سیاستمداران، ویترین دین هستند، مراقب باشند

یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دنیا قادر به تفکیک حوزه‏های سیاسی کشور ما نیست گفت تلقی آنها این است که هر آنچه که در ایران رخ می‎دهد سیاست برگرفته و مأخوذ از دین است.
سه‌شنبه، 20 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سیاستمداران، ویترین دین هستند، مراقب  باشند

راسخون : یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه دنیا قادر به تفکیک حوزه‏های سیاسی کشور ما نیست گفت تلقی آنها این است که هر آنچه که در ایران رخ می‎دهد سیاست برگرفته و مأخوذ از دین است.
به گزارش راسخون به نقل از مهر : دکتر "محمد صادق کوشکی" عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درمورد دروغگویی درسیاست گفت: بستگی دارد به اینکه از چه منظری به سیاست نگاه کنیم. اگر سیاست را از منظری که معصومین(ع) دنبال کرده‏اند دنبال کنیم سیاست جز صداقت و البته هوشیاری معنای دیگری ندارد.
وی افزود: اگر سیاست را سیاست رایج در جهان بگیریم این سیاست از هر ابزاری برای تأمین منافع خود استفاده می‎کند، مهم نیست دروغ یا راست یا اخلاقی یا غیر اخلاقی یا هرچیز دیگری باشد. البته الزاماً مبتنی بر دروغ نیست ولی مبتنی بر راستگویی هم نیست.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: سیاستی که معصومین پایه‎گذار آن بودند و مدینة النبی بر اساس آن شکل گرفت و در حکومت حضرت امیر تداوم یافت سیاستی است که برپایه صداقت و هوشیاری بنا شده است. در این مدل از سیاست دروغ هیچ جایگاهی ندارد چون دروغ عامل برهم زدن موازنه و از بین رفتن منافع می‎شود.
این محقق و پژوهشگر حوزه علوم سیاسی در مورد دروغگویی در سطح مقامات سیاسی کشورما هم تصریح کرد: در صحنه سیاسی کشور ما خیلی کم صحنه سیاسی برگرفته از معصومین جریان دارد. به غیر از امام(ره) و مقام معظم رهبری که با صداقت سیاستشان را پیش بردند و البته هوشیار هم هستند متأسفانه سیاستمداران زیادی داریم که به تقلید از سیاست رایج در جهان می‎خواهند هرابزاری را برای حفظ منافع خود چه فردی و جناحی و چه ملی به کار ببرند.
کوشکی درمورد تبعات دروغگویی مقامات هم اظهارداشت: ما درحوزه سیاست دچار یک نوع دوگانگی سیاسی شده‎ایم از یک طرف می‎خواهیم مبلغ و مروج سیاست دینی درجهان باشیم و از طرفی روشهای رایج در جهان در سیاست را به کار می‎بریم. این دوگانگی مردم را به سیاست دینی بدبین می‎کند و در صحنه بین المللی هم صورت خوشایندی ندارد. زیرا آنها قادر به تفکیک حوزه‏های سیاسی کشور مانیستند.
وی افزود: تلقی آنها این است که هر آنچه که در ایران رخ می‎دهد سیاست برگرفته و مأخوذ از دین است به همین دلیل تخلفات و رفتارهای خلاف اخلاقی سیاستمداران ما را به حساب سیاست‏های دینی ما می‎گذارند که این بزرگترین خسران برای ما است./7432

 

 

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

 

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.