حمید درخشان در گفتگو با راسخون:

برکناری عزیزی خادم به نفع فوتبال است/پرسپولیس قبل از دربی می تواند صدر را پس بگیرد

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است برکناری عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال به نفع فوتبال است چرا که تخلفاتش در نهایت به این جامعه آسیب می زد.
سه‌شنبه، 3 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
برکناری عزیزی خادم به نفع فوتبال است/پرسپولیس قبل از دربی می تواند صدر را پس بگیرد
حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به پیروزی دشوار پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: بازی خیلی سختی بود. واقعا تیم آلومینیوم خیلی خوب جمع شده بود و از فضاهایی که در خط دفاعی پرسپولیس پیدا می کرد، دنبال ضد حمله زدن بود. آنها موقعیت هایی هم به دست آوردند و نتوانستند از ان به خوبی استفاده کنند. در نیمه ی اول بازی پایاپای بود و فرصت هایی هم که پرسپولیس داشت، با بی دقتی به هدر رفت. واقعا این بازی سختی برای پرسپولیس بود که توانست از آن 3 امتیاز بسیار دشواری بگیرد. این آلومینیوم می تواند یقه ی هرتیمی را بگیرد. البته یحیی برای این بازی چند مورد را در بازی لحاظ کرده بود. اول اینکه می خواست هم در دفاع تیمش موفق باشد و هم در مواقعی که بازیکنانش تحت فشار هستند، بتوانند با پاس های متعدد از فشار خارج شوند. که در بخش هایی از بازی موفق هم بودند. با این حال جا انداختن چنین تفکری و چنین بازی ای در زمین، نیازمند زمان است و باید صبور بود.
 
گل پاکدل ورق را برگرداند
وی افزود: تیم ما در خط دفاعی با اینکه سید جلال از اول در ترکیب نبود، خیلی باهوش تر از بازی های قبلی عمل کرد. تغییر در خط دفاع همیشه به این راحتی نیست و هماهنگی بالا می خواهد اما می بینید که این تغییرات مقابل آلومینیوم موفقیت آمیز بود. خط هافبک پرسپولیس انسجام بیشتری نسبت به بازی های قبلی داشت و توانستند به موقع همدیگر را پوشش دهند و وقتی توپ از دست می رفت، به خوبی خودشان را به فضاهای خالی می رساندند و اجازه ی موقعیت سازی به حریف نمی دادند. البته این روزها کمی خط حمله ی ما کم فروغ است و این نگران کننده است. باید مهاجمان ما از موقعیت هایشان به خوبی استفاده کنند که نمی کنند. وقتی هم بازیکنان اصلی در زدن گل ناموفق بودند، یحیی دست به تعویض زد که هر دو تعویضش هم جواب داد و 2 گل زدند. گلی که پاکدل زد، تقطه عطف بازی بود تا پرسپولیس از آن فشاری که رویش بود، خارج شود. وقتی در چنین بازی هایی تیمی نیاز به برد داشته باشد، هرچقدر زمان بازی به پایان می رود، خستگی ذهنی هم به فشار بدنی اضافه می شود و تصمیم گیری سخت تر انجام می گیرد. بهترین زمان ممکن تعویض ها به ثمر نشست. گل دوم هم که آب سردی بود بر روی آتش تا خیال همه راحت شود. در واقع بعد از زدن گل، بچه ها راحت تر بازی را کنترل کردند و در واقع آلومینیوم هم اجازه ی موقعیت سازی پیدا نکرد.
 
استقلال همیشه نمی تواند با یک گل پیروز شود
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: در نیم فصل دوم اصلا بازی آسانی وجود ندارد. اصلا نباید به رتبه ی تیم ها نگاه کنیم. از این به بعد بازی ها همه سخت و دشوارند و برای تک تک امتیازها باید چند برابر تلاش کرد. به خصوص این چند بازی باقی مانده تا دربی باید بچه ها تلاش کنند تا همه ی امتیازها را بگیرند. مطمئنم اگر این اتفاق بیافتد، فضای روحی روانی تیم به کلی عوض می شود و تا قبل از دربی حتی می توانند صدر را هم از استقلال پس بگیرند. البته که معتقدم همیشه دربی خارج از همه ی شرایط جدولی و وضعیت این دو تیم است. آن یک بازی خاص است و با همه ی دیدارها تفاوت دارد. این دربی به این دلیل حساس خواهد بود که امتیازات دو تیم نزدیک به هم است. البته از آن طرف هم فکر نکنید استقلال بازی هایش را همیشه با یک گل می برد. بالاخره آنها یک جا گرفتار می شوند و همه چیز عوض می شود. همیشه در فوتبال نمی شود روی شانس و اقبال و اتفاق پیروز شد. شما ببینید چقدر در هفته های اخیر به آنها کمک شده است. از ندیدن داور و نگرفتن پنالتی و عدم اخراج بازیکنانش و خیلی از اتفاقات که اگر نمی افتاد، بدون شک جایگاه این تیم الان صدر نبود. اما شک نکنید جایگاه ها عوض می شود.
 
