متن کامل مناظره احمدی نژاد و موسوی

اللهم عجل ... من ابتدا خدای بزرگ را شاکرم که فرصت داد یک دوره در خدمت ملت عزیز ایران باشم و ازمردم خوبمان بخاطر همه حمایت ها و بزرگواریها و همراهی هایشان تشکر می کنم و ارزو می کنم که ملت ایران همواره سربلند باشد. یاد امام عزیز،شهدای بزرگوار، ایثارگران،جانبازان و آزادگان را گرامی می داریم که راه سربلندی را در برابر ما قراردادند و امروز هرچه داریم از آنهاست. ..
پنجشنبه، 14 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
متن کامل مناظره احمدی نژاد و موسوی
 در چارچوب برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چهارشنبه شب آقایان محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از طریق شبکه سه سیما با هم مناظره کردند.   
 
 
متن کامل مناظره احمدی نژاد و موسوی


متن کامل مناظره به شرح زیر است:
مجری: اقای احمدی نژاد قاعدتا هر کسی دارای دغدغه هایی است و شما هم دغدغه های ذهنی فردی و اجتماعی دارید و می خواهید در صحنه باشید به عنوان کاندیدا در این رقابت، به عنوان ریاست جمهوری احتمالی مهمترین دغدغه های شما که باعث شده شما در صحنه باشید چه هست ؟
ج- بسم الله - اللهم عجل ... من ابتدا خدای بزرگ را شاکرم که فرصت داد یک دوره در خدمت ملت عزیز ایران باشم و ازمردم خوبمان بخاطر همه حمایت ها و بزرگواریها و همراهی هایشان تشکر می کنم و ارزو می کنم که ملت ایران همواره سربلند باشد.
یاد امام عزیز،شهدای بزرگوار، ایثارگران،جانبازان و آزادگان را گرامی می داریم که راه سربلندی را در برابر ما قراردادند و امروز هرچه داریم از آنهاست.
انتخابات عرصه بسیار مهم سرنوشت است، انتخابات در کشور ما فقط انتخاب یک فرد نیست بلکه انرژی گرفتن ملت برای پرشهای بلند به سمت قله های عزت و پیشرفت است.
فضای انتخابات باید فضایی پرشور و نشاط باشد، فضای انتخابات باید سرشار از منطق و دوستی ها و هم افزاییها و برادری ها باشد .
من می خواهم در ابتدای عرایضم گله بکنم از برخوردهای بسیار غیرمنصفانه و ظالمانه بلکه دروغ پردازی های بزرگ و تخریب بی سابقه ای که علیه یک دولت انجام شده است درطول تاریخ بعد ازانقلاب ما نداشتیم چه در طول دوران یک دولت چه در ایام انتخابات این قدر هجمه سنگین علیه دولت، بنظرم علتش این است دوستانی که تصمیم گرفتند وارد عرصه بشوند احساس کردند که در هیچ یک از عرصه های مثبت و سازنده قدرت رقابت با این دولت را ندارند بخصوص درعرصه خدمات گسترده دولت که بی نظیر بود در هربخشی که ما وارد می شویم در مقایسه با دولت های قبل گرچه آنها خدمات ارزشمندی را داشتند کار دولت به اندازه چند دولت بوده است.
بخصوص درعرصه بین الملل متاسفانه پیروزیهای بزرگ ملت را هم انکار کردند خدمات دولت را بطور مطلق منکر شدند ای کاش به جای این همه تخریب و این تبلیغات سنگین و بی سابقه یک برنامه ای ارایه می شد ، متاسفانه در تبلیغات انتخاباتی به ملت بزرگ ایران توهین شد که من بسیار متاثر شدم ما چرا باید مردم را از خودمان ناامید کنیم چرا باید اینقدر خودمان را شیفته قدرت نشان بدهیم من شخصا علاقه مند به ورود به این بحث ها نبودم چهار سال تحمل کردم و ازهمه توهین ها و افتراتی که بخود من شد ونسبت داده شد گذشت کردم الان هم می گذرم بارها اعلام کردم که من همه را بخشیده ام اما ازتوهین به مردم، توهین به انتخاب مردم از توهین به فهم وشعور مردم ومنافع مردم نمی توانم بگذرم اجازه ندارم، مردم این اجازه ر ا نمی دهند که وقتی که حیثیت انها مورد هجوم قرار می گیرد یک خادم انها گذشت بکند.
