مهدی واعظی در گفتگو با راسخون:

تیم های صنعتی نمی خواهند پرسپولیس پنجمین قهرمانی را بگیرد/اخراج اسکوچیچ به ضرر تیم ملی است

دروازه بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که تیم های صنعتی به خاطر مراوده ای که با تیم سپاهان دارند نمی خواهند سرخپوشان پایتخت به پنجمین قهرمانی خود برسد.
چهارشنبه، 2 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
تیم های صنعتی نمی خواهند پرسپولیس پنجمین قهرمانی را بگیرد/اخراج اسکوچیچ به ضرر تیم ملی است
مهدی واعظی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در سوپرجام اظهار داشت: خدا را شکر پرسپولیس در شرایط بسیار خوبی به سر می برد. گرچه مشکلات مالی این تیم و بازیکنانش را اذیت می کند و از طرفی پرونده های بین المللی هم یکی پس از دیگری می آیند اما انگیزه و توانایی بازیکنان پرسپولیس این قدر زیاد بود که توانستند جامی دیگر را بگیرند. در چند سال اخیر این تیم به گرفتن جام عادت کرده و در بازی با تراکتور هم به هدفی که داشتند رسیدند. در واقع سوپرجام بازی ای بود که عملکرد واقعی تیم را در لیگ نشان می دهد و این قهرمانی می تواند انگیزه ی تیم را در ادامه ی رقابت ها دوچندان کند. بازی با تراکتور مثل همه ی بازیها بود اما چون در سال های اخیر کمی حساسیت را بیشتر کرده بودند، باعث شده بود کمی نگران باشیم.
 
پرسپولیس از گرفتن جام سیر نمی شود
وی افزود: هر تیمی با هرشرایطی وقتی در فینال رقابتی حضور پیدا می کند، قطعا به راحتی نمی خواهد قهرمانی را از دست بدهد. آنها هم تیم قابل احترامی دارند. معمولا در بازی های حذفی و تک بازی ها جای اشتباه نیست و تیم ها سعی می کنند محتاطانه کار کنند و به همین دلیل بود که نیمه ی اول آنچنان دو تیم شرایط خوبی نداشتند. در 4، 5 سال اخیر پرسپولیس که در اوج بوده، معمولا در تک بازی ها سعی کرده، خیلی متعادل و منطقی بازی را شروع کند. برنامه ی اصلی این تیم در دقایق آخر بازی هاست تا کار را تمام کند. فوتبال قابل پیش بینی نیست و روی مشخصی ندارد که بتوان از روی آن به تحلیل درستی رسید اما آن چیزی که از توانایی، روحیه و انگیزه ی بازیکنان پرسپولیس سراغ داشتم آنها از گرفتن جام سیر نمی شوند و دیدید که در نیمه ی دوم با یک بازی حساب شده توانستند به خواسته ی خود برسند.
 
غیبت کمال و امیری تاثیرگذار است
دروازه بان سابق پرسپولیس با اشاره به غیبت کمال کامیابی نیا و وحید امیری تصریح کرد: بدون شک غیب این بازیکنان که جزو نفرات اصلی تیم هستند، خیلی تاثیر داشت. اینها مهره های کلیدی تیم هستند و قطعا کادر فنی تلاش می کند تا بهترین نفرات را جایگزین آنها کند. سال های گذشته اما شرایط پرسپولیس به ما آموخته که این تیم بازیکن محور نیست و با کمترین نفرات هم می تواند به نتیجه ی دلخواه خود برسد. خدا را شکر امسال نیمکت پرسپولیس خیلی خوب است و بازیکنانی داریم که هرکدامشان می توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند. تیم ما نیمکت قدرتمندی دارد و بازیکنان جوانیکه روی نیمکت هستند، در عین جوانی تجربه ی بالایی دارند. البته نباید فراموش کرد که امیری و کامیابی نیا خصوصیتی داشتند که وقتی بازی گره می خورد، درهای بسته را با خلاقیت فردی خودشان بازی می کردند. امیدوارم این بازیکنان برای لیگ آماده شوند و بتوانند در این مقطع حساس به تیم کمک کنند.
 
