اخراج اساسی از سرزمین مادری!

آنتونی بلینکن پس از دیدار با همتای قطری خود در حالی که همان مواضع همیشگی‌اش را داشت؛ در مورد راندن 300 هزار فلسطینی به مصر گفت: باید یک منطقه امن را در داخل باریکه غزه برای سکونت افراد در خطر ایجاد کرد!!
شنبه، 22 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اخراج اساسی از سرزمین مادری!
آل سعود چند سالی است که متوجه شده دنیا دارد به کدام سمت می‌رود؛ تقریباً پس از آنکه ایران ابتدا تاسیسات آرامکو را منهدم کرد و کمی بعد پهپاد امریکا را بر فراز کوه مبارک هدف قرار داد و وقتی که موشک‌های ایرانی عین‌الاسد را با خاک یکسان کردند، بن سلمان به خوبی متوجه شد که واقعاً کت تن چه کسی است. فهم این مساله مبنی بر این بود که امریکا دیگر آن امریکایی نیست که ایران از آن بترسد و امریکا دیگر نمی‌تواند نه از خودش و نه از متحدانش دفاع کند. این را بن سلمان در جنگ اوکراین کاملا شیرفهم شد.
 
به همین دلیل هم در یکمین سال شروع این جنگ به سراغ آشتی با ایران آمد؛ درک او از واقعیت‌های قدرت باعث شد تا در نزدیکی به رژیم صهیونیستی هم تردید کند و پاسخ این تاخیر را گرفت و با حمله مقاومت فلسطین متوجه شد که ارتش رژیم اسراییل ببر کاغذی بوده است. پیامد چنین فهمی، آن بیانیه پس از شروع جنگ بود و البته خروجی‌اش در تماس تلفنی رئیس جمهور ایران با بن سلمان، ولیعهد سعودی فهمید که دیگر اسرائیلی در کار نیست و حاضر به دادن هزینه نشد.
 
وزیر خارجه امریکا که فهمیده با حمایت بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی و حمایت از جنایت‌هایی که ارتش این رژیم دارد می‌کند حتی کشورهایی مانند اردن و قطر که به صورت کامل در زمین واشنگتن بازی می‌کردند حاضر به همراهی نشده‌اند و عملاً این رژیم در منطقه تنها مانده و هر چه در این سال‌ها بافته بودند همه پنبه شده، چاره را در این دید که کمی از دیدگاه‌های غیرانسانی خود کوتاه بیاید و در مورد اسکان ساکنان غزه در صحرای سینا تجدید نظر کند.

آنتونی بلینکن پس از دیدار با همتای قطری خود در حالی که همان مواضع همیشگی‌اش را داشت؛ در مورد راندن 300 هزار فلسطینی به مصر گفت: باید یک منطقه امن را در داخل باریکه غزه برای سکونت افراد در خطر ایجاد کرد!!
 
وزیر خارجه یهودی امریکا بدون آنکه بخواهد بگوید که ما از حملات رژیم اسرائیل باید کم کنیم تا کسی آواره نشود، آن اندازه بی‌شرف و بی‌همه چیز و دو رو است که در این نشست خبری در مورد ارسال کمک‌های بشردوستانه هم گفت: این کمک‌ها به دلیل آنکه به دست حماس می‌رسد نباید ارسال شود و اسرائیل حق دفاع از خود را دارد تا دیگر حادثه‌ای مانند شنبه تکرار نشود! او که به خوبی از ضربه‌ای که این رژیم دریافت کرده آگاه است و می‌داند غیرقابل جبران است، در حالی چنین موضعی را مطرح می‌کند که ستون خیمه صهیونیست‌ها نابود شده و امریکا خیلی دیر به کمک صهیونیست‌ها آمد، امریکا زمانی آمد که این رژیم شکست خورده بود و دادن تنفس مصنوعی مشکلی را حل نمی‌کرد.
 
از آنجایی که مدیریت نبرد را امریکا در دست گرفته و این امریکا است که دارد در سطح جهان می‌جنگد، از زبان وزیر خارجه‌اش می‌گوید: «همه جهان باید اقدام حماس را محکوم کند.» اما به خوبی می‌داند که همه جهان به هیچ عنوان چنین کاری را نخواهد کرد و همه جهان بر خلاف خواسته واشنگتن رژیم کودک‌کش را محکوم خواهند کرد. این موضوع ناشی از این است که امریکا جایگاه و قدرتش را در سطح جهان از دست داده است. اینکه با وزیر خارجه امریکا با صراحت می‌گوید جهان باید حماس را محکوم کند، اما در برابر جنایت‌های این رژیم کسی حق اظهار نظر ندارد، فاصله این کشور میان حقیقتِ خود و آنچه به عنوان یک کشور مدعی حقوق بشر مطرح می‌کند، مشخص می‌شود.
 
واقعیت این است که موضع‌گیری مقامات امریکایی همیشه بر همین منوال بوده است، خودشان در یک جمع 50 کشوری هر چه سلاح، مهمات، نیرو، پول، تجهیزات و امکانات لازم بود را به اوکراین می‌فرستادند و اگر کشوری کوچک‌ترین همکاری با روسیه می‌کرد مانند زنِ بچه مرده چنان ناله می‌کردند و مانند ماده‌ شغال‌های وحشت‌زده چنان در رسانه‌ها و تریبون‌هایشان زوزه می‌کشیدند که آدم درمانده می‌شد که این جماعت مردم جهان را چه و چگونه دیده‌اند که انتظار دارند همه جهانیان به ساز آن‌ها رقصیده و دنبال منافع خودشان نباشند. همین را در مورد فلسطین هم می‌گویند؛ وزیر جنگ این رژیم در تل‌آویو می‌گوید با همه امکانات در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم‌ و وزیر خارجه‌اش می‌گوید هیچ کشوری حق کمک به فلسطینی‌ها را ندارد.
 
اما از آنجایی که خداوند حق است و حق هیچ وقت ناحق نمی‌شود و خیر بر شر پیروز خواهد شد، این اتفاق در فلسطین هم روی می‌دهد. باوجود همه تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته توسط مقامات مختلف رژیم امریکا، خواهیم دید که ملت فلسطین نه تنها پیروز از این معرکه خارج خواهد شد، بلکه به دلیل ضربه ماهیتی که به رژیم صهیونیستی وارد کرده در آینده از موضع قدرتمندتری وارد مذاکره خواهد شد. آنچه پس از این جنگ شکل خواهد گرفت با پیش از آن زمین تا آسمان متفاوت است و این را خود صهیونیست‌ها بهتر و بیشتر از همه می‌دانند. در این مورد روزها و هفته‌های آینده شاهد تحولاتی خواهیم بود که همه را به حیرت و شگفتی وادار خواهد کرد.
 
در هر صورت، ماهیت امریکا امروز چنان برای مردم منطقه مشخص و روشن شده که سران این کشورها جرأت همکاری نزدیک‌تر و بیشتر با رژیم صهیونیستی را نخواهند داشت. در واقع، طوفان الاقصی شکستی راهبردی در همه سطوح برای این رژیم بود و آنچه از سال 2006 و در راستای ایران‌هراسی و سیاه‌نمایی علیه ایران وارد معرکه کرده بودند همگی به حاشیه رفت و مشخص شد که دشمن اول و آخر مسلمانان و مردم منطقه، رژیم صهیونیستی است. وزیر خارجه امریکا و سرکرده‌های رژیم صهیونیستی بیش از همه از این مساله ناراحت و عصبانی هستند که چه شد که ماهیت پلید و خباثت‌شان به این شکل مانند روز روشن برای مردم عیان شد.
 

اخراج از سرزمین مادری

مهمترین و اصلی‌ترین ماموریت وزیر خارجه آمریکا در سفر به منطقه و دیدار از کشورهای عربی پیگیری موضوع خارج کردن صدها هزار تن از فلسطینیان ساکن غزه و انتقال به داخل مصر است. آنتونی بلینکین در حالی با این طرح به منطقه سفر کرده که نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در حال رایزنی و پخت و پز کردن طرح راندن بیش از ۳۰۰ هزار تن از ساکنان غزه و ساکن کردن آنها در منطقه العریش مصر است. گفته می‌شود در این زمینه آمریکا و انگلیس در کنار سایر کشورهای اروپایی برنامه بسیار مفصل و حساب شده‌ای را در پیش گرفتند تا با عنوان ایجاد گذرگاه امن جهت در امان نگه داشتن جان شهروندان عادی، باریکه غزه را تداوم جنایت صهیونیست‌ها خلوت کنند. از سوی دیگر با کاستن از جمعیت این منطقه و انتقال بحران به داخل مصر از فشار بر رژیم صهیونیستی بکاهند.
 
گفته می‌شود طرف آمریکایی پیشنهاد یک بسته ۲۰ میلیارد دلاری به طرف مصری را کرده تا با این طرح موافقت کند. در چند روز گذشته شاهد شنیدن دیدگاه‌ها و مواضع مشترکی از طرف کشورهای اروپایی و آمریکا مبنی بر ایجاد یک گذرگاه امن نه برای انتقال کمک‌ها به غزه که  برای راندن فلسطینی‌ها از سرزمینشان مطرح می‌شود.
 
 
برخی از منابع آگاه همانگونه که در بالا گفته شد می‌گویند: آنچه اکنون مورد بحث قرار می‌گیرد شامل فراهم کردن «وضعیت میدانی بهتر برای نیروهای اشغالگر» در کنار «تأمین پوشش سیاسی و رسانه‌ای برای جنایات آشکار» است. وی گفت: آمریکایی‌ها با همکاری انگلیس و سایر کشورها می‌خواهند به اسرائیل «اجازه دهند تا هر کاری را که لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین ضربه غافلگیرانه‌ای اتفاق انجام دهد، حتی اگر این امر مستلزم اصلاح تصویر در نوار غزه و سایر مناطق فلسطین باشد.»
 