دردیدار هایی که من با مردم دارم در شهرهای گوناگون قشرهای گوناگون بطور گسترده ازمن می خواهند که ازحق انها دفاع کنم از موضع انها دفاع کنم من باید ریشه این بد اخلاقی ها ، این جفا ها و این فریب ها را به مردم بگویم.
قبلا هم وعده کرده بودم که بگویم باور من این است که امروز آقای موسوی در برابر من نیست تنها اقای موسوی نیست بلکه سه دولت پی درپی در برابر بنده قرار گرفته اند هم اقای موسوی هم اقای هاشمی وهم اقای خاتمی که این سه در گذشته باهم بودند در دور گذشته هم اقای موسوی از اقای خاتمی حمایت کرد و هم از اقای هاشمی حمایت کرد وهم اقای خاتمی از اقای هاشمی حمایت کرد در واقع اینها همه باهم بودند از روز اولی که این دولت تشکیل شد هجوم ها بود برای ضربه زدن البته مردم اینها را می دانند اما باید جوانها هم بدانند که بنده دربرابر یک کاندیدا نیستم دربرابر یک مجموعه ای هستم که با محوریت اقای هاشمی وهمکاری اقای موسوی و خاتمی علیه بنده حرکت کردند.
علت این فشار سنگین به بنده در طول چهار سال و فشارهای سنگین تر در ایام انتخابات بنظرمن به یک مسئله برمی گردد اینکه در این سه دوره یک ساختار اداری و حلقه های مدیریتی شکل گرفت که از مسیر انقلاب و ارزشهای انقلاب فاصله گرفت نه اینکه در این سه دوره خدماتی نشد چرا شد اما ارام ارام یک جریانی شکل گرفت که خود را مالک ملت، مالک انقلاب، حاکم برمردم و دست خودش را در بیت المال ومسایل کشور باز می دید.
انها درانتخابات قبل صف آرایی کردند اما ملت برانها غلبه کرد در طول این چهار سال تلاش کردند که دولت را ناموفق جلوه بدهند وبشکنند اما خدای متعال عنایت کرد با حمایت مردم تا اینجا امدیم درانتخابات قبل از داخل وخارج رقیب من پشتیبانی شد و کمک شد در همان اوایل این دولت اقای هاشمی پیغامی برای یکی از این پادشاهان حاشیه خلیج فارس فرستاد که شما نگران نباشید ظرف شش ماه این دولت ساقط می شود که بعدا افرادی رفتتند توضیح دادند ومسئله تا حدودی حل شد معنای این حرف به روشنی طراحی های گسترده علیه این دولت را می رساند در حالی که این دولت درخدمت مردم بود، در مدت کوتاه چهار سال افتخارات بزرگ در عرصه های داخلی وجهانی بوجود اورد که البته کار ملت است، می بینیم امروز ملت با نشاط هستند ظرفیت های ملت در حال شکوفایی است درعرصه های علمی فن آوری در عرصه های سیاسی بخصوص در سیاست خارجی امروز ملت ایران عزیز و عزیزترین ملت هاست اما همه اینها نادیده گرفته می شود وسنگین ترین دروغها و تهمت ها در طول چهار سال بخصوص درطول سه ماه اخیر من ا لبته اقای موسوی را دوست دارم همیشه هم به ایشان احترام گذاشته ام اما اتفاقی که در این سه ماه افتاد برای من قابل توجیه نیست.
جناب اقای موسوی برای اینکه متوجه بشویم در کشور مشکل هست واعتیاد هست ما نیاز نداریم که برویم یک بازیگر رابیاوریم در اتوبوس تا بفهیم اعتیاد هست شما چند تا سفر کردید متوجه شدید که در کشور مشکلات هست ایا این مشکلات در چهار سال ایجاد شده است پس 24 سال چه ، یعنی یک گلستانی را دوستان جنابعالی متحدان جنابعالی به من بنده تحویل دادند و بنده این را تبدیل کردم به یک خرابه هیچ اتفاق مثبتی هم نیفتاده است تازه معلوم شده که بنگاهها مشکل دارند تازه معلوم شده که بیکاری هست شما چهار تا شهرستان واستان رفتید بنده همه ایران را دیده ام اگر بنا باشد از مشکلاتی که مردم دارند صحبت کنم تمام وقت این مناظره را هم اختصاص بدهیم باز وقت کم می آوریم.
در ادامه مناظره آقایان احمدی نژاد و موسوی، احمدی نژاد در پاسخ به مطالب و صحبت های موسوی گفت: آقای موسوی فکر می کنم اگر تمام قضاوت های شما بر اساس این اطلاعات باشد باید یک تجدید نظر جدی بکنید، من دوستانه به شما می گویم، من به شما علاقه مند هستم، این گونه قضاوت بر اساس اطلاعات غلط خیلی بد است.
وی افزود: ملوانان انگلیسی دستگیر شدند، خب ماجرا اوج گرفت، آقای بلر کتباً نامه زد، عذرخواهی کرد و گفت ما سیاست هایمان را در رابطه با ایران عوض خواهیم کرد، این سند الآن در وزارت خارجه موجود است.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد هم ما تفکیک کردیم، به نظر من یکی از زیباترین کارهای جمهوری اسلامی ایران برخورد با ملوان ها بود.
احمدی نژاد افزود: آنها بیست و هفت هشت سال بود ازجمله در دوره خود آقای موسوی ما را ضد انسان، ضد حقوق بشر، خشن، گروگان گیر معرفی می کردند. آنجا ما آمدیم مردم انگلیس را از دولت انگلیس جدا کردیم، این کار به نظر من بهترین کار بود.
وی گفت: در موضوع عربستان، بر خلاف حرف آقای موسوی که من نمی دانم از کجا این اطلاعات را می آورد، در نشست اوپک که ما رفته بودیم آقای ملک عبدالله ابتدا به ساکن قبل ازنشست سران اسلامی به من گفت که من دعوت می کنم که شما به مکه بیائید، گفتم نه من الآن اینجا آمده ام و فرصت ندارم، اغاز کار دولت است.
احمدی نژاد افزود: در اوپک ایشان گفت اگر دعوت کنم می آیی مکه؟ گفتم بله اگر شما دعوت کنی من می آیم و دعوت هم برای حج بود، سفر سیاسی آنچنانی که انتظار داشته باشیم نبود.
وی گفت: ضمن اینکه خوب بود، آقای موسوی تصاویر را ببینند وقتی ما وارد مطاف شدیم چه موجی در کل مسلمانان درست شد، چه سخنرانی ها و تظاهرات، فریاد ها و اظهار محبت هایی به ملت ایران کردند.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در موضوع هولوکاست خیلی جالب است، آقای موسوی، در همین عربستان رابطه ما الآن چه جور است؟ رابطه آقای موسوی چه جور بود؟ من نمی خواهم بگویم در دوره جناب آقای موسوی از گذرنامه و فرودگاه ایشان چی بردند انجا و چه دستگیر شد و چه بساطی علیه کشور راه افتاد اما همین مقدار می گویم که رابطه ما با آنها قطع شد.
وی گفت: یعنی جوری در دوره آقای موسوی عمل کردند که رابطه با عربستان از اساس قطع شد، من تعجب می کنم حالا ایشان نگران رابطه با عربستان هستند البته ما الان هم نگران روابطمان هستیم.
