یورو ۲۰۲۰| پیروزی دراماتیک لاروخا در سناریوی ۸ گله/ حذف خروس‌ها توسط سوئیس

مرحله یک‌هشتم نهایی شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو 2020) با بازی تیم های اسپانیا - کرواسی و سوئیس - فرانسه چک پیگیری شد.
سه‌شنبه، 8 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
یورو ۲۰۲۰| پیروزی دراماتیک لاروخا در سناریوی ۸ گله/ حذف خروس‌ها توسط سوئیس
به گزارش راسخون؛ تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و اسپانیا  در سومین روز از مرحله یک‌هشتم نهایی شانزدهمین دوره مسابقات یورو 2020  در ورزشگاه پارکن شهر کپنهاگ به مصاف هم رفتند که این دیدار زیبا، مهیج و پرگل در پایان نود دقیقه با تساوی 3-3 به پایان رسید اما در وقت‌های اضافه شاگردان لوئیس انریکه به برتری 5 بر 3  دست یافتند و صعود خود را به جمع 8 تیم پایانی قطعی کردند. در دیگر بازی دیشب از ساعت 23:30 در ورزشگاه ملی شهر بخارست رومانی، تیم‌های ملی فرانسه و سوئیس به مصاف هم رفتند که این بازی پس از تساوی 3-3 در پایان وقت‌های معمول و اضافه در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 به سود سوئیس تمام شد تا مردان آلپ ششمین تیم راه‌یافته به مرحله یک چهارم نهایی جام شانزدهم باشند.


کرواسی ۳- اسپانیا ۵/ پیروزی دراماتیک لاروخا در سناریوی ۸ گله


یورو ۲۰۲۰| پیروزی دراماتیک لاروخا در سناریوی ۸ گله/ حذف خروس‌ها توسط سوئیس

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های کرواسی و اسپانیا در ورزشگاه پارکن به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار پرگل در نهایت با پیروزی ۵ بر ۳ به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰
دیدار تیم‌های کرواسی و اسپانیا
ورزشگاه: پارکن (کپنهاگن، دانمارک)

گل‌ها: پدری (دقیقه ۲۰، گل به خودی)، میسلاو اورسیچ (دقیقه ۸۵) و ماریو پاسالیچ (دقیقه ۲+۹۰) برای کرواسی- پابلو سارابیا (دقیقه ۳۸)، سزار آزپیلیکوئتا (دقیقه ۵۷) و فران تورس (دقیقه ۷۷)، آلوارو موراتا (دقیقه ۱۰۱) و میکل اویارزابال (دقیقه ۱۰۴) برای اسپانیا

کرواسی: دومنیک لیواکوویچ، جوزپ یورانوویچ (۷۴- جوزپ برکالو)، داماگوج ویدا، دوج کالتا کر، جوسکو واردیول، لوکا مودریچ (۱۱۴- لوکا ایوانوسچ)، مارسلو بروزوویچ، متئو کواچیچ (۷۹- آن ته بودیمیر)، نیکولا ولاسیچ (۷۹- ماریو پاسالیچ)، برونو پتکوویچ (۴۶- آن دری کراماریچ) و آن ته ربیچ (۶۷- میسلاو اورسیچ)؛ سرمربی: زلاتکو دالیچ

اسپانیا: اونای سایمن، خوزه لوئیز گایا (۷۸- جوردی آلبا)، آیمریک لاپورت، اریک گارسیا (۷۱- پائو تورس)، سزار آزپلیکوئتا، سرخیو بوسکتس (۱۰۲- رودری)، پدری، کوکه (۷۸- فابین روئیز)، پابلو سارابیا (۷۱- دنی اولمو)، آلوارو موراتا و فران تورس (۸۸- میکل اویارزابال)؛ سرمربی: لوئیس انریکه

داور: جونیت چاکر (ترکیه)
 

شرح بازی

اسپانیا که پس از دو نمایش ضعیف دو دیدار ابتدایی برابر سوئد و لهستان، در بازی سوم مرحله گروهی با ۵ گل برابر اسلواکی به برتری رسیده بود، در بازی برابر کرواسی هم همان فرم خوب بازی با اسلواکی را به نمایش گذاشت. شاگردان انریکه هرچند در ابتدا روی گل به خودی عجیب عقب افتادند اما در همان نیمه نخست این گل جبران شد نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

اسپانیا نیمه دوم را هم خوب آغاز کرد و بر خلاف نیمه نخست، بازی خوب آنها در آغاز با گل همراه بود. اسپانیا که کاملاً برتر از کرواسی نشان داده بود در دقیقه ۷۷ گل سوم را هم توسط فران تورس به ثمر رساند تا در آستانه پیروزی و صعود به جمع ۸ تیم قرار گیرد.

