یورو 2020| دانمارک اولین صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی/ صعود سخت ایتالیا در وقت‌های اضافه

مرحله یک‌هشتم نهایی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو 2020) دیشب با بازی تیم های ولز - دانمارک و ایتالیا - اتریش آغاز شد.
يکشنبه، 6 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
یورو 2020| دانمارک اولین صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی/ صعود سخت ایتالیا در وقت‌های اضافه
به گزارش راسخون؛ مرحله یک‌هشتم نهایی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو 2020) دیشب با بازی تیم های ولز - دانمارک و  ایتالیا - اتریش آغاز شد. 

در اولین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو 2020) از ساعت 20:30 (شنبه - به وقت تهران) تیم‌های ملی فوتبال ولز و دانمارک در ورزشگاه آمستردام آره‌نا به مصاف هم رفتند. در آخرین بازی از شب نخست از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو 2020 که شنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران در ورزشگاه ومبلی لندن آغاز شد، تیم‌های ملی ایتالیا و اتریش به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 2 بر یک ایتالیا در وقت‌های اضافه خاتمه یافت.
 

ولز صفر- دانمارک ۴/ صعود مقتدرانه به جمع ۸ تیم

 
یورو 2021| دانمارک اولین صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی/ صعود سخت ایتالیا در وقت‌های اضافه

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰
دیدار تیم‌های ولز و دانمارک
ورزشگاه: یوهان کرایوف آرِنا (آمستردام، هلند)

گل‌ها: کسپر دالبرگ (دقایق ۲۷ و ۴۸)، یواخیم مائهله (دقیقه ۸۸) و مارتین بریت ویت (دقیقه ۴+۹۰) برای دانمارک

اخراج: هری ویلسون (دقیقه ۹۰+۱) از ولز

ولز: دنی وارد، بن دیویس، جو رودون، جو آلن، آرون رمزی، گرث بیل، کیفر مور (۷۸- رابرتس)، کانر رابرتز (۴۱- ویلیامز)، جو مورل (۵۹- ویلسون)، دنیل جیمز (۷۸- بروکس) و کریس مفام؛ سرمربی: راب پیج

دانمارک: کسپر اشمایکل، یانیک وسترگارد، سیمون کیائر (۷۷- اندرسن)، یواخیم مائهله، آندریاس کریستنسن، توماس دیلینی (دقیقه ۶۰- ینسن)، مارتین بریت‌ویت، کسپر دالبرگ (۶۹- کورنلیوس)، میکل دامسگارد (۶۰- نورگارد)، ینس اشترایگر (۷۷- بویلسن) و پیر امیل هویبرگ؛ سرمربی: کسپر هیولماند

داور: دنیل زیبرت (آلمان)
 

شرح بازی

اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بین دو تیمی برگزار می‌شد که مرحله گروهی را با قرار گرفتن در رتبه دوم به پایان رساندند. رقابت دو تیم در آغاز متعادل بود اما رفته رفته این دانمارک بود که بر بازی مسلط شد و موفق شد در دقیقه ۲۷ با ضربه زیبای دالبرگ از حریف پیش بیفتد.

دانمارک که نیمه نخست را با ارائه یک بازی خوب به سود خود به پایان رسانده بود در آغاز نیمه دوم هم باز توسط دالبرگ به گل رسید تا تضمین برتری خود را دو گله کرده باشد. در ادامه هرچند ولز فشار زیادی برای زدن گل آورد اما دانمارک با ارائه یک بازی منطقی اجازه خلق موقعیت به ولزی‌ها نداد و حتی گل‌های سوم و چهارم را هم در دقایق پایانی بازی به ثمر رساند تا یاران گرت بیل اولین تیم حذف شده یورو ۲۰۲۰ در مرحله یک هشتم نهایی لقب بگیرند.

دانمارک با پیروزی در این دیدار در مرحله یک چهارم نهایی با برنده دیدار هلند و جمهوری چک دیدار می‌کند.
 

شرح گل‌ها

۱-۰ (دقیقه ۲۷- دانمارک) - حرکت در عرض دالبرگ پشت محوطه جریمه ولز با شوت زیبای او همراه شد و دروازه ولز باز شد.

۲-۰ (دقیقه ۴۸- دانمارک) - دفع ناقص مدافع ولز درون محوطه جریمه توپ را جلوی پای دالبرگ انداخت تا او با یک ضربه محکم دروازه ولز را برای دومین بار باز کند.

۳-۰ (دقیقه ۸۸- دانمارک) - در یک ضد حمله توپ در سمت راست محوطه جریمه ولز به مائهله رسید که او با یک تو سر توپ مدافع ولز را کنار گذاشت و با ضربه پای چپ دروازه ولز را باز کرد.

۴-۰ (دقیقه ۶+۹۰- دانمارک) - در آخرین ثانیه‌های بازی این بریت ویت بود که با پاس کورنلیوس درون محوطه جریمه ولز صاحب توپ شد و با دریبل مدافع مستقیم و یک ضربه دقیق دروازه ولز را برای بار چهارم باز کرد.
 

