روایتی از وحشت صهیونیست‌ها از «هدهد» حزب‌الله

رسانه‌های صهیونیستی از نفوذ راحت پهپاد شناسایی حزب‌الله لبنان به عمق فلسطین اشغالی، جمع‌آوردی اطلاعات حساس از مواضع استراتژیک رژیم صهیونیستی از جمله تأسیسات موشکی، اماکن تسلیحاتی، سکوهای گنبد آهنین، بنادر و ناوچه‌های ارتش رژیم صهیونیستی و بندر راهبردی حیفا ابراز شگفتی کردند.
چهارشنبه، 30 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روایتی از وحشت صهیونیست‌ها از «هدهد» حزب‌الله

جولان «هدهد» در آسمان فلسطین اشغالی؛ واکاوی شکست سیستم پدافندی-راداری ارتش اسرائیل

مقاومت اسلامی لبنان به تازگی در بیانیه ای از پرواز موفقیت آمیز پهپاد ایرانی «هدهد» یا همان «مهاجر-۴» بر فراز سرزمین‌های اشغالی و عکس برداری از مناطق حساس رژیم صهیونیستی پرده برداشت. ناکارآمدی سامانه‌های راداری -پدافندی اسرائیل و در عین حال مقابله موثر مقاومت لبنان با پهپادهای متجاوز نشان دهنده تغییر معادله جنگ میان حزب الله و رژیم صهیونیستی است.

مهم‌ترین پیام پرواز «هدهد» در بر فراز حیفا، ارسال این سیگنال به کابینه جنگ نتانیاهو بود که اگر حزب الله لبنان اراده کند می‌تواند به راحتی مراکز نظامی و استراتژیک رژیم صهیونیستی مانند پایگاه‌های نظامی، ناوچه‌ها، مخازن نفت، نیروگاه‌های برق، فرودگاه و بندر را به وسیله موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای انتحاری هدف قرار دهد. رسانه‌های صهیونیستی از نفوذ راحت پهپاد شناسایی حزب‌الله لبنان به عمق فلسطین اشغالی، جمع‌آوردی اطلاعات حساس از مواضع استراتژیک رژیم صهیونیستی از جمله تأسیسات موشکی، اماکن تسلیحاتی، سکوهای گنبد آهنین، بنادر و ناوچه‌های ارتش رژیم صهیونیستی و بندر راهبردی حیفا ابراز شگفتی کردند.

حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه ویدئویی تحت عنوان «آنچه هدهد آورد» را منتشر کرد که شامل اطلاعات هوایی از مواضع رژیم صهیونیستی در داخل فلسطین اشغالی، سیستم‌های دفاع هوایی از جمله سامانه‌های گنبد آهنین، پایگاه نیروی دریایی و خلیج حیفا است. حزب‌الله لبنان اعلام کرد پهپادهایش از پدافند هوایی دشمن عبور کرده و پس از انجام ماموریت بدون شناسایی به آشیانه برگشته است.
 

روایتی از وحشت صهیونیست‌ها از «هدهد» حزب‌الله

رسانه‌های صهیونیستی در واکنش به این رویداد، گزارش کردند: «شده است؟ حزب‌الله بدون هیچ زحمتی، از بندر حیفا تصویربرداری هوایی کرده است». این رسانه‌ها نوشته‌اند حزب‌الله با تصویربرداری توسط پهپادهای ارسالی، بندر حیفا را تهدید کرده است. حزب‌الله تصاویر هوایی اماکن اقتصادی و نظامی مهم بندر حیفا را منتشر کرده است.

این رسانه‌ها با اعلام اینکه این تصاویر موجود در ویدئو، نگران‌کننده‌ترین اسناد از زمان شروع جنگ هستند، گزارش کردند در این تصاویر حیفا به وضوح قابل مشاهده است و حزب‌الله تصاویر هوایی کشتی‌های موشک‌انداز «ساعر ۴ و ۵» نیروی دریایی و اماکن حساس دیگر را منتشر کرده است.

