مخابرات از برج میلاد چه استفاده‌ای می‌کند؟

کاربردهای مخابراتی برج میلاد چیست و آیا از وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مورد تجهیزات به‌کار گرفته شده در این برج هزینه‌ای دریافت می‌شود، اظهار کرد: مخابرات نیازها و درخواست‌های خود را برای استفاده...
شنبه، 6 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مخابرات از برج میلاد چه استفاده‌ای می‌کند؟
 ویرایش عکس تیر 99

در حالی که شهردار تهران از افتتاح برج میلاد در شب عید فطر خبر داده و گفته است این برج ماهیت مخابراتی داشته و مخابرات و صدا و سیما اعلام آمادگی خود را برای مستقر شدن در این برج اعلام کرده‌اند، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران نیز اظهار کرده که مذاکراتی از ابتدای سال جاری با مسوولان برج میلاد آغاز شده و به دنبال آن هستیم که از ظرفیت‌های این برج استفاده کنیم.

صابر فیضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی این که کاربردهای مخابراتی برج میلاد چیست و آیا از وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مورد تجهیزات به‌کار گرفته شده در این برج هزینه‌ای دریافت می‌شود، اظهار کرد: مخابرات نیازها و درخواست‌های خود را برای استفاده از برج میلاد به مسوولان آن ارایه کرده‌ و منتظر دریافت جواب و نتیجه هستیم و میزان هزینه‌ای که باید پرداخت کنیم نیز باید به ما اعلام شود.
به گفته وی معمولا در همه جای جهان این‌گونه برج‌ها را برج‌های مخابراتی نام‌گذاری می‌کنند، اما اینگونه نیست که فقط کارکرد مخابراتی داشته باشند، بلکه چند منظوره هستند که مهم‌ترین جنبه‌ی آن توریستی‌ است و به این جنبه اهمیت زیادی داده می‌شود.

«برج میلاد» با 435 متر ارتفاع چهارمین برج جهان است؛ مطالعات این برج از سال 73 آغاز و کلنگ احداث آن در سال 76 با اهداف ساخت مرتفع‌ترین سازه در کشور به عنوان نماد ملی، ایجاد بستر مناسب جهت بروز استعدادها و توان اجرایی پیمانکاران تخصصی ایرانی، امکان واگذاری مراکز اداری و تجاری برای بازگشت سرمایه، بهره‌گیری از امکانات تفریحی در سازه رأس برج با هدف جذب گردشگری و سودآوری، بهره‌گیری از تسهیلات و گردهمایی و برگزاری اجلاس‌های ملی و بین‌المللی و... بر زمین خورد.

این برج دارای دکل مخابراتی به طول 120 متر است که از 300 هزار قطعه فولاد تشکیل شده و 360 تن وزن دارد و با ارتفاع مناسب، بستری را برای بهره‌برداری از آنتن‌های مخابراتی رادیو و تلویزیون، بانک‌ها و... را فراهم و بخش‌هایی از نیاز مخابراتی را تأمین می‌کند.

به گفته‌ی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، جایی مانند برج میلاد می‌تواند در زمان حوادث غیرمترقبه بسیار مفید و موثر باشد؛ به عنوان مثال در زمان‌های بحران مثل زلزله این امکان وجود دارد که با نصب چند آنتن پوشش تلفن همراه سامان یابد.

فیضی تصریح کرد: برج میلاد بهترین فرستنده صدا و سیما و رادیو را دارد و در واقع دوطرفه است و می‌توان گفت که بهترین پوشش را برای تهران داراست.
اظهارات فیضی در حالی است روابط عمومی شرکت یادمان سازه - مجری پروژه‌ی برج میلاد - اواخر سال گذشته و در آستانه افتتاح فاز یک برج میلاد اعلام کرده بود که همزمان با افتتاح مرکز همایش‌های برج میلاد، بهره‌برداری از برخی بخش‌های مخابراتی برج نیز رسما آغاز می‌شود.

در این گزارش عنوان شده بود که آنتن‌های سه کاربر تخصصی تلفن همراه کشور در برج نصب شده و یکی از کاربرها کار را آغاز و دو کاربر دیگر نیز کار خود را به زودی آغاز می‌کنند و از این هفته بهره‌برداری از مرکز مخابراتی برج نیز آغاز می‌شود.
اما محمدباقر قالیباف - شهردار تهران - ماه گذشته از افتتاح برج میلاد در شب عید فطر خبر داده و گفته بود: 27 و 28 آبان‌ماه برج میلاد همزمان با نشست شهرداران کلانشهرهای آسیایی و اسلامی در مراسم ویژه افتتاح رسمی می‌شود.
وی در پاسخ به این که بخش مخابراتی برج میلاد در حال حاضر تکمیل شده یا نه و آیا از وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و صدا و سیما در مورد تجهیزات به‌کار گرفته شده در این برج هزینه‌ای دریافت می‌شود یا خیر، یادآورشده بود: برج میلاد ماهیت مخابراتی دارد و مخابرات و صدا و سیما اعلام آمادگی خود را برای مستقر شدن در این برج اعلام کرده‌اند و در حال حاضر برای نصب دکل‌ها نیروهای فنی صدا و سیما همکاری نزدیکی داشته‌اند.
وی تصریح کرده بود: برج میلاد با پول مردم ساخته شده، بهره‌برداری از آن برای هیچ کدام از دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی مجانی نیست، چرا که این پول باید با منفعت قابل قبولی به مردم باز گردد.
مخابرات از برج میلاد چه استفاده‌ای می‌کند؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط