مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر در دانشگاه ها، با ابزار فرهنگ و هنر

نخستين جشنواره فرهنگي "سياه و سپيد" با هدف و محوريت پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان در دانشگاه ها، اسفند ماه امسال به اجرا در مي آيد.
دوشنبه، 13 آبان 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
  مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر در دانشگاه ها، با ابزار فرهنگ و هنر
نخستين جشنواره فرهنگي "سياه و سپيد" با هدف و محوريت پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر و روانگردان در دانشگاه ها، اسفند ماه امسال به اجرا در مي آيد.   
 دبير نخستين جشنواره فرهنگي هنري سياه و سپيد گفت: اين جشنواره دانشجويي در موضوعات "اعتياد به مواد مخدر و قرص هاي روانگردان، سلامت جامعه بدون اعتياد و رفتارهاي مخاطره آميز، پيشگيري از معضلات اجتماعي ناشي از اعتياد، پيامدهاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي مواد مخدر و روانگردان، دانشگاه، جايگاه و تاثير آن بر کاهش مصرف مواد مخدردرجامعه و رسالت دانشگاهيان در گسترش سلامت فرهنگي و اجتماعي کشور"، برگزار مي شود.
"جواد روشن"، با تاکيد بر اينکه تنها دانشجويان و همچنين فارغ التحصيلاني که بيشتر از دو سال از زمان اتمام تحصيل آنها نگذشته باشد، مجاز به شرکت در بخش هاي مختلف جشنواره هستند، اظهار داشت:جشنواره "سياه و سپيد" در سه بخش هنرهاي نمايشي، شامل تئاتر خياباني و نمايشنامه نويسي، فيلم و عکس شامل عکاسي، فيلم هاي کوتاه داستاني، فيلم هاي کوتاه مستند و انيميشن و هنرهاي تجسمي شامل گرافيک و کاريکاتور، برگزار مي شود.
به گفته وي، هيچ محدوديتي براي شرکت در بخش هاي مختلف جشنواره، وجود ندارد و علاقه مندان،‌ مي توانند همزمان در تمام بخش ها، شرکت کنند.
روشن، مهلت ارسال آثار به جشنواره را تا اول بهمن ماه امسال، ذکر کرد و گفت : به زودي لينک ثابت جشنواره بر روي سايت اداره کل امور فرهنگي وزارت علوم به نشاني www.dof .ir و سايت خانه تئاتر دانشگاهي ايران به نشاني www.uti.ir قرار خواهد گرفت تا دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه ها از سراسر کشور بتوانند با سهولت بيشتر به فرم هاي شرکت جشنواره و اطلاعات مربوط به آن، دسترسي پيدا کنند.
وي يادآور شد: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته، مکان برگزاري جشنواره، از حالت متمرکز، خارج شده و برنامه هاي آن به صورت گسترده در مکان هاي عمومي شهر تهران از جمله فرهنگسراها، به اجرا در مي آيد.
وي برپايي نمايشگاه هاي عکس، گرافيک و کاريکاتور، اجراي تئاتر خياباني در مکان هاي مختلف ونمايش فيلم با موضوعات مرتبط با مقوله اعتياد به مواد مخدر و روان گردان را از برنامه هاي اصلي جشنواره، برشمرد.
دبير نخستين جشنواره فرهنگي هنري "سياه و سپيد" ، برگزاري کارگاه هاي آموزشي تخصصي مانند هنردرماني و نمايش درماني را به عنوان برخي از برنامه هاي جنبي اين جشنواره، معرفي کرد.
دبيرخانه اين جشنواره در محل خانه تئاتر دانشگاهي ايران به نشاني تهران، خيابان انقلاب، خيابان استاد نجات اللهي، کوچه سلمان پاک، پلاک 15، طبقه اول، واقع شده و شماره تلفن هاي 88895474 و 88895475 پاسخگوي سوالات علاقه مندان به شرکت در جشنواره، است.
نخستين جشنواره فرهنگي هنري "سياه و سپيد"، با همت اداره کل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با همکاري خانه تئاتر دانشگاهي ايران و ستاد مبارزه با مواد مخدر، برگزار مي شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.