سامان آقازمانی در گفتگو با راسخون:

سازمان لیگ فقط می خواهد لیگ را برگزار کند/ پرسپولیس ششمین جام پیاپی را می گیرد

هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است بخشی از بی کیفیت بودن لیگ برتر فوتبال به سازمان لیگ برمی گردد که فقط می خواهند آن را برگزار کنند و اصلا به شرایط بازی ها فکر نمی کنند.
چهارشنبه، 11 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
سازمان لیگ فقط می خواهد لیگ را برگزار کند/ پرسپولیس ششمین جام پیاپی را می گیرد
سامان آقازمانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به برتری پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، اظهار داشت: واقعا بازی سنگینی بود. مس یکی از تیم های باکیفیت لیگ ماست که توانسته نتایج فوق العاده ای با ربیعی بگیرد. آنها به زیبایی فوتبال بازی می کنند. این 3 امتیاز برای پرسپولیس اهمیت زیادی داشت چون قبل از انجام هفته بیستم، 5 امتیاز از رقیب اصلی اش عقب بود. این برد ارزش های زیادی داشت که در پایان فصل خودش را نشان می دهد. به خصوص اینکه هفته ی قبل با گل گهر مساوی کرده بودیم و استقلال هم در بازی با نساجی 2 امتیاز از دست داده بود، پرسپولیس محکوم به برد بود. خدا را شکر توانستند با یک برنامه ریزی خوب و حساب شده، این برد ارزشمند را بگیرند. دیدید که حتی اواسط نیمه ی اول وقتی سرلک مصدوم شد، تیم تغییر سیستم داد و توانست واکنش خوبی نسبت به این اتفاق داشته باشد. این نشان می دهد که تیم به صورت کامل به پختگی رسیده است. فکر نکنید تغییر سیستم به این راحتی اتفاق می افتد. وقتی تیمی روی سیستم ها تمرین نکرده باشد، اصلا نمی شود بازی کرد. مشخص بود که پیش بینی این اتفاقات را کادر فنی کرده است و این تیم قادر است در موقعیت های مختلف، با ابزاری که در اختیار دارد، خوب تغییر روش دهد.
 
استقلال بازهم امتیاز از دست می دهد
وی افزود: درست است که پرسپولیس اکثر بازی های سخت خودش را انجام داده اما نباید هیچ تیمی را به خصوص در نیم فصل دوم دست کم گرفت. تیم ها چیزی برای از دست دادن ندارند به خصوص تیم هایی که در حال سقوط یا در منطقه خطر هستند. از طرفی استقلال بازی های راحتش را انجام داده و رفته رفته بازی هایش سخت و حساس می شود. ضمن اینکه کم شدن فاصله ی 5 امتیازی به 3 امتیاز هم آنها را تحت فشار می گذارد. مطمئن باشید بازهم استقلال امتیاز از دست می دهد اما نکته اینجاست که پرسپولیس باید بتواند از این موقعیت استفاده کند و دیگر امتیازی از دست ندهد. البته واقعا گرفتن تمام امتیازات تا آخر لیگ مشکل است اما باید حداکثر تلاش خودشان را بکنند تا هرچقدر می توانند 3 امتیازها را بگیرند. تیم ما توانایی بالایی دارد و 5 بار قهرمانی پیاپی نشان می دهد که شخصیت قهرمانی در آنها وجود دارد. شک نکنید با بازی ای که مقابل مس انجام دادیم، کسب ششمین قهرمانی پیاپی دور از دسترس نیست. باید هر طور شده دربی را ببریم تا خیال ما از ادامه ی لیگ راحت شود.
 
کادر مدیریتی استقلال قوی شده است
هافبک سابق پرسپولیس در خصوص اینکه تیم یحیی ضعیف شده یا استقلال توانسته قدرتمند شود، تاکید کرد: معتقدم نه استقلال قوی شده و نه پرسپولیس ضعیف تر از قبل. هرتیمی شرایط خودش را دارد و نمی توان وضعیت دو تیم مختلف را باهمدیگر مقایسه کرد. اما اگر کمی ریز شویم، می بینیم که در تشکیلات مدیریتی، کادر مدیریتی استقلال قوی شده است. کادری آمده که قبلا در فوتبال مدیریت کرده است و می داند برای تیم باید چه راهی را برود. وقتی این تغییر مثبت بود، نتایجش هم در تیم شان مشهود شد و توانستند با آرامش کار فنی خودشان را انجام دهند. از طرفی پرسپولیس حتی در 5 سالی که پشت سرهم قهرمان شد، هیچ گاه ثبات مدیریتی را تجربه نکرده است. همیشه در حال تغییر و تحول بوده است. اما چون در قالب تیمی بازیکنان و مجموعه به همدلی رسیده بودند، توانستند شخصیت قهرمانی شان را حفظ کنند و موفقیت هم حاصل شد. با این اوضاع نباید بگویم تیمی قوی شده و تیم دیگر ضعیف تر. وگرنه کادر فنی پرسپولیس دارد مثل گذشته کارش را پیش می برد.
 سازمان لیگ فقط می خواهد لیگ را برگزار کند/ پرسپولیس ششمین جام پیاپی را می گیرد
سرنوشت قهرمانی به دربی بستگی دارد
سامان آقازمانی با بیان اینکه بازی های پیش روی پرسپولیس نسبت به استقلال آسان تر است، گفت: آنها بازی هایی را تا اینجای فصل برگزار کرده اند که تقریبا جزو بازی های آسان مدعیان محسوب می شود. اما پرسپولیس با تیم هایی چون گل گهر، مس رفسنجان، فولاد و آلومینیوم بازی کرده است. دیدید که استقلال مثل بازی رفت بازهم مقابل نساجی امتیاز از دست داد. بدون شک این 3 امتیاز هم قابل جبران است. ضمن اینکه بازی رودرروی دو تیم که همان دربی می شود، خیلی تعیین کننده است. مطمئن باشید یحیی گل محمدی دیگر با احتیاط وارد بازی نمی شود. چون می داند اگردربی را نبرد، ممکن است در ادامه به مشکل بخورند. به همین دلیل مطمئن باشید، دو تیم دنبال برد می روند و سرنوشت شان هم به این بازی بستگی دارد چون هرتیمی برنده شود، فاصله می گیرد. ضمن اینکه برد و باخت در دربی خیلی می تواند شرایط روحی دو تیم را متفاوت کند.
 
اشتباه داوران عمدی نیست
وی افزود: استقلال با استراتژی ای که امسال در پیش گرفته، ابتدا دنبال این است تا گل نخورد. آنها می دانند اگر گلی دریافت نکنند، می توانند به دروازه ی حریف برسند. تا الان هم کم گل خورده اند. البته که این استراتژی خیلی از مربیان لیگ ماست. اینکه روند نباختن استقلال تاکجا ادامه پیدا می کند را نمی دانم. جایی که تیم های حریف بتوانند از نقطه ضعف استقلال استفاده کنند. این که اشتباه داوری هم در صدرنشینی آنها تاثیر داشته یا نداشته را نمی دانم. اما اگر اشتباهی هم می شود بدون شک عمدی نیست و قصدی از این قضاوت ها ندارند. داوران هم اشتباه می کنند. اما برخی اشتباهات تاثیرگذار است و سرنوشت تیم ها را به خصوص در قهرمانی و سقوط کردن مشخص می کند.
 
داوران نیاز به مدرسان قوی دارند
هافبک پرسپولیس با اشاره به وضعیت داوری و اعتراض زیاد تیم ها نسبت به عملکرد داوران، تصریح کرد: احساس می کنم امسال داوری های لیگ ضعیف تر از فصول گذشته بوده است. تمام تیم ها از همان هفته های ابتدایی اعتراض کرده اند و هنوز هم ادامه دارد. بعید می دانم هفته ای بوده باشد که بازیکنی یا تیمی از نحوه ی قضاوت داوران احساس رضایت کند. فدراسیون، کمیته ی داوران و دپارتمان داوری باید مدرسان جدیدی بیاورد تا داوران ما بروزرسانی شوند. وقتی داوری بدون اطلاعات روز پا به زمین می گذارد، طبیعی است که اشتباه کند. ماباید مدرسان قدرتمند و به روز بیاوریم تا آموزش های جدید، قوانین به روزتر را به داوران ما بیاموزند. این کلاس های دانش افزایی باعث رشد داوران می شود و سودش به فوتبال ما می رسد. با این اشتباهاتی که می بینیم، مشخص است که کلاسی برگزار نشده و داوران آن آمادگی ذهنی و حتی دانشی را ندارند. 
 
سازمان لیگ هم در بی کیفیت بودن لیگ مقصر است
سامان آقازمانی گفت: متاسفانه کیفیت لیگ ما هم خوب نیست. اکثر تیم ها فوتبال بازی نمی کنند. بازی ها هم فشرده برگزار می شود و به نوعی تیم ها فرصت ریکاوی خوب، تمرین و بازگشت به شرایط خوب را ندارند. بخشی از این بی کیفیتی لیگ به سازمان لیگ برمی گردد که نتوانسته برنامه ریزی خوبی داشته باشد. مثلا سازمان لیگ باید شرایط تیم ها را هم در نظر بگیرد و فرصت مناسبی را بین هفته ها ایجاد  کند. متاسفانه طوری برنامه ریزی کرده اند که فقط دنبال برگزاری لیگ باشند. کیفیت برای شان اصلا مهم نیست. مربیان هم بخاطر اینکه شرایط خودشان را حفظ کنند ابتدا طوری بازی می کنند که تیم شان گل نخورد و می دانند بالاخره در طول 90 دقیقه می توانند ضد حمله بزنند. این شرایط باعث شده تا هفته به هفته لیگ ما کم گل تر بشود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.