ضیاءعربشاهی در گفتگو با راسخون:

عمری و اسدبیگی خودشان را گم نکنند/پرسپولیس با شکست سپاهان خودش را اثبات کرد

پیشکسوت پرسپولیس از محمد عمری و سینا اسدبیگی دو بازیکن جوان سرخپوشان خواست، حالا که گل محمدی به آنها اعتماد کرده، خودشان را گم نکنند.
دوشنبه، 8 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
عمری و اسدبیگی خودشان را گم نکنند/پرسپولیس با شکست سپاهان خودش را اثبات کرد
ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت پرسپولیس اظهار داشت: اینکه تیم چه نتایجی گرفته را کار ندارم اما هر وقت سرمربی به بازیکنان جوان اعتماد کرد، توانست هم خودش نتیجه بگیرد و هم آنها توانایی خودشان را نشان دهند. با شجاعت می‌گویم که استفاده از بازیکنان جوان و اعتماد و باور داشتن به آن‌ها هم باعث پیشرفت آن‌ها و هم تیم می‌شود. مثل خودِ من که وقتی نزدیک به ۱۷ سال سن داشتم، آقای حبیبی به من باور داشت. آن موقع حتی به این هم مرا صدا نمی‌کرد و با لفظ «بچه» مسائل را به من گوشزد می‌کرد. محمد عمری نشان داد که بازیکن قلدر، شوت‌زن و دریبل‌زن است و با این رویه بازیکن بزرگی می‌شود.
 
مربی باید به بازیکنش اعتماد به نفس بدهد
وی افزود: منِ مربی وظیفه‌ام این است به بازیکن جوان اعتماد کنم. مربی نباید بازیکن را داغان کند و اعتمادبه‌نفسش را بگیرد. پاکدل در آلومینیوم اراک به ما گل زد و او را آوردیم. آیا از او استفاده‌ی درستی شد؟ عبدی مگر در بازی ماقبل فینال آسیا برای ما گل نزد؟ این‌ها وظیفه مربی است که پشت بازیکنش باشد و به آن‌ها اعتمادبه‌نفس بدهد. البته که خود بازیکنان هم باید از فرصت های بدست آمده به خوبی استفاده کنند. پرسپولیس تیمی نیست که مربی بتواند هر وقت دلش خواست به بازیکن فرصت بدهد. اینجا باید از تک فرصت هایی که در اختیارت قرار می گیرد، به خوبی استفاده کنی و خودت را نشان دهی. پرسپولیس جای آزمون و خطا نیست و پاکدل هم از موقعیت هایی که داشت، خوب استفاده نکرد. بااین‌حال یک‌چیزی از عمری و اسدبیگی می‌خواهم که خودشان را گم نکنند. من ۱۳ سال در پرسپولیس بازی کردم اما هیچ‌وقت خودم را گم نکردم. این‌ها اول راه هستند و باید خیلی مراقب رفتار و عملکردشان باشند.
 
فوتبال ایران فقط اسم ها را یدک می کشد
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت شرایط روحی روانی است که باید بالا باشد. تیم‌های کوچکی که مقابل پرسپولیس و استقلال خوب فوتبال بازی می‌کنند، آیا همین انگیزه را مقابل تیم‌های هم سطح خوددارند؟ این بازیکنان می‌خواهند خودشان را ثابت کنند و بگویند که اگر در تیم‌های کوچک‌تر بازی می‌کنند، ازلحاظ فنی با آن‌هایی که در تیم‌های بزرگ هستند، تفاوتی ندارند. الآن فوتبال ما فقط اسم‌ها را یدک می‌کشد. وگرنه نسبت به ۲۰، ۲۵ سال قبل افت کرده و تا زانو پائین آمده است. به جرات می گویم که 100 بازیکن اول ایران با 100 تای دوم و سوم هیچ تفاوت فنی ندارند. کیفیت خوب بازیکنان فقط و فقط از از لحاظ روحی روانی است که بالا می رود. مربی باید کاربلد باشد و بتواند موقعیت شناسی کند. بازیکن را در مسیر درست قرار دهد. به موقع از او کار بگیرد و بتواند توانایی اش را بالا ببرد.
 عمری و اسدبیگی خودشان را گم نکنند/پرسپولیس با شکست سپاهان خودش را اثبات کرد
روسای فدراسیون فوتبال را رها کرده اند
ضیاء عربشاهی گفت: کارشناس می‌آید در تلویزیون از پرس اینتر مقابل میلان حرف می‌زند. ۲۵ سال پیش این کارها را ناصر ابراهیمی می‌کرد و به بازیکنان یاد می‌داد. فوتبال بازی با کلمات نیست. بااین‌حال معتقدم واقعاً خیلی‌ها فقط دنبال حاشیه هستند و کاری به اصل فوتبال ندارند. برایشان مهم نیست در فوتبال چه می‌گذرد. چرا باید یک شرکت تمام فوتبال ایران را در دست بگیرد؟ من به آن شرکت تبریک می‌گویم که کل فوتبال ما را گرفته است. تا زمانی که این شرکت باشد، فوتبال ما بدتر از این می‌شود. ۹۵ درصد مربیان و مدیران ما دستشان با همین‌ها در یک‌کاسه است. بازیکنی که ۵۰۰ میلیون می‌ارزد را بالای ۱۰ ، ۱۳ میلیارد می‌فروشند. اینهاست که باید برچیده شود تا فوتبال نفس بکشد. روسای فوتبال متاسفانه دنبال کارهای دیگرشان هستند و فوتبال را رها کرده اند.
 
باید تلاش کنیم صدر را بگیریم
وی تأکید کرد: اگر پرسپولیس خوب بازی می‌کند، به خاطر این است که نفرات تغییر کرده‌اند. آن‌هایی به بازی گرفته می‌شوند که انگیزه دارند. بازیکنانی که یقین داشتند همیشه در هر شرایطی فیکس هستند، الآن احساس خطر کرده‌اند. بازیکن برای من اداواطوار درنیاورد. بازیکن باید بداند کجا بازی می‌کند. اینجا تیمی است که خیلی از بزرگان ایران پیراهنش را پوشیده‌اند. الآن هم هنوز اتفاقی نیفتاده و نباید گول برد بازی با سپاهان را بخوریم. ما هنوز زود است بگوییم مدعی اول هستیم. سپاهان و گل گهر تیم‌های با برنامه و گردن‌کلفتی هستند که هزینه زیادی هم کرده‌اند. دیدید که اختلاف امتیازی 5 و بعد 8 امتیازی از بین رفت و صدر را از دست دادیم. باید تلاش کنیم تا دوباره جایگاه خودمان را بگیریم.

پرسپولیس مقابل سپاهان خودش را اثبات کرد
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به برتری سرخپوشان مقابل سپاهان در جام حذفی و تاثیر این برد در لیگ، افزود:بدون شک یکی از بهترین نمایش های سال های اخیر را از دو تیم دیدیم. یعنی جزو معدودبازی های قشنگ فوتبال ایران بود. جذابیت و کیفیت این بازی بخاطر حضور تماشاگران هم بود که بازیکنان را به وجد آورد و نگذاشت آنها باخیال آسوده بازی کنند. توانایی و انگیزه ی بازیکنان هم بالا بود و می خواستند تماشاگران هم لذت ببرند. حالا این برد روحیه ی خیلی بزرگی برای پرسپولیس در لیگ خواهد شد. چرا که تیم ما مقابل رقیب، خودش را اثبات کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.