده نشده و ما واکسیناسیون را برای گروه‌های سنی پرخطر و سالخورده مجاز می‌دانیم.


20:00
احتمال کاذب بودن تست‌های منفی کرونا ۳۵ درصد است


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت: حدود ۳۵ درصد از افراد علیرغم این‌که علائم کرونا را دارند، ممکن است تست‌شان به طور کاذب منفی باشد. افرادی که علائم کرونا دارند اما تست آنها منفی شده است را نیز باید مثبت فرض کنیم زیرا این تست منفی، کاذب است و این افراد نیز مانند مبتلایان کرونا باید جداسازی و درمان شوند


19:00
تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
شهرستان‌های اشنویه (آذربایجان غربی)، آران و بیدگل (اصفهان)، امیدیه، خرمشهر، رامشیر و شوش (خوزستان) و تفت (یزد) به علت افزایش روند بستری در وضعیت قرمز قرار گرفتند ۱۱۰ شهرستان که روند بستری کرونا در آن‌ها در روزهای اخیر افزایش نداشته‌ است از وضعیت قرمز خارج شدند. با این وجود اگر سطح مراقبت‌ها کاهش یابد و روند بستری افزایشی شود، احتمال قرمزشدن مجدد این شهرستان‌ها جدی است. ️ آمار فعلی کشور: ۱۹۸ شهرستان قرمز 🟠 ۱۵۷ شهرستان نارنجی 🟡 ۸۴ شهرستان زرد ۹ شهرستان آبی شهرستانهایی که با اوج‌گیری بیشتر بستری روبرو هستند در نقشه با رنگ قرمز تیره‌تر مشخص شده‌اند


17:00
درخواست سازمان تجارت جهانی برای ارسال واکسن به کشورهای فقیر


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400

اوکونجو ایوالا رییس سازمان تجارت جهانی: با سپاسگزاری از اتحادیه اروپا، چین و هند برای فروش واکسن های کرونا، از انگلیس و آمریکا نیز درخواست دارم که این واکسن مهم را به کشورهای فقیرتر صادر کنند. ملی گرایی و نابرابری در حوزه توزیع واکسن، بهره ای به همراه نخواهد داشت. از کشورهای ثروتمند به ویژه انگلیس و ایالات متحده درخواست دارم در صورتی که مایل به گذر جهان از این همه گیری هستند، میزان صادرات واکسن های کووید-۱۹ را افزایش دهند.


16:00
نمکی: کرونا حداقل ۳ سال گرفتارمان می‌کند و هر ۶ ماه یکبار باید واکسن بزنیم


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
وزیر بهداشت در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا: اعتقاد من این بود که کووید حداقل سه سال آینده، ما را گرفتار می‌کند و حداقل شش ماه یکبار باید واکسن بزنیم، اعتقادم بر این بود که برای موتاسیون‌ها خودمان باید طراحی کنیم. اگر کشوری واکسن‌ساز شد، بسیاری از زیرساخت‌ها و قدرت‌ها را خواهد داشت. امروز ایران ما از سرافرازترین کشور‌ها در عرصه واکسن می‌شود. چند ماه قبل این را گفتم، اما خیلی‌ها با ریشخند، تفسیر به خالی‌بندی کردند، اما من یقین داشتم که در آینده جز شرمساری نصیب آن‌ها نمی‌شوند و راهمان را ادامه دادیم. امروز نه به عنوان وزیر بهداشت بلکه به عنوان یک شهروند عاشق این سرزمین و به عنوان یک معلم ۳۲ ساله در علم ایمونولوژی می‌گویم که ایران درخشان‌ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید-۱۹ در منطقه است
 

15:30
فوت ۴۹۶ بیمار کووید۱۹ در کشور


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۷۰ هزار نفر گذشت . رکورد قبلی تعداد درگذشتگان کرونا در ‎ایران مربوط به ۲۶ آبان سال گذشته با ۴۸۶ نفر فوتی بود.
 

15:00
روایت وزیر بهداشت از میهن دوستی که می‌خواست ۲۰ میلیون واکسن روسی کرونا را وارد کشور کند

 
فردی زنگ زده که یکی از دوستان که خیلی مملکت را دوست دارد، ۲۰ میلیون واکسن روسی که اسمش را هم بلد نبود، دارد و می‌خواهد این ۲۰ میلیون را به فلان کشور دهد، اما می‌گوید کجا بهتر از مملکت خودم. گفتم این واکسن را از کجا آورده، گفت خریده است و دزی ۱۹ یا ۲۰ دلار می‌فروشد. گفتم به این آقا بگویید که اولا این مسجد جای این حرف‌ها نیست، دوما اینکه ما واکسن را ۹.۷ دلار از روس‌ها می‌خریم و سوما اینکه کل اسپوتنیکی که روسیه تولید کرده، ۲۶ میلیون دز است که ۱۳ میلیون دز را صادر کرده و ۶۲۰ هزار دزش را ما خریدیم و ۶۰ میلیون هم به ما تعهد دارد. این دام بر مرغ دگر نه. ما با چنین شبکه مخوفی روبرو هستیم.


14:00
سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران چهارشنبه رونمایی می‌شود/ اعلام نوبت تزریق از طریق پیامک


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: فاز اول واکسیناسیون کرونا در ایران امروز به اتمام می‌رسد و از فردا (سه‌شنبه) فاز دوم واکسیناسیون با تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز می‌شود. به هیچ وجه نیاز به مراجعه حضوری افراد به مراکز بهداشتی و درمانی کشور برای ثبت‌نام واکسیناسیون فاز دوم نیست. واکسیناسیون فاز دو نیز مانند سایر اولویت‌بندی‌ها در شبکه بهداشتی کشور به صورت رایگان انجام می‌شود. سامانه رسمی واکسیناسیون کرونا در ایران در روز چهارشنبه رونمایی می‌شود. این سامانه از هفته آینده در ایران به نشانی Salamat.gov.ir آغاز به کار می‌کند و افراد می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کنند. پس از ثبت‌نام افراد در سامانه واکسیناسیون، اولویت افراد مشخص و نوبت تزریق واکسن به صورت پیامکی اطلاع داده می‌شود.
 

13:00
تولید انبوه واکسن تولید ایران و کوبا تا خردادماه


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس انستیتو پاستور ایران: واکسن تولید مشترک ایران و کوبا خردادماه به تولید انبوه می‌رسد و در صورت دستور وزارت بهداشت وارد بازار خواهد شد. این واکسن می‌تواند با چند ویروس جهش یافته مقابله کند. تک دُز این واکسن می‌تواند برای افرادی که قبلاً کرونا گرفته‌اند کافی باشد. این واکسن تنها واکسنی است که مکمل یادآور داشته و حتی فایزر اخیراً به فکر تولید یادآور افتاده است.
 

12:00
استفاده از «تریاک» در یک داروی گیاهی کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
ستاد مبارزه با موادمخدر: به ادعای سازمان غذا و دارو غلظت تریاکی که داخل این شربت وجود دارد درحدی نیست که شربت تریاک تلقی شود جای نگرانی نیست این شربت می‌تواند برخی علائم کرونا را مدیریت کند موجب اعتیاد نمی‌شود
 

11:00

ماجرای واردات واکسن از طریق ماست فروش و سیمان فروش از زبان وزیر بهداشت

 

 

10:00
کرونای هندی چه ویژگی‌هایی دارد؟

آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400


9:30
در بیمارستان برای بیماران جا نداریم، آنها را به خانه می فرستیم


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
حمید عمادی رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی: تعداد مراجعه‌کنندگان بسیار بالا است بطوریکه ما افرادی را که تا قبل از عید بدحال نبودند بستری می‌کردیم اما الان دیگر بستری نمی‌کنیم و با دادن داروهای لازم و در صورت امکان تهیه اکسیژن، به منزل می‌فرستیم تا بار شدید بر بیمارستان‌ها کمتر شود. تقی ریاحی رئیس بیمارستان رسول اکرم: حجم مراجعه‌کنندگان زیاد شده است که بیشتر آنها سرپایی درمان می‌شوند. تاکنون چنین حجم مراجعه‌ای را ما ندیده بودیم.
 

8:30
خرید و فروش میلیونی جواب تست کرونا /تخلف آزمایشگاه‌ها را به ۱۹۰ گزارش دهید


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
 عده‌ای که برای سفر به خارج از کشور، نیاز به جواب منفی تست کرونا دارند با دادن پول به برخی از آزمایشگاه‌ها و بدون انجام هیچ تستی! برگه‌ای مبنی بر عدم ابتلا به کرونا می‌گیرند و بی‌توجه به اینکه موجب انتقال این ویروس به اطرافیان خود می‌شوند، بار سفر می‌بندند و به مسافرت می‌روند! عده‌ای دیگر نیز به قصد گرفتن مرخصی از محل کار و رفتن به سفر و گردش، جواب مثبت کرونا می‌گیرند و به بهانه اینکه باید در قرنطینه باشند، دو هفته مسافرت می‌روند و تفریح می‌کنند
یک شنبه 5 اردیبهشت

23:00
هزینه درمان سرپایی کرونایی‌ها


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران: در مجموع هزینه‌های درمان کرونا، پوشش ۹۰ درصدی و ۷۰ درصدی دارد که بر این اساس مردم بین ۱۰ تا ۳۰ درصد پرداختی دارند که عدد ناچیزی است. به ویژه در شرایط سرپایی که دیگر هزینه‌های هتلینگ بیمارستان و... هم محاسبه نمی‌شود. معمولا در یک پرونده بستری موقت که بیمار می‌آید و داروهای تزریقی را دریافت می‌کند، به طور میانگین حدود یک میلیون تومان هزینه دارد. لذا اگر ۳۰ درصد سهم بیمار را حساب کنید پرداختی بیمار بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و اگر ۱۰ درصد در نظر بگیریم، حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه بیمار می‌شود. البته هزینه بستری به دلیل ورود هتلینگ، انجام آزمایشات و ... عدد بالاتری دارد.
 

21:00
تصاویر غم انگیز از هند/ کرونای هندی آتش به جان مردم زده است


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
نخست وزیر هند گفته است که کرونای جدید این کشور را لرزانده است. نارندرا مودی می گوید: تا قبل از این در مهار کرونا موفق بودیم روحیه بالایی داشتیم ولی اکنون درگیر یک توفان هستیم تنها در 24 ساعت گذشته نزدیک به 350 هزار نفر در هند به این ویروس آلوده شده اند و تعداد فوتی ها در یک روز از 2767 نفر فراتر رفته که رقمی بی سابقه و فاجعه بار است. سیستم درمانی هند زیر بار این موج عظیم در حال فروپاشی است و حتی اکسیژن کافی برای نجات بیماران وجود ندارد. انتظار می رود در صورت ادامه این وضعیت، کمک های جهانی به سوی هند روانه شود، کمک هایی که قطعاً اندک خواهند بود چرا که هم اکنون تقریباً همه کشورها درگیر این بحران هستند


19:00

آمار توزیع واکسن کرونا در جهان


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 

18:00
درگذشت تهیه کننده برنامه عمو قناد بر اثر کرونا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
حمید علیزاده ـ تهیه کننده برنامه های کودک تلویزیون ـ پس از روزها جدال با ویروس کرونا، صبح امروز ـ یکشنبه ـ درگذشت.


17:00
ابتلای یک میلیون هندی به کرونا در 3 روز بیش از یک میلیون نفر از مردم هند در مدت سه


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
روز به کرونا آلوده شدند. تا ساعت هشت صبح امروز بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمار در بیمارستان‌ها یا در منازل تحت درمان و مراقبت هستند. این حجم بالای بیماران، فشار بسیار زیادی بر نظام بهداشتی و درمانی هند وارد کرده است. تخت‌های بیمارستان‌های هند جوابگوی تعداد زیاد بیماران کرونایی نیست. اکسیژن رسانی به بیمارستان‌ها از زمین، دریا و هوا ادامه دارد
 

16:00
چگونه برای تزریق واکسن کرونا ثبت‎نام کنیم؟


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی ستاد کرونا: از هفته آینده افراد می‎توانند به آدرس Salamat.gov.ir مراجعه کرده و اسم خود را ثبت کنند. سپس در پیامکی اطلاع داده می‌شود که فرد در کدام فاز واکسیناسیون قرار گرفته‌است. هنگام رسیدن نوبت واکسیناسیون نیز از طریق پیامک از افراد برای تزریق واکسن دعوت می‌شود
 

15:00
تزریق واکسن به ۸۰ ساله‌ها از سه‌شنبه


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا گفت: از روز سه شنبه فاز دوم واکسیناسیون در کشور آغاز و واکسن کرونا به افراد ۸۰ سال به بالا تزریق می‌شود. پرونده الکترونیک این افراد در اختیار حوزه بهداشت قرار دارد و بنابراین از طریق تلفن و از مرکز بهداشت با آنها تماس گرفته شده و در روز و ساعت مشخص برای تزریق واکسن کرونا دعوت می‌شوند. تاکید می‌کنیم که هیچ گونه مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی کشور برای ثبت نام در فاز دوم واکسیناسیون کرونا وجود ندارد.
 

14:30
هشدار کمبود اکسیژن در روزهای آینده


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مدتی از شروع موج چهارم کرونا می‌گذرد. فقط یک هفته بعد از هشدار برخی استان‌ها نسبت به برپایی بیمارستان صحرایی حالا از گوشه و کنار، نگرانی‌هایی درباره کمبود اکسیژن برای بیماران کرونایی مطرح می‌شود. آذربایجان‌شرقی، اصفهان و خوزستان استان‌هایی هستند که تا امروز درباره کمبود اکسیژن در صورت افزایش موارد بستری‌ هشدار داده‌اند. میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور نیز همچنان پایین و نگران‌کننده (۵۸.۵درصد) است و ایلام و سیستان و بلوچستان پایین‌ترین رتبه را در این‌باره دارند. با توجه به هشدارهای صادرشده در برخی استان‌ها به‌نظر می‌رسد ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، البرز، همدان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی بیشتر از همه در معرض کمبود قرار گیرند.


14:00
۴۵۴ قربانی جدید و ۱۹۱۶۵ مبتلای جدید به کرونا در کشور


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مبتلایان جدید: ۱۹۱۶۵ نفر قربانیان جدید: ۴۵۴ نفر کل مبتلایان: ۲۳۹۶۲۰۴ نفر کل قربانیان: ۶۹۵۷۴ نفر بهبودیافتگان: ۱۸۷۷۵۱۷ نفر بیماران بدحال: ۵۲۰۶ واکسن تزریق شده دز اول: ۶۱۸۳۶۲ واکسن تزریق شده دز دوم: ۱۶۵۶۵۵ مجموع واکسن تزریق شده: ۷۸۴۰۱۷
 

13:30

تاثیر واکسن برکت روی کرونای انگلیسی / مطالعه اثربخشی واکسن بر گونه هندی


 
مینو محرز درباره اثربخشی این واکسن روی واریانت هندی ویروس، گفت: روی واریانت انگلیسی کار شد و واکسن روی آن جواب داد، اما هنوز روی واریانت هندی امتحان نکردیم اما کار خواهد شد. قول داده بودم وقتی مطمئن شوم که واکسن برکت مصون است آن را تزریق کنم که امروز تزریق واکسن را در فاز سوم انجام دادم.
چهارشنبه اول اردیبهشت 1400

13:30
مدیرعامل بهشت زهرای تهران: روز گذشته سخت‌ترین روز کاری برای همکاران من بوده است

 
در پنجاه سال گذشته چنین آمار فوتی در یک روز نداشتیم (۱۵۰ متوفی کرونایی و ۲۰۰ متوفی غیر کرونایی) حتی در ۸ سال دفاع مقدس

13:15
روحانی: اگر طرح سلامت ما نبود حریف کرونا نمی‌شدیم

 
رییس جمهور: اگر طرح سلامت دولت یازدهم و دوازدهم نبود ما حریف کرونا نمی‌شدیم. ما پایان کرونا را نمی‌دانیم حتی با واکسیناسیون.

13:00
خطر لخته‌شدن خون در واکسن‌های کرونا چقدر است؟

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: بر اساس آمار به ترتیب خطر لخته شدن خون در واکسن آسترازنکا چهار در یک میلیون، اسپوتنیک سه نفر در یک میلیون جمعیت و جانسون - جانسون یک نفر در یک میلیون است. عوارض واکسیناسیون در مقایسه با مزایای آن بسیار نادر و ناچیز است.

12:40
آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در فاز سوم واکسن مشترک ایران و کوبا


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو از آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای مشترک موسسه فینلای کوبا و موسسه پاستور ایران همزمان با اولین روز هفته سلامت خبر داد


12:00
آغاز مرحله سوم تست انسانی واکسن کووایران برکت


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رییس کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا: واکسن ایرانی کرونا به نام " کوو ایران برکت " از امروز فاز سوم تست انسانی خود را آغاز می کند. در صورتی که نتایج فاز سوم تست انسانی این واکسن در میانه راه مناسب و مورد تایید باشد، مجوز ورود به بازار را در خرداد ماه ۱۴۰۰ دریافت می کند.

