ناصر ابراهیمی در گفتگو با راسخون:

ریخت و پاش تیم های صنعتی تعجب آور است/لطفا پرسپولیس را بی ثبات نکنید

پیشکسوت پرسپولیس گفت: این تیم قبل از شرکت در بازی های آسیایی، نیاز به آرامش دارد و وزیر جدید نباید با تغییر مدیرعامل قرمزها، باعث بی ثباتی شود.
چهارشنبه، 17 شهريور 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ریخت و پاش تیم های صنعتی تعجب آور است/لطفا پرسپولیس را بی ثبات نکنید
ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم، اظهار داشت: کادر فنی پرسپولیس همه شان بازیکنان بزرگی بودند و سابقه ی بازی در این تیم و شرایط خاص آن را دارند. اینها چندسالی می شود که تیم را در دست گرفتند و دقیقا می دانند باید کجا و چطور یارگیری کنند. هواداران هم بهتر است به کارشان ایمان و اعتقاد داشته باشند. درست است که کنعانی زادگان از تیم رفته اما فراموش نکنید که سیدجلال به عنوان رهبر تیم هنوز بازی می کند و فرجی و خریدهای جدید هم می توانند در این پست جای خالی بازیکن جدا شده را پرکنند. شاید بگویند سیدجلال پیر شده و نمی تواند فصل جدید بازی کند اما سن فقط یک عدد است. همان طور که برای رونالدو هم یک عدد است. دیدید که او در سن 36، 37 سالگی رکورد علی دایی را در رده ملی شکست و به عنوان بهترین آقای گل جهان خودش را رساند.
 
پول تیم های عربی وسوسه انگیز است
وی افزود: بازیکنانی که از پرسپولیس می روند، شک نکنید برای آینده ی خود و خانواده شان تصمیم به جدایی می گیرند. پول کشورهای حوزه ی خلیج فارس به خصوص قطری ها وسوسه انگیز است. به جز ما که نسل سوخته ای بودیم و بعد از انقلاب و جنگ، با آن بی پولی و بی امکاناتی بازی می کردیم، باید به بازیکنان جوان حق بدهیم که به فکر آینده ی خودشان باشند. واقعا هیچ باشگاهی این رقم ها را به بازیکنان در ایران نمی دهد. اینها با قراردادهای چند ده میلیاردی به قطر می روند و نباید به آنها خرده گرفت. از لحاظ فنی کادر فنی پرسپولیس نفرات خوبی را جذب کرده اند. الان نمی شود راجع به آنها حرف زد. چون هندوانه دربسته هستند. باید 5 بازی کنار هم بازی کنند تا ببینیم آیا کیفیت شان خوب است یا نه. البته قالب تیم پرسپولیس شکل گرفته است و هر بازیکنی که در این سیستم جا بگیرد، به خوبی می تواند نقش ایفا کند. بالاخره این تیم 5 سال است که پیاپی قهرمان شده و تیم های دیگر دوست دارند هر طور شده، این طلسم را بشکنند و خودشان قهرمان شوند. انگیزه، توانایی و کیفیت 3 عامل مهمی است که پرسپولیس با بهره گیری از آن توانسته خودش را در بالاترین سطح نگه دارد و اگر اتفاق خاصی نیفتد، قطعا امسال هم می تواند مدعی جدی قهرمانی باشد.
 
مدعی قهرمانی باید با کمترین نوسان باشد
مربی اسبق پرسپولیس تصریح کرد: همیشه در لیگ ما تیم ها به 3 دسته 5 تایی تقسیم می شوند. 5 تیم آخر همان تیم هایی هستند که همیشه با مشکلات مالی و مدیریتی دست و پنجه نرم می کنند و تازه به لیگ برتر می آیند. 5 تیم وسطی جزو تیم هایی هستند که متعادل بسته می شوند و نیم نگاهی به سهمیه دارند اما نمی توانند به آن برسند و نتایجشان طوری است که معمولا هیچ وقت خطر سقوط را احساس نمی کنند. 5 تیم اول هم همیشه مشخص هستند. تیم هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، فولاد، استقلال، تراکتور که ب واسطه ی هوادارانی که دارند انتظار از آنها بالاست و در هر شرایطی مدعی هستند. در بدترین شرایط هم همیشه جزو تیم های بالانشین هستند. حالا تیمی اگر بخواهد واقعا دنبال قهرمانی باشد، باید کمترین نوسان را در طول لیگ داشته باشد. هرتیمی از لحاظ مهره و داشتن نیمکت قوی خوب عمل کرده باشد، قطعا می تواند شرایط باثبات تری را برای خودش رقم بزند و امتیازات را جمع کند.
 ریخت و پاش تیم های صنعتی تعجب آور است/لطفا پرسپولیس را بی ثبات نکنید
دوست ندارند پرسپولیس و استقلال خصوصی شوند
ناصرابراهیمی گفت: تیم های ریشه دار ما یکی پس از دیگری حذف می شوند. راه آهن اوایل انقلاب 2 سال بود که به هیچ تیمی نباخت اما آخر سر چه شد؟ سایپا این قدر مربی عوض کرد تا آخر افتاد. علی دایی داشت با این تیم خوب کار می کرد اما معلوم نشد چرا عوضش کردند؟ چرا طوری رفتار کردند که خسته شود؟ در عوض هیچ وقت شما نمی بینید تیم های صنعتی مثل سپاهان، ذوب آهن، فولاد، گل گهر، پیکان و سایپا مشکل مالی داشته باشند. به خصوص تیم های اصفهانی سپاهان و ذوب آهن. سپاهان با منابعی که پشتش دارد، بیکار ننشسته و همیشه ریخت و پاش هایی می کند که تعجب آور است. بازیکنی را نمی بینید که بنالد و بگوید از سپاهان و ذوب طلب دارد. اینها تیم های صنعتی هستند که متاسفانه از دولت تغذیه می کنند اما آن طرف پرسپولیس و استقلال هم که دولتی هستند مدام با مشکلات مالی شدید روبرو هستند. دیدید که زنوزی از بخش خصوصی آمد و الان خسته شد و بدهی بالا آورد و رفت. اگر یادتان باشد مرحوم پورحیدری و علی پروین همیشه می گفتند پرسپولیس و استقلال را به ما بدهید و کاری نداشته باشید اما ندادند. این تیم ها را دوست ندارند خصوصی کنند. حتما چیزی برایشان دارد که نمی گذارند این تیم ها خصوصی شوند.
 
