مأموریت آمریکا برای سوپراستارهای هالیوودی

کاخ سفید تلاش می‌کند از هنرپیشه‌ها و خوانندگان مشهور برای پیشبرد دیپلماسی خود در کشورهای منطقه و جهان استفاده کند.
يکشنبه، 21 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مأموریت آمریکا برای سوپراستارهای هالیوودی

راسخون:  طی روزهای گذشته بازیگران و خواننده های مشهور آمریکا در ماموریت هایی جداگانه میان مردم رفته اند تا بتوانند از این طریق ماموریت دیپلمات‏های رسمی کاخ سفید را به نوعی کامل کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس، آنجلینا جولی نماینده آمریکا و سفیر سازمان ملل در امور آوارگان با سفر به مناطق مرزی لیبی و تونس تلاش کرد تا وجهه آمریکا را با استفاده از پوشش رسانه‌ای و همزمان با حمله آمریکا به انقلابیون در لیبی ترمیم کند. بنا بر گزارش ها این ستاره هالیوودی تحت تدابیر امنیتی ارتش تونس به مناطق مرزی که آوارگان حضور داشته‌اند، وارد شد. این ستاره هالیوود پیش از این نیز برای بازدید از وضعیت آوارگان به پاکستان و افغانستان نیز سفر کرده بود.

هفته گذشته نیز شکیرا خواننده معروف کلمبیایی لبنانی که در آمریکا حضور دارد، در جشن بازسازی یکی از دبیرستان‌های دخترانه در پایتخت هائیتی، که در جریان زلزله سال 2010 میلادی تخریب شده بود، شرکت کرد. وی با مشارکت در ساخت مدارس آمریکایی در این کشور به آموزش فرهنگ و زندگی آمریکایی به نوجوانان و جوانان این کشور مبادرت می‎کند.

شکیرا در شرایطی با ادعای کمک به زلزله‌زدگان هائیتی به این کشور سفر کرده است که پس از وقوع زلزله در این کشور، آمریکا نیز در سایه وارد شدن خسارت‌های بسیار سنگین به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در ‌هائیتی و به بهانه امدادرسانی به زلزله‌زدگان، با اعزام نیروهای نظامی، عملا کشور‌ هائیتی را به اشغال خود درآورده و از زمین و آسمان و دریا سیطره مطلقی را بر این کشور پدید آورده و به عبارتی این کشور را در حیاط خلوتش "اشغال نظامی‌ " کرد.

در حقیقت می‌توان گفت که آمریکا با استفاده از شخصیت‌های برجسته هنری خود در تلاش است تا بر اشغالگری‌های نظامی خود در هائیتی سرپوش بگذارد و ذهن‏ها را به سوی بازیگران و خوانندگان براق هالیوودی متوجه کند.

*هدف مشترک کلونی و شکیرا و آنجلینا جولی

خبر شرکت شکیرا در مراسم بازسازی این دبیرستان در شرایطی مطرح می‌شود که پیشتر "جرج کلونی "، بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی نیز با هدف ایجاد تغییر در سودان عازم این کشور شد.


کلونی اعلام کرده بود که چهره‌های مشهور می‌توانند رسانه‌های خبری را متوجه موضوعاتی کنند که این رسانه‌ها از پوشش دادنشان غافل مانده‌اند.


سفر کلونی به سودان در شرایطی انجام شد که این کشور در آستانه رفراندومی حساس برای جدایی مناطق شمال و جنوب سودان بود و در حقیقت وی برای تسهیل در خصوص انجام این جدایی برای چنین ماموریتی عازم این کشور شده بود.

اعزام بازیگران هالیوودی در شرایطی به کشورهای مختلف صورت می گیرد، که هالیوود و صنعت هنری این کشور بارها در جهت تبلیغات سیاست های این کشور نقش مهمی را ایفا کرده اند، به گونه ای که بخش مهمی از توان دیپلماسی این کشور را در عرصه بین الملل تشکیل می دهند.
 

997

منتظراخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.