وی افزود: چه کسی دائماً مقاله می نوشت و برخوردهای تند می کرد، جمعی از دوستانی که الآن در مشارکتند و الآن در ستاد آقای موسوی فعالیت می کنند، اینها که اصلاً اعتقاد نداشتند.
احمدی نژاد گفت: در موضوع فلسطین اشغالی خوب است که آقای موسوی ذهنشان را ببرند و مواضعشان را مرور کنند، جناب آقای موسوی صریحاً اعلام کردند که ما نیروی نظامی می فرستیم در کنار مقاومت فلسطین علیه اشغالگران بجنگند.
وی افزود: ایشان اعلام کردند که باید رژیم صهیونیستی محو بشود، اما آقای موسوی اگر ما بخواهیم وارد این جزئیات شویم، تاکتیک ها را بحث کنیم، از مسیر منحرف می شویم.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیپلماسی عمومی امروز پیشرفته ترین و علمی ترین کار دیپلماسی است؛ وقتی دشمن مواضع اصلی دنیا را گرفته است، ما اگر بخواهیم برویم در میدان انهامبارزه کنیم که اصلاً شکست خورده ایم،‌ همین کاری که در دوره آقای هاشمی اتفاق افتاد و شما حمایت کردید، در دوره آقای خاتمی اتفاق افتاد، و شما حمایت کردید.
احمدی نژاد افزود: ما آمدیم خارج از فرمولی که قدرت های بزرگ طراحی کردند وارد شدیم، و این آموزه امام است، امام هیچگاه قبول نکرد فرمول های آنها را، اگر می پذیرفتیم، انقلاب نباید می کردیم.
وی گفت: در موضوع هسته ای حتماً شما اطلاع دارید روشی که در دولت قبل به نام تنش زدایی در پیش گرفته شد به جایی رسید که تمام تأسیسات هسته ای ما به طور کامل تعطیل شد و دو قرارداد بر ملت ما تحمیل شد، یکی پروتکل الحاقی، بدون مصوبه مجلس، برخلاف قانون اساسی و دو ترتیبات اجرایی.
احمدی نژاد افزود: در پروتکل الحاقی مأموران آژانس آزادند هر لحظه ای از هر نقطه ایران بازدید کنند، هدف چیست؟ هدف این است که قدرت دفاعی ما را کشف کنند و بدهند دست دشمنان و در ترتیبات اجرایی یک بندی آوردند که هر اندیشه ای، هر طرحی در ذهن دانشمندان ما در موضوع هسته ای شکل گیرد قبل از هر اقدام باید مأموران آژانس را مطلع کنند، سنگین تر از این تحمیل بر ملت نمی تواند باشد.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حالی که طبق قوانین ان پی تی، ما می توانیم هر فعالیتی بکنیم، اما 180 روز قبل از غنی سازی باید اطلاع دهیم.
وی افزود: تأسیسات تعطیل شد، سنگین ترین تعلیق، همه تأسیسات پلمپ شد، دو قرارداد پذیرفته شد و در همان فاصله، جناب آقای موسوی جهت اطلاع حضرت عالی می گویم 7 قطعنامه شورای حکام علیه ما صادر شد در حالی که عقب نشینی مطلق بود.
احمدی نژاد گفت: قطعنامه شورای حکام به لحاظ حقوقی بسیار مهم تر از قطعنامه شورای امنیت است؛ شورای امنیت قطعنامه اش سیاسی است، اعتبار حقوقی ندارد اما شورای حکام قطعنامه اش حقوقی است، ما را ملزم می کند که چه کارهایی را انجام دهیم.
وی افزود: تمام ادعاهای آژانس در شش سرفصل در دوره این دولت حل و فصل شد و ما نامه اش را از آژانس داریم که گفتند مسائل اساسی ما حل شده است.
احمدی نژاد گفت: در وسط این بحث ها امریکایی ها یک ادعایی کردند، آنها دارند این را دنبال می کنند که ما هیچ وقت آنرا به رسمیت نشناختیم.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در سعدآباد، در بروکسل، در پاریس چه گذشت جناب آقای موسوی! امروز ما هسته ای شدیم.
وی گفت: برای سه سانتریفیوژ، صورت مذاکرات را شما بخوانید، چقدر از این ها خواهش می شود، امروز بیش از 7 هزار سانتریفیوژ دارد می چرخد.
احمدی نژاد افزود: آقای بوش بعد از این همه همکاری در افغانستان و در موضوع هسته ای اعلام کرد ایران محور شرارت است، تعجب می کنیم، آنجا آبروی ایران نرفت؟ ایران را به حمله نظامی تهدید کرد.
وی گفت: اما امروز چه، همان آقای بوش در اواخر عمر حکومتی اش اعلام کرد ما دنبال براندازی ایران نیستیم و آقای اوباما هم به صراحت اعلام کرد؛ 27 سال در دوره جناب عالی، جناب آقای هاشمی و جناب آقای خاتمی، آمریکا به دنبال براندازی بود، امروز رسماً اعلام می کند ما به دنبال براندازی نیستیم، کدام سیاست خارجی موفق بوده است؟ و کدام ذلت آفریده است؟ کدام سیاست خارجی استقلال ما را حفظ کرده، کدام بیشتر امتیاز داده و دستاوردی نداشته است.
احمدی نژاد افزود: 15 سال اروپایی ها می گفتند ما می خواهیم با ایران گفتگوی انتقادی کنیم، هر روز می آمدند و (مطالبشان) را می گذاشتند روی میز که ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند، بنده دو سؤال کردم درباره هولوکاست، دو سؤال، تمام نظام حقوق بشری غربی زیر سؤال رفته است، آنها دارند فریاد می زنند، من تعجب می کنم، اسرائیلی ها فریاد می زنند، غربی ها هم فریاد می زنند، بعضی دوستان هم می گویند آبروی ایران رفت، چطور آبروی ایران رفت؟
وی گفت: ما نباید بنشینیم دشمن بیاید در خانه ما، بعد با او مواجه شویم، امروز تهدید برای همیشه از ایران برطرف شده است البته همه اینها به همت ملت بزرگ، ایستادگی ملت بزرگ، فداکاری ملت بزرگ، رهبری عزیز و عنایات حضرت ولی عصر (ع) بوده است.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من تعجب می کنم آقای موسوی یک سفر خارجی بروند ببینند دولت ها و ملت ها چگونه از ایشان استقبال می کنند.
احمدی نژاد گفت: در دوره خود ایشان چند مسافرت خارج از کشور رفت؟ آن موقع ایران سرافکنده بود، نمی خواهم بگویم آن موقع سرافکنده بودیم، آن موقع هم عزیز بودیم اما از دید قدرت های بزرگ نه.
وی افزود: اگر نگاه جناب عالی آقای موسوی این است که ما باید سعی کنیم چهار قدرت بزرگ را راضی کنیم، این برخلاف نظر امام، برخلاف منطق ایران و استقلال ماست اما اگر نه ما با توده های وسیع ملت ها و دولت ها ارتباط داشته باشیم، در چهار سال 60 رئیس دولت به ایران سفر کردند، درهیچ دوره ای سابقه نداشته، ما عزیز نیستیم؟
احمدی نژاد گفت: همه آمدند از ایران حمایت کردند، 118 عضو جنبش عدم تعهد از حق هسته ای ما حمایت کردند.
تذکر مجری در خصوص اتمام وقت.
آقای احمدی نژاد خطاب به مجری گفت: اجازه دهید دو سه دقیقه از وقت من کم کنید.
