انواع درب و نکات طلایی خرید آن | درب چوبی بخریم یا آلومینیومی؟!

همان طور که از نام آن‌ها مشخص است، درب های داخلی در معماری داخلی به کار می‌روند و باید از نظر بصری، زیبایی خاصی داشته باشند و بتوانند سلایق مختلف را راضی نگه دارند
يکشنبه، 7 خرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
انواع درب و نکات طلایی خرید آن | درب چوبی بخریم یا آلومینیومی؟!
درب ها برای ما حریم خصوصی ایجاد می‌کند، اتاق‌ها را از هم جدا می‌کند، سر‌و‌صدا را کاهش می‌دهند و زیبایی و سبک خاص خود را مشخص می‌کنند. انواع مختلفی از درب در ساختمان‌ها وجود دارد که بر اساس نحوه قرارگیری اجزا و مصالح ساختمانی استفاده شده در آن‌ها، طبقه‌بندی می‌شوند.

بنابراین هنگام انتخاب این قسمت مهم از بنا، با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید شد.
برای شناخت کامل انواع درب ساختمان می‌توانید به سراغ گزینه‌های زیادی مانند بازار، وبسایت‌های تخصصی و یا آگهی رایگان ساختمانی بروید. ما در این مقاله به صورت مختصر، انواع درب ساختمان را با توجه به موارد مختلفی همچون محل قرار گیری، متریال مورد استفاده در آن‌ها و سایر ویژگی‌های مهم دیگر به شما معرفی کنیم.
 

انواع مختلف درب

درب ها را می‌توان از زاویه‌های مختلف مورد بررسی قرار دارد. از هر زاویه‌ای که به این قسمت مهم از ساختمان نگاه کنیم، می‌توان دسته‌بندی متفاوتی از آن ارائه داد. مثلا درها از مصالح ساختمانی متفاوتی تولید می‌شوند و می‌توان متریال به کار رفته در آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نحوه باز و بسته شدن آن‌ها نیز مورد مهم دیگری است که باید به آن بپردازیم و درنهایت محل قرار گیری آن‌ها، انواع مختلفی دارد.
 

انواع در از نظر جنس

مصالح ساختمانی به کار رفته، می‌تواند عامل مهمی برای افراد برای انتخاب در باشد. شناسایی مواد استفاده شده در این قسمت از ساختمان، به شما کمک می‌کند تا بهترین متریال را برای انواع درب ساختمان انتخاب کنید.
 

در چوبی

چوب از قدیم الایام در ساختن درب ساختمان استفاده مهمی داشته و می‌توان گفت اولین ماده‌ای که بشر با آن درب ساخت، چوب است. در های چوبی بادوام هستند و برای استفاده‌های طولانی مدت ساخته شده‌اند.
 

درب های چوبی به اصطلاح همیشه مد هستند و هیچ وقت زیبایی خود را از دست نمی‌دهند. این متریال محبوب و پر استفاده، علاوه بر تمام مزایایی که دارد، احساس خوبی به منازل شما می‌دهد و فضا را از حالت خشک خارج می‌کند.

همچنین عایق صدا بوده و نصب و تعویض آن‌ها هم ساده است. اما از طرفی این نوع ماده اولیه گران بوده و تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و طبیعی مانند رطوبت و موریانه، خراب می‌شوند. برای انتخاب ساده از میان درب های چوبی می‌توانید به وب سایت‌های تخصصی مانند "بیسود" (bisood.com) سر بزنید و از میان بهترین‌ها انتخاب کنید.

 
انواع درب و نکات طلایی خرید آن | درب چوبی بخریم یا آلومینیومی؟!

 

در شیشه ای

در های شیشه ای شفاف هستند و به سادگی نور را از خود عبور می‌دهند. به همین دلیل این متریال برای ساختمان‌هایی که نیاز به نور زیاد دارند، مناسب است. همچنین از آن‌جا که درب شیشه ای شفاف است، می‌تواند اتاق‌ها و فضای خالی را بزرگتر نشان دهد و به شما اجازه دهد یک فضای داخلی کوچک را دل‌بازتر کنید.

شیشه به راحتی تمیز می‌شود و نگهداری از آن کار زیاد سختی نیست. به علاوه در برابر آسیب‌هایی مانند زنگ‌زدگی و رطوبت آسیب‌پذیر نیست و با مراقبت مرتب، می‌توان دوام زیادی را از آن انتظار داشت.
 

در آهنی

همه ما درهای آهنی را در فضاهای بیرونی ساختمان مشاهده کرده‌ایم و می‌دانیم که کاربردهای زیادی دارد. این جنس، از نظر بصری و زیبایی شناسی به پای در های چوبی و یا شیشه ای نمی‌رسد؛ اما استحکام بیشتری دارد و برای تعمیر و نگه‌داری از آن باید هزینه و انرژی کمتری صرف کرد. آهن در برابر صدا و حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند.
 

درهای آلومینیومی

آلومینیوم یکی دیگر از مواد اولیه محبوب برای ساخت درب است. این نوع از متریال استحکام زیادی دارد و این مقاومت، عمر بالایی به آن‌ می‌بخشد. همچنین این نوع از ماده اولیه هزینه نگهداری پایینی دارد و به راحتی با گردگیری تمیز می‌شود. به‌علاوه درب های آلومینیومی نیازی به رنگ ندارند و دربرابر زنگ‌زدگی نیز آسیب‌پذیر نیستند.
 

انواع درب بر اساس نوع باز و بسته شدن

در مکان‌های مختلف و با توجه به معماری داخلی و خارجی باید نحوه باز و بسته شدن درب متفاوت باشد. بعضی در ها فضای کمتری اشغال می‌کنند و در دنیای مدرن کاربرد بیشتری دارند و برخی دیگر، زیبایی فضا را دوچندان می‌کنند.

 
انواع درب و نکات طلایی خرید آن | درب چوبی بخریم یا آلومینیومی؟!


 

در کشویی

درب های کشویی از جنس چوب، فولاد یا شیشه ساخته می‌شوند و فضای کمی می‌گیرند. بنابراین برای ساختمان‌های اداری و یا آپارتمان‌های کوچک مناسب هستند. این جنس عایق خوبی در برابر صدا و انرژی تولید می‌کند و زیبایی خاص خودش را دارد.
 

در گردان

در های گردان را بیشتر در فضاهای بیرونی ساختمان‌های اداری، بانک‌ها و هتل‌ها دیده‌ایم. این مدل از درب ظاهر بسیار شکیل و زیبایی دارد و به در چرخان نیز معروف هستند. این مدل به دو نوع در گردان دستی و در گردان اتوماتیک تقسیم می‌شود.
 

در کرکره ای

در های کرکره ای را بیشتر در گاراژها، کارخانه ها و کارگاه‌ها صنعتی، فروشگاه و مغازه استفاده می‌کنند. این نوع از درب دوام بسیار بالایی دارد و انتخاب خوبی برای جلوگیری از سرقت و دزدی محسوب می‌شود.
 

انواع در براساس محل قرارگیری

اینکه درب کجای ساختمان نصب شود باعث می‌شود متریال مورد استفاده در آن تغییر کند و نحوه باز و بسته شدن آن نیز متفاوت باشد. بنابراین محل قرارگیری آن اهمیت بالایی دارد و باید به نکات ریز و مهمی دقت کرد.
 

در های ورودی

در های ورودی در معماری خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند و حریم شخصی داخل منازل را تعیین می‌کنند. در های ورودی تحت تاثیر عوامل طبیعی زیادی مانند باد و باران و همچنین گرد و خاک قرار می‌گیرند. به همین دلیل باید در ساخت آن به مقاومت بالا دقت کرد و متریال بادوامی را در تهیه آن به کار برد.

 
انواع درب و نکات طلایی خرید آن | درب چوبی بخریم یا آلومینیومی؟!

 

در های داخلی

همان طور که از نام آن‌ها مشخص است، درب های داخلی در معماری داخلی به کار می‌روند و باید از نظر بصری، زیبایی خاصی داشته باشند و بتوانند سلایق مختلف را راضی نگه دارند. این مدل بیشتر برای جداسازی اتاق‌ها استفاده می‌شوند و نازک‌تر از درهای ورودی هستند.

همچنین شرایط محیطی مانند آب‌و‌هوا و گرد‌و‌خاک به درهای داخلی آسیب چندانی نمی‌زند و به همین دلیل تمیز نمودن و نگه‌داری از آن‌ها نسبت به درهای خارجی ساده‌تر است.
 

نتیجه‌گیری

حالا که با انواع درب آشنا شدید می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌تری در انتخاب این جزء مهم از ساختمان خود داشته باشید. درنهایت باید توجه کنید که درب مناسب می‌تواند زیبایی محیط شما را دوچندان کند، در استفاده از فضای محیط صرفه‌جویی کند و ایمنی و حریم شما را تامین نماید.

یک درب مناسب باید به آسانی تمیز شود، عایق خوبی برای سروصدا و انرژی باشد، در برابر حرارت و آتش‌سوزی مقاوم باشد. شما می‌توانید برای انتخاب، خرید یا فروش انواع درب ساختمانی به وب سایت "بیسود" مراجعه کنید.

این وب‌سایت تخصصی برای شما امکاناتی خاص فراهم کرده که می‌تواند به نیازتان در حوزه ابزارآلات و مصالح ساختمانی پاسخ دهد.

این امکانات شامل موارد زیر می‌شود:

۱. درج آگهی کاملا رایگان مصالح ساختمانی

۲. استفاده از فضای هدفمند و تخصصی نسبت به موضوع کسب و کار شما در حوزه ابزارآلات و مصالح ساختمانی

۳. عدم نیاز به پرداخت هزینه برای ساخت وب سایت شخصی و به جای آن استفاده از وب سایت تخصصی "بیسود دات کام"

۴. کلیه کاربران در وب سایت "بیسود" دارای یک صفحه پروفایل اختصاصی هستند که در آن اطلاعات تماس، تصویر، توضیحات کسب و کار و آگهی‌های خود را به نمایش می‌گذارند و می‌توانند لینک آن را به جای لینک سایت شخصی خود با دیگران به اشتراک بگذارند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.