اما این پایان کار نبود، کرواسی پا پس نکشید و در ۱۰ دقیقه پایانی بازی فشار زیادی روی دروازه اسپانیا آورد، اسپانیایی که در بازی‌های قبل هم نشان داده بود در دفاع ضعف دارد در این فشار دقایق پایانی کرواسی هم تسلیم شد و دو بار دروازه‌اش باز شد تا بازی با ۳۰ دقیقه اضافی برای تعیین برنده مواجه شود.

اسپانیا اما در آغاز وقت‌های اضافه درست مثل آغاز دو نیمه بازی، نمایشی طوفانی داشت و این بار دو بار توسط موراتا و اویارزابال و البته پاس گل‌های دنی اولمو به گل رسید. این بار اسپانیا در حفظ برتری خود موفق بود تا در نهایت در پر گل‌ترین بازی یورو ۲۰۲۰، اسپانیا موفق به پیروزی ۵ بر ۳ برابر کرواسی شود.

اسپانیا در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار فرانسه و سوئیس می‌رود.
 

شرح گل‌ها

۰-۱ (دقیقه ۲۰- کرواسی) - پاس رو به عقب پدری، هافبک اسپانیا را دروازه‌بان این تیم نتوانست به خوبی کنترل کند تا توپ وارد دروازه خودی شود و یک گل به خودی دیگر به جمع گل به خودی‌های پر تعداد این جام اضافه شود.

۱-۱ (دقیقه ۳۸- اسپانیا) - در شلوغی محوطه جریمه زمانی که اسپانیا دروازه کرواسی را به توپ بسته بود یک توپ برگشتی به سارابیا رسید و او از درون محوطه جریمه با ضربه‌ای محکم بازی را به تساوی کشاند.

۱-۲ (دقیقه ۵۷- اسپانیا) - ارسال فران تورس از سمت چپ در مرکز محوطه جریمه با ضربه سر آزپیلیکوئتا تبدیل به گل دوم اسپانیا شد.

۳-۱ (دقیقه ۷۷- اسپانیا) - پاس قطری فوق العاده پائو تورس در سمت راست، فران تورس را صاحب موقعیت کرد تا او در موقعیتی تک به تک دروازه کرواسی را باز کند.

۳-۲ (دقیقه ۸۵- کرواسی) - نفوذ مودریچ به درون محوطه جریمه اسپانیا با پاس رو به بیرون او همراه شد تا در شلوغی جلوی دروازه اسپانیا این اورسیچ باشد که گل دوم کرواسی را به ثمر می‌رساند.

۳-۳ (دقیقه ۲+۹۰- کرواسی) - ارسال تند و تیز اورسیچ از سمت چپ در محوطه جریمه کرواسی با ضربه سر پاسالیچ که پیش کشیده بود بازی را به تساوی کشاند.
۳-۴ (دقیقه ۱۰۱- اسپانیا) - ارسال اولمو از سمت راست در محوطه جریمه کرواسی پس از رد شدن از بالای سر مدافع این تیم به موراتا رسید تا او بلافاصله با استپ سینه و ضربه مهار نشدنی دوباره اسپانیا را پیش بیندازد.

۳-۵ (دقیقه ۱۰۴- اسپانیا) - در یک ضد حمله باز هم این دنی اولمو بود که از سمت راست ارسالی زمینی کرد تا توپ در موقعیت تک به تک به اویارزابال برسد و گل پنجم هم به ثمر برسد.


فرانسه ۳ (۴)- سوئیس ۳ (۵)/ شوک به یورو با حذف قهرمان جهان


یورو ۲۰۲۰| پیروزی دراماتیک لاروخا در سناریوی ۸ گله/ حذف خروس‌ها توسط سوئیس


تیم ملی فرانسه در شبی دراماتیک و در دیداری که از باخت، برد ساخته بود در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب سوئیس شد و از دور رقابت های یورو ۲۰۲۰ کنار رفت.

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های فرانسه و سوئیس در ورزشگاه ملی بخارست به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار پس از تساوی ۳ بر ۳ در پایان ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی با پیروزی ۵ بر ۴ سوئیس به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰
دیدار تیم‌های فرانسه و سوئیس
ورزشگاه: ملی بخارست (رومانی)

گل‌ها: کریم بنزما (دقایق ۵۷ و ۵۹) و پول پوگبا (دقیقه ۷۵) برای فرانسه- هریس سفروویچ (دقایق ۱۵ و ۸۱) و ماریو گاورانوویچ (دقیقه ۹۰) برای سوئیس

فرانسه: هوگو لوریس، رافائل واران، کلمنت لنگله (۴۶- کینگزلی کومان (۱۱۱- مارکوس تورام))، پرسنل کیمپمبه، بنجامین پاوار، آدرین رابیو، انگولو کانته، پل پوگبا، آنتوان گریژمان (۸۸- موسی سیسوکو)، کریم بنزما (۹۴- اولیویه ژیرو) و کیلیان امباپه؛ سرمربی: دیدیه دشام

سوئیس: یان زومر، ریکاردو رودریگز (۸۷- مهمدی)، مانوئل آکانجی، نیکو الودی، استیون زوبر (۷۹- فاسناخت)، سیلوان ویدمر (۷۳- امبائو)، رمو فرولر، گرانیت ژاکا، ژردان شکیری (۷۳- گاورانوویچ)، هریس سفروویچ (۹۷- فابین شار) و بریل امبولو (۷۹- وارگاس)؛ سرمربی: ولادیمیر پتکوویچ

داور: فرناندو آن درس راپالینی
 

شرح بازی

فرانسه که در سخت‌ترین گروه یورو ۲۰۲۰ با دو تساوی و یک پیروزی به عنوان تیم صدرنشین صعود کرده بود در دیدار با سوئیس خیلی زود غافلگیر شد و قبل از گذشت یک ربع از آغاز بازی از حریف خود عقب افتاد. سوئیس که در نیمه نخست تیم برتر میدان بود و خیلی بهتر از فرانسه بازی می‌کرد، نیمه دوم را هم بهتر از حریف مدعی خود آغاز کرد و این فرصت را داشت که در دقیقه ۵۵ با یک ضربه پنالتی اختلاف را دو برابر کند. ضربه پنالتی را اما هوگو یوریس از ریکاردو رودریگز گرفت تا ورق بازی به یکباره برگردد.

۲ دقیقه بعد از این پنالتی از دست رفته این فرانسه بود که توسط بنزما به گل تساوی رسید و بلافاصله بعد از گل تساوی نیز گل دوم فرانسه و بنزما از راه رسید تا در عرض ۴ دقیقه همه چیز در بازی دگرگون شود و جای بازنده و برنده عوض شود. فرانسه که پس از پنالتی از دست رفته سوئیس روحیه گرفته بود و بازی باخته را با برد عوض کرده بود در ادامه نیز با کنترل بازی بهتر از حریف بازی کرد و با گل استثنایی پول پوگبا اختلاف را دو برابر کرد.

اما سناریوی بازی شب گذشته کرواسی و اسپانیا باز هم تکرار شد و این بار این سوئیس بود که بازی ۳ بر یک باخته را با دو گل دقایق پایانی به تساوی می‌کشاند و بازی را به وقت‌های اضافه می‌کشاند. سوئیس دو بار در دقایق ۸۱ و ۹۰ گل زد تا برنده دیدار در پایان ۹۰ دقیقه مشخص نشود.

در دو وقت ۱۵ دقیقه اضافه شده اما بر خلاف ۹۰ دقیقه دو تیم در گلزنی ناکام بودند تا ضربات پنالتی برای اولین بار در یورو ۲۰۲۰ تعیین کننده تیم برنده باشد. در ضربات پنالتی ۵ پنالتی اول سوئیس و ۴ پنالتی اول فرانسه گل شد اما آخرین ضربه پنالتی را ام باپه برای فرانسه زد که توسط زومر، دروازه بان سوئیس دفع شد تا این سوئیس باشد که به دور یک چهارم نهایی صعود می‌کند و حریف اسپانیا شود.
 

