یونس شاکری در گفتگو با راسخون:

نگذاشتند گل گهر به خواسته اش برسد /بعد از مصدومیتم نمی توانستم فوتبال نگاه کنم!

مهاجم تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: اگر اجازه می دادند این تیم می توانست یکی از مدعیان اصلی لیگ بیست و یکم باشد.
شنبه، 25 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نگذاشتند گل گهر به خواسته اش برسد /بعد از مصدومیتم نمی توانستم فوتبال نگاه کنم!
یونس شاکری در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به مصدومیت خود اظهار داشت: بعد از مصدومیتی که در بازی مقابل پرسپولیس برای من اتفاق افتاد و یکی از بازیکنان حریف روی زانوی من فرود آمد، دچار مصدومیت شدم و متاسفانه رباط صلیبی ام پاره شد. به دستور پزشک جراحی کردم و خدا را شکر از عملم رضایت دارم. هنوز نرم دوی را شروع نکردم و فقط با وزنه کار می کنم. هنوز مشخص نیست چه زمانی می توانم نرم دوی را آغاز کنم. این مصدومیت در بهترین شرایط فوتبالی و فرم بدنی برای من رخ داد. یکی از بهترین فصل های فوتبالی ام بودم و شرایط تیم هم عالی بود. اما دیگر نباید به آن فکر کنم و نگاهم باید رو به جلو باشد. هرچه بود اتفاق افتاد و کاری از دستم برنمی آید. من تلاش می کنم تا بدون ریسک و با تمام توان برای فصل آینده آماده شوم و به میادین برگردم.
 
باور کنید دیدن فوتبال اذیتم می کند
وی افزود: باور کنید از وقتی مصدوم شدم هیچ فوتبالی را نگاه نکردم. نه فوتبال داخلی و نه خارجی. شاید باورش برای شما سخت باشد چون در این شرایط وقتی فوتبال ببینم خیلی عذاب می کشم و اذیت می شوم. خیلی سخت است که یک فوتبالیست مصدوم شود و از بیرون بازی ببیند. واقعا این اتفاق برای من افتاده و حتی بازی های تیم خودم گل گهر را هم نمی بینم. در این مدت مصدومیت شاید 4، 5 بار به تمرینات تیم رفتم و بیشتر کار درمانی ام را پیگیری کردم. حتی بازی با پدیده بیرون بودم که به من زنگ زدند و گفتند 2 بر صفر عقبیم، تعجب کردم. از طریق رسانه ها فهمیدم که بله دو بر صفر عقب هستیم. خدا را شکر البته آن بازی را نباختیم و مساوی شدیم. می خواهم بگویم مصدومیت این قدر آزار دهنده است که حتی طاقت فوتبال دیدن را هم آدم ندارد.
 
اجازه ندادند گل گهر به خواسته اش برسد
مهاجم گلزن گل گهر سیرجان با اشاره به اتفاقاتی که برای این تیم افتاد، تصریح کرد: واقعا نمی دانم چه بگویم. می ترسم حرفی بزنم که به مزاق آقایان خوش نیاید و محرومم کنند. نمی شود راجع به ریز مسائل حرف زد اما رای عجیب و غریب و ناعادلانه بود. مگر می شود در طول یک ماه همه چیز را بررسی کنند، رای بدهند و استیناف هم تائید کند؟ اگر این رای درست بود چرا رئیس فدراسیون را برکنار کردند؟ به هرحال تیم ما عزمش را برای رتبه های بالا جزم کرده بود. در بدترین شرایط الان باید دوم یا سوم می بودیم اما این رای باعث شد تا کمر تیم بشکند و از لحاظ روحی روانی بچه ها افت کنند. بعد از این اتفاقات واقعا تیم به هم ریخت و بازی های زیادی باختیم و مساوی کردیم که در شرایط عادی شک نکنید این اتفاقات نمی افتاد. هر کاری کردیم تا روحیه تیم برگردد. متاسفانه تا به شرایط عادی رسیدیم، امتیازات زیادی از دست دادیم. در کنار این اتفاقات صحنه های داوری زیادی هم علیه تیم ما شکل گرفت. این تیم می توانست حتی مدعی قهرمانی باشد اما نگذاشتند این تیم به خواسته اش برسد.
 
مسئولان مشهدی علاقه ای به تیمداری ندارند
یونس شاکری با اشاره به لیگ بیست و یکم گفت: باور کنید بازی ها را نگاه نکردم اما می دانستم که چه تیم هایی در کورس هستند. معتقدم آن کیفیت گذشته را لیگ ما نداشت. تیم ها نوسان زیادی داشتند. مس رفسنجان خیلی خوب بازی می کرد اما چند هفته ای پشت سرهم باخت و نتوانست امتیاز بگیرد. کسی فکر نمی کرد تیم شهرخودرو در سیرجان 3 گل به ما بزند اما زدند. آنها تیم خوبی بودند. درست است که دل خوشی از آنها ندارم اما تیم شهر خودم است و از سقوط شان ناراحت شدم. آن همه هوادار و آن استان واقعا حیف بود این تیم افتاد. البته شهرخودرو تیم مشهد حساب نمی شد ولی آن همه امکانات در شهر واقعا باید یک تیم خوب داشته باشیم. نمی دانم ماجرا چه بود که در مشهد تمرین نمی کردند. گل گهر اگر در تهران تمرین می کند به این دلیل است که شهر کوچک است و جای تفریح ندارد و امکاناتش کم است. اما مردم خیلی خونگرمی دارد که عاشقانه تیمشان را دوست دارند. نمی دانم داستان بین شهرخودرو و مسئولان استانی چه بود. اما خودم 6 سال در این تیم بودم، خیری ندیدم. چون مسئولان این تیم به بومی ها توجهی نمی کنند. البته که مسئولان استانی هم از قدیم این طور بودند که دنبال تیم داری نبودند. مردم مشهد عاشق ابومسلم بودند ولی آن تیم نابود شد. الان مردم مشهد برای سرگرمی طرفدار شهر خودرو هستند وگرنه مثل ابومسلم هیچ تیمی را دوست ندارند.
 
استقلال با شایستگی قهرمان شد
وی ادامه داد: معتقدم در لیگ ما تیم های مدعی خودشان را جدا کرده اند و تیم های پائین جدول رقابت تنگاتنگی برای نیفتادن داشتند. اگر استقلال به سپاهان می باخت، می شد گفت تا حدود زیادی قهرمانی شان به خطر می افتاد. این بازی مستقیم قهرمانی را تا حدودی مشخص کرد. پرسپولیس تیمی باتجربه وقدرتمند داشت. درست است امسال نتایجشان آن طور که باید خوب نبود اما واقعا تمام تلاششان را کردند. روی کاغذ بازی های آخر استقلال سخت تر بود. دیدید که فوتبال قابل پیش بینی نیست و بچه های پرسپولیس تا بازی آخر ناامید نشدند. آدم در زندگی با امید پیش می رود. هر دو تیم برای من قابل احترامند. پرسپولیس درست است یارگیری خوبی نکرد اما تیم باتجربه ای داشت. استقلال هم با اینکه نباخت اما بازیکنان جوان و تاثیرگذاری را رو کرد. رقابت تا هفته ی پایانی ادامه داشت و لیگ جذاب شد و استقلال با شایستگی قهرمان شد.
 
می توانستم در دوره طلایی پرسپولیس باشم
بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: سالی که در پرسپولیس بودم، قرارداد 3 ساله داشتم و یک نیم فصل به صورت قرضی به شهرخودرو رفتم. در آن سال از 12 بازی 10 گل زدم و عملکرد خیلی خوبی داشتم. متاسفانه مشاور خوبی نداشتم و جوان بودم. می توانستم بدون دردسر به پرسپولیس برگردم و بازی کنم. اما جوان بودم و مسئولان شهر خودرو با من صحبت کردند تا قراردادم را دائمی کنم. اگر این اتفاق نمی افتاد شاید در آن دوره ی طلایی می توانستم من هم عضو تیم باشم. اما هرچه بود گذشت و دیگر به آن روزها فکر نکنم بهتر است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.