شهاب حسینی: هیچ‌گاه به خاطر پول کار نکردم

شهاب حسینی با بیان اینکه هیچ هنرمندی دست طلب کننده برای پول ندارد، تاکید کرد: هیچ‌گاه برای دستمزد کار نمی‌کنم و فقط وقتی سرکاری می‌روم که آن کار بر دلم نشسته باشد.
جمعه، 21 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهاب حسینی: هیچ‌گاه به خاطر پول کار نکردم

 ویرایش عکس خرداد 99

شهاب حسینی با بیان اینکه هیچ هنرمندی دست طلب کننده برای پول ندارد، تاکید کرد: هیچ‌گاه برای دستمزد کار نمی‌کنم و فقط وقتی سرکاری می‌روم که آن کار بر دلم نشسته باشد.


به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها تئاتر «ملاقات» را بر صحنه دارد، در جدیدترین اظهارنظرش با انتقاد از افرادی که حضور بازیگران سینما در تئاتر را به بهانه نداشتن پیشنهاد بازی می‌دانند اظهار داشت: سه پیشنهاد بازی پس از عید امسال داشتم که مجموعا به مبلغ یک میلیارد و400 میلیون تومان دستمزد آنها بود.

شهاب حسینی تئاتر را قلب تپنده هنرهای نمایشی دانست و گفت: در چند سال اخیر ارتباطم با ریشه‌ام یعنی هنر نمایش قطع، مسدود شده بود و در حال پژمردگی بودم.

این بازیگر سینما با بیان اینکه کار در سینما به لحاظ تکنیکال سخت‌تر است اظهار داشت: بازیگر وقتی در کارهای تصویری ایفای نقش می‌کند در آن لحظه از کار خود لذت نمی‌برد ولی بازی کردن در تئاتر همراه با لذت، انرژی و عشقی است که در سینما نمی‌شود آن را تجربه کرد.

بازیگر «جدایی نادر از سیمین» دسته‌بندی‌هایی که در مورد بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر می‌شود را درست ندانست و تاکید کرد: یک بازیگر در هرجایی بازیگر است و هر کس خود می‌داند حضورش در کجا مفیدتر است.

شهاب حسینی با اشاره به اینکه بستر و فرهنگ نمایش باید به وجود آیند تا همه شاخه‌های هنرهای نمایش فعال شوند گفت: مرز بندی‌هایی که برای بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر می‌شود، صحیح نیست.

وی تئاتر را هنری دانست که منجر به تولید فرهنگی و به وجود آمدن هویت فرهنگی در جهان می گردد و هدف آن را پرورش فرهنگ جامعه عنوان کرد.

حسینی گفت: اعمال برخی سلیقه‌های شخصی از طرف تصمیم‌گیرانی چون شورای حمایت ممکن است منجر به این شود که این شورا پول خود را در اختیار کسی دهد که مطابق با سلیقه‌های آنان عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه هر یک از ما وجهی از شرایط فرهنگی ایران را در اختیار داریم تاکید دارد: باید سلیقه‌ها و مسائل شخصی کنار رود و مانند یک تیم گروه عمل کنیم.

شهاب حسینی که این روزها نمایش «ملاقات» را در حال اجرا دارد و در برنامه‌ی مجله تئاتر حضور پیدا کرده بود،اظهار داشت: موضوع این نمایش درباره رابطه انسان با خالق خویش است و طرح این موضوع که «ریشه مشکلات آدمی گم کردن سرچشمه است».

وی در مورد انتخاب متن این نمایش نیز گفت: سادگی قلم اشمیت را دوست داشتیم و متن این نمایش که رابطه‌ میان انسان و خالق را مطرح می‌کند،‌ ما را برای انتخاب جذب کرد.

بازیگر نمایش«ملاقات» گفت: این تئاتر نمایش انسانی است که در اوج نا امیدی تمام افکارش به بن بست خورده است و از اهداف آن ایجاد فکر و اندیشه در مخاطب است.

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.