وی ادامه داد: من حالا اینجا می خواهم بگویم آقای موسوی بنده به شما علاقه مندم ولی شما می گویید نگران هستید.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:من سؤال می کنم از شما، در زمان آقای هاشمی تورم شد 49 و نیم درصد، 49 میلیارد دلار استقراض خارجی کردیم، بحران های اجتماعی بسیاری از شهرهای بزرگ ما را در برگرفت، عده زیادی کشته شدند، شما احساس نگرانی نکردید؟
احمدی نژاد افزود: وقتی که تحریم شد، 20 میلیون دلارآقای کلینتون گذاشت؛ هر شرکتی بالای بیست میلیون دلار با ایران قرارداد نفتی ببندد تحریم است، تورم هم شد 49 و نیم درصد، شما نگران نشدید؟
وی گفت: وقتی در 18 تیر جریان برانداز شروع کرد و می خواست تهران را بگیرد، حرکت کند به سمت مرکز حکومت، علناً اطلاعیه دادند و از بیرون کشور هم حمایت شدند، به قول خودشان می خواستند انقلاب مخملی راه بیندازند، شما نگران نشدید؟
احمدی نژاد افزود: وقتی در مجلس شورای اسلامی، در مجلس ششم تحصن کردند، از همانجا با کنگره آمریکا تماس گرفتند که بیایید و کمک ما بکنید، شما نگران کشور نشدید؟
** تذکر دوباره مجری در خصوص اتمام وقت.
آقای احمدی نژاد دوباره خطاب به مجری گفت: از وقتم بگذارید، اشکالی ندارد بالأخره ما 45 دقیقه باید صحبت کنیم، بالأخره دو دقیقه بالاتر.
وی افزود: شما نگران نشدید؟
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز می گویید چرا گفتی هولوکاست، من از شما سؤال می کنم چرا نباید بگوییم هولوکاست و بنشینیم و اروپایی ها بیایند راجع به حقوق بشر ما حرف بزنند، ما باید بگوییم شما آزادی ندارید، استعمار می کنید، ملت ها را دارید خفه می کنید.
احمدی نژاد افزود: سیاست خارجی این دولت، سیاست برآمده از متن مردم، متن خط امام و عزت آفرین است، می بینید دنیا الآن به نفع ایران است چطور در مسأله هسته ای عقب نشینی کردند، امروز مسأله هسته ای ایران، مسأله دسته دهم در دنیا شد، در حالی که یک روزی اینجا به ما می گفتند خط قرمز را شورای امنیت بگذارید.
وی گفت: خب شورای امنیت هم رفت، عبور کردیم، چه کار کردند؟ الآن چکار می توانند بکنند؟ اصلاً مگر می شود از موضع نرمش در مقابل مستکبرین ایستاد؟
احمدی نژاد افزود: در همین تهران، آقای موسوی، مقاله نوشتند که دوران امام تمام شده است، شما سکوت کردید، دولت وقت از آن مقاله نویس حمایت کرد، شما سکوت کردید و امروز می گویید از مسیر امام انحراف اتفاق افتاده است و نگران شدید؟
وی گفت: من به شما علاقه مندم ولی نمی توانم از اتهامات بی اساسی که به ملت زده می شود، توهین هایی که به یک ملت می شود، بگذرم.
آقای احمدی نژاد در ادامه مناظره در پاسخ به اظهارات موسوی درباره مبحث انسجام ملی و موضوع ستاره دار شدن برخی دانشجویان گفت: شما اطلاعاتی را مطرح می کنیدکه می دانم از روی بی اطلاعی است و من فقط یک مورد آن را باز می کنم تا معلوم شود اطلاعات شما از کجاست.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره دانشجویان ستاره دار گفت: این دانشجویان ستاره دار از کجا درآمد که امروز آقای موسوی ان را بر سر این دولت می کوبد و استنادش هم به حرف یک عده ای است که من نمی دانم این عده چه کسانی هستند .
احمدی نژاد آغاز موضوع ستاره دار شدن برخی دانشجویان را در زمان معین (وزیر آموزش عالی کابینه خاتمی) در سال 1380خواند و گفت: این تاریخ یعنی همان زمان دوست جناب آقای موسوی است (خاتمی)که امروز هم از ایشان حمایت می کند.