همچنین این رسانه‌ها به تصویربرداری از سامانه‌های پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی و مواضع راهبردی حساس در خلیج اشغالی حیفا اشاره کردند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی ویدئو منتشرشده از سوی حزب‌الله لبنان را باعث آزار صهیونیست‌ها دانستند و از ممنوعیت انتشار این ویدیو در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

برخی از این رسانه‌ها نیز ضمن اذعان به قدرت اطلاعاتی حزب‌الله لبنان، اعلام کردند: در ۲ روزی که حزب‌الله اجازه داد ما بخوابیم، روی تصویربرداری از تمامی اماکن راهبردی منطقه حیفا تمرکز داشته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به بازگشت سالم پهپاد حزب‌الله لبنان به خاک این کشور، همزمانی انتشار این ویدیو با سفر «آموس هوکشتاین» میانجی‌گر آمریکایی به منطقه را تصادفی ندانستند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: حزب‌الله به تهدیدها به این صورت واکنش نشان داده که اگر اسرائیل گامی را علیه لبنان بردارد، اهداف در دسترس حزب‌الله کوچک و کم‌ارزش نخواهند بود. این رسانه‌ها اذعان کردند: قدرتی که حزب‌الله به نمایش می‌گذارد شگفتی فرماندهان ارتش و مقامات امنیتی «اسرائیل» را در پی داشته است.

شبکه۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش کرد: حزب‌الله لبنان تصاویر ثبت‌شده غیرعادی‌ای را از عمق اسرائیل منتشر کرد و اهدافی اسرائیلی را حتی در بندر حیفا و پایگاه نیروی دریایی به نمایش گذاشت. ویدئو حزب‌الله مناطق خلیج حیفا، برخی جزایر کریوت و مواضع حساس ارتش را به تصویر می‌کشد. قدرتی که حزب‌الله به نمایش گذاشت یک شکاف بزرگ میان بخش نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی بر جای گذاشت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند هرچقدر جنگ غزه طولانی‌تر شود، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کند. ماهیت این جنگ به حزب‌الله اجازه می‌دهد دستاوردهای بیشتری کسب کند زیرا جنگ فرسایشی است.

در همین زمینه، ژنرال «واصف عریقات»، کارشناس مسائل نظامی گفت آنچه حزب‌الله در این ویدئو منتشر کرد با ارزش‌ترین بانک اهداف دشمن بود و پیام منتقل شد. آنچه اکنون جریان دارد جنگ میدانی نیست بلکه جنگ هوشیاری است و اثبات کرده است که «ارتش شکست ناپذیر» شکست پذیر شده است. اینکه رژیم صهیونیستی این ویدئو را بسیار مهم توصیف کرده است، نشان می‌دهد که به قدرت مقاومت، توانایی آن در حمله متقابل و برتری آن در زمینه دقت و اطلاعات اذعان دارد.

هفته گذشته که مقاومت با سه تیر موشک هدایت شونده مجموعه صنعتی - نظامی بلاسان واقع در مستعمره‌نشین سعسع را هدف قرار داد تاکید کردم که این شلیک‌ها تیر اخطار هستند و هدف مقاومت لبنان صرفاً یادآوری و تاکید این نکته و خبر به صهیونیست‌ها است که در صورت تداوم اقدامات وحشیانه و غیر انسانی خود علیه ساکنان جنوب لبنان این مجتمع صنعتی این بار به شکل دیگر هدف قرار خواهد گرفت و حالا گزارش شده که حزب‌الله در پاسخ به جنایت‌های معمول صهیونیست‌ها با راکت‌های سنگین فلق بلاسان را هدف قرار داده و با توجه به قدرت تخریب بالای این راکت‌ها بدون شک آسیب‌های جدی به آن وارد شده است.

هرچند حزب‌الله در بیانیه خود چیزی در مورد نوع راکت‌ها نگفته ولی حتی اگر در نظر بگیریم که با راکت فلق ۱ این مجموعه را هدف قرار داده باشد و مثل همیشه ۶ تیر راکت به سمت این تاسیسات شلیک کرده باشد، خسارت‌ها بسیار سنگین خواهد بود. این تاسیسات که مانند سایر تاسیسات نظامی در سرزمین‌های اشغالی متعلق به رافائل است در طول ماه‌های گذشته به صورت خیلی محدود در حال فعالیت بود و صرفا در چند سوله و ساختمان شاهد رفت و آمد کارگران و نیروهای فنی بودیم که هدف آنها نیز تامین نیازهای جنگ فعلی با توجه به نبود جایگزینی برای این کارخانجات در سرزمین‌های اشغالی است. 

حالا ساعتی دیگر رسانه‌های رژیم اشغالگر بیانیه می‌دهند و شروع به عزاداری می‌کنند که ای وای حزب الله اینجا را زد حزب الله آنجا را زد حزب الله کارخانجات مهم و راهبردی رافائل را نابود کرد  و ارتش کودک‌کش نیز هیچ کاری از دستش بر نیامد... در حالی که نمی‌گویند که آنچه حزب الله انجام داده پاسخی به جنایت این رژیم در روستاها و علیه شهروندان لبنانی است. وقتی صهیونیست‌ها به سراغ هدف قرار دادن زیرساخت‌ها در جنوب لبنان بروند حزب‌الله نیز می‌داند چگونه باید دشمن را تنبیه کند. /کریم جعفری
 

«هدهد» حزب‌الله چه پیامی داشت؟

اقدام حزب‌الله در انتشار تصاویر مواضع حساس صهیونیست‌ها در حیفا همزمان با سفر فرستاده آمریکا به لبنان، حامل پیامی مستقیم و عملی برای تل‌آویو و واشنگتن بود. به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان نوشت: «حزب الله لبنان که از زمان پیوستن به نبرد طوفان الاقصی در ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون غافلگیری‌های زیادی برای دشمن صهیونیستی، چه در سطح عملیات‌ها و چه در سطح رونمایی از سلاح‌های مختلف داشته است،  تصاویری را از همه مناطق حساس و مخازن شیمیایی، نفت و بندر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی منتشر کرد که جزو بانک اهداف مقاومت لبنان در شمال فلسطین اشغالی محسوب می‌شود.

در کلیپ ویدئویی که حزب الله به این منظور منتشر کرده، روشن شد که پهپاد «هدهد» مقاومت لبنان بدون این که پدافند ارتش صهیونیستی بتواند آن را هدف قرار دهد، در آسمان حیفا در شمال فلسطین اشغالی گشت زنی و ماموریت خود را در تصویربرداری از مواضع مدنظر به شکل دقیق انجام داده است.این کلیپ به فاصله کوتاهی از عملیات‌های تلافی جویانه حزب الله علیه شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در به شهادت رساندن «حاج ابوطالب» فرمانده نظامی حزب الله و چند تن از همرزمان وی انجام شد. چند روز قبل در همین زمینه حزب الله اشغالگران را تهدید کرد که اگر بخواهند دست به اقدام احمقانه‌ای بزنند بندر حیفا به طور کامل در تیررس مقاومت قرار دارد.

در این میان باید توجه کنیم حزب الله در حالی تصاویر خود از مواضع حساس رژیم اشغالگر در حیفا را منتشر کرد که «آموس هوکشتاین» فرستاده جنجالی آمریکا که روز دوشنبه به فلسطین اشغالی و دیروز به بیروت سفر کرد، مشغول صحبت با مقامات لبنانی برای تحت فشار قرار دادن آن ها در متقاعد کردن حزب الله به آرام کردن جبهه جنوب لبنان و توقف عملیات‌های مقاومت این کشور علیه رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی بود.

اولین پیام عملیات هدهد مربوط به پیام بازدارندگی به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است، مبنی بر این که اگر وی دست به هرگونه حماقتی بزند و قصد گسترش جنگ علیه لبنان را داشته باشد، همه مواضع نشان داده شده در ویدئویی که حزب‌الله منتشر کرد، زیر آتش موشک‌های حزب‌الله خواهد بود. پیام دوم مربوط به نشان دادن ضعف فنی ارتش رژیم صهیونیستی است که حتی نتوانست تشخیص دهد پهپاد حزب‌الله در حال انجام عملیات تصویربرداری از مواضع حساس این رژیم در منطقه‌ای راهبردی مانند حیفاست.

حزب الله نشان داد که به خوبی قادر به اجرای معادله‌های خود در درگیری با دشمن صهیونیستی است، به طوری که اگر اسرائیل قصد نفوذ به آسمان لبنان را داشته باشد، حزب الله هم به شکلی عمیق‌تر به آسمان فلسطین اشغالی نفوذ می‌کند.کارشناسان بر این باورند که ویدئوی مذکور حزب الله همچنین پیامی را منتقل می‌کند که هدف آن تشدید بی اعتمادی شهرک نشینان صهیونیست به ارتش اسرائیل است تا صهیونیست‌ها بدانند ارتش آن ها برخلاف ادعاهایی که می‌کند و با وجود حمایت‌های نامحدود آمریکا، بسیار آسیب پذیر است.

بر همین اساس می‌توان گفت که شهرک نشینان، محافل، کارشناسان و نهادهای امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی امروز در برابر تحول غافلگیر کننده‌ای قرار دارند که پیش از این شاهد آن نبودند.این عملیات حزب الله قطعاً تاثیر روانی بسیار منفی و مخربی بر صهیونیست‌ها خواهد داشت و مقامات سیاسی و نظامی این رژیم مجبورند در محاسبات بعدی خود برای هر جنگ گسترده این مسئله را در نظر بگیرند و به این ترتیب گزینه‌های آن ها بسیار محدود می‌شود. علاوه بر نتایج بازدارنده‌ای که این عملیات اطلاعاتی و شناسایی حزب الله برای لبنان دارد، این اتفاق به تقویت و تحکیم موضع مقاومت و مردم فلسطین در نوار غزه هم کمک می‌کند و اشغالگران متوجه می‌شوند اگر به دنبال گسترش جنگ در هر یک از جبهه‌ها باشند عواقب مرگباری در انتظارشان خواهد بود. /ایسنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
خط کوفی و نسـخ قدیم قبل از اسلام
خط کوفی و نسـخ قدیم قبل از اسلام
ایران با تمدنی غنی نسبت به کشورهای غربی، رفتار بسیار متفاوتی دارد!
play_arrow
ایران با تمدنی غنی نسبت به کشورهای غربی، رفتار بسیار متفاوتی دارد!
گزارشی از وضعیت کنونی ضایحه لبنان
play_arrow
گزارشی از وضعیت کنونی ضایحه لبنان
وضعیت ضاحیه بعد از بمباران‌های شدید صبحگاهی
play_arrow
وضعیت ضاحیه بعد از بمباران‌های شدید صبحگاهی
ادامه بمباران وحشیانه جنگنده‌های اسرائیل به حومه جنوبی بیروت
play_arrow
ادامه بمباران وحشیانه جنگنده‌های اسرائیل به حومه جنوبی بیروت
تصاویری از فرمانده حزب‌الله در حال آموزش نیروهای یمنی که دیروز توسط اسرائیل ترور شد!
play_arrow
تصاویری از فرمانده حزب‌الله در حال آموزش نیروهای یمنی که دیروز توسط اسرائیل ترور شد!
ورزش جذاب رفتینگ در چهارمحال و بختیاری
play_arrow
ورزش جذاب رفتینگ در چهارمحال و بختیاری
لحظه وقوع حمله تازه اسرائیل به بیروت در پخش زنده شبکه خبر
play_arrow
لحظه وقوع حمله تازه اسرائیل به بیروت در پخش زنده شبکه خبر
دریاچه گیسوم گیلان
play_arrow
دریاچه گیسوم گیلان
بررسی شرایط جنگ از روی نقشه جنگی روی آنتن شبکه سوم صداوسیما
play_arrow
بررسی شرایط جنگ از روی نقشه جنگی روی آنتن شبکه سوم صداوسیما
برای توقف ایران، اسرائیل باید دست از اشغالگری بکشد!
play_arrow
برای توقف ایران، اسرائیل باید دست از اشغالگری بکشد!
دستور ترور سید مقاومت از نیویورک
دستور ترور سید مقاومت از نیویورک
تعجب مجری شبکه منوتو از قدرت نیروهای ویژه حزب الله!
play_arrow
تعجب مجری شبکه منوتو از قدرت نیروهای ویژه حزب الله!
حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به محله اللیلاکی
play_arrow
حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به محله اللیلاکی
شعار مردم بعد از تجمع در میدان فلسطین در واکنش به اتفاقات لبنان: انتقام انتقام!
play_arrow
شعار مردم بعد از تجمع در میدان فلسطین در واکنش به اتفاقات لبنان: انتقام انتقام!