نشست با حضور سردار سرلشكر پاسدار سيديحيی رحيم صفوی:

نقش آيت‌الله‌العظمی‌ مظاهری در دفاع مقدس

نشست «بررسی نقش آيت‌الله‌العظمی مظاهری در دوران دفاع مقدس» با حضور سردار سرلشكر پاسدار سيديحيی رحيم صفوی، دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا در امور نيروهای مسلح برگزار شد.
پنجشنبه، 26 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نقش آيت‌الله‌العظمی‌ مظاهری در دفاع مقدس

راسخون: نشست «بررسی نقش آيت‌الله‌العظمی مظاهری در دوران دفاع مقدس» با حضور سردار سرلشكر پاسدار سيديحيی رحيم صفوی، دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا در امور نيروهای مسلح برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در اين نشست سردار سرلشكر پاسدار سيديحيی رحيم صفوی، فرمانده سابق سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جايگاه ويژه روحانيت در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامی اظهار كرد: نقش روحانيت و مرجعيت در پيروزی انقلاب اسلامی كاملا پررنگ است، به طوری كه اين انقلاب را می‌توان انقلاب علمای اسلام ناميد. انقلابی كه به رهبری امام خمينی(ره) صورت گرفت.
برای مشاهده تصاوير مربوط به اين نشست اينجا كليك كنيد!

 

وی ادامه داد: آيت‌‌الله‌العظمی مظاهری جزء كسانی هستند كه قبل از پيروزی انقلاب اسلامی از امام(ره) حمايت ويژه‌ای كرد‌ه‌اند و پس از پيروزی انقلاب اسلامی هميشه در كنار امام و رهبری حضور داشته‌اند. ايشان از جمله حلقه‌های اوليه كنار حضرت امام خمينی(ره) بودند كه بيانيه‌های ايشان را نيز امضاء می‌كردند.

 

صفوی تصريح كرد: آيت‌الله‌العظمی مظاهری در كنار حمايت هميشگی‌شان از امام(ره) به تربيت افراد مورد نياز انقلاب می‌پرداختند؛ به عبارت ديگر ايشان با تربيت شاگردان خاص در خط فكری امام به نوعی به تربيت كادر برای تحقق اهداف امام می‌پرداختند.

 

دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا در امور نيروهای مسلح عنوان كرد: تنها نهادی كه در جريان انقلاب به امام كمك می‌كرد شبكه روحانيت و مراجع بود. آيت‌الله‌العظمی مظاهری با تربيت طلاب و اعزام آن‌ها در ايام محرم، صفر و رمضان به شهر و روستا‌های مختلف كشور به بيداری مردم كمك شايانی داشتند. آن‌ها با تعليم مردم شرايط را برای معرف دين و اسلام و انقلاب فراهم كردند.

 

وی با بيان اين‌كه يكی از ويژگی‌های مهم مرجعيت انقلابی ورود به بحث حكومت اسلامی است بيان كرد: آيت‌الله‌العظمی مظاهری در مباحث حكومتی، اداره كشور، انتخابات مجلس و تشكيل دولت ورود پيدا می‌كردند؛ زيرا مسئله حكومت اسلامی برای ايشان مهم بود و به همين خاطر ارتباط خودشان را با امام خمينی(ره) و رهبری حفظ كرده‌اند.

 

صفوی تصريح كرد: از مهم‌ترين ويژگی‌های آيت‌الله‌العظمی مظاهری اين است كه در اين مدت 32 سال هميشه در صراط مستقيم يعنی خط امام و رهبری قرار داشته‌اند و در اين مدت انحرافی به چپ و راست نداشتند و با تمام قدرت از امام و رهبری انقلاب حمايت كرده‌اند.

 

وی ادامه داد: آيت‌الله‌العظمی مظاهری از بُعد اخلاقی در هشت‌ سال دفاع مقدس حامی جدی نيروها بودند و صحبت‌‌ها و مباحث مطرح شده از سوی آيت‌الله‌العظمی مظاهری برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هميشه روحيه‌بخش بود. به طور كلی ايشان برای دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند.

 

دستيار و مشاور عالی فرمانده معظم كل قوا در امور نيروهای مسلح در پايان اظهار كرد: به نظر بنده ايشان يكی از اساتيد برجسته اخلاق هستند كه موضوعات مطرح شده از سوی ايشان بر اساس اخلاق اسلامی و انسان‌ساز است و آيت‌الله‌العظمی مظاهری جدای از اين‌كه يك استاد كامل اخلاقی از بعد نظری هستند همچنين از بُعد عملی هم استاد بی‌نظيری هستند و به هرآنچه بيان می‌كنند عمل می‌كنند. 
 
 

 

998

منتظراخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.