دانشنامه رسول اعظم(ص) در پایگاه جهانی حوزه قرار گرفت

در شب میلاد آخرین آخرین فرستاده پروردگار، پیامبر رحمت و مغفرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم) دانشنامه غنی و گرانسنگ رسول اعظم(ص) به همت محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر روی شبکه جهانی حوزه نت قرار گرفت.
شنبه، 15 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانشنامه رسول اعظم(ص) در پایگاه جهانی حوزه قرار گرفت
ویرایش عکس تیر 99

راسخون :
کارشناس اطلاع رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران هدف از تهیه و تدوین این دانشنامه را در وهله ی اول ارادت قلبی به پیامبر عظیم الشّان اسلام و سپس تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان کرد.
اکبر پوست چیان دانشنامه رسول اعظم(ص) را حاوی یک هزار و 128 مطلب، شامل مقاله، گزیده کتاب، چکیده پایان نامه، پرسش و پاسخ و... عنوان کرد و افزود: این مطالب تحت 72 نمایه در غالب 23 نمایه اصلی و 49 نمایه فرعی جهت استفاده کاربران از هم اکنون در پایگاه حوزه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه حوزه __ بخش دانشنامه __ گزینه ی پیامبر و اهل بیت(ع)__ و در نهایت دانشنامه رسول اعظم(ص) از مطالب این دانشنامه بهره مند شوند، اظهارداشت: سخنان پیامبر(ص)، تاریخ پیامبر(ص)، نبوت و مباحث کلامی، پیامبر(ص) و قرآن، اهل بیت پیامبر(ص) از جمله نمایه های اصلی این دانشنامه می باشد.
پوست چیان همسران پیامبر(ص)، پیامبر(ص) و امت، پیامبر(ص) و حکومت اسلامی را از دیگر نمایه های اصلی این دانشنامه برشمرد و ادامه داد: فضایل و مناقب، سیره نبوی، زیارت و توسل، پیامبر(ص) از نگاه ادیان، پیامبر(ص) از نگاه اندیشمندان و ... را از دیگر نمایه های اصلی دانشنامه عنوان کرد.
کارشناس اطلاع رسانی مرکز نور در بخش دیگری از گفت وگوی خود به معرفی برخی از نمایه های فرعی این دانشنامه پرداخت و گفت: "پیامبر(ص)، آینه ادب و هنر"، "سرگذشت هایی از زندگی پیامبر(ص)"، "اماکن منسوب به پیامبر(ص)" از جمله نمایه های فرعی این دانشنامه می باشند. پوست چیان "پیامبر(ص) و پرسش و پاسخ"، " پیامبر(ص) و ردّ شبهات"، "کتاب و کتابشناسی پیامبر(ص)"، "پیامبر(ص)در پایان نامه"، "پیامبر(ص) در اینترنت و رسانه"،" پیامبر(ص) و ویژه نامه ها" را از دیگر عناوین فرعی دانشنامه گرانسنگ رسول اعظم معرفی کرد.
وی در پایان گفت: محققان و پژوهشگران می توانند جهت استفاده از دانشنامه رسول اعظم(ص) به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه کنند:
/2759/


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.