11:00
۲۰۰ میلیون واکسن کرونای فیک در جهان

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو: حدود ۲۰۰ میلیون واکسن فیک و تقلبی در دنیا تولید شده و دارد فروخته می‌شود. از مسیری که وزارت بهداشت می‌گوید، واکسن بزنید. با هزار مذاکره و ارتباط سیاسی، اقتصادی و رفاقتی واکسن می‌آوریم. کلیه اطلاعات واکسن‌هایی که وارد کشور می‌شود در قسمتی به نام داشبورد در سامانه تی‌تک موجود است. در حال حاضر وزارت بهداشت واکسیناسیون را فقط از طریق مراکز بهداشت و به صورت رایگان انجام می‌دهد.
 

10:30
هیچ کشوری در دنیا واکسن را به مردم نفروخته


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
مینو محرز در واکنش به پولی شدن واکسن: اگر واکسن پولی در ایران اجرایی شود، در جهان رتبه اول این امر و بی‌کفایتی در جهان را کسب می‌کنیم، زیرا تاکنون هیچ کشوری در دنیا واکسن را به مردم نفروخته است. واکسن در دنیا کم است اما نباید به مردم فروخته شود چرا باید پولدارهای عجول همیشه در اول صف باشند و قشر کم‌درآمد در ته صف اولویت؟! اتفاقا این روزها افراد کم‌درآمد به دلیل تردد با مترو بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
 

10:00

جزئیات شیوه جدید پذیرش کرونایی‌ها در بیمارستان


آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت: طبق پروتکل جدید، بیمارانی که در ابتدای بیماری قرار دارند، به اورژانس بیمارستان یا در کلینیک‌های تنفسی آمده، در آنجا پزشک متخصص بیمار را ویزیت می‌کند، دارو برایشان تجویز می‌شود. بر این اساس بیمار روزانه مراجعه کرده و داروهای تزریقی‌شان را دریافت می‌کنند و سپس به منزل بازمی‌گردند. هنوز تخت‌های کرونایی کاملا پر نشده و در حال مدیریت تخت‌ها هستیم. در حال آماده کردن تخت‌های جدید عادی و آی‌سی‌یو هستیم. در بسیاری از شهرستان‌ها داریم به لبه تیغ نزدیک می‌شویم، اما هنوز اوضاع به آنجا نرسیده است. خطر رفت و آمد کرونا مثبت‌ها وجود دارد. لذا اگر می‌توانستیم در جایی مانند نقاهتگاه یا هتل مناسب این بیماران را نگهداری کرده بهتر، مفیدتر و موثرتر بود. بیمارانی که تست‌شان مثبت شده و هیچ علامت سنگینی ندارند، نیاز نیست به بیمارستان بیایند، بلکه در خانه بمانند.
 

9:30

رفتار جدید ویروس کرونا از زبان وزیر بهداشت

 

بیش از 20 درصد بیماران کرونایی یک هفته بعد از مرخص شدن، با ریه گرفتار باز می‌گردند/ این چهره جدید ویروس است
 

8:30
کدام کشورها تور واکسن ارائه می‌دهند؟ کمک به مهار کرونا یا اجحاف در حق ساکنان محلی؟

 
آخرین اخبار از کروناویروس در ایران و جهان در اردیبهشت 1400
 
به خاطر نبود توافق نامه رسمی برای تزریق واکسن به گردشگران احتمال ناکام ماندن آنها و از دست رفتن پولشان برای سفر و واکسن وجود دارد. مشتریان نروژی با پرداخت 2999 یورو می‌توانند به مدت 22 روز در یک استراحتگاه لوکس درمانی روسیه بمانند و در ابتدا و انتها سفر واکسن‌های روسی را تزریق کنند. برخی از آلمانی‌ها بیش از 2 هزار کیلومتر را برای تزریق واکسن اسپوتنیک وی روسی طی کرده‌اند. گردشگری واکسن تا چه حد اخلاقی است؟ یک شرکت کانادایی به مشتریان متقاضی واکسن خود اعلام کرد که برای آنها سفرهای یک روزه به فلوریدا با جت خصوصی در نظر می‌گیرد که قیمتی بین 25 تا 80 هزار دلار آمریکا دارد.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.