دیپلمات‌های مصری گفتند که قاهره جدیت آنچه را که در حال رخ دادن است احساس می‌کند و دولت مصر اطلاعات دقیقی در مورد طرح آمریکایی-اسرائیلی دریافت کرده است و وسوسه‌هایی که به مصر ارائه می‌شود از نیاز مصر به تامین مالی هنگفت به دلیل کسری بودجه زیاد که از نظر اقتصادی و مالی با آن مواجه است، سوء استفاده می‌کند.
 
در میان تماس‌های جاری در این زمینه، موضع کوبنده عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر مطرح شد که بر لزوم حضور ساکنان نوار غزه در «سرزمین خود» تاکید کرد و هشدار داد که خروج آنها «یک اقدام بسیار بزرگ» است. زیرا به معنای از بین بردن آرمان فلسطین است و آن را به عنوان «ام المسائل» و قضیه همه اعراب توصیف می‌کند.
 
السیسی عصر روز پنجشنبه در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری گفت که کشورش که میزبان 9 میلیون آواره از کشورهای مختلف به دلیل ناآرامی‌های جاری در آنجا است، از پذیرایی از «فلسطینی‌هایی که باید در کشورشان بمانند و بمانند، خودداری می‌کند. همچنان برای حفظ آرمان و سرزمین خود استوار بایستند و ضروری است که مصر آنها را رها نکند.» وی معتقد بود «آنچه مهم است این است که مردم غزه در سرزمین خود ثابت قدم بمانند و ما تمام تلاش خود را برای تسکین آنها به کار خواهیم بست» و تاکید کرد که مصر در تعهد به این مهم که «در کمک به فلسطینی‌ها تاخیر نمی‌کند و نخواهد کرد» به یک موضع محکم برای تضمین حقوق مشروع مردم فلسطین تعهد دارد.
 
در اردن که دولت آن در برابر مقاومت فلسطین نقش بدی و سیاهی همواره ایفا می‌کند، روز پنجشنبه اظهارات شگفت‌انگیزی درباره آوارگی فلسطینی‌ها مطرح شد. ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن گفت که کشورش نسبت به «هر گونه تلاش برای جابه‌جایی فلسطینیان از غزه به مصر و گسترش بحران به کشورهای همسایه» هشدار می‌دهد. الصفدی پس از تماس با مقامات چندین کشور گفت که "چ«مردم غزه شایسته اقدام فوری برای محافظت از آنها و تامین نیازهایشان هستند» و «اجازه دادن فوری برای ارسال کمک‌های غذایی، آب، سوخت و برق به غزه یک مسئولیت اخلاقی و قانونی برای کل جامعه جهانی است.»
 
در همین رابطه، سخنگوی رسمی شورای امنیت ملی آمریکا (یه چند روز پیش شاهد ریختن اشک‌های تمساح گونه‌اش برای صهیونیست‌های چند ملیتی کشته شده بودیم) در زمینه مواضع زمینه ساز طرح آوارگی، گفت: ایالات متحده در حال مذاکره با اسرائیلی‌ها و مصری‌ها برای باز کردن یک کریدور بشردوستانه در نوار غزه است. وی افزود که اسرائیل و مصر مهمترین بازیگران در این زمینه هستند!!
 
به نوبه خود، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار ایجاد «کریدورهای بشردوستانه برای تسهیل عبور افرادی که می‌خواهند از بمباران غزه فرار کنند» از مرز مصر شد. بورل پس از رایزنی‌های اضطراری با وزرای خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که احترام به قوانین بین‌المللی به معنای امتناع از قطع آب، غذا و برق است که به دستور یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل صادر شد.
 
همانگونه که مشاهده می‌کنید اروپا و آمریکا به جای آنکه بگویند باید یک کریدور بشردوستانه برای انتقال دارو و غذا و کمک‌های بشردوستانه به مردم آواره شده در حملات جنگنده‌ها و بمب‌های ساخت آمریکا ایجاد شود، می‌گویند باید گذرگاهی ایجاد شود تا هر کس خواست از اینجا فرار کند!! در واقع رژیم صهیونیستی با طرح و برنامه آمریکا و حمایت مستقیم غرب خانه‌های فلسطینی‌ها را ویران می‌کند تا آنها ناچار شوند غزه را ترک کنند اما در این زمینه کور خواندند. /کریم جعفری
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل ربوتیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سنبل: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از ختمی چینی گلسرخی (خیری): آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل نیلوفر: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل سرخس بوستون: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل مریم: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گل استاپیلیا: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
نحوه کاشت و نگهداری از گیاه کاکتوس: آبیاری، نور، خاک، تکثیر و...
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
play_arrow
کلیپ شهادت امام صادق علیه السلام / ای فقیه بی بدیل روزگار
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
play_arrow
استوری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام / حسین سیب سرخی
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
play_arrow
نظر جالب تاجری که قبل از حضورش در ایران، فکر می‌کرد تهران موشک‌باران می‌شود!
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
play_arrow
وقتی شهید نادر مهدی با قایق به جنگ با ناوهای آمریکایی رفت!
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
play_arrow
عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
play_arrow
رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکاست
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان
روش جلوگیری از خراب شدن باتری ماشین در تابستان