ایتالیا ۲ _ اتریش یک/ صعود طاقت فرسای لاجوردی پوشان

 
یورو 2021| دانمارک اولین صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی/ صعود سخت ایتالیا در وقت‌های اضافه

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰
دیدار تیم‌های ایتالیا و اتریش
ورزشگاه: ومبلی (لندن، انگلیس)

گل‌ها: فدریکو کیه‌زا (دقیقه ۹۵). متئو پسینا (دقیقه ۱+۱۰۵) برای ایتالیا- ساشا کالاجزیچ (دقیقه ۱۱۴) برای اتریش

ایتالیا: جان‌لوئیجی دوناروما، جیوانی دی‌لورنتزو، لئوناردو اسپیناتزولا، مارکو وراتی (۶۸- مانوئل لوکاتلی)، جورجینیو، لورنزو اینسینیه (۱۰۸- برایان کریستانته)، دومنیکو براردی (۸۴- فدریکو کیه زا)، فرانچسکو آچربی، چیرو ایموبیله (۸۴- آندره‌آ بلوتی)، نیکولو بارلا (۶۸- میتئو پسینا) و لئوناردو بونوچی؛ سرمربی: روبرتو مانچینی

اتریش: دنیل باخمن، الکساندر دراگوویچ، مارتین هینترگر، مارکو آرناتوویچ (۹۷- ساشا کالاجزیچ)، دیوید آلابا، مارسل سابیتزر، فلورین گریلیتش (۱۰۶- لوئیس شاوب)، کریستوف باومگارتنر (۹۰- آلساندرو شوف)، اشتفان لاینر (۱۱۴- کریستوفل تریمل)، ژاور اشلاگر (۱۰۶- میشل گرگوریش) و کنراد لاینر (۱۱۴- اشتفان ایلسانکر)؛ سرمربی: فرانکو فودا

داور: آنتونی تیلور (انگلیس)
 

شرح بازی

ایتالیا یکی از جذاب‌ترین تیم‌های یورو ۲۰۲۰ در حالی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اتریش می‌رفت که مرحله گروهی را با ۳ برد و بدون دریافت حتی یک گل به پایان رسانده بود. در این دیدار این اتریش بود که بازی را بهتر آغاز کرد اما رفته رفته پس از گذشت یک ربع ساعت از بازی ایتالیا کاملاً بر بازی مسلط شد و با در اختیار گرفتن توپ در زمین حریف اتریش را به عقب راند و سعی در موقعیت‌سازی به خصوص با حمله از جناح چپ خود کرد.

اتریش که در اکثر دقایق نیمه نخست بازی را به ایتالیا داده بود نیمه دوم را بهتر از حریف آغاز کرد و با دوندگی بالا و حملات سریعی که بعد از به دست آوردن توپ روی دروازه ایتالیا انجام می‌داد حسابی تیم روبرتو مانچینی را اذیت کرد. اتریش حتی در دقیقه ۶۵ با ضربه سر آرناتوویچ به گل رسید اما ایتالیا خیلی خوش شانس بود که این گل در VAR به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

بعد از ۹۰ دقیقه جدال پر تنش و جذاب دو تیم که در هر نیمه یکی از آنها تیم برتر میدان بود بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید تا دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای را در ادامه شاهد باشیم. ایتالیا که در نیمه دوم با ۴ تعویضی که انجام داده بود از لحاظ بدنی شرایط بهتری داشت اوقات اضافه را بهتر آغاز کرد و توسط یکی از همین بازیکنان تعویضی یعنی کیه‌زا به گل رسید. در ادامه و در دقایق پایانی وقت اضافه اول ایتالیا بار دیگر توسط یک بازیکن تعویضی یعنی پسینا گل دوم را به ثمر رساند و تا حدود زیادی خاطرش بابت پیروزی راحت شد.

در وقت اضافه دوم اتریش که سراپا هجومی شده بود موفق شد تنها یکی از دو گل خورده را جبران کند تا در نهایت ایتالیا با پیروزی ۲ بر یک در این دیدار به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ راه پیدا کند.
 

شرح گل‌ها

۰-۱ (دقیقه ۹۵- ایتالیا) - ارسال اسپیناتزولا از سمت چپ در تیر دور با کنترل سخت کیه‌زا و سپس ضربه بدون مکث او همراه شد تا طلسم دروازه‌ها شکسته شود و ایتالیا پیش بیفتد.

۰-۲ (دقیقه ۱+۱۰۵- ایتالیا) - ایتالیا که در آخرین ثانیه‌های وقت اضافه اول روی دروازه اتریش خیمه زده بود در شلوغی محوطه جریمه با ضربه پای چپ پسینا گل دوم را هم به ثمر رساند.

۱-۲ (دقیقه ۱۱۴- اتریش) - ارسال شاوب از سمت راست با ضربه سر ساشا کالاجزیچ قبل از تیر اول همراه شد تا توپ از بین بازیکنان راه دروازه را پیدا کند.


منبع:
1. ایمنا/مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰/ ایتالیا ۲ _ اتریش یک/ صعود طاقت فرسای لاجوردی پوشان
2. ایمنا/مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰/ ولز صفر- دانمارک ۴/ صعود مقتدرانه به جمع ۸ تیم
3. تسنیم/یورو ۲۰۲۰| دانمارک با تحقیر ولز اولین صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی شد
4. تسنیم/ یورو ۲۰۲۰| صعود سخت ایتالیا در وقت‌های اضافه با غلبه بر اتریش


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.