شرح گل‌ها

۱-۰ (دقیقه ۱۵- سوئیس) - زوبر در سمت چپ با ارسالی زیبا درون محوطه جریمه فرانسه زمینه ساز گلزنی سفروویچ با ضربه سری زیباتر شد.

۱-۱ (دقیقه ۵۷- فرانسه) - توپ در پشت محوطه جریمه سوئیس به ام باپه رسید و او بلافاصله با پاسی در عمق بنزما را با دروازه‌بان سوئیس تک به تک کرد تا گل تساوی با ضربه چیپ بنزما به ثمر برسد.

۱-۲ (دقیقه ۵۹- فرانسه) - پاس زیبای ام باپه و نفوذ گریژمان تا محوطه ۶ قدم سوئیس با ضربه چیپ او همراه شد اما توپ پس از دفع ناقص دروازه‌بان سوئیس با ضربه سر بنزما از روی خط دروازه تبدیل به گل شد.

۱-۳ (دقیقه ۷۵- فرانسه) - پوگبا پشت محوطه جریمه سوئیس صاحب توپ شد و با یک ضربه بغل پای فنی و کاتدار به شکلی فوق العاده زیبا توپ را به سه کنج دروازه سوئیس فرستاد.

۲-۳ (دقیقه ۸۱- سوئیس) - ارسال کات دار و زیبای امبائو از سمت راست درون محوطه جریمه فرانسه با ضربه سر سفروویچ همراه شد تا اختلاف به حداقل برسد.

۳-۳ (دقیقه ۹۰- سوئیس) - در حالی که همه منتظر سوت پایان بودند سوئیس روی یک توپگیری وسط زمین حمله سریعی ترتیب داد و در ادامه با پاسی که ژاکا از میانه میدان به گاورانوویچ داد او با یک حرکت بدن مدافع مستقیم را پشت سر گذاشت و با یک ضربه دقیق گل تساوی بازی را به ثمر رساند.


امباپه: می‌خواستم به تیم کمک کنم!


یورو ۲۰۲۰| پیروزی دراماتیک لاروخا در سناریوی ۸ گله/ حذف خروس‌ها توسط سوئیس

ستاره جوان تیم ملی فوتبال فرانسه بابت نقشی که در حذف خروس‌ها از مسابقات یورو ۲۰۲۰ داشت، ابراز ناراحتی کرد. کیلیان امباپه با هدر دادن آخرین ضربه پنالتی خروس‌ها، رویای قهرمانی فرانسه در این دور از رقابت‌ها را بر باد داد.

امباپه 22 ساله در پی حذف فرانسه از دور رقابت‌های یورو 2020 با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» نوشت: «ورق زدن این صفحه (از دوران حرفه‌ای‌ام) بسیار دشوار است. غم و اندوه بسیار زیادی بابت حذف‌مان وجود دارد، ما نتوانستیم به هدف خود برسیم. بابت پنالتی که هدر دادم، متأسفم. می‌خواستم به تیم کمک کنم، اما موفق به انجام این کار نشدم. استراحت کردن در این شرایط سخت است، اما متأسفانه این ریسک‌های این رشته ورزشی است که خیلی آن را دوست دارم».

در بخش پایانی پیام ستاره پاری‌سن‌ژرمن آمده است: «می‌دانم شما هواداران ناامید شدید، اما همچنان دوست دارم بابت حمایت‌تان و اینکه همیشه به من باور دارید، تشکر کنم. مهمترین نکته حالا این است که برای چالش‌های پیش‌رو قدرتمندتر برخیزیم. تبریک و آرزوی موفقیت برای سوئیس».


منبع:
1.ایمنا/مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰/ کرواسی ۳- اسپانیا ۵/ پیروزی دراماتیک لاروخا در سناریوی ۸ گله
2. ایمنا/مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰/ فرانسه ۳ (۴)- سوئیس ۳ (۵)/ شوک به یورو با حذف قهرمان جهان
3. تسنیم/یورو ۲۰۲۰| روایت تصویری از زیباترین بازی جام شانزدهم
4. تسنیم/یورو ۲۰۲۰| حذف خروس‌ها توسط سوئیس از دریچه دوربین
5. تسنیم/ یورو ۲۰۲۰| پیام امباپه در پی حذف فرانسه: می‌خواستم به تیم کمک کنم!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.