وی افزود: آنها آمدند در کارشناسی ارشد در برابر قبولی ها یک ستاره و دو ستاره می زدند ، یک ستاره یعنی شما (دانشجو) در آموزش مشکل دارید ، پرونده ات کم است ، نقص دارد، اشکال دارد ، برو برطرف کن. دو ستاره یعنی شما یک مشکلی در کمیته انضباطی داشته اید ،‌تخلفی کرده اید ، به چیزی محکوم شده اید، مراعات کنید.
احمدی نژاد با تاکید مجدد بر اینکه این شیوه ستاره دار شدن دانشجویان در زمان مصطفی معین وضع شد، تصریح کرد: در همان سال این دولت این موضوع منتفی شد و ما آن را نسخ کردیم و گفتیم این توهین به دانشجوست و وزیر علوم ما این را برداشت، حال جالب است که آقای موسوی به جای آنکه به دوستانش انتقاد کند، به ما انتقاد می کند.
وی با ابراز تاسف از قضاوت قاطعانه موسوی در این خصوص گفت: شما (به شهری) می روید و عده ای دور شما جمع می شوند و ما هم (به شهری) می رویم و مردم جمع می شوند ، هر روز همینه ، دیروز بنده در مشهد بودم این چند صد هزار آدم ، اینها مردم این مملکت نیستند؟
احمدی نژاد با طرح این سوال خطاب به موسوی پرسید: چرا شما خیال می کنید آنهایی که برای شما جمع می شوند فقط آدمند ؟ فقط مردم ایرانند ؟ اتفاقاً شما دارید مردم را جداجدا می کنید ، شما دارید جداجدا می کنید.
وی با نشان دادن اوراقی که همراهش بود ، درباره مجوز چاپ برخی کتب نیز گفت: من این اوراق را آورده ام اینجا برای اینکه شما مشاهده کنید ، شما فرمودید کتاب ، بله بنده با شما هم نظرم ، نامه هم نوشته ام به وزیر ارشاد هم تذکر داده ام ، آمارهای ما هم نشان می دهد نسبت به دوره هاشمی و خاتمی ما کمترین میزان را داشته ایم از نظر کنترل ، البته من آن را هم قبول ندارم. این نامه مکتوب بنده خطاب به وزیر ارشاد است.
احمدی نژاد خطاب به موسوی گفت: اما جناب آقای موسوی، جنابعالی هشت سال نخست وزیر بودید ، تنها یک روزنامه منتقد وجود داشت آن هم از سال 1363 و 1364 ، یک روزنامه ،‌ که هفته ای یک یا دو نقد اقتصادی بر شما می نوشت که آمار و ارقامی که الان من اینجا دارم این نقدها را تایید می کند.
وی افزود: اما شما چه فضایی برایش (روزنامه یاد شده) درست کردید؟ خود جنابعالی چند بار علیه یک روزنامه صحبت کردید؟ من متن سخنرانی تان را دارم ، خواهش می کنم مراجعه کنید ، حافظه تاریخی نباید از دست برود.
این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به موسوی گفت: جنابعالی گفته اید که شما (روزنامه یادشده) در خط دشمن هستید ، شما دارید ضد انقلاب عمل می کنید ، شما دارید ضربه به کشور می زنید ، درحالیکه آن گزارشی که آن روزنامه نقل کرده بود ، گزارشی بود از (سازمان) برنامه بودجه جنابعالی که آمده بود ، رفته بود در کمیسیون کشاورزی مجلس ، یکی از افرادی هم که مرتبط بود ، آن را گرفته بود و یک نقدی بر آن نوشته بود، بعد فشار آوردید و برخی از مطبوعات تعطیل شد.
احمدی نژاد با نشان دادن تیتر برخی مطبوعات بر ضد عملکرد دولت نهم خطاب به موسوی گفت: اینها را ببینید ، اینها چهار سال ، این همه تیتر توهین آمیزی است که به من و به دولت شده است ، تهمت هایی است که آن ها را تحمل کرده ایم.
