محمدرضا ناصحی در گفتگو با راسخون:

فله‌ای مجوز ‌دادن‌ مدارس فوتبال را به بیراهه برده است/زدوبند به فوتبال پایه هم رسیده است

کاپیتان اسبق ابومسلم مشهد و شهر خودرو معتقد است، مجوز دادن فله‌ای به مدارس فوتبال باعث بیراهه کشیدن فوتبال پایه شده و مثل قارچ این مدارس رشد کرده‌اند.
شنبه، 6 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
فله‌ای مجوز ‌دادن‌ مدارس فوتبال را به بیراهه برده است/زدوبند به فوتبال پایه هم رسیده است
محمدرضا ناصحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به اتفاقات اخیر در یکی از مدارس فوتبال مشهد اظهار داشت: «همیشه حرف‌وحدیث درباره مدارس فوتبال و کلا فوتبال پایه وجود داشته و دارد. حالا اینکه چقدر این مسائل صحت‌وسقمش اثبات شود را نمی‌دانم اما واقعاً اتفاق افتادن هر حادثه‌ای وجود دارد. من راجع به عمق این ماجرا نمی‌دانم که چیست اما هر احتمالی وجود دارد. اینکه بخواهیم مثل همیشه صورت‌مساله را پاک‌کنیم و بعد از مدتی به دست فراموشی بسپاریم، چاره کار نیست.خوشبختانه بعد از مطرح شدن این مسائل مسئولان پیگیری جدی انجام دادند و کسانی که تخلف کرده بودند را برای روشن شدن مسئله ی بوجود آمده خواستند. امیدوارم روزی برسد که این تخلفات دیگر انجام نشود.
مدارس فوتبال مثل قارچ رشد کرده اند

وی ادامه داد: متأسفانه در فوتبال پایه هیچ نظارتی وجود ندارد. این‌قدر فله‌ای مجوز می‌دهند که مدارس فوتبال مثل قارچ رشد کرده‌اند. هرکسی از راه می‌رسد، صاحب مدرسه فوتبال است و کسی هم نظارتی نمی‌کند. خیلی از مدارس فوتبال اصلاً مجوز ندارند. هیچ نهادی هم نیست که اصلاً بررسی و صلاحیت‌ها را تائید کند. کار کردن با سنین پایین، علاوه بر دانش مربیگری، علم روانشناسی و تغذیه و بلد بودن روش رفتار با نونهالان را می‌طلبد. اما صاحبان مدارس فوتبال برای به دست آوردن پول، دست به هر کاری می‌زنند و همه‌چیز را فدای پول می‌کنند. اینکه پدر و مادر به مربیان اعتماد می کنند و بچه ی خودشان را دست آنها می سپارند، نباید مربیان سوء استفاده کنند. البته که این عده ی کم متاسفانه بی اعتمادی را ایجاد می کنند و دیگر کسی به مربیان اطمینان نمی کند.
زد و بند به فوتبال پایه هم رسیده است

پیشکسوت فوتبال مشهد تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد بچه‌ها دنبال فوتبال می‌روند و علاقه‌مندان زیادی وجود دارد. اما متأسفانه زدوبند و فساد به فوتبال پایه هم رسیده است. حداقل فدراسیون یا هر نهادی که متولی مجوز دادن به مدارس فوتبال است، به کسانی مجوز فعالیت بدهد که شناخته‌ شده باشد. اگر با فساد و زدوبند و رشوه و ... برخورد شدید نشود، واقعاً آینده‌ای نخواهیم داشت و اعتماد خانواده‌ها نسبت به مدارس فوتبال و مربیان از بین می‌رود. نظارت اگر درست و اساسی باشد، بدون شک این مسائل به حداقل خواهد رسید. این مسائل فقط مربوط به مشهد نیست و در همه استان‌ها اتفاق می‌افتد.
فله‌ای مجوز ‌دادن‌ مدارس فوتبال را به بیراهه برده است/زدوبند به فوتبال پایه هم رسیده است
جای تیم مشهدی در لیگ برتر خالی است
محمدرضا ناصحی با اشاره به لیگ برتر فوتبال گفت: لیگ را جسته‌گریخته دنبال می‌کنم. واقعاً کیفیت‌ها خیلی پایین است. قبل از جام جهانی بهتر بود اما بعد از تعطیلی‌ها واقعاً افتضاح‌تر شده است. خودم دنبال تحقیق و یادگیری هستم تا خودم را به‌روز کنم. الان جای یک تیم خراسانی در لیگ برتر خالی است. ما با ابومسلم بهترین تیم شهرستانی شدیم. با شهر خودرو توانستیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم. پتانسیل خراسان بالاست اما مسئولان استان متأسفانه با فوتبال غریبه هستند و دوست ندارند این رشته در استان پا بگیرد. اگر این طور بود شک نکنید با استعدادی که این استان در زمینه ی ورزش به خصوص فوتبال دارد، الان حتما در سطح اول تیم داشتیم. هیچ گاه یادم نمی آید که تیم های استان یدون مشکل فقط و فقط روی مسایل فنی تمرکز کرده باشند. این دغدغه ی مالی همیشه بوده و کسی حمایت نکرده است. فصل پیش شهر خودرو مگر در لیگ برتر نبود؟ کاری با آنها کردند که حتی در مشهد نمی توانستند بازی کنند.
حضور تماشاگر فوتبال را جذاب و باکیفیت می کند
وی تأکید کرد: الان لیگ برتر ما تحت تأثیر خیلی از مسائل قرار گرفته و باعث شده تا کیفیت پایین بیاید. نبودن وار، کیفیت پایین زمین‌ها و عدم حضور تماشاگر باعث شده است تا بازیکنان هم از فوتبال بازی کردن لذت نبرند. بازیکنان انگار به‌ زور می‌آیند فوتبال بازی می‌کنند و می‌روند. در فوتبال دنیا، بلیت‌فروشی، بحث برندینگ، کپی‌رایت و خیلی از مسائل هضم شده است. نمی دانم شاید هفته های آخر لیگ مسئولان سازمان لیگ بتوانند مجوز حضور اکثریت را برای ورزشگاه ها بگیرند. این اتفاق اگر بیافتد واقعا لیگ در هفته های پایانی جذاب تر و باکیفیت تر خواهد شد و همه لذت می برند. بازی سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی با حضور هواداران قشنگ و زیبا و پرگل شد. باعث شد تا بازیکنان هم کیفیت خود را به رخ بکشند.
تا وار نیاید همه‌ی تیم ها حق به جانب هستند

پیشکسوت فوتبال مشهد افزود: الان تیم‌های مدعی مشخص هستند. پرسپولیس، استقلال و سپاهان و گل‌گهر تیم‌های خوبی هستند اما بقیه تیم‌ها نه می‌افتند و نه سقوط می‌کنند. ۲، ۳ تیم فقط در تلاش برای بقا‌ هستند. داوری‌ها هم که عجیب‌وغریب است. اصلاً صحنه‌هایی آدم می‌بیند که به‌سلامت فوتبال و داوری شک می‌کند. اعتراض های نیمکت ها واقعا زیاد است. هفته ای نیست که تیمی شاکی نباشد. تقریبا همه ی تیم ها از داوری ها نگران و کلافه اند. هرتیمی ادعا می کند که حقش تضییع شده است. تا سیستم وار به ایران نیاید، این ادعاها وجود دارد و همه ی تیم ها خودشان را مدعی می دانند. فدراسیون باید سریع تر اقدام کند تا حداقل برای لیگ فصل آینده این سیستم نصب و راه اندازی شود. وار به نفع خود داوران هم است و با آن اعتراضات به حداقل می رسد. البته که باید کمیته داوران برای وار هم داوران را توجیه و کلاس های آموزشی برگزار کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما