گزارشي از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اصفهان

6 نمایش کودک و نوجوان طی روزهای جشنواره در بخش‌های جنبی و شهرستان در 24 شهر استان اصفهان اجرا می‌شوند. در بخش شهرستان جشنواره پانزدهم نمایش گل آفتابگردان به کارگردانی رادمهر کشانی حضور دارد که در شهر‌های کوهپایه اژیه، هرند جرقویه، سجزی و ورزنه اجرا می‌شود...
پنجشنبه، 18 مهر 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گزارشي از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اصفهان

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان امروز صبح در اصفهان آغاز شد.
خبرنگار اعزامي سايت ايران تئاتر به اصفهان به حواشي برگزاري اين جشنواره و اخبار و اتفاقات آن پرداخته است.
سه جلسه نقد و بررسی در تالار فرشچیان برگزار می‌شود
 به گزارش سایت ایران تئاترآثار راه یافته به پانزدهمین جشنواره کودک و نوجوانان با حضور عباس جهانگیریان، جسن دولت آبادی، حسن پارسایی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند.
این جلسات نقد صبح روزهای 17 , 18و19 مهر ساعت 30/10 در محل تالار استاد فرشچیان برگزار خواهد شد.
سه کارگاه آموزشی با حضور داوران خارجی
ستاد برگزاری جشنواره پانزدهم تئاتر کودک و نوجوان اصفهان سه کارگاه آموزسی با حضور داوران هلندی، آلمانی و نروژی جشنواره برگزار می‌کند.
بر این اساس دنیس میر داور هلندی چشنواره با موضوع تئاتر کودک و نوجوان هلند در روز 16 مهر ساعت 30/21 بام در محل بام هتل صفویه و گرد تاوبه داور آلمانی با موضوع "روند و گرایش‌های زیبایی شناسی هنرهای نمایشی کودک و نوجوانان در آلمان و اروپا" در روز 17 مهر و توه ایسلیاس داور نروژی با موضوع "کار عملی و بداهه پردازی کودکان و نوجوانان روی نمایش‌های کلاسیک " در روز 18 مهر کارگاه خواهند داشت.
این کارگاه های تخصصی ویژه هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان و به سرپرستی عباس جهانگیریان برگزار می‌شود. 
شهرستان‌های استان اصفهان میزبان 6 نمایش کودک و نوجوان شدند
6 نمایش کودک و نوجوان طی روزهای جشنواره در بخش‌های جنبی و شهرستان در 24 شهر استان اصفهان اجرا می‌شوند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، در بخش شهرستان جشنواره پانزدهم نمایش گل آفتابگردان به کارگردانی رادمهر کشانی حضور دارد که در شهر‌های کوهپایه اژیه، هرند جرقویه، سجزی و ورزنه اجرا می‌شود.
در بخش جنبی نیز 5 نمایش حضور دارند. نمایش"خرس و چشمه" کار مجتبی حجازی در شهرهای نجف آباد، شهرضا، دهاقان، سمیرم اجرا می‌شود.
نمایش شهر زیبای خدا کار منصور قربانی در شهرهای نطنز، آران و بیدگل و کاشان‌، نمایش ببعی و گرگ آشپز کار امید اجاقی در شهرهای تیران و کرون، چادگان‌، فریدن، فریدونشهر‌، گلپایگان و خوانسار‌؛ نمایش دام عنکبوت کار محمدرضا وزیری در شهر‌های برخوار‌، اردستان و نایین و نمایش کاکلی کار امیر جاودان زرین در شهر‌های فلاورجان، فولادشهر، ‌زرین‌شهر و مبارکه روی صحنه می‌روند.
این نمایش‌ها از تولیدات هنرمندان استان اصفهان محسوب می‌شوند. 
10 نمایش کودک مهمان مدارس اصفهان شدند
با آغاز پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوانان، 10 نمایش کودک و نوجوان در مدارس و نقاط مختلف سطح شهر اصفهان اجرا می‌شوند.
به گزارش خبرنگار اعزامي سایت ایران تئاتربه اصفهان، نمایش‌های ویژه مدارس هر صبح و اجراهای سطح شهر در ساعت‌های مختلف روز برگزار می‌شود.
نمایش "کاکلی" به کارگردانی غزال حیدری، "سیاه و سفید" به کارگردانی ماهرخ میری، "برفی و گرگ ناقلا" به کارگردانی معصومه ماندنی، "پرهای جادویی" به کارگردانی اسماعیل صارمی، "زیر گنبد کبود" به کارگردانی امیر شیخ جبلی، "ایستگاه" به کارگردانی امیر لطفی، "غول ترافیک" به کارگردانی رضا صالح نژاد، "دیو و پری" به کارگردانی مجتبی طالبی، "قطار شادی" به کارگردانی محمد صادقی و "کالسکه شادی" به کارگردانی رشید بانکی از جمله نمایش‌های این بخش هستند.
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما