شیراز گردشگر پذیر تر است یا مشهد؟

اگر به دنبال سفر زیارتی و سیاحتی هستید ما به شما سفر به مشهد را پیشنهاد‌ می‌کنیم
چهارشنبه، 9 اسفند 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
شیراز گردشگر پذیر تر است یا مشهد؟
مشهد و شیراز از بزرگترین شهرهای ایران هستند که هر یک جذابیت‌های خاص خود را دارند. بناهای تاریخی و معماری زیبای این شهرها و همچنین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی که دارند موجب شده گردشگران فراوانی به سمت آن‌ها جذب شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده این شهرها مجهز به فرودگاه بین المللی و امکانات حمل و نقلی مناسبی هستند و مسافران به راحتی با استفاده از آن‌ها می‌توانند خود را به مشهد یا شیراز برسانند و از گوشه وکنار آن بازدید کنند.

اگر می‌خواهید در مورد میزان گردشگرپذیری این شهرها و نحوه رزرو پرواز تهران شیراز اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
 

آشنایی با شهر شیراز

شیراز مرکز استان فارس و مرکز فرهنگی کشور است. این کلان شهر به دلیل قرارگیری حرم شاه چراغ (ع) در آن سومین مکان مذهبی بزرگ ایران محسوب می‌شود. شیراز به شهر شعر و گل معروف است و در دوره هخامنشیان و دوره اسلام از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار بود. به طوری که توسط پادشاهان سلسله زندیه در قرن 12 شمسی به عنوان پایتخت انتخاب شد.

هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان به بازدید از شیراز و جاذبه‌های دیدنی آن مانند تخت جمشید، دروازه قرآن، آرامگاه حافظ و سعدی و ... می‌روند. به همین دلیل پرواز تهران شیراز جز پرفروش‌‌ترین پروازها قرار دارد.

در واقع می‌توان گفت بهترین و سریع‌‌ترین روش دسترسی به شیراز سفر با هواپیما و خرید آنلاین بلیط هواپیما است. البته سایر روش‌های ریلی و جاده ای نیز طرفداران خاص خود را دارند.


آشنایی با شهر مشهد

مشهد دومین شهر پر جمعیت کشور و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا (ع) پایتخت مذهبی ایران محسوب می‌شود و دارای تاریخ و فرهنگی دیرینه و غنی است.

مشهد در ابتدا سناباد نام داشت و محل اقامت مسافران مسیر ترکمنستان بود. اما حدود 12 قرن پیش و بعد ساخت حرم امام هشتم شیعیان جایگاه خاصی پیدا کرد و رونق یافت. این شهر زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد دارای آب و هوایی سرد و خشک در تمامی ایام سال است.

سالانه گردشگران فراوانی از نقاط مختلف جهان با هدف زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و بازدید از جاذبه‌های دیدنی مشهد مانند آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادرشاه، پارک کوه سنگی، دهکده شاندیز و ... با تهیه بلیط هواپیما، قطار و یا اتوبوس به این شهر سفر می‌کنند. 

 
شیراز گردشگر پذیر تر است یا مشهد؟

مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شیراز

شیراز دارای جاذبه‌های طبیعی، مدرن و تاریخی متعددی است و همین موضوع موجب شده پرواز تهران شیراز و سایر مسیرهای منتهی به شیراز طرفداران بسیاری داشته باشند. بازدید از این شهر و مکان‌های دیدنی آن مخصوصا در فصل بهار همراه با استشمام بوی عطر بهارنارنج می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. از جاذبه‌های گردشگری شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
 
  • آثار تاریخی مانند تخت جمشید، ارگ کریمخانی ، پاسارگاد و نقش رستم
  • آثار طبیعی مانند باغ‌های عفیف آباد، باغ جهان نما، ارم و نارنجستان قوام
  • آرامگاه مشاهیری مانند حافظ، سعدی و خاجوی کرمانی


مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری مشهد

مشهد نیز از جمله شهرهای توریست پذیر ایران است که جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوانی دارد و سفر به آن می‌تواند بسیار لذت بخش و به یادماندنی باشد. از جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
  • حرم مطهر امام رضا (ع)
  • پارک‌های آبی بی نظیر و مجهز
  • موزه‌های تاریخی و مقبره فردوسی و نادرشاه افشار
  • طبیعت فوق العاده اطراف مشهد مانند شاندیز و طرقبه
 
شیراز گردشگر پذیر تر است یا مشهد؟
 

بهترین زمان سفر به شیراز

شیراز در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاصی دارد اما بهترین زمان برای سفر به این شهر رویایی فصل بهار است. در اردیبهشت ماه شیراز به دلیل برخورداری از باغ‌های پر از گل و گیاه و بوی عطر بهار نارنج به تکه ای از بهشت تبدیل می‌شود.

وجود باغ‌های بزرگی مانند باغ شاپوری، باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ نظر و باغ دلگشا جذابیت‌ها و زیبایی‌های شیراز را در بهار دو چندان کرده اند. لازم به ذکر است که به غیر از بهار، شیراز در فصل پاییز نیز دارای آب و هوایی معتدل با طبیعتی رنگارنگ و زیبا است و قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه باغ‌های آن می‌تواند لحظات فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم بزند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با رزرو پرواز تهران شیراز حتما سری به این شهر زیبا بزنید.
 

بهترین زمان سفر به مشهد

خیلی از افراد مناسبت‌های مذهبی را برای سفر به مشهد می‌پسندند. اما این شهر در هر فصلی از سال دارای زیبایی‌های خاصی است و بهترین زمان سفر به مشهد از نظر آب و هوا فصل بهار است.


به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد و دیگر مسیرهای منتهی به مشهد در ابتدای بهار افزایش می‌یابد و تقاضا بیشتری برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد. از دیگر زمان‌های مناسب برای سفر به مشهد فصل پاییز است که خبری از گرمای سوزان مشهد در تابستان و زمستان‌ها سرد و پربارش آن نیست.

 
شیراز گردشگر پذیر تر است یا مشهد؟

کدام شهر را برای مسافرت انتخاب کنیم؟

اکنون که با جاذبه‌های تاریخی و دیدنی دو شهر مشهد و شیراز آشنا شدید راحت تر می‌توانید در مورد سفر به یکی از این دو شهر تصمیم گیری کنید. اگر به دنبال سفر زیارتی و سیاحتی هستید ما به شما سفر به مشهد را پیشنهاد می‌کنیم و اگر می‌خواهید به شهری زیبا و پر از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی سفر کنید قطعا با انتخاب شیراز می‌توانید لحظات خوش و به یادماندنی را تجربه کنید. به طور کلی دو شهر شیراز و مشهد از توریست پذیرترین شهرهای ایران هستند و پروازهای آن‌ها به سرعت تکمیل می‌شود.

مسافران می‌توانند برای خرید راحت و سریع پرواز تهران شیراز و یا سایر پروازهای منتهی به شیراز یا مشهد به وب سایت معتبر و نام آشنا اسنپ تریپ مراجعه کنند. این مجموعه شرایطی را فراهم نموده است تا کاربران بتوانند با چند کلیک ساده به لیست جامعی از انواع پروازهای سیستمی، چارتر و لحظه آخری به مقصد سفر خود دسترسی داشته باشند و بتوانند با کمترین هزینه به رزرو بلیط هواپیما بپردازند.

اسنپ تریپ در راستای جلب رضایت مشتریان تمامی خدمات سفر را با پشتیبانی 24 ساعته تا پایان سفر ارائه می‌دهد، از این رو با وجود آن می‌توانید سفری راحت و لذت بخش را تجربه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.