پرسپولیس توان شکست استقلال تاجیکستان را دارد
وی در خصوص دیدار پرسپولیس با استقلال تاجیکستان تاکید کرد: پرسپولیس همیشه در سال های اخیر از این مرحله حتی با رقبای سختی هم که در پیش داشته، توانسته صعود کند. این تیم بازی کردن در تک دیدارها را بلد است. تیم حریف بیش از حد دفاعی است اما ضدحملات خطرناکی را می زند. من در مورد یارهای جدید تیم حریف مطالعه نکردم اما شنیدم بازیکنان خطرناکی هستند. تیم ما هم نفرات جدیدی گرفته است. اگر اینها کیفیت قبلی خود را داشته باشند می توانند به تیم ما کمک کنند. بازی آسانی نیست و این تیم از گروه الهلال بالا آمده است. هیچ تیمی را نباید دست کم گرفت. پرسپولیس بدون شک یکی از مدعیان اصلی صعود و حتی قهرمانی در آسیاست. این تیم فقط این جام را در ویترین افتخاراتش کم دارد. البته شنیدم که می خواهند مدیرعامل را عوض کنند. از وزیر جدید خواهش می کنم دست از تغییرات بردارند. اجازه بدهند تیم مدیریتی به کارش ادامه دهد و به جای تغییر، مشکلاتشان را رفع کنند. متاسفانه این ترفند مدیران ورزش ماست که تا تیمی در حال نتیجه گرفتن است، با تغییرات آن را بی ثبات می کنند. درشرایط حساس کنونی که باید در آسیا بازی کنیم، نباید دست به تغییر مدیر بزنند. منچستر در طول 60 سال تنها 4 مدیرعامل عوض کرده اما پرسپولیس در 43 سال نزدیک 25 مدیر به خودش دیده است. کسی هم پاسخگوی این تغییرات نیست. مدیران هم به واسطه ی این بی ثباتی، وقتی به مدیریت می رسند به تیم های پایه توجهی نمی کنند و فقط به تیم بزرگسال می رسند تا تیم نتیجه بگیرد. اگر تیم بزرگسال نتیجه بگیرد دیگر کسی با او کاری ندارد. در حالی که باید پایه را ساخت و برای بزرگسال، آینده نگری کرد.
 
ضعیف ترین بازی تاریخ ایران مقابل سوریه بود
پیشکسوت پرسپولیس در خصوص تیم ملی هم گفت: تیم ملی ضعیف ترین بازی شاید 20 سال اخیرش را مقابل سوریه انجام داد. ارنج اشتباه و بدترین شیوه ی بازی گرفتن از بازیکنان بود. 4، 5 بازیکن اصلا در حد تیم ملی نبودند و نمی دانم چرا اصلا دعوت شدند. چرا باید بازیکنی غیرتخصصی در دفاع راست قرار بگیرد؟ درحالی که ما در دفاع راست بهترین ها را داریم. در داخل زمین تیم ملی رهبر نداشت که بتواند بازیکنان را مدیریت کند. سالهای قبل پنجعلی و در سال های اخیر سیدجلال این وظیفه را داشتند اما الان این تیم بدون پشتوانه است. وحید امیری در دفاع چپ خوب نیست و کارایی ندارد. به واسطه ی نفوذهایش، پشت سرش همیشه خالی است و دفاع های وسط به خوبی پوشش ایجاد نمی کنند. تیم ملی در حد لیگ یک هم بازی نکرد. با این شیوه نمی توانیم کاری از پیش ببریم. این عملکرد افتضاح تیم ملی باید بررسی شود تا ببینیم مشکل کجاست. وگرنه این همه بازیکن لیگ داخلی و لژیونر با کیفیت هایی که از آنها سراغ داریم، نباید چنین بازی ضعیفی را از خود به جا بگذارند. انتظار داریم تیم ملی مثل بازی با عراق خودش را نشان دهد. اصلا خوب نیست که یک تیم به فاصله ی کمتر از یک هفته این قدر نوسان داشته باشد. شاید نبودن اسکوچیچ و هاشمیان کنار تیم ملی هم دلیل آن بازی ضعیف بود. اما خدا را شکر نگرانی ما بابت بازی با عراق برطرف شد و توانستیم با شکل بهتر و درستی کار را پیش ببریم. آن اشتباهاتی که در ترکیب تیم ملی مقابل سوریه داشتیم را تکرار نکردند و با ترکیب هوشمندانه و خوبی بازی کردیم. تیم ملی می تواند بهتر از این هم بازی کند. انتظار هم همین است. پتانسیلی که تک تک بازیکنان ما دارند فراتر از اینهاست و هنوز می توانیم کیفیت تیم را بالاتر هم ببینیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.