نظام وظیفه تحت تاثیر آجرلو قرار نمی گیرد
حمید درخشان با اشاره به وضعیت سربازی یزدانی و مرادمند که گفته می شود از قانون سرباز قهرمان استفاده می کنند، گفت: مگر می شود یک قانون را در مورد افراد، تغییر داد؟ شنیدم بازیکن گل گهر(احمد زنده روح) هم دقیقا همین شرایط را داشته اما با تعویق خدمتش موافقت نکردند و مجبور شده به فجرسپاسی برود. قانون برای همه یکسان است و بدون شک نظام وظیفه هم این را لحاظ خواهد کرد. اگر بخواهند قانون را برای یک تیم خاص بچرخانند و در واقع خم کنند، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود و وامصیبتاست. بدون شک نظام وظیفه توجهی به سابقه ی نظامی آجرلو مدیرعامل استقلال نخواهد داشت و تحت تاثیر او قرار نمی گیرد.
 برکناری عزیزی خادم به نفع فوتبال است/پرسپولیس قبل از دربی می تواند صدر را پس بگیرد
سپاهان هنوز از کورس قهرمانی خارج نشده است
وی با اشاره به عملکرد حامد پاکدل تاکید کرد: باید یک مهاجم تصور کند، اولین موقعیتی که گیر می آورد، آخرین فرصت گلش است و به بهترین نحو باید از آن استفاده کند. پاکدل در بازی با آلومینیوم یک موقعیت گیر آورد و به خوبی و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد. او بای تلاشش را بیشتر کند تا دقایق بیشتری در ترکیب قرار بگیرد. با زدن یک گل بهار نمی شود. درست است که گل قشنگی زد اما در بازی های آینده هم امیدوارم بتواند از این طور فرصت ها سود ببرد. بالاخره فراموش نکنید که به قول فوتبالی ها نیم فصل دوم، دروازه ها تنگ تر می شود و تیم ها به سختی موقعیت می دهند. اینجاست که باید مهاجمین از تک موقعیت ها سود ببرند. هرتیمی نتواند از فرصت ها بهترین استفاده را بکند، بدون شک به مشکل می خورد و امیدوارم روند خوب پرسپولیس ادامه داشته باشد. فراموش نکنید که هنوز سپاهان از کورس خارج نشده است و نباید از این تیم هم غافل شد. بازی های زیادی تا آخر فصل باقی مانده و اگر تیمی دو بازی را از دست بدهد، تیم های پشت سر به آنها می رسند. آنها تیم پرمهره ای هستند و خیلی خوب هم بازی می کنند اما یک موقعی واقعا نتیجه حاصل نمی شود. الان این بدشانسی گریبان تیم نویدکیا را گرفته است وگرنه تیم خیلی خوبی دارند. گاهی اوقات تیم های بزرگ به این نقطه می رسند و خیلی هم است که چطور بتوانید از این موقعیت خارج شوید.
 
برکناری عزیزی خادم به نفع فوتبال است
پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به برکناری عزیزی خادم از ریاست فدراسیون، افزود: این یک تصمیم شجاعانه از سوی هیات رئیسه فدراسیون بود که به نفع فوتبال است. در این چروسه، یک نفر مخالف رئیس نبود و کل جامعه ی فوتبال از عملکرد و کارهای عزیزی خادم ناراحت و نگران بودند. اگر همین اعضا با رای خود عزیزی خادم را به ریاست رساندند، حالا وقتی دیدند عملکردش خوب نیست، تصمیم به عزل او گرفتند. آنها قبل از انتخابش نمی دانستند که مدیریتش چطور است و نمی توانستند قصاص قبل از جنایت کنند. شنیدم 42، 43 اشکال از او گرفته اند. من هم شنیده بودم که با برخی افراد عجیب و غریب سروکار دارد. این مسائل متاسفانه در فوتبال ایران هنوزم هست. وقتی این افراد خودشان را به رئیس فدراسیون رسانده اند، ببینید که چقدر ریشه دواندند. بعضی ها سراغ این طور افراد می روند. خودم ندیدم ولی شنیدم که جادوگر وجود دارد.
 
همه باید به ماجدی کمک کنیم تا فدراسیونش موفق شود
حمید درخشان گفت: میرشاد ماجدی از جنس فوتبال است و در این فوتبال بوده است. در فدراسیون هم کار کرده و می تواند کمک کند. ضمن اینکه هیات رئیسه هم بر روی کارش نظارت دارد و امیدوارم طوری کار کنند که جوابگوی همه ی فوتبال ما باشند. مطمئنم اگر او حمایت شود و همه دست به دست هم دهند تا واقعا فوتبال بهتر شود، می توانیم امیدوار به داشتن فدراسیونی با برنامه باشیم. همه ی فوتبالی ها باید کمک کنند تا این مسئله سرانجام خوبی پیدا کند. ضمن اینکه ماجدی در این فرصت 3 ماهه، می تواند توانایی اش را به همه ثابت کند تا شاید او را به عنوان رئیس دائمی انتخاب کنند. البته که من هم شنیدم او مشکل قانونی دارد و چون کارمند رسمی ارتباطات است، نمی تواند سرپرست باشد. انشالله مشکلش راحل کنند یا نفری که انتخاب می شود، بتواند به فوتبال کمک کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.