وی به موسوی گفت: شما در خیلی از سخنرانی هایتان بنده را به دیکتاتوری متهم کرده اید ، این دیکتاتوری است؟ کدام دیکتاتور هستیم؟ زمان آقای هاشمی هم همینطور بود که شما می گویید با هم مقایسه نکنیم ، اتفاقاً باید مقایسه کنیم ، زمان آقای هاشمی هم یک روزنامه منتقد بود من کاری به مواضع آن روزنامه ها ندارم ، شخص رئیس دولت بارها علیه آن روزنامه موضع گیری کرد تا بالاخره صدایش را انداخت.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در زمان آقای خاتمی هم که معلوم بود، کسی مگر می توانست یک کلمه انتقاد کند ، همان علمایی که جنابعالی می فرمایید ، یکی شان یک اظهار نظری می کرد ، کاریکاتورشان را می کشیدند که ما بعد از ملی شدن نفت دیگر نداشتیم که کسی علیه علما کاریکاتور بکشد.
وی افزود: سی تا تیتر : آقا توطئه علیه دولت ، پیام دوم خرداد را نفهمیدید ، ای وای خیانت شد، ضد رئیس جمهور و بالاخره خفه شان کردند.
احمدی نژاد در ادامه خطاب به میرحسین موسوی گفت: برای مزید اطلاع جنابعالی در دانشگاه که هیچ وقت سابقه نداشته است یک دانشیار دانشگاه ما ، پژوهش گر نمونه کشور علیه سیاست های پژوهشی مقاله نوشت ، آنچنان مدیریت دانشگاه او را له کرد ،‌ توهین کرد ، یک عده ای را راه انداخت مرگ بر او ، مرگ بر او و اطلاعیه دادند ، نباید یادمان برود.
وی افزود: اینکه من می گویم آقای موسوی ،‌آقای هاشمی و آقای خاتمی ، حرف درستی است . شما سخنرانی دختر آقای هاشمی در جلسه ای که همسر شما و جناب آقای خاتمی هم حضور دارند ، (ببینید) ایشان قشنگ تشریح می کنند ، می گوید: دوره اصلاحات ادامه راه سازندگی است ، در این دولت آسیب دیده ما آقای موسوی را می خواهیم برای اینکه استمرار همان راه است.
احمدی نژاد تصریح کرد: یعنی اشرافیتی که جناب آقای هاشمی در این کشور پایه گذاری کرد، قرار است ادامه پیدا کند، الان نگرانید آقای موسوی ؟مردم هم می دانند،جنابعالی فرمودید افتخار می کنیم به حمایت آقای هاشمی ، معنای آن چیست؟
وی افزود: باور ما این است که صحنه گردان اصلی اصلاً آقای هاشمی است بالاخره ما می بینیم چه کسی رئیس ستاد انتخاباتی چه کسی است؟ اینها از کجا می روند جلسه می گذارند ،‌ارتباطاتشان را برقرار می کنند ؟ شما نفرمایید که ارتباطی نیست، اتفاقا ارتباطی است ، مگر می توانیم چشممان را ببندیم ، مگر ملت می تواند چشمش را ببندد ، این حلقه ها چه شده است؟
این نامزد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در بیان چند مثال در تایید سخنانش گفت: تحمل مخالف ، در این دولت چه خبر است اینها فقط تیترهاست ، 320 هزار تیتر توهین آمیز علیه دولت ، ما نه یک روزنامه ای را بستیم،‌نه تهدید کردیم ، نه فشار آوردیم ، هنوز هم دارند می نویسند و به حمایت از شما ، علیه ما بدتر دارند می نویسند.
وی خطاب به میرحسین موسوی گفت: شما بحث های مختلفی را علیه این دولت مطرح کردید، ما می خواهیم مقایسه کنیم و یادمان نرود چه بود در سه دولت (گذشته) ، امروز چه شده است.


درحال تبدیل و آپلود فایل صوتی و تصویری هستیم

 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهاد های شما هستیم   :
news@rasekhoon.net


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.