محمد منصوری در گفتگو با راسخون:

استقلالی ها برای یک اتفاق کوچک هوچی‌گری می کنند/پرسپولیس را اذیت می کنند تا قهرمان نشود

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم را اذیت می کنند تا ششمین قهرمانی پیاپی اش را نگیرد اما این کارشکنی ها باعث می شود آنها با انگیزه تر از قبل برای کسب جام بجنگند.
شنبه، 7 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استقلالی ها برای یک اتفاق کوچک هوچی‌گری می کنند/پرسپولیس را اذیت می کنند تا قهرمان نشود
محمد منصوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت پرسپولیس اظهار داشت: خدا را شکر پرسپولیس 3 امتیاز خیلی خوبی از آلومینیوم گرفت. این 3 امتیاز خیلی ارزشمند بود. این تیم در اراک واقعا گربه سیاه پرسپولیس است و تا به حال 2 بار توانسته ما را شکست دهد. تیم خطیبی از سال قبل تیم تر و باکیفیت تر فوتبال بازی می کند و با اینکه تجربه ی زیادی ندارند اما شخصیت خوبی پیدا کرده اند. این بازی جزو بازی های سخت پرسپولیس بود و 3 امتیاز خیلی سخت بدست آمد. در واقع به نظرم آخر فصل اهمیت این برد مشخص می شود. با یک تیر در واقع دو نشان زدیم. هم انتقام شکست دور رفت را از آنها گرفتیم و هم 3 امتیاز حساسی را بدست آوردیم. این تیم را اگر دقت کنید، هم بازیکن سرعتی دارند و هم قدرتی و هم باتجربه و جوان. واقعا در همه ی خطوط خیلی خوب هستند. گلر آنها بیشترین کلین شیت را دارد. درست است که خیلی از بازی هایشان صفر صفر شده اما واقعا در همه ی بازی ها موقعیت های زیادی خلق می کنند. جزو تیم هایی هستند که هجومی بازی می کنند. خیلی از مربیان تفکرشان طوری است که اول گل نخورند و بعد روی اتفاق به گل برسند اما واقعا آلومینیوم این طور نبود.
 
برای اسدی و پاکدل خوشحالم
وی افزود: خوشحالم در نیمه ی دوم تعویض های گل محمدی جواب دارد. برای پاکدل و اسدی خوشحالم که از زیر فشار با گلزنی خارج شدند. پاکدل به تیم سابقش گل زد و دیدید که خوشحالی هم کرد. اما اسدی خیلی تحت فشار بود. او چون با مبلغ زیادی به پرسپولیس آمده، انتظارات از او بالاست. هنوز انتظارات را برآورده نکرده است و امیدوارم در بازی های باقی مانده بتواند خودش را نشان دهد و به پرسپولیس کمک کند.
 
امتیاز گرفتن از گل گهر سخت است
 پیشکسوت پرسپولیس در خصوص توقف این تیم مقابل گل گهر، تاکید کرد: بازی سنگینی بود و یک امتیاز گرفتن در سیرجان خیلی سخت است. آنها تیم خیلی خوبی دارند و مربی شان هم که نیاز به تعریف ندارد. اگر آن اتفاقات برای گل گهر نمی افتاد، بدون شک الان در کورس قهرمانی بودند. دیدید که چه فوتبالی بازی می کنند. شک نکنید که آن اشتباه، تقصیر فدراسیون بود که باعث شد این تیم را نقره داغ کنند. واقعا رای ناعادلانه بود چرا که به جای یک جریمه، آنها را دوبل جریمه کردند. مگر می شود یک تیم تخلف کند، تیم های دیگر امتیاز بگیرند؟ یعنی فوتبال ما این قدر بی دروپیکر است که یک باشگاه سرخود بازیکن غیرمجاز بیاورد و بازی دهد؟ مگر خود فدراسیون و سازمان لیگ برای بازیکن خارجی گل گهر کارت صادر نکرده بودند؟ در اصل می خواستند که به این تیم اجازه ی پیشرفت بیشتر را ندهند و با این رای ترمز گل گهر را کشیدند. هرچه که بود، این یک امتیاز خیلی سخت بود اما آنچه مسلم است این اختلاف امتیاز باعث نمی شود که ناامید شویم.
 
تکلیف قهرمان هفته ی آخر مشخص می شود
محمد منصوری گفت: حالا که استقلال با 5 اختلاف در صدر قرار دارد، بگویم که مجیدی بعد از رای گل گهر که 2 امتیاز به استقلال اضافه شد، گفته بود آن امتیاز تاثیری در قهرمانی ندارد. به جز 3 قهرمانی پرسپولیس در 5 فصل اخیر که با اختلاف امتیاز بالا قهرمان شد، بقیه ی قهرمانی های لیگ را بررسی کنید یا با اختلاف یکی دو امتیاز بوده یا با تفاضل گل. از قهرمانی های خود پرسپولیس در دوره ی اول، دوره ی هفتم که سپهر حیدری دقیقه 96 گل قهرمانی را به سپاهان زد، لیگ پانزدهم که با تفاضل گل قهرمان نشدیم، قهرمانی فولاد، قهرمانی استقلال. پس نمی شود گفت که این 2 امتیاز باد آورده، تاثیری در قهرمانی ندارد. اگر آن دو امتیاز اضافه نبود، الان اختلاف تنها 3 امتیاز بود که با یک بازی هم جبران می شد. متاسفانه دوستان بخاطر یک اتفاق کوچک هوچیگری می کنند اما هزار اتفاق اگر برای خودشان بیافتد، به روی خودشان نمی آورند. اما شک نکنید که این لیگ هم تا هفته ی آخر جذاب دنبال خواهد شد. 4، 5 بازی آخر تکلیف قهرمانی را مشخص می کند. چون واقعا استقلال روی کاغذ بازی های سنگینی دارد. البته به این معنی نیست که بازی های پرسپولیس آسان است. در فوتبال چیزی مشخص نیست اما بدون شک تیم هایی که بازی های آخر با استقلال روبرو می شوند، خیلی باکیفیت تر هستند. روی کاغذ کار پرسپولیس راحت تر است. سال قبل هم فولاد در اهواز از سپاهان امتیاز گرفت و پرسپولیس توانست به صدر برسد و در نهایت قهرمان شود. خیلی از تیم هایی که استقلال هنوز با آنها بازی نکرده، در سرنوشت قهرمانی تاثیر دارند. مثل همین گل گهر که 2 امتیاز از پرسپولیس گرفت.
 استقلالی ها برای یک اتفاق کوچک هوچی‌گری می کنند/پرسپولیس را اذیت می کنند تا قهرمان نشود
2 پنالتی برای پرسپولیس مقابل گل گهر نگرفتند
وی با اشاره به اشتباهات داوری علیه پرسپولیس افزود: برای اینکه تیم ما برای ششمین بار پیاپی قهرمان لیگ نشود، خیلی اذیتش می کنند. درست است که مقابل گل گهر توپ به دست پاکدل خورد و گل شد اما 2 پنالتی مسلم را داوران نگرفتند اما همین صحنه ها را به راحتی برای استقلال پنالتی می گیرند. اگر از اشتباهات داوری بگذریم، مسائل دیگری هم وجود دارد که باعث شده پرسپولیس درگیر شود. از بحث بازیکن خارجی بگیر تا بی پولی و خیلی از کارشکنی ها. این تیم فقط دارد از بازیکنان قبلی اش استفاده می کند. رامین هم با تلاش خودش توانست رضایت نامه بگیرد و به پرسپولیس بیاید. پرسپولیس این قدر شخصیت و روح قهرمانی بزرگ دارد که با وجود این همه آسیب و کارشکنی اما پا پس نکشیده است. مگر گرشاسبی را به بهانه ی بازنشسته بودن از پرسپولیس کنار نگذاشتند حالا چطور مدیرعامل فولاد است؟ بعد از باثبات بودن پرسپولیس حرف می زند. کدام ثبات؟ بازیکنان بزرگی هرسال از ما جدا شدند و امسال هم 2 بازیکن که ستون اصلی تیم بودند، رفتند. الان نگاهی به تیم ملی بیاندازید، همه بازیکنانی هستند که در چند سال گذشته از این تیم رفته اند.
 
شک نکنید پرسپولیس قهرمان می شود
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: این تیم هنوز هم سرپاست و شک نکنید قهرمانی ششم را هم می گیرد. این تیم همان تیمی است که بدون بازیکن به فینال آسیا رفته است. با چند بازیکن زیر 23 سال. این تیم با کارشکنی ها و ضربه های مختلف، ضعیف نمی شود و بیشتر انگیزه می گیرد. هرتیمی جای پرسپولیس بود، کمرش می شکست. اما این تیم با صدرنشینی ارضاء نمی شود و فقط قهرمانی می خواهد از الان نمی شود در مورد قهرمانی حرف زد. بازی های خیلی زیادی باقی مانده است و استقلال بازی های آخرش را با تیم های خیلی خوب مثل فولاد، سپاهان، آلومینیوم، گل گهر و پرسپولیس دارد. شک نکنید فاصله کم می شود و پرسپولیس می تواند به صدر برسد.
 
بهانه ی قهرمان نشدن استقلالی ها جور شده است
محمد منصوری در خصوص جنجال برای به خدمت رفتن مرادمند و یزدانی گفت: خدا را شکر قبلا این اتفاق برای پرسپولیس افتاده است. خیلی تهمت ها و انگ به پرسپولیس زدند و الان نمی دانند باید چکار کنند. این همه هجمه درست کردند که چرا بازیکن ما باید به سربازی برود. ما این همه بازیکن داشتیم که سربازی رفته اند. مگر زمانی که آجرلو مدیرعامل تراکتور بود و آنها در کورس قهرمانی با پرسپولیس بودند، نورالهی و عالیشاه را از پرسپولیس به بهانه ی سربازی نبردند؟ الان چطور شده که هرکاری می کند تا بازیکنانش بمانند و به سربازی نروند؟ الان شاید حرفی نزنند ولی اگر قهرمان نشوند می گویند بازیکن ما را گرفتند تا قهرمان نشویم. از الان بهانه شان جور شده است. به هرحال معتقدم وقتی قانونی وجود دارد باید برای همه یکسان باشد و مطمئن باشید که همه ی تیم های لیگ دنبال نگاه عادلانه هستند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط