نامجومطلق در گفتگو با راسخون:

تاریخ مصرف مربیانی مثل کی روش و برانکو تمام شده است/فوتبال ما نیاز به تفکر جدید دارد

ملی پوش اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تاریخ مصرف مربیانی مثل کی روش و برانکو تمام شده و باید برای پیشرفت، سراغ مربیان جوانی رفت که تفکر جدیدی داشته باشند.
شنبه، 30 مهر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
تاریخ مصرف مربیانی مثل کی روش و برانکو تمام شده است/فوتبال ما نیاز به تفکر جدید دارد
مجید نامجومطلق در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به بازگشت مجدد کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: با توجه به شرایطی که فوتبال ما دارد و زمان کمی تا آغاز جام جهانی مانده، کی روش بهترین گزینه بود. بالاخره او با توجه به شناختی که از شرایط فوتبال ما و بازیکنان تیم ملی دارد، می تواند کاری کند. تقریبا 60، 70 درصد بازیکنان تیم ملی شاگرد او بودند و قبلا در جام جهانی هم با او بودند. فکر نمی کنم انتخاب بدی باشد. ضمن اینکه بازیکنان هم از او شناخت متقابل دارند و با شیوه ی کارش آشنا هستند. او را دوست دارند و می توانند زیر نظرش عملکرد بهتری داشته باشند.
 
وی افزود: در کل اما حرف من این است که اکثر کشورها سراغ مربیان جوان و باانگیزه ای می روند که ایده ها و تفکرات جدیدی دارند. الان عربستان با رنار تحولی در تیم ملی اش ایجاد کرده است. آنها چه فوتبال قشنگی بازی می کنند و به راحتی هم در آن گروه سخت صعود کردند. فوتبال شناور و بابرنامه ای هم ارائه می دهند. فوتبال ما تا کی باید دنبال اسم های تکراری باشد؟ تا کی باید گزینه های هدایت تیم ملی ما کی روش و برانکو باشند؟ مگر قحطی مربی است در دنیا؟ به نظرم تاریخ مصرف مربیانی مثل برانکو و کی روش در فوتبال ایران تمام شده است. فوتبال ما نیاز به تحول و توسعه دارد. باید سراغ مربیان جوان و باانگیزه ای برویم که بتوانند این تحول را ایجاد کنند.
 
ملی پوش اسبق تیم ملی تصریح کرد: الان چون فاصله ی کمی تا آغاز جام جهانی هست، اشکالی ندارد با کی روش برویم ولی باید بعد از جام جهانی قطر حتما فدراسیون فوتبال با مربیان جوان و صاحب سبک مذاکره کند. دیگر این اسم های تکراری بس است. عربستان همین 2، 3 سال قبل در آسیا حرفی برای گفتن نداشت اما با یک انتخاب درست و اصولی، تیمش متحول شده و جزو قدرتهای آسیاست. رنار در جام جهانی قبل هم در تیم مراکش توانایی اش را نشان دادو بلافاصله عربستان او را انتخاب کرد. باید از اسامی مثل کی روش و برانکو بگذریم. من فوتبالی صحبت می کنم و کاری به کارهای دیگر ندارم. نمی خواهم حرف های حاشیه ای هم بزنم. هر تغییر و تحولی که انجام شده، با صلاحدید آقایان بوده اما فکر می کنم امثال این مربیان هرچه داشتند به فوتبال ایران انتقال دادند و باید تفکر جدیدی بیاید. باید مربیان دارای ایده ی نو و به روز بیاوریم. الان آن چیزی که از کی روش نهایت می خواهیم همان نظم و انضباطی است وگرنه از لحاظ فنی چیزی برای یاددادن ندارد.
 نامجومطلق در گفتگو با راسخون:
مجید نامجومطلق گفت: الان زمان خوبی برای چرایی و انتخاب سرمربی نیست. باید همه حمایت کنیم تا تیم ملی موفق شود. ما اگر قرار به رفتن اسکوچیچ بود، گزینه ی بهتری از کی روش نداشتیم. این بازیکنان اکثرا شاگردان خودش هستند و فاکتورهای خوبی دارد. اما این را قبول دارم که رفتار خوبی با اسکوچیچ نشد. او در بدترین شرایط تیم ملی ما را در اختیار گرفت. در شرایطی آمد که هیچ کسی تیم ملی را گردن نمی گرفت. تیم ملی در آستانه ی حذف تاریخی از دور اول مقدماتی جام جهانی قرار داشت. در لبه ی پرتگاه تیم ملی را نجات داد. با بهترین نتایج راحت ترین و قاطع ترین صعود را داشت و ما را به جام جهانی رساند. اما آن کاریزمایی که در جام جهانی لازم است را نداشت. چون اتفاقات و آن دودستگی در تیم ملی افتاده بود. جو خوبی در رختکن ایجاد نشده بود. موضع گیری هایی از طرف فدراسیون، رسانه ها، کمیته ی فنی و حتی هواداران فوتبال علیه اش وجود داشت. اینها باعث شده بود تا حرمتی برای او در تیم ملی باقی نماند. اما با همه ی این وجود او شایسته ی رفتارهای زشتی که داشتند، نبود. باید حرفه ای تر با او رفتار می شد و احترام بیشتری به اسکوچیچ می گذاشتیم.

وی در خصوص عملکرد تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر افزود: این تیم ابتدای فصل آن طور که باید نتوانست امتیاز بگیرد. نوسان زیادی داشت و بازیکنان سردرگم بودند. البته که طبیعی بود. وقتی تغییر و تحول در هر تیمی این قدر زیاد باشد، این اتفاقات می افتد. هم بازیکنان جدیدی به تیم اضافه شدند و هم کل کادر فنی تغییر کرد. وقتی بازیکنان با تفکر جدیدی روبه رو می شوند، نیاز به زمان دارند تا بتوانند نسبت به این تغییرات درک خوبی پیدا کنند. رفتار ساپینتو هم بابازیکنان طوری بود که رفاقت و همدلی را زودتر شکل داد. ابتدای فصل شاید نسبت به او جبهه گیریهایی شد اما رفته رفته مورد قبول واقع شد. او دست خودش نیست و برای تیم حرص می زند. وقتی جایی حق تیم ضایع می شود، کنترلش را از دست می دهد که باید اطرافیانش این موضوع را به او گوشزد کنند تا این حواشی باعث آسیب به تیم نشود. الان هم بازیکنان و هم مربیان نسبت به هم درک متقابل پیدا کرده اند. این شناخت باعث شده است تا تیم روی روال خوبی بیافتد. البته برخی بازیکنان هنوز هم به شرایط خوب خودشان نرسیده اند و نیاز به زمان دارند. این تیم از سردرگمی در آمده و بازیکنان می دانند، مربی از آنها چه می خواهد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.