در پی سکوت رسانه های اهل سنت

وقتی مدعیان دین در مقابل فیلم موهن لال شدند

در پی توهین به پیامبر اسلام وهابیان سکوت اختیار کردند . و در این موضوع مهم هیچ واکنشی نشان ندادند.
شنبه، 1 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقتی مدعیان دین در مقابل فیلم موهن لال شدند

در پی توهین به پیامبر اسلام وهابیان سکوت اختیار کردند . و در این موضوع مهم هیچ واکنشی نشان ندادند .

به گزارش راسخون ، شعار دین داری و دین مداری سالهاست که از حلقوم علمای  اهل سنت جاری است که الحق و الانصاف بزرگانی نیز این شعار را جامه عمل پوشاندند.چند روز پیش وقتی توهین به پیامبر اسلام بر همگی مسجل شد برخی از علمای اهل سنت در ایران و خارج کشور با موج خشم و بیداری مردم همراه نشدند که رسانه های آنها نیز بر بزرگان خود اقتدا کردند.

پس از توهین آشکار به صاحت پیامبر اسلام تمامی مسالمانان جهان خروشیدند و رسانه های جهان به ویژه رسانه های شیعه فارسی زبان صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان رساندند.اما در این بین برخی شبکه ها و سایتهای مدعی اسلام و تقدس مابی که فارسی زبان هم هستند سکوت کردند و به تبیین مسئله و صحبت پیرامون آن نپرداختند.

خبرهای ارتش آزاد سلفی که گرایش سلفی نیز دارد در صدر اخبار آنها جلوه گر است و شبکه ها آنها برای مجاهدان راه خدا که همان سلفی های تحت حمایت دولت های عربی و غربی هستند کمک نقدی جمع می کنند.این تناقض آشکار بدون شک در ذهن مخاطبان یک معنی دارد .آن سستی و یا تصامح بر سر اصول است.

شبکه هایی که سالهاست با شعار تغییر و یا ظلم به قومیت ها و اقلیت های مذهبی و دینی قد علم کردند و همواره از دولت جمهوری اسلامی به بدی یاد می کنند و معتقد به فدرالیسم مذهبی و قومیتی هستند.

این رسانه ها برای تمام مسائل نظرات خود را ابراز می کنند اما در ماجرای توهین مذکور هیچ واکنشی از خود نشان ندادند و خبر ساخت مساجد اهل سنت برای آنها مهمتر جلوه کرده است.تنها یک سخنرانی در خطبه های نماز جمعه مسجد مکی توسط مولوی عبدالحمید و یک مقاله در سایت وی تنها دستاورد جامعه اهل سنت ایران بود.

در چند سال اخیر با مرگ هر عالم سنی مذهب در ایران این شبکه ها داستانهای محیرالعقوللی را مطرح می کردند و این علما را شهید می نامیدند.مسئله اهانت به پیامبر مسئله جمهوری اسلامی و مشکل دولت وهابی سعودی نیست یک مسئله اصلی و جامع است که وظیفه هر مسلمانی است در مورد آن مسئله اظهار نظر کند شبکه هایی که با زبان فارسی به تبلیغ اهل سنت می پردازند در دل تاریخ به دنبال چه چیزی هستند؟

بیشتر برنامه های پخش شده از این شبکه ها جنبه تاریخی دارد و زمان حال و راه مقابله آشکار و به روز در هیچ کدام از کلام های برادران اهل سنت نیست.این مسئله تلنگری بود تا کسانی که با ادعای مبارزه با خرافات قد علم کردند را بهتر بشناسیم.

در همین راستا بعد  از انتشار فیلم موهن مفتی اعظم وهابیت که در عربستان سعودی ساکن است رفتار اعتراضی مردم را خشونت خوانده و مردم را از این فعالیت ها برحذر داشته است.دیدگاه مفتی ها در تصمیم گیری مناسب نیست ولی اتخاذ نکردن تصمیم برای بزرگترین فرقه مذهبی جهان همراه با مدعیان فارسی زبانش کمی دور علم، عقل و دیانت است.


منبع: فرهنگ نیوز
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما