ابراهیم قاسمپور در گفتگو با راسخون:

اشتباهات پی در پی نفت را قعرنشین کرد/ امیدوارم نفت آبادان را از سقوط نجات دهند

پیشکسوت فوتبال آبادان معتقد است باید هرچه زودتر مدیران این تیم آرامش را به مجموعه بازگردانند تا بتوانند از سقوط جلوگیری کنند.
دوشنبه، 15 اسفند 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
اشتباهات پی در پی نفت را قعرنشین کرد/ امیدوارم نفت آبادان را از سقوط نجات دهند
ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت بحرانی نفت آبادان اظهار داشت: من کاره‌ای نیستم و هیچ نقشی در باشگاه ندارم. همان موقع هم که به عنوان مدیر فنی فعالیت داشتم، نظراتم را گفتم. پرکاس باتوجه به بودجه‌ای که نفت داشت، تیم خیلی خوبی بست که عملکرد فنی خیلی خوبی داشت. نتایج شاید خوب نبود اما فوتبال بازی می‌کردیم. معتقدم تیم ضعیفی نبسته بودیم اما عجله کردند و بااشتباهات پیاپی و تصمیمات عجولانه تیم را نابود کردند. مگر می شود تیمی که خوب بازی می کند را این طور از هم بپاشانیم؟ خیلی عجله کردند. آنها به جای اینکه مشکلات تیم را رفع کنند، سراغ گزینه ای رفتند که نباید. آنها می توانستند در شرایطی که تیم فقط از روی بدشانسی نتیجه نمی گرفت، با تزریق پول از آن مخمصه نجات دهند. این طور مواقع باید مدیران شوک مثبت بدهند نه اینکه تیمی که روند فوتبالی اش خوب است را در آن تغییر ایجاد کنند.
 
پول را سخت می گیرند، راحت خرج می کنند
وی افزود: من سالها در تیم نفت آبادان بازی کردم و دلسوز تیم هستم. احمد پارو که مدیرعامل شد و الان او را برداشته اند، می‌گفت، چرا تیم بدبسته شده است. ۲ مربی بدنساز و دروازه بان برزیلی را برکنار کرد. آن وقت آمدند و دوباره مربی برزیلی آورده‌اند. من نمی‌گویم این وسط بخور بخور است اما واقعا خیلی بد هزینه می‌کنند. این پولها را خیلی سخت بدست می‌آورند و به راحتی از دست می‌دهند. خود پارو می‌گفت که باید بازیکن بومی بگیریم اما همان بازیکنان هم یا به درد نمی‌خوردند یا به نفت مسجدسلیمان رفتند. خدا را شکر که آنها کیفیت شان در آن تیم مشخص شد. متاسفانه در زمانی که باید تیم را نجات می دادند، دست دست کردند.  
 اشتباهات پی در پی نفت را قعرنشین کرد/ امیدوارم نفت آبادان را از سقوط نجات دهند
فقط بلدند ایراد بگیرند
مدیرفنی سابق نفت آبادان تصریح کرد: کادر جدید بازیکن اروگوئه‌ای آورده که تعویضی است. اگر قرار بود او این طور بازی کند که سینا مریدی بهتر از او بود. مریدی را از فولاد خریدیم اما نیم فصل دوم به همان فولاد دادیم که فیکس بازی کرد و پرسپولیس را بردند و در آسیا هم فیکس تیمش بود. باید بگویند و جواب بدهند که وقتی بازیکن خارجی می‌گیرند چرا بازی نمی‌کند؟ اگر بد است چرا خریدند و اگر خوب است چرا به نیمکت دوخته شده است؟ تیم به پلی میکر نیاز داشت. پارو می‌گفت، دو بازیکن می‌گیریم و ۵ بازیکن هم می‌توانیم در نقل و انتقالات زمستانی جذب کنیم. پس چرا جذب نکردند؟ آنهایی هم که جذب شدند آیا کیفیت دارند؟ متاسفانه وقتی افراد بیرون باشگاه هستند، فقط بلدند ایراد بگیرند. وقتی کار را در دست می گیرند، آن وقت است که ضعف های آنها هم پیدا می شود.
 
حرف بزنم می گویند مقصر قاسمپور است
ابراهیم قاسمپور گفت: خیلی حرف‌ها و اتفاقات است که فعلا نمی‌خواهم حرف بزنم و انشالله آخر فصل. چون می‌گویند قاسمپور تیم را به حاشیه برد و مقصر سقوط تیم ماست. من شناختی از سرمربی جدید ندارم اما این را می‌دانم که باشگاه باید آرامش را برگرداند. امیدوارم از سقوط تیم جلوگیری کنند. امیدوارم اشتباهاتشان را گردن این و آن نیندازند. این تیم حیف است سقوط کند. ما بازیکنانی که می‌خواستیم و بومی هم بودند یا نیامدند یا اینکه پیشنهاد غیرمعقول داشتند. البته خیلی‌ها بهتر شد که نیامدند چون حداقل در تیم نفت مسجدسلیمان نشان دادند که کیفیت‌شان خوب نیست. این تیم نیاز به بازیکنی داشت که بتواند کمک کند. کیفیت داشته باشد نه اینکه فقط لیست را پر کند و روی نیمکت بنشیند.
 
باید بازی های تعیین کننده را ببریم
وی تاکید کرد: نیم فصل دوم خیلی سخت است. هر تیمی با چنگ و دندان دنبال نتیجه گرفتن است و امتیاز سخت از دست می‌دهند. باید خیلی با وسواس و بابرنامه پیش بروند و اجازه ندهند فاصله‌ ی تیم با تیم‌های بالاسری بیشتر شود. الان اختلاف امتیاز خیلی زیاد نشده و 4، 5 امتیاز است. اگر می خواهیم در لیگ برتر بمانیم باید در 8 بازی باقی مانده هرچه در توان داریم، بگذاریم. بازیکنان باید بدانند که این تیم اگر سقوط کند با این روندی که باشگاه دارد، سخت است بتواند دوباره رنگ لیگ برتر را ببیند. متاسفانه در لیگ برتر شرکت نفت نمی تواند به تیم کمک کند. اگر این تیم مشکل مالی نداشت، می توانست حداقل 4، 5 بازیکن خیلی خوب و باکیفیت بگیرد تا امتیازش در لیگ برتر از دست نرود. حالا چاره ی کار این است که حداقل بازی های تعیین کننده با تیم های رقیب را ببریم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.