دانشگاه "شهيد مطهري" راه اندازي مي شود

توافقات اوليه براي راه اندازي دانشگاه شهيد مطهري ميان مسوولان نهاد نمايندگي و شوراي گسترش وزارت علوم صورت گرفته و مانعي براي اجرايي شدن آن وجود ندارد. رنجبران توضيح داد: اين دانشگاه به ...
دوشنبه، 7 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانشگاه "شهيد مطهري" راه اندازي مي شود
 
معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها ، از انجام مقدمات راه اندازي دانشگاه "شهيد مطهري" به صورت مجازي خبر داد.   
 
به گزارش راسخون به نقل از ايرنا ، حجت الاسلام و المسلمين "داود رنجبران" روز دوشنبه در نشست خبري سومين جشنواره "حکمت مطهر"، اظهار داشت: طرح راه اندازي دانشگاه شهيد مطهري از سال گذشته در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها کليد خورد و هم اکنون در حال تدوين سرفصل هاي آموزشي آن هستيم.
وي افزود: ايجاد دانشگاه شهيد مطهري به تصويب نهاد نمايندگي رسيده است و پس از تکميل سرفصل هاي لازم، اين طرح را براي تصويب نهايي به شوراي گسترش وزارت علوم ارسال خواهيم کرد.
به گفته رنجبران، توافقات اوليه براي راه اندازي دانشگاه شهيد مطهري ميان مسوولان نهاد نمايندگي و شوراي گسترش وزارت علوم صورت گرفته و مانعي براي اجرايي شدن آن وجود ندارد.
رنجبران توضيح داد: اين دانشگاه به صورت مجازي طراحي شده و تمام فعاليت هاي آن به صورت مجازي خواهد بود و پذيرش دانشجو پس از تدوين کامل سرفصل ها به صورت کارشناسي و طي مراحل قانوني اخذ مجوز فعاليت، آغاز خواهد شد.
وي در ادامه به معرفي برنامه هاي سومين جشنواره دانشگاهي "حکمت مطهر" پرداخت و گفت: فراخوان اين جشنواره از سال گذشته به مراکز دانشگاهي ارسال شده و در پي آن بيش از 50 هزار نفر در بخش هاي مختلف آن شرکت کردند.
به گفته رنجبران پس از داوري اوليه، تعداد 51 اثر در حوزه مقاله و پژوهش تاليف استادان دانشگاه، 390 مقاله دانشجويي، 12 اثر ادبي و هنري و چهار پايان نامه برگزيده شدند.
وي زمان برگزاري مراسم اختتاميه سومين جشنواره حکمت مطهر را 9 ارديبهشت اعلام کرد و اظهار داشت: در اين مراسم که در تالار ابن سيناي دانشگاه تهران اجرا مي شود به 10 نفر از برگزيدگان در حوزه کتابخواني، سه نفر برتر در زمينه ارائه مقالات دانشجويي و سه نفر استاد دانشگاه داراي مقالات برتر، جوايزي اهدا خواهد شد.
رنجبران با اشاره به اينکه نفرات برگزيده جشنواره علاوه بر دريافت سکه بهار آزادي به سفر عمره اعزام مي شوند، خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال از سوي رييس جمهوري نيز جوايزي به نفرات برگزيده اهدا خواهد شد.
معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، تشکر و قدرداني از خانواده شهيد مطهري را به عنوان يکي از ويژگي هاي بارز سومين دوره از جشنواره "حکمت مطهر" برشمرد.
وي از برگزاري نمايشگاهي از مجموعه آثار شهيد مطهري در حاشيه جشنواره و ارائه تخفيف به دانشجويان براي تهيه اين آثار خبر داد.
رنجبران، يادآورشد: نهاد نمايندگي در سال جاري، 30 پايان نامه دانشجويي را که با موضوعات "دهه پيشرفت و عدالت" و "شخصيت و آثار شهيد مطهري" تهيه شود ،مورد حمايت و توجه قرار خواهد داد.
نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها عهده دار اجراي بخش دانشگاهي سومين جشنواره حکمت مطهر در کشور است.

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.