خستگی ملی پوشان پرسپولیس با ریکاوری برطرف شده است
مهدی واعظی در خصوص احتمال خستگی بازیکنان ملی پوش پرسپولیس گفت: اعتقاد دارم ملی پوشان تیم با ریکاوری آن خستگی را از بین برده باشند. معمولا با توجه به عملکرد چندسال اخیر بازیکنان پرسپولیس که بازی های فشرده زیادی را حتی 3 روز یک بار انجام داده اند، با شرایط خودشان را وفق دادند. البته که باید در این راه شرایط آب و هوایی، مسافرتها و بازی ها را هم مد نظر قرار داد اما یقین بدانید چنین شرایطی را کادر فنی پیش بینی کرده و توانسته شرایطشان را مهیا کند. بالاخره در فوتبال حرفه ای بازی کردن چند روز یک بار طبیعی است و بازیکنان الان شرایط فیزیولوژی خود را منطبق کرده اند. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که این مسئله تاثیری در روند تیم نگذارد و پرسپولیس بتواند در ادامه ی لیگ امتیازات لازم برای قهرمانی را بگیرد.
 تیم های صنعتی نمی خواهند پرسپولیس پنجمین قهرمانی را بگیرد/اخراج اسکوچیچ به ضرر تیم ملی است
تیم های صنعتی هم مثل سپاهان نمی خواهند پرسپولیس قهرمان شود
وی با اشاره به رقابت شانه به شانه پرسپولیس با سپاهان در لیگ برتر تاکید کرد: در هفته های گذشته خیلی ها حرف و حدیث های زیادی علیه پرسپولیس ایجاد کردند تا با این مسائل حاشیه ای، تمرکز تیم را بگیرند. اما بچه ها اسیر این حاشیه ها نشدند و نشان دادند که این اتفاقات در عزم آنها برای قهرمانی تاثیر نمی گذارد. اگر بچه ها بتوانند خودشان را تا آخر لیگ از این حواشی دور نگه دارند و روی کار خودشان تمرکز کنند، قطعا پنجمین قهرمانی پیاپی به دست می آید. پرسپولیس از لحاظ فنی، یک سرو گردن بالاتر از لیگ ماست و این را بارها به اثبات رسانده است. اما نکته اینجاست که سپاهان هم برای قهرمانی خیز برداشته است و همه ی عوامل را بسیج کرده تا بتواند بعد از مدت ها ناکامی قهرمان شود. این تیم مقابل اکثر تیم های صنعتی به راحتی برنده می شود و این تیم ها وقتی مقابل پرسپولیس قرار می گیرند، با تمام توان و بازی بسته دنبال متوقف کردن و امتیاز گرفتن هستند. این تیم ها هم به واسطه صنعتی بودنشان دوست ندارند پرسپولیس به پنجمین قهرمانی پیاپی اش برسد.
 
علیه پرسپولیس جناحی عمل می کنند
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: نتیجه ی فوتبال قابل پیش بینی نیست اما وقتی تیمی که مقابل سپاهان قرار می گیرد و خودش نیاز به امتیاز دارد اما برخلاف بازی های گذشته 80 درصد تغییر روش می دهد و با اختلاف بالا می بازد، قطعا چیزهایی وجود دارد که باید بررسی شود. اگر دقت کنید آن تیم هم به فلان کارخانه وصل است. این مسائل مردم را فوتبال زده می کند. نمی گویم تبانی کرده اند اما قطعا پیگیری کنند مسائل ریزی درمی آید. شک نکنید اگر رقیب سپاهان، پرسپولیس نبود الان آن را دقیق بررسی می کردند و مشخص می شد چه اتفاقی افتاده است. متاسفانه همیشه در مورد این مسائل وقتی یک طرفش پرسپولیس است، علیه این تیم جناحی عمل می کنند. اگر به اتوبوس پرسپولیس نارنجک می زنند، پرسپولیس را مقصر می دانند که چرا از لاین 3 حرکت می کرده است. اینها مسائلی است که آدم را نگران می کند. شک نکنید اگر تیمی غیر از پرسپولیس این اتفاق برایش می افتاد، الان همه چیز مشخص شده بود.
 
امسال سال برداشت پرسپولیس است
مهدی واعظی شانس پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر را بالاتر از سپاهان دانست و گفت: به این دلیل می گویم که پرسپولیس بازهم قهرمان می شود که در سال های اخیر به یک ثبات رسیده و بازیکنانش می دانند چه می خواهند. آنها در طول فصل طوری بدنسازی کرده اند که در اواخر فصل با بیشترین توان و آمادگی بتوانند امتیاز بگیرند. سپاهان معمولا تیمی است که اواخر فصل همیشه کم می آورد و شک نکنید بازهم این اتفاق برایشان خواهد افتاد. در حذفی هم طوری برنامه ریزی شده است که خطرناک است. پرسپولیس چون در لیگ نزدیک جام است ممکن است شرایطی را بوجود بیاورند تا استقلال در دربی بتواند جام بیاورد. اتفاق خاصی رقم نزنند بازهم پرسپولیس برنده می شود. معمولا این اتفاق می افتد که حق پرسپولیس در دربی خورده شود. به خصوص اینکه مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ عرق خاصی به استقلال دارند. امسال پرسپولیس در 3 جام مدعی است و شاید از نظر آنها یکی دوجام به دیگران هدیه بدهد، اشکالی ندارد. ولی امسال سال برداشت واقعی پرسپولیس است که باید تمرکزش را بگذارد و هیچ جامی را از دست ندهد. اگر برای تیم مشکل ایجاد نکنند در جام حذفی هم قهرمان خواهیم شد.
 
برکنار کردن اسکوچیچ به ضرر تیم ملی است
وی در پایان با اشاره به شایعه اخراج اسکوچیچ و آوردن کی روش تاکید کرد: خودم یکی از حامیان اسکوچیچ بودم. چون در فوتبال ایران تفکر مناسبی داشته است. هرچند شاید در بعضی تیم ها نتیجه نگرفته باشد اما از لحاظ فنی تمرکزش شبیه برانکوست. البته تفاوت های اخلاقی با برانکو دارد. مثلا برانکو در برخورد با بازیکنان تندتر بود و او کمی رفیق تر است. همین حرف گوش کنی اش باعث شده بعضی ها سوء استفاده کنند. در 4 بازی تیم ملی واقعا تیم ملی مسائل فنی بالایی نشان داد. با اینکه دست اسکوچیچ بسته بود و هیچ بازی تدارکاتی درست و حسابی نداشت و با کمترین امکانات در بحرین بازی کرد، اما عملکرد عالی داشت. حالا نمی دانم چرا فدراسیون دنبال جایگزین برایش می گردد. این جابجایی به تیم ملی ضربه می زند و چیزی جز ضرر برای فوتبال ما ندارد. به خصوص اینکه وضعیت مالی فدراسیون مناسب نیست. دقت کنید وقتی کی روش به ایران آمد گفته بودم که او دلال است. بعضی از بازیکنان را به تیم ملی دعوت می کرد و بلافاصله آن بازیکنان به تیم های اروپایی دسته چندم می رفتند. نشان داد خط و روشش این طوری است. وقتی دید امثال سیدجلال برایش سودی ندارد، آنها را خط زد. اگر هم می بینید الان حرف برگشت کی روش است قطعا بدانید پشت پرده جریان مالی هنگفتی پشتش قرار دارد. عملکرد اسکوچیچ با چندین میلیون دلار پائین تر، بهتر از کی روش بوده است و نباید عوض شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.