بیانیه ی اتحادیه عرب در مخالفت با طرح "معامله قرن"

اتحادیه عرب روز شنبه با صدور بیانیه ای طرح «معامله قرن» را «معامله ناعادلانه» و مغایر قطعنامه های بین المللی توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست جلوی اقدامات اسرائیل برای اجرای بندهای این طرح را بگیرد.
شنبه، 12 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیانیه ی اتحادیه عرب در مخالفت با طرح "معامله قرن"
به گزارش راسخون، به نقل از شبکه خبری الجزیره، این اتحادیه در بیانیه پایانی نشست امروز خود درباره بررسی طرح ضد فلسطینی دولت آمریکا، مخالفت کامل وزیران خارجه کشورهای عربی را با این طرح اعلام و بار دیگر بر مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله محوری و حق مردم آن در تشکیل کشوری مستقل در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ تاکید کرد.

این بیانیه تاکید کرد: طرح جدید آمریکا برای صلح مردود است زیر حداقل ترین حقوق مردم فلسطین را هم تامین نمی کند.

این اتحادیه از جامعه جهانی خواست با هر گونه اقدام اسرائیل برای اجرای این طرح مقابله کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: طرح آمریکا در تضاد با اصول روند صلح مبتنی بر قوانین و قطعنامه های بین المللی مرتبط است.  

اتحادیه عرب تاکید کرد: با این معامله «ناعادلانه» همراهی نمی کنند و با دولت آمریکا در اجرای آن همکاری نخواهند کرد.

این بیانیه همچنین به اشغالگران اسرائیلی در خصوص اجرای بندهای معامله و نادیده گرفتن قطعنامه های قانونی بین المللی در این باره هشدار داد.

اتحادیه عرب تاکید کرد که طرح صلح عربی حداقل ترین چیزی است که کشورهای عربی برای تحقق صلح میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی قبول دارند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

شخصیت‌ های سیاسی در کشورهای مسلمان مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. طرحی که حق و حقوق مردم فلسطین را به طور کامل نادیده گرفته است.

 همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، از روز سه شنبه شاهد تظاهرات و اعتراض هستند.


منبع: خبرگزاری ایرنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما